Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Quote from: FrankB on September 21, 2008, 16:53:59
Dat wordt zeker studeren. Ik wil een aantal cursussen gaan volgen aan de fotoschool in Rotterdam. Lijkt me erg leuk en leerzaam.

Hoe is jouw opleiding bevallen?
Ben net begonnen met het 2e jaar (van de 4 jarige opleiding) dus nog vol op bezig 8)

Maar een aantal cursussen?
Had je iets specifieks in gedachte?
De basisopleiding is sowieso een goede om mee te beginnen.

R

Hebben jullie wat meer info over zo'n opleiding?

R

@frenk, feli met je flitser. Ik ben al erg onder de indruk van de 430mkII, die van jou... O0

FrankB

Quote from: Spacebass on September 21, 2008, 17:50:19
Ben net begonnen met het 2e jaar (van de 4 jarige opleiding) dus nog vol op bezig 8)

Maar een aantal cursussen?
Had je iets specifieks in gedachte?
De basisopleiding is sowieso een goede om mee te beginnen.

Mij spreekt de "intro National Geographic" erg aan, samen met de "digitale beeldverwerking" cursus. De basisopleiding is wel erg basis, ik zou meteen iets dieper willen gaan. Heb jij nog adviezen?

Quote from: R on September 21, 2008, 18:30:33
@frenk, feli met je flitser. Ik ben al erg onder de indruk van de 430mkII, die van jou... O0

Thanks!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Spacebass

Quote from: FrankB on September 21, 2008, 20:18:53
Mij spreekt de "intro National Geographic" erg aan, samen met de "digitale beeldverwerking" cursus. De basisopleiding is wel erg basis, ik zou meteen iets dieper willen gaan. Heb jij nog adviezen?

Thanks!!
Ja...de basisopleiding eerst doen ;D

Ik denk dat je je verkijkt op de basisopleiding. Als ik bijvoorbeeld Chris zijn foto's van voor de basis opleiding bekijk
en wat hij nu post dan zie ik (slechts een mening natuurlijk) een enorme verbetering  8) . Het helpt je ook erachter te komen waar je nu staat en hoe je je foto's kan verbeteren.

Je leert echt selecteren en keuzes maken. Je maakt zeg maar minder foto's maar wel een stuk beter. (Kwaliteit ipv kwantiteit). Juist doordat je dit in groepsverband doet en bespreekt zie je veel beter wat er bedoeld wordt met een foto die werkt en 1 die niet werkt. 

ps.
Heb je een webgallery of zoiets? Ik zie eigenlijk nooit zoveel foto's van jou :(

Spacebass


Spacebass

Ahhh Frenk ik zie dat je de fotoschool bedoeld.

Ik weet niet hoe die opleiding is, ik doe een andere...

R


Spacebass

#333
Goeie aanschaf Ruben  8)

Scheelt weer bewerkingstijd  8)
Ik moet nog steeds zo'n colorcheckercard kopen en een sekonic kaart om mijn kamera
belichtings profiel te kunnen maken.


Colorcheckercard


Sekonic referentiekaart

R

Ik ben erg benieuwd. Theoretische werking is erg mooi.

Quote from: Spacebass on September 21, 2008, 22:05:30
Goeie aanschaf Ruben  8)

Scheelt weer bewerkingstijd  8)


Spacebass

Quote from: R on September 21, 2008, 22:17:17
Ik ben erg benieuwd. Theoretische werking is erg mooi.
De praktijkwerking is ook erg mooi ;D ;)

Het werkt natuurlijk niet altijd. Hou daar wel alvast rekening mee ;)

Waar heb je de theoretische info vandaan trouwens?

FrankB

Ik zie op de fotovakschool alleen volledige opleidingen en workshops staan, geen cursussen zoals de fotoschool. Ik heb geen behoefte aan een volledige opleiding, maar wil wel in uitgebreide cursussen een redelijke fotograaf worden. Wellicht biedt de fotovakschool dat ook wel, maar ik zie het zo snel niet.

Wellicht begin ik wel gewoon bij het begin, dan sla ik in ieder geval niets over ;)

Quote from: Spacebass on September 21, 2008, 21:17:02
Ja...de basisopleiding eerst doen ;D

Ik denk dat je je verkijkt op de basisopleiding. Als ik bijvoorbeeld Chris zijn foto's van voor de basis opleiding bekijk
en wat hij nu post dan zie ik (slechts een mening natuurlijk) een enorme verbetering  8) . Het helpt je ook erachter te komen waar je nu staat en hoe je je foto's kan verbeteren.

Je leert echt selecteren en keuzes maken. Je maakt zeg maar minder foto's maar wel een stuk beter. (Kwaliteit ipv kwantiteit). Juist doordat je dit in groepsverband doet en bespreekt zie je veel beter wat er bedoeld wordt met een foto die werkt en 1 die niet werkt. 

ps.
Heb je een webgallery of zoiets? Ik zie eigenlijk nooit zoveel foto's van jou :(
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Verschillende sites + fora.

Quote from: Spacebass on September 21, 2008, 22:31:18
De praktijkwerking is ook erg mooi ;D ;)

Het werkt natuurlijk niet altijd. Hou daar wel alvast rekening mee ;)

Waar heb je de theoretische info vandaan trouwens?


Spacebass

Quote from: FrankB on September 21, 2008, 22:53:14
Ik zie op de fotovakschool alleen volledige opleidingen en workshops staan, geen cursussen zoals de fotoschool. Ik heb geen behoefte aan een volledige opleiding, maar wil wel in uitgebreide cursussen een redelijke fotograaf worden. Wellicht biedt de fotovakschool dat ook wel, maar ik zie het zo snel niet.

Wellicht begin ik wel gewoon bij het begin, dan sla ik in ieder geval niets over ;)

Ik snap uiteraard dat je niet direct ambities hebt om fotograaf van beroep te worden  ;D , maar er zijn zat mensen die het gewoon volgen voor de kennis en de mogelijkheden die je geboden worden.

De basisopleiding is 1 dag per 2 weken en duurt dacht ik 3 maanden. Is niet echt een volledige opleiding. Daarna begint het pas echt ;D

Maar ik zou graag foto's van je willen zien 8)

Quote from: R on September 21, 2008, 23:00:01
Verschillende sites + fora.
Duidelijk!  Check ook eens boeken in de bieb.  8)

VlisChris

De basisopleiding is inderdaad gewoon een erg goede om zo te doen.
Je leert wat Space zegt absoluut kritischer naar je foto's te kijken. Platen waar ik in het begin dolgelukkig mee was, ben ik nu vooral blij dat ik er toen blij mee was ;) Het gaat om kwaliteit, minder om kwantiteit ;) (edit: lees dat je het zelfde schrijft ;D)
Iets dat ik nog steeds absoluut moet doen is mijn monitor calibreren (ja, ik weet het ::)....).
Jammer dat we ze van school niet mogen lenen (wel begrijpelijk).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eric_audio

Ik ben ook op zoek naar een goede foto cursus/opleiding. Iemand raadde mij het volgende aan: www.beeldfabriek.org  (www.skvr.nl)

Dat is in Rotterdam. De cursussen zijn alleen ZO goedkoop, dat je je onwillekeurig afvraagt of het wel wat kan zijn. Of ze zijn super gesubsidieerd natuurlijk. Heeft iemand ervaring met de Beeldfabriek?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Spacebass

Geen ervaring, maar het ziet er goed uit! Een groot aanbod en mooi opgedeeld in logische blokken.
Je zou kunnen vragen of ze opendagen hebben en of je een proefles kan bijwonen.
Met zulke lagen bedragen is het het proberen waard lijkt mij 8)

eric_audio

Quote from: Spacebass on September 23, 2008, 09:55:45
Geen ervaring, maar het ziet er goed uit! Een groot aanbod en mooi opgedeeld in logische blokken.
Je zou kunnen vragen of ze opendagen hebben en of je een proefles kan bijwonen.
Met zulke lagen bedragen is het het proberen waard lijkt mij 8)

Ik zal maar eens contact opnemen....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Wil je even laten hoe het verloopt? Interessante link die je geeft.

VlisChris





Hoop het zaakje donderdag binnen te krijgen. Kan ik mooi weer een paar dingen gaan proberen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

aij, waarom heb je voor pocket Wizard gekozen en niet voor de Skyports ?

MartijnR

Cursus fotografie met (digitale) spiegelreflex. Basiscursus van 8 dagdelen bij de VAK-Delft. Daarna nog de mogelijkheid om op enkele thema's dieper in te gaan. Ben benieuwd of het wat is.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

eric_audio

Quote from: R on September 23, 2008, 12:54:00
Wil je even laten hoe het verloopt? Interessante link die je geeft.

Alle cursussen vol. Begin december beginnen de inschrijvingen voor de nieuwe serie (begint in februari). Tegen die tijd zal ik er eens langsgaan met vragen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

GTDesign

Mijn studio een beetje aankleden, nieuwe achterwand, glamour stoel, kunnen de modellen op d'r knieen zitten... ;D

GTDesign