Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: WickedGame on December 16, 2008, 09:08:03
Gisteren bericht gekregen dat de aangekochte/bestelde body binnen is. Even zien wanneer ik hem op kan halen.

Ik ben denk ik 1 van de weinige die met Olympus DSLR werkt en heb nu de Olympus E3 Body aangeschaft.

Wegens omstandigheden gisteren pas kunnen afhalen. Dit weekend eens even spelen met deze body.


Jimmy Conway

Mooi ding WickedGame, gefeliciteerd!

Die Olypmus kleuren van jou gaan we nog wel zien hier! Toch? :bigsmile:

WickedGame

Quote from: Jimmy Conway on January  9, 2009, 19:04:46
Mooi ding WickedGame, gefeliciteerd!

Die Olypmus kleuren van jou gaan we nog wel zien hier! Toch? :bigsmile:

Komt goed, maar eerst dit monster eens testen...

Al zal dat wel snel onder de knie zijn, schiet al met een E-500 Body en mijn pa zijn E-1. Tja Olympus familie :)


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

copran

Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Joep

#531
Een nieuw duo om mijn raw's te ontwikkelen tot mooie foto's:




Datacolor Spyder 3 Pro

Adobe Lightroom 2.2

Uiteraard eerst ITC gebeld, maar daar was de Spyder 3 Pro niet op voorraad, dus dan maar elders besteld. Had afgelopen zaterdag een huwelijk te fotograferen en heb besloten mijn opdrachten vanaf nu in raw te schieten en met Lightroom te ontwikkelen/bewerken. Ben daarvoor ook nu de tutorial video's over Lightroom aan het kijken. :)

Iemand nog tips over de beste kleurinstellingen in de combinatie D300-Lightroom? aRGB, sRGB, Prophoto, etc...  ::)

J.A.F._Doorhof

#532
Spyders zijn ondertussen weer gewoon op voorraad.
Levertijd had maar een dag of 2 geweest trouwens :(

Kleurspace hangt af van wat je gebruikt, let wel op voor ARGB en Prophoto moet je wel opslaan als 16 bits TIFF.
sRGB kan als 8 bits jpeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joep

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2009, 12:44:08
Spyders zijn ondertussen weer gewoon op voorraad.
Levertijd had maar een dag of 2 geweest trouwens :(

Kleurspace hangt af van wat je gebruikt, let wel op voor ARGB en Prophoto moet je wel opslaan als 16 bits TIFF.
sRGB kan als 8 bits jpeg.

Die levertijd is mij trouwens niet verteld door je collega, alleen dat jullie de Spyder 2 wel op voorraad hadden.
En ja, soms wil je gewoon wat meteen hebben hè. :)

Wel handig voor de volgende klanten dat je ze nu weer hebt. :) SUPPORT YOUR SPONSORS!  ;D

TornadoGo



Een Canon 450D kit bij de MM. Ik wilde alleen de body echter de kit was maar €30 meer. En als ik alleen de body wilde moest die besteld worden. Was totaal €436 kwijt voor het setje!
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

TornadoGo


Een Crumpler tas.


En een Tamron AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

THX-UltraII



Joep

#538
Quote from: copran on January 10, 2009, 10:23:59
Nikkon SB 600  ;D
Quote from: manta on February  5, 2009, 20:53:44
idem  :thumbs-up:

Nice!  :thumbs-up:
Nog enige specifieke redenen om voor een SB-600 te zijn gegaan, ipv een -800 of -900? :) Of gewoon een logische (prijs/formaat)?

manta

Quote from: Joep on February  6, 2009, 07:45:21
Nice!  :thumbs-up:
Nog enige specifieke redenen om voor een SB-600 te zijn gegaan, ipv een -800 of -900? :) Of gewoon een logische (prijs/formaat)?

Het was bij mij althans goed afwegen voor financiele redenen, mijn budget geraakte er niet voor een 900 en ben dan de 600 grondig gaan bestuderen, het zou jammer zijn een goedkopere versie te nemen waarvan je achteraf spijt hebt dat je niet doorgespaart hebt.

Maar de flits doet perfect zijn werk, hij heeft voldoende licht voor in huis familie kiekjes te pakken en buiten als invulflits. Als je niet vanplan bent speciale effecten te doen met je flits voldoet de 600 ruim.

En als ik later toch meer wil doen met flitsers zal er een 900 in huis komen om deze in combinatie te gebruiken met de 600 (master en slave)

:bigsmile:

R

LowePro flipside 300 (moet nog krijgen voor verjaardag ;))


Madhouse

#541
Gisteren aangeschaft:



Mijn 1e DSLR  ;D
Nikon D80 kit met 18-135mm Nikon lens.

Binnenkort maar eens gaan kijken naar ander glaswerk en accesoires. Maar voorlopig ff goed zo   8)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Automaat

Sinds een paar weken ook in mijn bezit: de Nikon D80. Daarbij ook aangeschaft: 16-85 VR lens, de SB 600 en Foto Pocket D80.
Bijzonder veel interesse in de LowPro Flipside; zowel de 300 als de 400.
Dus R, als je hem binnen hebt stop die rugzak eens vol met al je spullen en maak met een andere digitale camera een paar foto's en plaats ze hier.
Reading the HTForum is learning every day!!

R


Rob Eric Blank

Mn 28-70 f2.8 Nikkor is binnen. Wat een beest....1 kg.! :devil:

Madhouse

#545
Vandaag aangeschaft:

Lowepro Nova 180AW


En nog een 67mm UV filter  ;)


Nu nog op zoek naar een mooie flitser!!  ::)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

vincentams

Aangeschaft.

Canon eos 50D|EF 100-400 F4.5-5.6 L IS USM | EF 70-200mm f/2,8 L IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM |  EF 50mm f/1.8 II | Canon Speedlite 430EX II | Lowepro Photo Trekker AW II

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Die stond hier te koop op het forum volgens mij, of niet?

gefeliciteerd!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog