Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EdoE

Ik zag ook tot mijn grote verrassing dat het normaal is geworden om met Zeiss te fotograferen op je Canon.

Begint de wereld het dan te leren?

Rob Eric Blank

Quote from: EdoE on December  8, 2008, 14:25:11
Ik zag ook tot mijn grote verrassing dat het normaal is geworden om met Zeiss te fotograferen op je Canon.

Ik denk dat het toch nog niet 'normaal' is voor veel mensen. Zelf heb ik ook geen Zeissje liggen :-\

Ik heb zelf maar weer eens een stel Swabs aangeschaft, toch wel een vieze sensor bemerkte ik gister op het circuit.

Jimmy Conway


Spacebass

Quote from: Chrisje op de Arreslee on December  8, 2008, 12:18:42
Ik vind mijn 50 1.4 scherper dan mijn 17-40L.
En de eerste is geen L-glas. Verder is zo'n lettertje natuurlijk ook absoluut geen garantie voor perfectie. Kijk maar naar de verhalen over de 24-70 om maar een voorbeeld te geven. Veel slechte verhalen over. (al werkt dat ook aanstekelijk, en lang niet iedereen gaat vertellen hoe perfect zijn exemplaar dan wel is).
Als je overigens naar de 17-55 kijkt, die zou minimaal vergelijkbaar moeten zijn met een degelijk stuk L-glas. Is het alleen niet.
klok, waar is je klepel? ;D

Quote from: Jimmy Conway on December  8, 2008, 16:08:13
http://nl.youtube.com/watch?v=tnwf2RShNV0  ;D ;D ;D
Sjezzz man ik lig helemaal in een deuk  ;D  ;D   ;D
Vreselijke aanranding van de film :-X maar WOW!  ;D

LexiconLogan

Ik moet zeggen dat ik erg gelukkig ben met mijn 24-70. Duidelijk een goed exemplaar.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

EdoE

Quote from: LexiconLogan on December  8, 2008, 18:30:11
Ik moet zeggen dat ik erg gelukkig ben met mijn 24-70. Duidelijk een goed exemplaar.

Ook geen klachten. Wel over mijn de 70-200 (non-IS), maar die was dan ook tweedehands.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on December  8, 2008, 18:22:17
Vreselijke aanranding van de film :-X maar WOW!  ;D

QuoteCancel my NPS membership....and call Ken Rockwell....
I think he's on to something
Bwahahaha, geniaal. ;D

spotmatic

Quote from: EdoE on December  8, 2008, 14:10:46
Ik ben er ook nog een tijd naar op zoek geweest, maar toen viel me op dat je voor de SMC's echt nog wel wat kwijt bent.

Leuk setje voor jou? http://link.marktplaats.nl/213783060
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Spacebass

Quote from: LexiconLogan on December  8, 2008, 18:30:11
Ik moet zeggen dat ik erg gelukkig ben met mijn 24-70. Duidelijk een goed exemplaar.

Quote from: EdoE on December  8, 2008, 20:02:20
Ook geen klachten.

Vandaar mijn klok/klepel opmerking ;)
De zoveelste vergissing met de oudere 28-70L  ::)  ;D
Het zijn juist de mensen die hem niet hebben die piepen.

Juist dit soort nutteloze verhaaltjes weren mij steeds vaker van fora.
Je kan je tijd zoveel beter besteden.

Daarom zie je Jiri volgens mij ook zo weinig op dit forum bezig op het gebied van
fotografie ;D Die heeft het te druk met echte foto's maken  8)

VlisChris

Ach, als je werkeloos thuis op de bank zit moet je toch wat :-X (geintje ;D)
Moet wel bekennen dat ik laatste tijd (te) weinig aan normaal fotograferen ben toegekomen. Zonde.
Zit nog minimaal één week thuis, dus mooi een aantal dagen de tijd om mijn spullen te gebruiken waar het voor gekocht is. En dat is iets anders dan stof happen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

EdoE


spotmatic

Quote from: EdoE on December  9, 2008, 12:39:22
Hmm, die 1.4/50 is natuurlijk wel errug aantrekkelijk...

Wel even een paar weken in de vensterbank leggen. De lens-elementen willen nog wel eens vergelen omdat er licht radioactief (thoriumhoudend) glas is gebruikt. Kan verder geen kwaad en zeker op digitaal is dit niet heel interessant (de witbalans wordt immers automatisch gecorrigeerd of je kunt dit ook achteraf in bijv. Photoshop/Lightroom aanpassen).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

VlisChris

Mijn laatste aanwinst: een opgeplakte foto op 40x60 in een passe partout met een mooie aluminium lijst eromheen. Kan hem ergens komende week ophalen. Is een foto die ik een jaar geleden geschoten heb in Vlissingen met mijn fish-eye vanuit het water met de skyline van Vlissingen op de achtergrond. Zelf redelijk blij met de foto.
Dan eind komende week in Duitsland als ik in Bonn ben een winkeltje bezoeken en daar een nieuwe klok en eetkamerlamp kopen en mijn kamermetamorfose is voor 90% waar ik hem hebben wil :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Leuk verhaal, maar waar is de foto  ;D  ;)

EdoE

Quote from: spotmatic on December  9, 2008, 12:45:24
Wel even een paar weken in de vensterbank leggen. De lens-elementen willen nog wel eens vergelen omdat er licht radioactief (thoriumhoudend) glas is gebruikt.

En wat voor invloed heeft het in de vensterbank leggen? Buiten dat mijn zoon het kleinood zal oppakken en vernietigen?

spotmatic

Quote from: EdoE on December 11, 2008, 01:26:55
En wat voor invloed heeft het in de vensterbank leggen? Buiten dat mijn zoon het kleinood zal oppakken en vernietigen?

De verkleuring wordt daarmee ongedaan gemaakt (onder invloed van UV licht). Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van jouw zoon, en ook niet voor eventuele brandjes (mocht het objectief als vergrootglas werken).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

EdoE

Quote from: spotmatic on December 11, 2008, 09:33:09
De verkleuring wordt daarmee ongedaan gemaakt (onder invloed van UV licht). Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van jouw zoon, en ook niet voor eventuele brandjes (mocht het objectief als vergrootglas werken).

Vensterbank = travertin

FrankB

Vanmiddag eindelijk aangeschaft:


Canon 70-200mm L F2.8 IS USM

Wat een beest van een lens  :o :o :o

Ter bescherming ook nog de Hoya HD protector


2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VlisChris

Quote from: Spacebass on December 11, 2008, 01:18:15
Leuk verhaal, maar waar is de foto  ;D  ;)

Even ruzieën met mijn computer ;D
edit.
Let vooral niet op de puinhopen. Moet nog één en ander opruimen vandaag ;)


Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Quote from: Chrisje op de Arreslee on December 13, 2008, 18:43:51
Even ruzieën met mijn computer ;D
edit.
Let vooral niet op de puinhopen. Moet nog één en ander opruimen vandaag ;)



Heb je DIT laten plakken op groot formaat... ??? ;D ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Quote from: Chrisje op de Arreslee on December 13, 2008, 19:11:12
Ieder zijn meug.
Dat is zeker!
Ik zou wel eens een mooie foto van een skyline ofzo willen zien met zo'n fisheye. :tounge:
En dan vanuit het water, he... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Spacebass

Ik wilde eigenlijk de foto zelf zien ;D
Niet een foto van de foto ;)

Spacebass