Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Mijn laatste aanwinst: de behoefte vandaag om weer eens uitgebreid met mijn camera door Vlissingen te lopen, en nog foto's te maken ook ;) Veel, heel veel te lang geleden. Hopelijk blijft de behoefte nu ook nog even de komende tijd 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Quote from: beunky on April 24, 2009, 18:52:18
Of neem de remote die ik ook heb. Volgens mij kan die ook met de 5D overweg. Linkje.

Bekende naam, wist nooit dat ie in Overijsel en Turnhout zit. Beiden wat ver weg voor mij en alleen (nog?) in winkel op voorraad. Zijn op het eerste gezicht scherp met de prijs, ook maar even gekeken naar de Canon camera die ik (voor/in opdracht van mijn ouders) overweeg. Toch iets meer dan twee tientjes goedkoper dan de winkel + webwinkel in Amsterdam, die op tweakers als goedkoopste staat.

Nou ja, de goedkoopste met Canon NL model/garantie. Dus niet Redcoon die 2 euro goedkoper was dan in de stad, maar dan een niet Canon NL model levert, laat staan de Hong Kong leverancier die op google.nl adverteert in Engeland te zitten (daar zit wel een ingehuurd distributiebedrijf) dat 100 euro goedkoper is, maar dus een HK import, zonder de Canon EU/UK/NL garantie levert.

Ik zie dat er een mailtje van ITC in de bus zit, dus zo even kijken wat F+A vragen.

donaldk

Quote from: spotmatic on March  5, 2009, 14:15:43
Afgelopen weekend aangeschaft: een Canon EOS 5D met grip. Het is toch niet de MkII geworden (zou wel overkill zijn als ik er alleen M42 objectieven op gebruik).

Maar de beeldkwaliteit:  :tongue2:


De videokwaliteit is ook niet slecht, als je ten minste een stabilizer gebruikt. Ten minste als ik deze voorbeelden op Vimeo zie, die ik gisteren op AVS tegenkwam.

http://www.vimeo.com/3803065
http://vimeo.com/3822991
http://vimeo.com/3093123



donaldk

Quote from: Christiaan S on May  1, 2009, 21:45:26
Mijn laatste aanwinst: de behoefte vandaag om weer eens uitgebreid met mijn camera door Vlissingen te lopen, en nog foto's te maken ook ;) Veel, heel veel te lang geleden. Hopelijk blijft de behoefte nu ook nog even de komende tijd 8)

Vlissingen, dan heb je nog wat gehad aan de wind van vanmiddag, want verder was het toch veel te heet om rond te sjouwen...

Jimmy Conway

Quote from: Christiaan S on May  1, 2009, 21:45:26
Mijn laatste aanwinst: de behoefte vandaag om weer eens uitgebreid met mijn camera door Vlissingen te lopen, en nog foto's te maken ook ;) Veel, heel veel te lang geleden. Hopelijk blijft de behoefte nu ook nog even de komende tijd 8)

Je doet toch die fotoschool?

GTDesign

#630
Een viertal muur-boom's zodat de flitskoppen niet meer op statieven hoeven te staan.
Scheelt enorm in ruimte.


R


blue-eyes

Een Panasonic DMC-FZ18, overgenomen voor een schoonvadersprijsje ;D . Inclusief tas.

Waarom? Onze huidige toestellen maken 1 foto per 5 seconden. En pas nadat de actie van de kleine al lang is gedaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

donaldk

Leuke ventilator Gé. Voor het 'kijk Pam je haar danst' effect;-).

beunky

Quote from: Blue-Eyes on May  3, 2009, 20:27:31
Een Panasonic DMC-FZ18, overgenomen voor een schoonvadersprijsje ;D . Inclusief tas.

Waarom? Onze huidige toestellen maken 1 foto per 5 seconden. En pas nadat de actie van de kleine al lang is gedaan.

Mooi ding, eigenlijk is het gewoon een Leica (of Leica is gewoon Panasonic, hoe je het bekijkt) en de beeldkwaliteit schijnt (ken het toestel niet zelf) erg goed te zijn.
Sowieso is het handig dat ie aardig wat groothoek heeft (binnen wel lekker), stabilisatie (ideaal!) en een papparazi-stand (3 FPS in volle resolutie). Drie dingen die aardig kunnen helpen om die watervlugge kleintjes fatsoenlijk op de foto te krijgen op het moment supreme :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

Quote from: beunky on May  3, 2009, 22:51:08
(of Leica is gewoon Panasonic, hoe je het bekijkt)

Leica Camera AG is géén Panasonic Corporation.... :mad: ;D ;D ;D

beunky

#636
Ik zat er al op te wachten ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

ProXius

#637
Hmmm ik stap binnenkort over op een 5D, en nu wil ik 'tijdelijk' (half jaar?) een goedkopere tussenlens gebruiken...
Het liefst zou ik de 24-105 f/4 IS pakken van Canon, maar dat gaat nu even niet lukken.

Sigma 24-70 f/2.8, Tamron 28-75 f/2.8... wat zouden jullie doen? ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

beunky

Naar de winkel gaan en beide proberen. Dan weet je het antwoord voor jezelf :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

BWzes03

Quote from: ProXius on May  4, 2009, 19:28:41
Hmmm ik stap binnenkort over op een 5D, en nu wil ik 'tijdelijk' (half jaar?) een goedkopere tussenlens gebruiken...
Het liefst zou ik de 24-105 f/4 IS pakken van Canon, maar dat gaat nu even niet lukken.

Sigma 24-70 f/2.8, Tamron 28-75 f/2.8... wat zouden jullie doen? ;)

Van alle drie genoemde lensen ben ik zelf alleen bekend met de Tamron aangezien ik hem zelf ook heb....
Persoonlijk vind ik het een hele fijne lens, lekker scherp, goede prijs/kwaliteit verhouding, en als standaard "walk-around" lens een topper.  De Canon is misschien een klein beetje scherper, maar overdag buiten heb je net zoveel "keepers"...

Voor mij persoonlijk, blijft het een hobby, dus waarom 50% tot 100% meer betalen voor 2 tot misschien 7% beter resultaat ?
Dit kun je in Photoshop ook nabewerken .....

Uiteraard is dit HEEL persoonlijk.....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Jimmy Conway


Photography After Frank



Saul Leiter, Early Color



En een pre-order gedaan voor:
The Edge of Vision. The Rise of Abstraction in Photography




Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on May  7, 2009, 15:50:14
Photography After Frank
LOL ;D

Je bent weer lekker bezig Jimmy L 8)
Blijft voor mij toch mooier om zo'n foto boek in je hand te hebben dan zo op het scherm te bekijken....

Jimmy Conway

Robert Frank dan he...
Je hebt fotografie voor 'the Americans' en fotografie erna.

sj0er-D

een EOS 1000d met EFS 18-55 IS/AF Canon lens. + nog een 4gb SDHC kaartje.







de eerste foto staat inmiddels in het foto topic.

Joep

Ik heb eergisteren de nieuwe Nikon 35mm f1.8 gekocht. Heel leuk dingetje! :)  Wilde een 50mm (effectief) hebben, want ik gebruikte al tijden een manuele 28mm f2.8 E tot redelijk groot genot, maar wilde toch automatische focus voor het gemak en trefzekerheid (het blijft toch moeilijk scherp stellen in een zoeker die niet gemaakt is op MF..)  ;)

Ik twijfelde over de Sigma 30mm f1.4 en een Nikon 28mm f2.8. Beiden zijn duurder en dat was ook gelijk het sterke punt voor de 35mm.  ;D Maar op zichzelf is het ook een prettig lensje moet ik zeggen. Licht, klein, mooi zonnekapje, stille focus en gewoon een erg strak en contrastrijk beeldje. Dit exemplaar heeft een perfecte focus op m'n D300, hoefde niks in te stellen naar mijn idee.

Dus ook al gelijk maar aan het werk gezet voor m'n audiowinkeltje...  onder de noemer "romantische productfotografie".. ;D




Spacebass

#645
Quote from: Joep on May 11, 2009, 20:58:28
(het blijft toch moeilijk scherp stellen in een zoeker die niet gemaakt is op MF..)  ;)
je hebt toch liveview op een D300? Of werkt dat minder prettig dan ik mij dat voorstel?
Anders zou je nog voor een hoekzoeker met vergrotingsstand kunnen gaan.

Quotehoefde niks in te stellen naar mijn idee.
Ik wilde zeggen dat je witbalans beter zelf had kunnen instellen, maar bedacht mij
dat je de kleuren ook zo natuurlijk bedoeld kan hebben  ;D ;)

Joep

Quote from: Spacebass on May 11, 2009, 23:11:48
je hebt toch liveview op een D300? Of werkt dat minder prettig dan ik mij dat voorstel?
Anders zou je nog voor een hoekzoeker met vergrotingsstand kunnen gaan.
Ik wilde zeggen dat je witbalans beter zelf had kunnen instellen, maar bedacht mij
dat je de kleuren ook zo natuurlijk bedoeld kan hebben  ;D ;)

Ja Liveview zit erop inderdaad. Maar dat gebruik ik heel sporadisch en voornamelijk als het onderwerp me veel tijd geeft en ik niet in staat ben door de zoeker te kijken of scherp te stellen (manueel). De 28mm (een krijgertje) gebruikte ik vaak tussen de mensen, die geven je die tijd niet. :). Maar ik vind het gebied van 30-60mm (effectief) erg leuk, vandaar nu de 35mm DX met AF. Betere beeldkwaliteit ook dan de 28mm.

Kleuren zijn inderdaad zo bedoeld. :) Ik gebruik voor een goede witbalans een Expodisc. Werkt perfect, maar soms mis je dan de "sjeu" in een foto.

eric_audio

Quote from: Joep on May 11, 2009, 20:58:28
Ik heb eergisteren de nieuwe Nikon 35mm f1.8 gekocht. Heel leuk dingetje! :)  Wilde een 50mm (effectief) hebben, want ik gebruikte al tijden een manuele 28mm f2.8 E tot redelijk groot genot, maar wilde toch automatische focus voor het gemak en trefzekerheid (het blijft toch moeilijk scherp stellen in een zoeker die niet gemaakt is op MF..)  ;)

Ik twijfelde over de Sigma 30mm f1.4 en een Nikon 28mm f2.8. Beiden zijn duurder en dat was ook gelijk het sterke punt voor de 35mm.  ;D Maar op zichzelf is het ook een prettig lensje moet ik zeggen. Licht, klein, mooi zonnekapje, stille focus en gewoon een erg strak en contrastrijk beeldje. Dit exemplaar heeft een perfecte focus op m'n D300, hoefde niks in te stellen naar mijn idee.

Dus ook al gelijk maar aan het werk gezet voor m'n audiowinkeltje...  onder de noemer "romantische productfotografie".. ;D





Gefeliciteerd. Leuk lensje idd ja, en niet te duur. Ik zit er ook een beetje naar te gluren. Niet dat ik kan zeggen dat ik hem NODIG heb, maar ja....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Quote from: eric_audio on May 12, 2009, 08:32:34
Gefeliciteerd. Leuk lensje idd ja, en niet te duur. Ik zit er ook een beetje naar te gluren. Niet dat ik kan zeggen dat ik hem NODIG heb, maar ja....

Sinds wanneer is 'nodig hebben' een criterium in het consumptiesysteem? ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

Quote from: Joep on May 12, 2009, 01:29:39
Maar dat gebruik ik heel sporadisch en voornamelijk als het onderwerp me veel tijd geeft en ik niet in staat ben door de zoeker te kijken of scherp te stellen (manueel).
Voor onderwerpen die niet weglopen is die liveview dus een prima methode om scherp te stellen

QuoteKleuren zijn inderdaad zo bedoeld. :)
Vermoedde ik idd al 8)

[quoteIk gebruik voor een goede witbalans een Expodisc. Werkt perfect[/quote]Ik ken het niet en werk nog ouderwets met een grijskaart en waar nodig met colorcheckercard.
Heb de laatste nog niet helemaal onder de knie. Moet nog steeds uitzoeken hoe ik dat als profiel in PS krijg. nu nog ff geen zin in ;D

Quote, maar soms mis je dan de "sjeu" in een foto.
Daar stoei ik inderdaad ook vaak mee :(
Wat ik zie is dat waar bij sommige producten de kleurechtheid enorm belangrijk is, andere  productfoto's juist de ruimte laten om creatief te zijn of aantrekkelijker te maken.

Quote from: FrankB on May 12, 2009, 09:29:59Sinds wanneer is 'nodig hebben' een criterium in het consumptiesysteem? ;)
LOL ;D ;D