Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rikske

Quote from: FrankB on November 19, 2008, 12:01:31
Die Gary Fong diffuser is  8). Waar heb je die gekocht?

Idd, al wat reviews van gelezen en dat ziet er allemaal top uit.
Ben hem dit weekend gaan halen bij Konijnenberg.

FrankB

Quote from: Rikske on November 19, 2008, 13:20:39
Idd, al wat reviews van gelezen en dat ziet er allemaal top uit.
Ben hem dit weekend gaan halen bij Konijnenberg.

Heb je de clear of de cloud gekocht?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rikske


FrankB

Quote from: Rikske on November 19, 2008, 13:51:59
Ik heb de clear versie genomen.

Nog bijzondere overweging voor die keuze?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rikske

Quote from: FrankB on November 19, 2008, 13:54:43
Nog bijzondere overweging voor die keuze?

Had gelezen dat de cloud meer warmere kleuren gaf en dat deze beter was voor portret en dergelijke.
Bij mij zou het meer zijn voor op feestjes met veel mensen dus daarmee deze keuze.
Heb jij erook eentje, en tevreden over?

FrankB

Quote from: Rikske on November 19, 2008, 14:19:50
Had gelezen dat de cloud meer warmere kleuren gaf en dat deze beter was voor portret en dergelijke.
Bij mij zou het meer zijn voor op feestjes met veel mensen dus daarmee deze keuze.
Heb jij erook eentje, en tevreden over?

Ik was op zoek naar deze. Dan wordt het voor mij ook de clear, want ik wil 'm voor portret gaan gebruiken :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VlisChris

Laatste aanwinst: fotoopdracht in de Ahoy aanstaande maandagavond ;)
Totaal 2.5 uur werken voor een uurloon dat ongeveer 4x mijn loon is dat ik op de taxi krijg :P (niet dat het dan bijster veel is, maar het is toch erg leuk meegenomen)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

Printertje.


Jimmy Conway

Quote from: GTDesign on November 26, 2008, 18:23:55
Printertje.

Gaaf hoor.
Heb met een schuin oog naar de 5100 zitten kijken, maar de maat van de 6100 is wel  8)

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Gaeje

#410
5 rolletjes kodak ektar 100 op ebay in duitsland, want hier is die nog nergens leverbaar

http://www.kodak.com/global/en/professional/products/films/ektar/ektarIndex.jhtml


GTDesign

Quote from: Jimmy Conway on November 27, 2008, 12:44:51
Gaaf hoor.
Heb met een schuin oog naar de 5100 zitten kijken, maar de maat van de 6100 is wel  8)

Ik heb de ogen maar helemaal dicht gehouden bij de IPF9100 ...60 inch  :o dat werdt me iets te gortig kwa prijs.

Spacebass

Zinvole fotografe aanwinsten 8) Een printer om je werk pas echt goed te bekijken en dan niet zomaar eentje  :-*  O0


Quote from: Chrisje op de Fiets on November 19, 2008, 19:44:48
Laatste aanwinst: fotoopdracht in de Ahoy aanstaande maandagavond ;)
Top aanwinst Chris!!  8)
wat was het voor evenement?

VlisChris

Voorafgaand aan Night of the Proms was er een receptie in de hallen 1t/m6. En in één van die hallen stond een grote stand (halve hal ongeveer :P) die me gevraagd had voor foto's. Moet de foto's nog afleveren, maar het was in ieder geval leuk om te doen. En een keer een leuke ervaring om bij de Ahoy achterom te rijden, hem op een kleine parkeerplekje neer te zetten, en achterom zo naar binnen te wandelen zonder dat iemand je gek aankijkt ;D
Wel een les voor volgende keer: altijd tele meenemen. Ik had van te voren gehoord dat het om een receptie ging. Dus had mijn cam, 17-40 en mijn flitser bij me. Maar bleek toch tele te kort te komen bij het buikdansen. Moet daar redelijk croppen nu. Maargoed. Voor de rest leuke opdracht. (jammer dat de reistijd ongeveer anderhalf keer de opdrachtduur was ;D)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Quote from: Chrisje op de Fiets on November 27, 2008, 21:49:52
Voorafgaand aan Night of the Proms was er een receptie in de hallen 1t/m6. En in één van die hallen stond een grote stand (halve hal ongeveer :P) die me gevraagd had voor foto's. Moet de foto's nog afleveren, maar het was in ieder geval leuk om te doen. En een keer een leuke ervaring om bij de Ahoy achterom te rijden, hem op een kleine parkeerplekje neer te zetten, en achterom zo naar binnen te wandelen zonder dat iemand je gek aankijkt ;D
Wel een les voor volgende keer: altijd tele meenemen. Ik had van te voren gehoord dat het om een receptie ging. Dus had mijn cam, 17-40 en mijn flitser bij me. Maar bleek toch tele te kort te komen bij het buikdansen. Moet daar redelijk croppen nu. Maargoed. Voor de rest leuke opdracht. (jammer dat de reistijd ongeveer anderhalf keer de opdrachtduur was ;D)
De ervaring die je opdoet is het veelvoudige waard 8)  Als je niet weet waar je terecht komt voor een opdracht is het idd een idee om je
70-200 mee te nemen. Alhoewel...waarom het niet bij 1 foto laten met wat publiek erbij. Voor het buikdansen zijn ze neem ik aan niet speciaal gekomen toch?

VlisChris

Dat is inderdaad een les die ik er van geleerd heb. Bij dit soort opdrachten gewoon de hele mik meezeulen. Vaak kun je je tas toch ook wel veilig wegleggen ergens, zodat je niet constant met alles hoeft rond te zeulen.
Want sinds ik een aantal maanden geleden mezelf bijna een hernia heb getild bij een dagje fotograferen probeer ik zo min mogelijk mee te nemen :) (toen ben ik een dag aan het rondsjouwen geweest bij de Volklingen Hutte met werkelijk alles dat ik heb. En na een paar uur had ik al zware last van mijn rug ::) ;D)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Charlemagne

Quote from: Chrisje op de Fiets on November 27, 2008, 23:35:43
Want sinds ik een aantal maanden geleden mezelf bijna een hernia heb getild bij een dagje fotograferen probeer ik zo min mogelijk mee te nemen :) (toen ben ik een dag aan het rondsjouwen geweest bij de Volklingen Hutte met werkelijk alles dat ik heb. En na een paar uur had ik al zware last van mijn rug ::) ;D)

Je hebt toch een fiets!  ;D ;D ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

vtuinen

Quote from: Chrisje op de Fiets on November 27, 2008, 23:35:43
En na een paar uur had ik al zware last van mijn rug ::) ;D)

Een volgende fotografie aanschaf een mooie Tamrac Expedition rugzak  ;D ;)
Equipment check my avatar

MartijnR

Vandaag even aankopen gedaan bij Kamera-express:

- Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro
- canon Speedlite 580EX + omnibounce

mvrgr.
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

eric_audio

Quote from: MartijnR on November 30, 2008, 12:45:18
Vandaag even aankopen gedaan bij Kamera-express:

- Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro
- canon Speedlite 580EX + omnibounce

mvrgr.
Martijn


Mooie spullen, gefeliciteerd. Bij mij staat er ook een Sigma macro lens op mijn verlanglijstje, de 150mm.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

MartijnR

Quote from: eric_audio on December  1, 2008, 13:42:01
Mooie spullen, gefeliciteerd. Bij mij staat er ook een Sigma macro lens op mijn verlanglijstje, de 150mm.

Dank je, nu veel oefenen om het allemaal een beetje onder de knie te krijgen. Er zit een flink boekwerk bij de flitser, dus dat zal aardig wat tijd gaan vergen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Jimmy Conway


FrankB

Ik heb me gisteren aangemeld voor de basiscursus fotografie bij de fotoschool. Zes zaterdagen op rij, van 10u30 tot 15u30. Ik ben erg benieuwd  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

eric_audio

Quote from: FrankB on December  7, 2008, 14:08:25
Ik heb me gisteren aangemeld voor de basiscursus fotografie bij de fotoschool. Zes zaterdagen op rij, van 10u30 tot 15u30. Ik ben erg benieuwd  8)

Welke fotoschool is dat?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable