Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spotmatic

Vanaf vanavond heb ik 5 stuks digitale reflexen in huis (er komt een werkende Pentax *ist DS bij):

- Pentax K20D
- Pentax K10D
- Pentax *ist DS
- Pentax *ist DS (defect)
- Canon EOS 5D

De *ist DS is een al wat oudere 6MP DSLR (2004) maar heeft nog het voordeel van de "ouderwetse" TTL flitslichtmeting vanaf de sensor. M.a.w. ik kan een hoop goedkope flitsers krijgen en ook mijn Pentax AF140c werkt er perfect mee. Dit wordt mijn dagelijkse macro-setup.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

beunky

Quote from: GTDesign on March  5, 2009, 21:26:21
16-35 mm 2.8 L USM II

Mooi ding!
Heb zelf afgelopen zaterdag het goedkopere broertje van deze lens aangeschaft, de 17-40 4.0 L USM.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

pacific

Sinds zaterdag een Crumpler Warm Shower rugzak. Onderin de camera plus lenzen en accessoires (separaat benaderbaar) en bovenin de andere dingen die je mee neemt gedurende de dag tijdens je vakantie. Eventueel ruimte voor een laptop tegen de rugzijde aan. Stevig rugzijde met grote banden.

Tevens erg hip om te zien.

Hierbij een aantal fotos van de tas. Fotos zijn niet van ons trouwens:

http://www.flickr.com/photos/cristiano_betta/sets/72157601197823686/




manta

Quote from: beunky on April 14, 2009, 08:59:17
Mooi ding!
Heb zelf afgelopen zaterdag het goedkopere broertje van deze lens aangeschaft, de 17-40 4.0 L USM.

Ik heb ook de 17-40 gehad, enorm veel spijt van gehad dat ik deze weg had gedaan.  :unhappy:
:bigsmile:

J.A.F._Doorhof

MBP17" nieuwe serie.
Mat scherm natuurlijk voor de foto's.

Eerste indruk, waanzinnig mooie notebook ondanks de 17" toch handzaam (superdun), 8 uur batterij leven en 60% grotere kleurgaumout gaven voor mij de doorslag, en natuurlijk snelheid (2 videokaarten) en de resolutie van 1920x1200 is ideaal voor wat ik doe.

Nog niet mee gewerkt (behalve installeren) maar nu al onder de indruk :-)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R


Biite

Een tweedehands Canon EF 70-200 f/4 L USM aangeschaft....

bizar mooi objectief om te zien en om foto's mee te maken...
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Biite

Geen IS uitvoering inderdaad... heb geen IS-centen :)
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

W

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2009, 10:19:24
MBP17" nieuwe serie.
Mat scherm natuurlijk voor de foto's.

Eerste indruk, waanzinnig mooie notebook ondanks de 17" toch handzaam (superdun), 8 uur batterij leven en 60% grotere kleurgaumout gaven voor mij de doorslag, en natuurlijk snelheid (2 videokaarten) en de resolutie van 1920x1200 is ideaal voor wat ik doe.

Nog niet mee gewerkt (behalve installeren) maar nu al onder de indruk :-)



Frank, even snel offtopic, maar ik vraag me af hoe jij je foto's beheert op je macs? Ik ben nog even aan het zoeken naar een geschikte manier... op de een of andere manier is de preview van foto's in de finder echt erg langzaam op mijn macbookpro (ook de laatste generatie). gefeliciteerd met deze aanschaf in ieder geval, machtig apparaatje!

J.A.F._Doorhof

Preview gaat hier behoorlijk rap maar ik gebruik daarnaast Aperture.
Bevalt me zeer goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s0000884

#588
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2009, 10:19:24
MBP17" nieuwe serie.
Mat scherm natuurlijk voor de foto's.
Eerste indruk, waanzinnig mooie notebook ondanks de 17" toch handzaam (superdun), 8 uur batterij leven en 60% grotere kleurgaumout gaven voor mij de doorslag, en natuurlijk snelheid (2 videokaarten) en de resolutie van 1920x1200 is ideaal voor wat ik doe.
Is dit 17 inch toestel goed in een thinktank of lowepro fototas op te bergen (zonder grote gewichttoename) zo je dit weet? Lijkt me erg interessant. Zeker als combi met de wireless transmitter op pad.

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem in een loewepro phototracker zitten die ik voor de calibraties altijd meesleep.
Hij is voor een 17" redelijk slank en licht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

manta

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2009, 10:19:24
MBP17" nieuwe serie.
Mat scherm natuurlijk voor de foto's.

Eerste indruk, waanzinnig mooie notebook ondanks de 17" toch handzaam (superdun), 8 uur batterij leven en 60% grotere kleurgaumout gaven voor mij de doorslag, en natuurlijk snelheid (2 videokaarten) en de resolutie van 1920x1200 is ideaal voor wat ik doe.

Nog niet mee gewerkt (behalve installeren) maar nu al onder de indruk :-)


Prachtig werkpaard hé zo'n Macbook Pro, ik heb zelf de eerste generatie intel 2x 1.83ghz en blijft nog steeds goed mee lopen.

Heb je ook zo'n nieuwe SSD geinstalleerd in je mbp?


J.A.F._Doorhof

Ik heb geen toepassing voor SSD. Heb meer aan VEEL ruimte :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2009, 10:19:24
MBP17" nieuwe serie.
Gefeliciteerd 8)

Quoteen natuurlijk snelheid (2 videokaarten)
Ik dacht dat hij schakelde tussen de videokaarten
afhankelijk van het soort toepassing ??? (en om de batterijduur te verlengen van 5 naar 8 uur)
Heel  O0 als hij ze tegelijk gebruikt voor snelheidswinst 8)

Arno P


J.A.F._Doorhof

2 videokaarten die gewisseld worden inderdaad, niet tegelijkertijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

NeonKnight

Een Canon 50mm f1.8 gekocht. Mooie lens voor het geld.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Madhouse

Quote from: Arno P on April 19, 2009, 08:08:40
D90  ;)

Nice! Welk objectief heb je er bij?

Quote from: NeonKnight on April 19, 2009, 11:16:14
Een Canon 50mm f1.8 gekocht. Mooie lens voor het geld.

Ik heb de Nikon versie hier van. Ik weet niet hoe de Canon is (waarschijnlijk het zelfde) maar met die van Nikon ben ik heel erg blij  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Arno P


Madhouse

Quote from: Arno P on April 19, 2009, 20:06:22
AF-S Nikkor 18-105 (VR)

Leuk speelgoed! Veel plezier met foto's maken!  8)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub