Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R


eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eric_audio

Quote from: FrankB on December  7, 2008, 14:08:25
Ik heb me gisteren aangemeld voor de basiscursus fotografie bij de fotoschool. Zes zaterdagen op rij, van 10u30 tot 15u30. Ik ben erg benieuwd  8)

Ik heb even gekeken, en ik zie eigenlijk alleen maar cursussen van 10 lessen (fotografie) en 15 lessen (fotografie + beeldverwerking), maar niet op zaterdag.

Heb je trouwens een idee van de kwaliteit van de lessen? Je ziet gewoon vreemde prijsverschillen tussen verschillende cursussen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik ze moet vergelijken.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Quote from: eric_audio on December  8, 2008, 07:45:28
Ik heb even gekeken, en ik zie eigenlijk alleen maar cursussen van 10 lessen (fotografie) en 15 lessen (fotografie + beeldverwerking), maar niet op zaterdag.

Heb je trouwens een idee van de kwaliteit van de lessen? Je ziet gewoon vreemde prijsverschillen tussen verschillende cursussen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik ze moet vergelijken.

De 10 lessen cursus is alleen vanaf 10 januari in een zaterdag variant, daarvoor moet  je wel naar beneden scrollen want het is de 10e cursus in de serie.

De open dag waar ik ben geweest gaf een goede indruk, met uitstekende fotografen en een goede opzet van de lessen. Ook de koppeling met de praktijk zat goed in elkaar. Ik vind het ook moeilijk om de kwaliteit te vergelijken, maar qua prijsstelling zetten ze zich op HBO niveau neer. Dus ik verwacht er wel veel van.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

EdoE


LexiconLogan

ik had een 20 d en 5 d en nu nog 1 body...maar wel een leuke 8)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

EdoE

Quote from: LexiconLogan on December  8, 2008, 10:28:35
ik had een 20 d en 5 d en nu nog 1 body...maar wel een leuke 8)

Hij is eigenlijk te mooi om niet aan te schaffen. Het zou voor mij ook zakelijk een mooie aanwinst zijn, je kunt hiermee toch weer een slagje grotere afdrukken realiseren dan met de verouderde (kuch) 5D.

LexiconLogan

ik heb besloten om dit soort dingen niet meer te verantwoorden voor mijzelf...ik ben gewoon een l*l
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Rielplayer

Quote from: LexiconLogan on December  8, 2008, 10:38:04
ik heb besloten om dit soort dingen niet meer te verantwoorden voor mijzelf...ik ben gewoon een l*l

;D

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

EdoE

Quote from: LexiconLogan on December  8, 2008, 10:38:04
ik heb besloten om dit soort dingen niet meer te verantwoorden voor mijzelf...ik ben gewoon een l*l

Er is natuurlijk ook gewoon helder dat er weinig tot geen rechtvaardiging is.

Nou ja, de foto's van je kinderen zijn vanaf nu natuurlijk wel een stuk mooier.

LexiconLogan

Het mooie is, ik roep vooral heel hard dat ze mooier zijn en hoe beter je daarin bent....hoe meer men het met mij eens is..
Het is natuurlijk ook onzin dat het materiaal niet de fotos maakt maar de fotograaf..Alles is mooier sinds ik alleen nog maar L objectieven heb en een body van te veel geld. Materiaal maakt de fotos! Ik kijk niet eens meer door de zoeker! Het vertrouwen in mijn materiaal is groot!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

GH

Ben je er al mee door de douane kunnen sluipen?

eric_audio

Quote from: FrankB on December  8, 2008, 08:42:08
De 10 lessen cursus is alleen vanaf 10 januari in een zaterdag variant, daarvoor moet  je wel naar beneden scrollen want het is de 10e cursus in de serie.

De open dag waar ik ben geweest gaf een goede indruk, met uitstekende fotografen en een goede opzet van de lessen. Ook de koppeling met de praktijk zat goed in elkaar. Ik vind het ook moeilijk om de kwaliteit te vergelijken, maar qua prijsstelling zetten ze zich op HBO niveau neer. Dus ik verwacht er wel veel van.

OK, bedankt voor de info Frank. Ik zal er eens wat beter naar gaan kijken.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

EdoE

Quote from: LexiconLogan on December  8, 2008, 11:12:29
Het mooie is, ik roep vooral heel hard dat ze mooier zijn en hoe beter je daarin bent....hoe meer men het met mij eens is..
Het is natuurlijk ook onzin dat het materiaal niet de fotos maakt maar de fotograaf..Alles is mooier sinds ik alleen nog maar L objectieven heb en een body van te veel geld. Materiaal maakt de fotos! Ik kijk niet eens meer door de zoeker! Het vertrouwen in mijn materiaal is groot!

Dat gaat wel ver. Maar L-glas is inderdaad voor wie er het geld voor heeft bijna een no brainer. En voor wie het een stap te ver is zijn er vast brandpunten.

VlisChris

Ik vind mijn 50 1.4 scherper dan mijn 17-40L.
En de eerste is geen L-glas. Verder is zo'n lettertje natuurlijk ook absoluut geen garantie voor perfectie. Kijk maar naar de verhalen over de 24-70 om maar een voorbeeld te geven. Veel slechte verhalen over. (al werkt dat ook aanstekelijk, en lang niet iedereen gaat vertellen hoe perfect zijn exemplaar dan wel is).
Als je overigens naar de 17-55 kijkt, die zou minimaal vergelijkbaar moeten zijn met een degelijk stuk L-glas. Is het alleen niet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

EdoE

#442
Quote from: Chrisje op de Arreslee on December  8, 2008, 12:18:42
Ik vind mijn 50 1.4 scherper dan mijn 17-40L.

Duh. Dat is het op één na scherpste objectief ooit gemaakt.

Edit: En het is geen zoom. En het is geen groothoek.

VlisChris

Is dat zo? Wist ik niet eens. Wilde persé een zo lichtsterk mogelijk standaard objectief. En dat werd voor mij toen de 1.4 uitvoering. Welk objectief mag zich nog scherper noemen? Want je hoort regelmatig van lenzen dat ze "tot de scherpste lenzen die er zijn" behoren?
Hoe dan ook, dit exemplaar ben ik erg tevreden over. Ook op mijn 30Dtje ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

EdoE

De variant van Zeiss-west is nog iets scherper.

spotmatic

Ach, ik koop alleen nog maar tweedehands M42 of M39 zut voor op mijn Pentaxje. Die troep kan toch nooit mooie resultaten geven?  ;)

(Overigens maakte ik hieronder een tikfout: de Russische Tair is 133mm en geen 135mm).







BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

EdoE

Quote from: spotmatic on December  8, 2008, 13:56:25
Ach, ik koop alleen nog maar tweedehands M42 of M39 zut voor op mijn Pentaxje. Die troep kan toch nooit mooie resultaten geven?  ;)

Het goeie M42-glas is ook weer niet gratis, hè...

spotmatic

Quote from: EdoE on December  8, 2008, 13:58:48
Het goeie M42-glas is ook weer niet gratis, hè...

Nou, het scheelt niet veel. Tot nu toe heb ik het meeste voor onder de 25 euro kunnen kopen (het gemiddelde is ongeveer 16,35 euro, dat heb ik uitgerekend). Dat is een lachertje vergeleken met "L" glas  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

EdoE

Quote from: spotmatic on December  8, 2008, 14:01:21
Nou, het scheelt niet veel. Tot nu toe heb ik het meeste voor onder de 25 euro kunnen kopen (het gemiddelde is ongeveer 16,35 euro, dat heb ik uitgerekend). Dat is een lachertje vergeleken met "L" glas  ;D

Ik ben er ook nog een tijd naar op zoek geweest, maar toen viel me op dat je voor de SMC's echt nog wel wat kwijt bent.

spotmatic

#449
Quote from: EdoE on December  8, 2008, 14:10:46
Ik ben er ook nog een tijd naar op zoek geweest, maar toen viel me op dat je voor de SMC's echt nog wel wat kwijt bent.

Ik zoek dan ook geen lenzen die als zodanig worden aangeboden (los), maar als onderdeel van een set (je zit dan wel met de camera en overige troep in je maag, maar die kun je ook weer verkopen). Op dit moment zijn naar mij onderweg: 135mm f/2.5 SMC Takumar, 105mm f/2.8 Super-Takumar en 28mm f/3.5 SMC Takumar.

Het verbaast me trouwens niet dat de M42's zo hard in prijs zijn gestegen. Sinds o.a. de Canonieten ze ook ontdekt hebben is de concurrentie moordend. Het schijnt dat de prijzen nog veel harder zullen stijgen nu filmmakers-in-spe met hun 5D MkII ook de manual lenzen ontdekt hebben. Juist omdat in movie mode het alleen met manual lenzen mogelijk is om het diafragma te veranderen. ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909