Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

#350
Quote from: Rielplayer on September  1, 2008, 11:36:19
mooi, staat ook nog op mijn lijst(je).

Volgens de reviews een erg scherpe lens voor een mooie prijs.

kan dus van het lijstje af worden gehaald ;D vorige week de tamron 28-75 aangeschaft en goed kunnen gebruiken bij een weekje Zwitserland.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

VlisChris

Ik hoop het ;D Hopelijk komt die dinsdag binnen. Meteen gaan uitproberen dan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R


VlisChris

Quote from: R on October 12, 2008, 21:08:14
O0 O0 O0 17-40?

Laatste keer dat ik keek bij het bestellen wel ja ;D 8)
Hoop hem dinsdag binnen te hebben. Heb dan een vrije dag, en hoop van mijn werk een gloednieuwe taxibus mee te kunnen nemen en meteen eens wat foto's te kunnen nemen. Met wat geluk kan ik het testen van mijn nieuwe lens meteen combineren met het maken van wat foto's om te verkopen aan mijn baas ;)
Wat er nu nog moet komen: UV/Pola filter/77mm houder voor mijn Cokin filters/liefste nog een 50 1.4
Maar van die laatste ben ik er nog niet zeker van wanneer die gaat komen. Ik ga kijken of dat op korte temijn kan. Het is een lekker bereik voor portretfotografie. En ik hou wel van die hele beperkte DOF. Maar eerst maar eens deze lens afwachten en proberen. Dan ooit eens verder dromen ;) 
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

Quote from: Chrisje op de Fiets on October 12, 2008, 20:20:44
Net besteld.



Daar ga je veel plezier aan hebben, mooi lens.
En altijd bruikbaar op een FF body, dan komt ie echt helemaal tot zijn recht.

VlisChris

Laatste is absoluut waar (eerste hopelijk ook ;D)
Maar het is uiteindelijk de bedoeling om op FF over te gaan. Wanneer mijn cam overleden is gaat die stap gemaakt worden. En dan is het nogal lastig als je alleen maar EF-s lenzen hebt. Mocht ik die stap niet ooit van plan zijn, dan was het een 17-55 geworden denk ik :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG

Een 18-200mm VR lens van Nikon, heb alleen nog niet echt tijd gehad om ermee aan de slag te gaan :-\

TornadoGo

#359



En ik heb niet eens zelf een camera! :D

Binnenkort op reis naar Zuid Afrika, ik wilde daarvoor een mooie zoomlens hebben. Ik leen m'n broertje z'n Canon 400D. De tas wordt een verjaardagskado voor hem.

De lens neem ik trouwens over van FrankB.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

VlisChris

Heerlijk bereik 8)
Morgen even zoeken naar een winkel in de buurt die de 17-40 verkoopt en op voorraad heeft.
Fotokonijnenberg heeft hem op backorder staan. En ik heb hem echt nodig. Morgen moet ik weer fotograferen. Heb nu een leenlens morgen, maar die moet eind van de middag weer naar zijn eigenaar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Automaat

@TornadoGo: wat is dat voor een mooie tas/rugzak?
Reading the HTForum is learning every day!!

VlisChris

Ok, ik heet anders, maar uit de eigenschappen van het plaatje:
Een Tamrac Aero 80.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Quote from: Chrisje op de Fiets on October  7, 2008, 23:00:40
Hoop het zaakje donderdag binnen te krijgen. Kan ik mooi weer een paar dingen gaan proberen.

Quote from: Chrisje op de Fiets on October 12, 2008, 20:20:44
Net besteld.
Sjezszzz man!! Taxi job betaald goed...of woon je nog thuis? ;D  (plaag!)

Mooi spul!  8)

Quote from: GTDesign on October  8, 2008, 00:37:12
aij, waarom heb je voor pocket Wizard gekozen en niet voor de Skyports ?
Ik werk zelf bijvoorbeeld met ProFoto studioflitsers en een Sekonic L-758DR lichtmeter.
Daar zit standaard Pocketwizard technologie in verwerkt. Dan is het ook bijna logisch dat je kiest voor Pocketwizards.
1 triggersysteem dat 100% gegarandeerd perfect samenwerkt. Dan is het lijkt mij een logische keuze.
Geen hoofdpijn en uitzoekwerk. Lekker bezig zijn met fotografie in plaats van techniek 8)

Zal vast ook zo zijn met Elinchrom spul  8)

Misschien dat Chris ook in die richting denkt? (wellicht voor in de toekomst)

Dus Chris..als je dan een lichtmeter koopt...die L-758DR is nu eigenlijk een must ;D ;D

GTDesign


VlisChris

#365
Quote1 triggersysteem dat 100% gegarandeerd perfect samenwerkt. Dan is het lijkt mij een logische keuze.
Geen hoofdpijn en uitzoekwerk. Lekker bezig zijn met fotografie in plaats van techniek 8)
Belangrijkste reden voor mij is inderdaad iets kopen, en gewoon weten dat je daarmee de komende tijd goed zit. Niet meer druk maken of het nu wel of niet compatible is, of het wel of niet werkt. Gewoon: aansluiten en knallen maar 8)
Het is jammer dat ik mijn spullen nog niet binnen heb. Zeker als je bedenkt dat ik in ieder geval de lens aankomende zondag nodig heb.
Dus het kan zo maar eens zijn dat ik morgen fotokonijnenberg afbel, en Kamera Express bel of ze hem op voorraad hebben liggen. PW's zal ik nog maar even via Fotokonijnenberg doen. Die heb ik niet direct zondag nodig.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Quote from: Chrisje op de Fiets on October 16, 2008, 19:38:01
Dus het kan zo maar eens zijn dat ik morgen fotokonijnenberg afbel, en Kamera Express bel of ze hem op voorraad hebben liggen.
ff bellen idd maar volgens de website is de 17-40 direct leverbaar.
Ik zag dat ze voor een paar tientjes minder ook een 2e handsje hebben, maar voor dat verschil kan je beter een nieuwe kopen.
Kan best zijn dat konijntje de hele order achterhouden omdat ze 1 ding niet kunnen leveren (verzendkosten besparen).

VlisChris

#367
Morgen ga ik inderdaad even bellen. Probleem is dat ik zondag een shoot heb, en geen lens heb op het moment. En aangezien de lens al weer een kleine week geleden besteld is had ik hem erg graag al binnen gehad.
Het zijn overigens twee orders (die pw's één order, de 17-40 de ander).
Bij mij staat de 17-4 overigens in bestelling bij de leverancier? Mocht ik morgen cq zaterdag geen lens hebben ga ik bij de MM een 50 1.4 halen :-X
De bestelling met de PW's is helemaal compleet. Maar ook die is nog niet verzonden. Ach, ik merk het morgen wel als ik gebeld heb.
edit: lens is opeens 14 euro in prijs omhoog gegaan tov de prijs waarvoor ik hem besteld heb. En hij staat ook nog aan die prijs in mijn bestellingen overzicht... Precies net op tijd geweest.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Owja: misschien niet echt een aanwinst, maar wel leuk voor mijn eigen foto-egootje: ik werd vandaag getipt dat mijn foto's van de kustmarathon (waarvan ik de verbeterde versies nog steeds online moet zetten) niet alleen in de lokale Bode zijn geplaatst, maar ook in twee andere. Dus in totaal in 3 Bode's. Ben ik eigenlijk wel blij mee. Toch weer het drievoudige aan inkomsten van wat ik verwacht had ;D Mocht willen dat ik met de taxi hetzelfde per uur zou verdienen als ik het ga terug rekenen ;) ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

powerhouse

#369
Ben net naar Azie geweest en heb dit op de kop kunnen tikken (Sanyo HD1010) voor de helft van de prijs dan hier
Allerlei accesoires gratis bijgekregen ook nog.
Een super camera. Erg handig.
Scherm: Sony KDL-46W4500
Home Cinema:  Onkyo tx-sr703/ JBL scs178
Bron:  Sony rdr-hx710/ Sony dvp-ns36/ ps2
Cam:  Sanyo HD1010 Jukebox:  Ipod 160gb/ Archos pma Kabels: Monster M1000HD

LexiconLogan

waar kun je nu het best (online) je Canon gear kopen?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Spacebass

#371
Ik koop meestal alles bij kamera-express en calumet. Meestal is Calumet veeel duurder maar soms hebben zij best leuke deals 8)
(zoals onlangs met mijn flitsset)

Als ik iets heel snel wil hebben (5 euro verzend kosten) dan bij kamera-express omdat zij alles wat op voorraad en voor 12:00
besteld is, de volgende dag al bezorgen (tnt post+track&trace).

Maar je moet wel vooraf blijven vergelijken met andere shops. De 5dII is bijvoorbeeld bij pre-order goedkoper bij Konijnenberg.
Het gaat er bij mij ook om dat de winkels goed bereikbaar zijn voor het geval je aanspraak moet maken op de garantie of iets
dergelijks.

Dus zoals met alles is "het beste" moeilijk aan te geven en moet je elke keer weer het rijtje nalopen.
(tweakers.net pricewatch werkt ook redelijk goed voor fotografiespul overigens)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

Garmin GPS76 maps.
mijn gisteq kapte er hier mee en moest dus snel wat anders, en dit is een erg leuke unit :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

#374
Vandaag in ultrahoogtempo even een andere lens gehaald: de 50 1.4
Had "wat" haast ivm een ritje dat uitgevoerd moest worden :P
Maar heb hem nu een paar uur op mijn cam zitten, en in tegenstelling tot de 1.8 is dit een blijvertje. Voelt veel degelijker, en vind de extra hoeveelheid licht die binnenvalt ook erg fijn 8) En de bokeh is natuurlijk mooier :D
edit:
Vanmiddag in de auto stappen en in Rotterdam de 17-40 halen. Dan maar combineren met een tripje naar het Fotomuseum. Hoef ik niet alleen voor dat ding naar R'dam ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.