Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Rikske

Quote from: vincentams on February 19, 2009, 17:04:00
Aangeschaft.

Canon eos 50D|EF 100-400 F4.5-5.6 L IS USM | EF 70-200mm f/2,8 L IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM |  EF 50mm f/1.8 II | Canon Speedlite 430EX II | Lowepro Photo Trekker AW II

Nette starters set  :blink:  :bigsmile:
Veel plezier ermee!!!

spotmatic

#552
Afgelopen weekend aangeschaft: een Canon EOS 5D met grip. Het is toch niet de MkII geworden (zou wel overkill zijn als ik er alleen M42 objectieven op gebruik).

Helaas ben ik niet onder de indruk van de bouwkwaliteit: de body (of beter: het CF klepje) kraakt, en de grip volgens mij ook. Tja, het is dan ook geen Pentax  :devil:. Het schermpje achterop is een grap (fletse kleuren). De user interface vind ik ook maar niets, maar we doen het er maar mee.

Maar de beeldkwaliteit:  :tongue2:

Heel fijn dat ik nu weer een normale DOF heb, en dat 20mm ook echt 20mm is  O0

Een snel shotje met een 20mm f/3.8 Vivitar (M42), nog op MP gekocht voor 15 euro:



En een testshotje met het 'bokeh monster':



Deze korte DOF had ik toch echt niet op mijn APS-C camera (bij gelijkblijvende grootte van het onderwerp):

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Jimmy Conway


J.A.F._Doorhof

Ook hier wat leuke dingen :D
Tiltshift adaptor voor de RZ en een polaroid back voor de RZ :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joep

Quote from: spotmatic on March  5, 2009, 14:15:43
Afgelopen weekend aangeschaft: een Canon EOS 5D met grip. Het is toch niet de MkII geworden (zou wel overkill zijn als ik er alleen M42 objectieven op gebruik).

Helaas ben ik niet onder de indruk van de bouwkwaliteit: de body (of beter: het CF klepje) kraakt, en de grip volgens mij ook. Tja, het is dan ook geen Pentax  :devil:. Het schermpje achterop is een grap (fletse kleuren). De user interface vind ik ook maar niets, maar we doen het er maar mee.

Maar de beeldkwaliteit:  :tongue2:

Zo, niet de minste camera inderdaad (qua beeldkwaliteit), gefeliciteerd ermee!  :) Zonder omrekenfactor werkt toch wel een stukje lekkerder, nooit meer 2x nadenken.  Je vond het voordeel (beeldkwaliteit) toch zwaarder wegen dan de nadelen die je noemt? Pentax en Nikon zijn inderdaad stevigere camera's, geschikt voor èchte mannenhanden.. ;D

GTDesign

Quote from: spotmatic on March  5, 2009, 14:15:43
Afgelopen weekend aangeschaft: een Canon EOS 5D met grip. Het is toch niet de MkII geworden (zou wel overkill zijn als ik er alleen M42 objectieven op gebruik).

Helaas ben ik niet onder de indruk van de bouwkwaliteit: de body (of beter: het CF klepje) kraakt, en de grip volgens mij ook. Tja, het is dan ook geen Pentax  :devil:. Het schermpje achterop is een grap (fletse kleuren). De user interface vind ik ook maar niets, maar we doen het er maar mee.

Maar de beeldkwaliteit:  :tongue2:

Heel fijn dat ik nu weer een normale DOF heb, en dat 20mm ook echt 20mm is  O0

Een snel shotje met een 20mm f/3.8 Vivitar (M42), nog op MP gekocht voor 15 euro:



En een testshotje met het 'bokeh monster':



Deze korte DOF had ik toch echt niet op mijn APS-C camera (bij gelijkblijvende grootte van het onderwerp):



Hé Spot,

Eindelijk een echt toestel... ;D

PS de foto's bij Sonic Circle zijn allemaal met de 5D geschoten.  :tounge2:

spotmatic

Quote from: Joep on March  5, 2009, 19:31:44
Zo, niet de minste camera inderdaad (qua beeldkwaliteit), gefeliciteerd ermee!  :) Zonder omrekenfactor werkt toch wel een stukje lekkerder, nooit meer 2x nadenken.  Je vond het voordeel (beeldkwaliteit) toch zwaarder wegen dan de nadelen die je noemt? Pentax en Nikon zijn inderdaad stevigere camera's, geschikt voor èchte mannenhanden.. ;D

Eigenlijk vond ik de DOF en de grootte van de sensor zwaarwegend: ik heb nogal wat groothoek-objectieven (onder de 50mm) en op APS-C kan ik daar helemaal niets mee. Zonde! De ruisarme output van de 5D vind ik ook wel erg prettig.

En net vandaag laat Pentax weten dat de 645D toch definitief op de markt komt. Maar niet in de USA??? De Yen zal wel te sterk staan.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

Quote from: GTDesign on March  5, 2009, 20:43:33
Hé Spot,

Eindelijk een echt toestel... ;D

PS de foto's bij Sonic Circle zijn allemaal met de 5D geschoten.  :tounge2:

Super platen (ook al weten we allebei dat het aan de fotograaf ligt en niet aan de camera :P)!!! Welke 16mm heb je eigenlijk gebruikt?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

GTDesign


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

GTDesign

Vandaag binnen een EOS 5D Mk II & WFT-E4... :)

FrankB

Quote from: GTDesign on March 12, 2009, 12:34:59
Vandaag binnen een EOS 5D Mk II & WFT-E4... :)

Anti-cyclisch aan het uitgeven? ;D

Gaaf man!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

GTDesign

#563
En nog wat elinchrom flitsertjes uit de RX serie met wat andere dingetjes... ;D


Madhouse

Quote from: GTDesign on March 12, 2009, 18:57:18
En nog wat elinchrom flitsertjes uit de RX serie met wat andere dingetjes... ;D



Erg mooie studio Gé  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Michel8

Zojuist een Canon 450D met de standaard kitlens gekocht. Tegen mijn natuur in  ;D heb ik nu niet maanden lang lopen wikken en wegen wat nu het beste is. Voelt toch vreemd  ;)

Maar hier zal ik me geen buil aan vallen. Ligt best goed in de hand (canon 40d lag lekkerder in de hand) en het is om te beginnen. Doe nu niks met fotografie. Body is goed denk ik voor een starter en kan altijd nog andere lenzen kopen als ik eruit ben wat ik wil (groothoek of zoom of beide). Ben erg benieuwd en hoop een nieuwe hobby ontdekt te hebben. Eerst maar eens de workshop doen van Canon en me nu gaan inlezen over het gebruik van de eos 450D en algemene fotografie.

Madhouse

Al een aantal dagen in huis: Een mooi statief van VanGuard  ::)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eddy135

Vorige week op de fotobeurs in Houten een Vivitar 400mm, 1:6,3 voor Canon FD gekocht.
In nieuwstaat, en voor 15 euro!  :)
Met wat huisvlijt past ie nu op m'n 40D; prachtlensje... 8)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Spacebass

Quote from: Michel8 on March 25, 2009, 19:50:57
Zojuist een Canon 450D met de standaard kitlens gekocht. Tegen mijn natuur in  ;D heb ik nu niet maanden lang lopen wikken en wegen wat nu het beste is. Voelt toch vreemd  ;)
O0 Veel plezier ermee!

NeonKnight

Gisteren een battery grip gekocht voor mijn eos 450D (BG-E5) en de neiging weten te weerstaan een vervanger te kopen voor de kitlens  ;D

Kitlens is namelijk helemaal nog niet zo slecht (behalve in slecht licht situaties) en ik moet eerst maar eens beter leren fotograferen.
De grip is wel erg prettig: ligt m.i. nu beter in de hand, zeker in portrait stand, en is uiteraard handig om langere tijd te kunnen fotograferen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

FrankB

Een extra LP-E6 accu voor mijn 5D II en een 16GB Sandisk eXtreme 3 kaart, want het gaat toch wel  hard met het geheugen  :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

raf

Ik heb vandaag mijn EF 85 mm 1.8 binnen gekregen voor op mijn Eos 10 D.
Nu nog even verder sparen voor een nieuwere camera die wat minder ruis en een nieuwere sensor heeft voo nog mooiere fotos.
Gr.Raf
Yamaha dsp az 1,Klipsch RP 3 ,

pacific

Afgelopen donderdag de 1e stap in SLR land gezet en een Olympus E420 gekocht met 25 mm pancake erbij. Tijdelijk te leen een 14-45 lens. De 420 en 25 mm gekozen vanwege hun kleine formaat zeker de lens is echt een giller zo klein.

Wil vermoedelijk op termijn 1 lens hebben met bereik 18 - 200 zodat ik uiteindelijk met 2 lensen kan werken.

1e indrukken erg positief maar ja moet nog veel leren

Rikske

Dit weekend de Sigma 150mm F2.8 macro gaan halen, wat een plezier  :inlove:

grendel

Zaterdag van mijn vriendin gekregen nog voor mijn verjaardag,

een loewepro slingshot 300 ;D
Kan ik eindelijk alles meenemen
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel