Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Heb je wat mooie voorbeeld shots?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

Heb je foto's waarin je de door jouw genoemde voordelen van dit objectief kunt laten zien?

Volgens mij had je deze nl ook met de 17-40 kunnen maken ;)

Jimmy Conway

FrankB, zet even je foto's om naar sRGB.
Anders ziet iedereen hele fletse kleur hier...

Spacebass

Goeie tip Jim! 8)

Ga ff een thread starten over wie welke calibratie instellingen en welke browser men gebruikt.
Best handig qua referentie en vergelijk 8)

Frank heeft vast nog een paar goede tips 8)








Spacebass


J.A.F._Doorhof

140mm macro voor de RZ67ProII
Blijft een vreemd verhaal de RZ67ProII, speelt al mijn andere camera's voorbij qua kwaliteit en koste het minste, lenzen gaan op ebay voor tussen de 100 en 300 US. Leuke manier om dus je verzameling uit te breiden.

En eindelijk binnengekomen (na 3 maanden wachten) de AppleJuicze.
Een externe accu waarop een macbook pro met de display op volle sterke en een aangekoppelde middenformaat back de hele dag door blijft schieten (normaal is de accu na een klein uurtje op 70% en dan stopt de firewire poort met 12V te leveren waardoor de back vreemd gaat doen), kan nu dus op locatie de hele dag door schieten zonder me zorgen te maken over de accu.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

#682
Gisterenavond opgehaald (2e hands): Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX


Volgende week ophalen (Nieuw): Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eric_audio

Quote from: Madhouse on May 26, 2009, 11:45:01
Gisterenavond opgehaald (2e hands): Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX

Volgende week ophalen (Nieuw): Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED

De 70-300 VR heb ik zelf ook, erg fijne lens. Tussen de 200mm en 300mm wat zachter, maar tot 200mm echt heel scherp. Mooie bokeh ook (zeker vergeleken met de Sigma 70-300 die ik daarvoor had). Gewoon een heel erg goede lens voor het geld. Daar ga je veel plezier van hebben!!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Madhouse

Quote from: eric_audio on May 26, 2009, 16:12:06
De 70-300 VR heb ik zelf ook, erg fijne lens. Tussen de 200mm en 300mm wat zachter, maar tot 200mm echt heel scherp. Mooie bokeh ook (zeker vergeleken met de Sigma 70-300 die ik daarvoor had). Gewoon een heel erg goede lens voor het geld. Daar ga je veel plezier van hebben!!

Ik denk ook wel dat ik er veel plezier aan ga hebben. Zoveel postivieve verhalen en slechts enkele negatieve verhalen die alleen duiden op defecte VR of AF motor. Maar dat probleem doet zich echter nog heeeeeel erg weinig voor.

Gebruik je er ook een UV filter op? Wil namelijk een B&W er bij aan gaan schaffen en een polarisatie filter.

overigens is de 18-70 ook een stuk prettiger als de 18-135. Allemaal net iets scherper en wat mooiere kleuren.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eric_audio

Quote from: Madhouse on May 26, 2009, 16:32:51
Gebruik je er ook een UV filter op? Wil namelijk een B&W er bij aan gaan schaffen en een polarisatie filter.

Ik weet dat er voor- en tegenstanders zijn, maar ik heb op al mijn lenzen een UV filter, puur voor bescherming. En een pola filter gebruik ik heel vaak. Begin mei 6 dagen in Rome geweest, en bijna altijd mijn pola filter gebruikt.

Quote
overigens is de 18-70 ook een stuk prettiger als de 18-135. Allemaal net iets scherper en wat mooiere kleuren.

Klopt. Mocht je nog eens geld overhouden zou je de 16-85VR kunnen overwegen. Die is nog beter, heeft een mooier bereik (16mm DX komt overeen met 24mm kleinbeeld), en VR natuurlijk...

Maar eerst gewoon lekker aan de gang met wat je hebt. Apparatuur kan altijd weer NOG beter, maar uiteindelijk gaat het om je ogen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Madhouse

Quote from: eric_audio on May 27, 2009, 15:00:09
Ik weet dat er voor- en tegenstanders zijn, maar ik heb op al mijn lenzen een UV filter, puur voor bescherming. En een pola filter gebruik ik heel vaak. Begin mei 6 dagen in Rome geweest, en bijna altijd mijn pola filter gebruikt.

Idd veel voor en tegen standers. Ik ben zelf ook een voorstander, al is het maar ter bescherming.

Quote from: eric_audio on May 27, 2009, 15:00:09
Klopt. Mocht je nog eens geld overhouden zou je de 16-85VR kunnen overwegen. Die is nog beter, heeft een mooier bereik (16mm DX komt overeen met 24mm kleinbeeld), en VR natuurlijk...

Maar eerst gewoon lekker aan de gang met wat je hebt. Apparatuur kan altijd weer NOG beter, maar uiteindelijk gaat het om je ogen.

Ik wilde ook heel graag de 16-85 (had ik toen een topic voor geopend) hebben maar helaas liet het budget die niet toe aangezien ik er ook een 70-300 VR bij wilde hebben. Dus op MP een (nagenoeg nieuwe) 18-70 gevonden voor 100 euro en mijn 18-135 voor 140 euro verkocht  :P

Daar heb ik geen miskoop aan gedaan denk ik. Als ik weer geld genoeg heb voor de 16-85 dan kan ik de 18-70 voor het zelfde geld wel weer kwijt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Spacebass

Had twee fotografie boeken voor mijn verjaardag gehad.
Vandaag pas voor het eerst ingekeken  :(


Henri Cartier-Bresson in India





River of Colour: The India of Raghubir Singh


Jimmy Conway

De foto's van Raghubir Singh zijn echt indrukwekkend.

Het kleine formaat doen ze niet helemaal recht, voor wie een idee wil krijgen:
http://www.raghubirsingh.com/portfolio_en.htm

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on May 27, 2009, 22:47:21
De foto's van Raghubir Singh zijn echt indrukwekkend.
Absoluut! Je kan bij sommigen een uren naar de foto kijken
en nog nieuwe dingen ontdekken 8) Veel indrukwekkender en anders dan die zielloze "fastfood" fotografie die je tegenwoordig
steeds meer ziet. Van die foto's waarvan zelfs een amoebe kan zien dat ze nergens over gaan ;D

QuoteHet kleine formaat doen ze niet helemaal recht, voor wie een idee wil krijgen:
http://www.raghubirsingh.com/portfolio_en.htm
Goeie actie weer! Ik kan je bijdragen behoorlijk goed waarderen Jenny C. !
Goeie foto's en goeie tips! 8) Zo zouden zich meer moeten gedragen  :-[  :-X ;D  ;)

Mark S

Sinds de aanschaf van de D80 body 2 weken geleden gebruikte ik zolang een oude Nikkor AF 35-70 3.3-4.5 lens.
Vanaf nu de Tamron SP 28-75mm F2.8 XR Di LD-IF.

Spacebass

Sneller binnen dan verwacht: net binnen...(leve amazon 8) )








Wel verslavend dat Amazon, zeker met die onclick order button  :sneaky2:  ;D

Madhouse

#692
Quote from: Madhouse on May 26, 2009, 11:45:01
Gisterenavond opgehaald (2e hands): Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX


Volgende week ophalen (Nieuw): Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED


Zojuist de 70-300 VR opgehaald....wat een groot Objectief zeg.  :biggrin:
Vanavond ga ik even plaatjes schieten met de 70-300  ;)

Ow en ook nog een 4GB Extreme III SDHC
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

beunky

Gefeli, ben benieuwd naar de resultaten :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Madhouse

Een 67mm Panasonic (worden gemaakt door Leica) UV MRC Filter Slim. Echt een erg mooi filter waarmee je absoluut geen scherpte en kleur verliest.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

beunky

Hmm... wat kost dat?
Ik heb zelf de filters van B+W (ook MRC) en die bevallen me goed :)
Maar Panasonic (by Leica ;)) klinkt ook best interessant :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Madhouse

#696
Quote from: beunky on June  3, 2009, 16:17:28
Hmm... wat kost dat?
Ik heb zelf de filters van B+W (ook MRC) en die bevallen me goed :)
Maar Panasonic (by Leica ;)) klinkt ook best interessant :)

Nou deze was 35 euro....dus geloof net iets duurder als een B+W....
Ik was in de winkel en wilde in eerste instantie ook voor een B+W gaan maar helaas hadden ze geen 67mm meer. Alleen nog eigen merk en de Panasonic (by Leica). Eigen merk is vaak bagger kwaliteit en dus de Panasonic even geprobeerd en hij beviel erg goed. De foto's van gisteren met mijn 70-300 VR zijn geschoten incl. het filter...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

donaldk

Een van de lokale combi foto's adverteerde in het huis aan huis blad van vandaag dat ze nu een opheffingsuitverkoop hebben. Ze hebben standaard geen Canon camcorders, dus ik neem aan ook geen Canon accessoires. Uitverkoop zal al wel weer de hele week al aan de gang zijn en de spullen die enigzins interessant zijn zhebben vast maar 10% korting dus dan hebben ze gewoon een normale prijs...

En ik heb toch geen idee wat voor filter ik moet hebben, of wat voor microfoon of groothoek adapter voor de HF11.

Mark S

#698
Quote from: donaldk on June  3, 2009, 16:30:13
Een van de lokale combi foto's adverteerde in het huis aan huis blad van vandaag dat ze nu een opheffingsuitverkoop hebben. Ze hebben standaard geen Canon camcorders, dus ik neem aan ook geen Canon accessoires. Uitverkoop zal al wel weer de hele week al aan de gang zijn en de spullen die enigzins interessant zijn zhebben vast maar 10% korting dus dan hebben ze gewoon een normale prijs...

En ik heb toch geen idee wat voor filter ik moet hebben, of wat voor microfoon of groothoek adapter voor de HF11.


Volgens mij ontbreekt een hotshoe op de HF11? Anders was een Røde Videomic / Stereo Videomic aan te raden.
Je kunt anders denken aan een (zelfgemaakte?) bracket die je in de statiefopening kunt bevestigen, dat maakt de keuze in mics een stuk flexibeler.
Groothoekadapter in de zin van voorzetlens kan ik je uit eigen ervaring sterk afraden. En dat betrof een relatief dure uitvoering.

donaldk

Er zit een Canon specifieke shoe op, las op AVS ook al over de Rode. Schijnt ook een adapter van standaard shoe naar Canon shoe voor te zijn.

Een losse microfoon met of zonder lange draad is ook nog te overwegen.

Ow, ik lees veel berichten van mensen die een dergelijke lens kopen voor binnenopnames. De originele Canon schijnt goed te zijn, maar is ook erg duur, op AVS zie ik veel verwijzingen naar Raynox.