Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vtuinen

Quote from: eric_audio on September 23, 2008, 08:17:15
Ik ben ook op zoek naar een goede foto cursus/opleiding. Iemand raadde mij het volgende aan: www.beeldfabriek.org  (www.skvr.nl)

Dat is in Rotterdam. De cursussen zijn alleen ZO goedkoop, dat je je onwillekeurig afvraagt of het wel wat kan zijn. Of ze zijn super gesubsidieerd natuurlijk. Heeft iemand ervaring met de Beeldfabriek?

Ik heb een aantal jaren geleden een basiscursus (analoge) fotografie daar gedaan. Ik heb toen gemerkt dat het zeer veel verschil maakte met diegene die de lessen gaf. Mijn 'klas' had een fluim (v) als lerares die regelmatig te laat kwam of juist veel vroeger weg moest. Uit gesprekken met mede cursisten werd ook snel duidelijk dat andere klassen een stuk dieper in de stof gingen en moesten gaan dan de mijne. Ik kan helaas niet vertellen of de dame in kwestie nog steeds in dienst is van de SKVR.

Erik
Equipment check my avatar

eric_audio

Tja, een slechte (of ongemotiveerde) leerkracht kan je natuurlijk overal tegenkomen. Niet dat het goed te praten is, en de onderwijsinstelling moet de kwaliteit natuurlijk bewaken. Maar het komt overal wel eens voor denk ik. Ik hoor mijn kinderen in ieder geval soms ook klagen over de grote verschillen tussen leraren op hun middelbare school.

Vooralsnog ben ik nog steeds van plan om me serieus te orienteren op een cursus bij de Beeldfabriek, tenzij ik erachter kom dat wat jij vertelde een algemeen probleem is op deze instelling.

Eric.

Quote from: vtuinen on October 20, 2008, 22:59:14
Ik heb een aantal jaren geleden een basiscursus (analoge) fotografie daar gedaan. Ik heb toen gemerkt dat het zeer veel verschil maakte met diegene die de lessen gaf. Mijn 'klas' had een fluim (v) als lerares die regelmatig te laat kwam of juist veel vroeger weg moest. Uit gesprekken met mede cursisten werd ook snel duidelijk dat andere klassen een stuk dieper in de stof gingen en moesten gaan dan de mijne. Ik kan helaas niet vertellen of de dame in kwestie nog steeds in dienst is van de SKVR.

Erik
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

VlisChris

Quote from: Chrisje op de Fiets on October  7, 2008, 23:00:40




Hoop het zaakje donderdag binnen te krijgen. Kan ik mooi weer een paar dingen gaan proberen.

Bestelling wordt geannuleerd. Had vandaag de mogelijkheid om off cam te flitsen nodig. En fotokonijnenberg krijgt het niet voor elkaar normaal te communiceren en producten te leveren :-\ Erg jammer. Ben benieuwd of het zo slecht gaat met die winkel (kan ik me absoluut niet voorstellen na een verhuizing), of dat ze gewoon uitermate laks zijn.
In ieder geval: om toch mijn foto te kunnen maken heb ik vanmiddag een tweede 580mkII gekocht. Had liever met een Pocket Wizard op mijn cam en flitser gewerkt, maar voor ongeveer hetzelfde geld was dit second best... (ben natuurlijk wel blij met een tweede flitser hoor :) )
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijn V

Ik had hem al in "Wat is jouw laatste NIET Home Theater / NIET stereo - aanwinst" in afterhours gezet maar ik zie nu dat het hier meer op zijn plek is dus;
Een Olympus E-520 met (de standaard) lenzenset, want m'n compact was op dag 3 in Braziliƫ al kapot gegaan.
Plus een cursus, de belangstelling was er al wel een hele tijd maar is in de vakantie weer opgekomen + dat ik er nu de tijd voor heb.
Ik ga er in het weekend eens uitgebreid mee expirimenteren.



Rob Eric Blank

Voor mij een nieuw statief voor mijn flitsers. Nu 2 statieve voor mn strobist experimentjes en die goedkope Cactus triggers.

eric_audio

Aangeschaft deze week (beide tweedehands):

Nikkor AF-S 300mm f/4
Nikkor TC-17E II (teleconverter)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Quote from: eric_audio on November  7, 2008, 20:33:45
Aangeschaft deze week (beide tweedehands):

Nikkor AF-S 300mm f/4
Nikkor TC-17E II (teleconverter)
Mooie lenzen

Van het weekend aangeschaft. 3 Manfrotto MN 241 suction cups. Even een statief aan een auto plakken voor wat plaatjes.

eric_audio

Quote from: Rob Eric Blank on November 10, 2008, 11:04:37
3 Manfrotto MN 241 suction cups. Even een statief aan een auto plakken voor wat plaatjes.

Handig. Moet je wel je auto vaker wassen dan ik doe.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Quote from: eric_audio on November 10, 2008, 11:59:12
Handig. Moet je wel je auto vaker wassen dan ik doe.....
Zal niet alleen voor mijn auto zijn. Mijn bakkie is niet echt fotografie waardig. ;D

VlisChris

Quote from: Rob Eric Blank on November 10, 2008, 11:04:37
Mooie lenzen

Van het weekend aangeschaft. 3 Manfrotto MN 241 suction cups. Even een statief aan een auto plakken voor wat plaatjes.

Waar heb je die gehaald? En voor welke prijs? Autofotografie is een onderdeel dat ik ook nog steeds eens moet gaan proberen. Niet bang dat je statief van je wagen kiepert en je camera beschadigt?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Chrisje op de Fiets on November 10, 2008, 18:18:30
Waar heb je die gehaald? En voor welke prijs? Autofotografie is een onderdeel dat ik ook nog steeds eens moet gaan proberen. Niet bang dat je statief van je wagen kiepert en je camera beschadigt?
Ik heb bij Konijnenberg die cups gehaald en wat superclams, nu wordt het zelf even klussen.
En ik ga niet 50km/uur rijden met die camera, daar is een ander trucje voor.
Alleen moet wachten tot het binnenkomt en misschien aankomen weekend wat spelen. Inboard foto's kan ik al maken, misschien even doen.

AllStar

Hehe, ik wilde al zeggen: je hoeft echt niet te gaan scheuren met een auto om dat effect te krijgen. Zuignappen op auto, statief eraan, cam erop, en de auto 2 meter duwen, klaar  :P

Rob Eric Blank

Quote from: AllStar on November 11, 2008, 11:52:32
Hehe, ik wilde al zeggen: je hoeft echt niet te gaan scheuren met een auto om dat effect te krijgen. Zuignappen op auto, statief eraan, cam erop, en de auto 2 meter duwen, klaar  :P
Wel ff een grijsfilter monteren op je lens.

VlisChris

Anders krijg je van die mooie witten foto's.
En die kun je weer overal maken zonder dat het opvalt :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Vandaag een Spyder 3 pro voor mijn verjaardag gekregen 8)
Zometeen mijn laptop eens gaan calibreren.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joep

Quote from: Chrisje op de Fiets on November 17, 2008, 16:43:09
Vandaag een Spyder 3 pro voor mijn verjaardag gekregen 8)
Zometeen mijn laptop eens gaan calibreren.

Ben benieuwd naar je resultaat. Zou je dat straks ook hier willen melden? Zou leuk zijn! :)

bmateijsen

Gefeliciteerd!

Quote from: Chrisje op de Fiets on November 17, 2008, 16:43:09
Vandaag een Spyder 3 pro voor mijn verjaardag gekregen 8)
Zometeen mijn laptop eens gaan calibreren.

VlisChris

Dank je 8)
@ Joep: zal inderdaad vertellen wat mijn eerste bevindingen zijn.
Ben benieuwd. Van mijn laptop (waar ik nu achter zit) weet ik dat die vooral qua kleurverzadiging een drama is. Hoe dat met de rest van de instellingen is weet ik eigenlijk niet. Echt nabewerken doe ik altijd op mijn gewone computer die veel meer met de werkelijkheid overeenkomt...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AllStar

Feli! Gebruik zelf ook een Spyder 3 Pro, bevalt erg goed!  O0

VlisChris

Dan meteen een vraagje voor je:
als je instellingen hebt gedaan in de software wat er wel en niet aangepast kan worden, is, en zoja hoe, is dat aan te passen?
Ik had in eerste instantie ingegeven dat er alleen naar kleur gekeken kon worden op mijn laptop. Maar nu wilde ik kijken wat er gebeurd als ik alles aanvink, maar dan kan ik die optie niet terugvinden?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Chrisje op de Fiets on November 17, 2008, 17:59:19
Dan meteen een vraagje voor je:
als je instellingen hebt gedaan in de software wat er wel en niet aangepast kan worden, is, en zoja hoe, is dat aan te passen?
Ik had in eerste instantie ingegeven dat er alleen naar kleur gekeken kon worden op mijn laptop. Maar nu wilde ik kijken wat er gebeurd als ik alles aanvink, maar dan kan ik die optie niet terugvinden?
Ik denk dat alles dan weer opnieuw gedaan moet worden Althans wel met mijn Spyder-tje

VlisChris

Zat ik ook al aan te denken ja.
Ach, deinstalleren en opnieuw installeren is ook niet zo'n drama.
Op mijn gewone pc in ieder geval anders installeren dus ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AllStar

Ik denk dat je dan inderdaad de software even opnieuw moet installeren. Ik kan alleen mn backlight aanpassen, dus dat was eenvoudig  ;D

Rikske

Speedlite 430 EX II + Gary Fong toeter

FrankB

Quote from: Rikske on November 19, 2008, 11:35:35
Speedlite 430 EX II + Gary Fong toeter

Die Gary Fong diffuser is  8). Waar heb je die gekocht?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12