Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Inderdaad een prachtige lens. Gefeliciteerd! 8) 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Quote from: Spacebass on December 13, 2008, 20:09:08
Ik wilde eigenlijk de foto zelf zien ;D
Niet een foto van de foto ;)


;D
Die staat niet op mijn laptop. Even kijken of ik er vanavond aan toe kom om hem te posten. Ga bij wat vrienden zitten, dus denk niet dat ik er aan denk :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R


Jimmy Conway

Quote from: FrankB on December 13, 2008, 18:19:42
Vanmiddag eindelijk aangeschaft:

Wat een beest van een lens  :o :o :o

gefeliciteerd!
We wachten met spanning de foto's af! 8)

J.A.F._Doorhof

5DMKII/grip en extra accu.
Was al een tijdje in bestelling maar vandaag afgeleverd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

eric_audio

Quote from: FrankB on December 13, 2008, 18:19:42
Vanmiddag eindelijk aangeschaft:

Canon 70-200mm L F2.8 IS USM



Wow, gefeliciteerd Frank, superlens. Nu op weg naar de 5DII.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

VlisChris

#482
Helemaal gemist. Inderdaad fijn lensje ;D
Heb hem één keer op mijn cam gehad, en vond hem toen opvallend zwaar, maar dat zal zo ongeveer het enige nadeel aan dat ding zijn. Zou graag mijn F4 non IS ruilen voor jou 2.8 IS 8)

edit

Dit is de foto die ik heb laten afdrukken. Is al een wat oudere foto van me.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FrankB

Quote from: Chrisje op de Arreslee on December 14, 2008, 19:56:44
Helemaal gemist. Inderdaad fijn lensje ;D
Heb hem één keer op mijn cam gehad, en vond hem toen opvallend zwaar, maar dat zal zo ongeveer het enige nadeel aan dat ding zijn. Zou graag mijn F4 non IS ruilen voor jou 2.8 IS 8)

Het is inderdaad geen lichte lens, maar de 1,5 kilo aan glas is het wel waard. Het gewicht is ook mooi verdeeld wat de lens tot prima werkbaar maakt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rikske

Quote from: FrankB on December 14, 2008, 22:39:47
Het is inderdaad geen lichte lens, maar de 1,5 kilo aan glas is het wel waard. Het gewicht is ook mooi verdeeld wat de lens tot prima werkbaar maakt.

Veel plezier met de lens  8)

TheSpeedSkater

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 13, 2008, 23:49:38
5DMKII/grip en extra accu.
Was al een tijdje in bestelling maar vandaag afgeleverd.
En??
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

J.A.F._Doorhof

Perfecte opvolger van de 5D.
Resolutie is mooi meegenomen en de ruis op hogere ISO's is weer beter.
Ben zeer tevreden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pliesie

Een VisibleDust Artic butterfly SL700.

Om de Canon 400d eens flink schoon te maken.

Gaeje

Quote from: Chrisje op de Arreslee on December 14, 2008, 19:56:44
Dit is de foto die ik heb laten afdrukken. Is al een wat oudere foto van me.

mooie foto.

@frank: heb je in de praktijk last van de zwarte pixels rond highlights of is het een hoop opgeblazen internet-forum-geeks-artifact (zoals de zijne wijsheid ken rockwell het afschildert)

J.A.F._Doorhof

Inderdaad onzin.
Het is er wel, hoewel ik het zelf niet gezien heb maar goed heb hem net een paar dagen.

Wat je je moet realiseren is dat je een 21MP sensor gebruikt, als je dat op 100% of 200% gaat bekijken op je monitor dan is er altijd wel wat te vinden, probleem is echter dat dit gelijk staat aan een ENORME print (denk aan 1x1.50mtr) op 10 cm afstand te bekijken.
Er is geen mens die dat doet.

Sowieso is met dit soort resoluties op 100% beoordelen niet meer van toepassing.
Beste is rond de 50% dan krijg je een goede indruk van de meeste prints.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Gisteren bericht gekregen dat de aangekochte/bestelde body binnen is. Even zien wanneer ik hem op kan halen.

Ik ben denk ik 1 van de weinige die met Olympus DSLR werkt en heb nu de Olympus E3 Body aangeschaft.

Jimmy Conway


VlisChris

Mooie foto (al vind ik het jammer dat die hier nogal afgeknipt is tov het origineel).
Als de rest van de foto's in dat boek hetzelfde niveau aanhouden ga je daar veel plezier aan hebben :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

s0000884

#493
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 15, 2008, 13:03:22
Resolutie is mooi meegenomen
Is het dynamisch bereik (wat je eerder aangaf dat belangrijk is voor jouw werk) vanwege het kleinere pixelformaat niet afgenomen?

spotmatic

#494
In het kader van mijn M42 verslaving: een drietal Takumars (waarvan twee Super-Multi-Coated). De 135mm f/2.5 is niet te versmaden!  :tongue2:

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

s0000884

Quote from: spotmatic on December 19, 2008, 15:29:38
135mm f/2.5
Daar heb ik een pentax K-vatting versie van. Zit een mechanische diafragma-verbinding aan voor de camera; en daardoor is ie  :confused: zonder verminking niet op een EF mount te gebruiken.

s0000884


spotmatic

Quote from: s0000884 on December 19, 2008, 16:01:51
Daar heb ik een pentax K-vatting versie van. Zit een mechanische diafragma-verbinding aan voor de camera; en daardoor is ie  :confused: zonder verminking niet op een EF mount te gebruiken.

Grappig dat je die versie noemt. Van de M42 uitvoering zijn er drie versies: zonder SMC met 5 elementen in 4 groepen, met SMC met 5 elementen in 4 groepen en met SMC met 6 elementen in 6 groepen. Deze laatste versie is het meest gezocht en toevallig ook de versie die ik heb. De versie met K-bajonet is optisch inderdaad gelijk en heeft eveneens 6 elementen in 6 groepen.

Bij mijn aanschaf (eigenlijk was het een ruil) mocht ik overigens kiezen tussen de M42 variant en de K-mount versie. Hoewel ik een Pentax heb en de K-mount versie dus zonder problemen zou kunnen gebruiken (zelf eenvoudiger dan de M42 versie) heb ik toch de schroefdraadversie genomen omdat die uiteindelijk makkelijker te verkopen is (niet dat ik dat op korte termijn ga doen) omdat het met een adapter op meerdere merken bodies past.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

s0000884

Quote from: spotmatic on December 19, 2008, 16:47:11
Grappig dat je die versie noemt. Van de M42 uitvoering zijn er drie versies: zonder SMC met 5 elementen in 4 groepen, met SMC met 5 elementen in 4 groepen en met SMC met 6 elementen in 6 groepen. Deze laatste versie is het meest gezocht en toevallig ook de versie die ik heb. De versie met K-bajonet is optisch inderdaad gelijk en heeft eveneens 6 elementen in 6 groepen.

Bij mijn aanschaf (eigenlijk was het een ruil) mocht ik overigens kiezen tussen de M42 variant en de K-mount versie. Hoewel ik een Pentax heb en de K-mount versie dus zonder problemen zou kunnen gebruiken (zelf eenvoudiger dan de M42 versie) heb ik toch de schroefdraadversie genomen omdat die uiteindelijk makkelijker te verkopen is (niet dat ik dat op korte termijn ga doen) omdat het met een adapter op meerdere merken bodies past.
Wat vindt je eigenlijk van deze vergelijking:

http://www.pbase.com/gummiebear/ef_135mm_f2l_vs_6_other_m42_135mm


spotmatic

#499
Quote from: s0000884 on December 19, 2008, 16:51:21
Wat vindt je eigenlijk van deze vergelijking:

http://www.pbase.com/gummiebear/ef_135mm_f2l_vs_6_other_m42_135mm

Ja, je mag natuurlijk hopen dat een Canon L lens scherper is dan alles wat daarvoor is geproduceerd. Maar ik vind de Takumar hier zeker geen slecht figuur slaan gezien het feit dat deze lens ondertussen al bijna 40 jaar oud is. Zoals bij al deze testen hoop ik dat deze meneer ook een focustrapje heeft gemaakt, want manual focussen is nou ook weer niet zo gemakkelijk dat je daar geen fouten bij kunt maken.

Wil je het goed doen, vergelijk hem dan s.v.p. met de SMC Pentax A* 135mm f/1.8, of beter nog met de Voigtlander 125mm f/2.5 Macro Apo-Lanthar ;)

Ik ben trouwens wel zeer te spreken over de testen van Photozone. De Canon 135mm f/2 L USM:

http://www.photozone.de/Reviews/45-canon-eos-aps-c/168-canon-ef-135mm-f2-l-usm-lab-test-report--review

De SMC Pentax 135mm f/2.5:

http://photozone.de/pentax/143-pentax-smc-k-135mm-f25-review--lab-test-report

Je kunt dan ook de MTF vergelijken, al zegt dat natuurlijk niet zoveel als de lenzen niet op dezelfde camera worden getest (daar wordt op die site ook nadrukkelijk voor gewaarschuwd).

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909