Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransvis

Quote from: GTDesign on May 20, 2008, 15:40:07
Ja ik hield de ontspanner 1 sec ingedrukt en had er meteen 10 in RAW.... :D

De EX-580 moet hem met gemak bij kunnen houden. Ik had hier ook soms last van met de EX-580 (II) maar waarschijnlijk ligt dat aan de (oplaadbare) batterijen.
Sinds dat ik de GP 2700 gebruik heb ik hier geen last meer van, alleen als ze bijna uitgeput raken. Zorg overigens ook dat ze goed vol zijn.

Kijk ook even voor de zekerheid je flits instellingen na in het Cn menu.

Ik gebruikte steeds gewone batterijen. Dus zoiets bedoel je ?

GTDesign


VlisChris

Hier ook geen problemen met een 580II icm GP2700's.
Mocht je langer accuspanning willen houden zou je kunnen overwegen om de batterypack voor onder je camera te kopen. Zijn losse sets voor te krijgen. Alleen geen idee wat ze kosten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Fransvis

Heb idd nog zitten rondneuzen. Canon heeft een battery pack...de CP-E3, kost 155 euro. Schijnt dat je behoorlijk stuk snelheidswinst hiermee kan boeken.



Maar los daarvan...begrijp ik nog steeds niet waarom de speedlite niet gewoon stroom vd accu(s) van de camera kan trekken. Of zie ik het te simpel ?

J.A.F._Doorhof

Je kan beter een Quantum aanschaffen, heb ooit zo een canon battery pack geprobeerd maar dat was pure ellende.
Langzame recycling en batterijen waren redelijk snel leeg, precies 2x zolang als een normaal setje.

Een Quantum kun je al voor iets meer kopen (gebruikt) en dan heb je ongeveer 8x zoveel power.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fransvis

Quote from: J.A.F._Doorhof

Een Quantum kun je al voor iets meer kopen (gebruikt) en dan heb je ongeveer 8x zoveel power.

Maar die kom je tweedehands niet echt veel tegen, toch ? En nieuw kost dit volgens mij rond de 800 euro ??

VlisChris

Quote from: Fransvis on May 20, 2008, 21:15:08
Maar los daarvan...begrijp ik nog steeds niet waarom de speedlite niet gewoon stroom vd accu(s) van de camera kan trekken. Of zie ik het te simpel ?

Dan denk ik dat je accu's van je camera eerder uitgeput zijn dan wat jij nog leukt zal vinden ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik zelf een Turbo uitvoering en die zit nog niet eens op 800,00 :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Kun je een indicatie geven van het gewicht ?

Fransvis

En eventueel een linkje waar je hem gekocht hebt ?  ;)

J.A.F._Doorhof

Ik heb wat aparte kanalen voor dit soort dingen, maar ik dacht dat ik rond de 570.00 heb betaald voor een turbo 2x2 met een highpower connector voor mijn flitsers.

Zie de website van www.mamiya.nl die leveren ze en zijn scherp in de prijs.

Vooral de Quantum 1+ is aan te raden als je gewoon meer power moet hebben, heb daar tijden mee gewerkt, de nieuwe turbo's passen in het voorzakje van mijn spijkerjack en dat werkt dus zeer handig, de 1+ is wat groter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

#111
Me zojuist nog de 16-35 mm f2.8L USM besteld. :D

en zaterdag komt er nog een 100-400 mm bij... ;D

Fransvis

Quote from: GTDesign on May 22, 2008, 01:17:47
Me zojuist nog de 16-35 mm f2.8L USM besteld. :D

en zaterdag komt er nog een 100-400 mm bij... ;D

Op mijn verlanglijst staat nu de 100-400 bovenaan. Dat lijkt me los van de bekende problemen een geweldige lens...

Joep

Quote from: GTDesign on May 22, 2008, 01:17:47
Me zojuist nog de 16-35 mm f2.8L USM besteld. :D

en zaterdag komt er nog een 100-400 mm bij... ;D

Je bent je zowaar suf aan het kopen met al die postings hier! ;D Gaaf hoor!
Heb je eigenlijk nog wel tijd om mooie foto's te maken? Zou ik wel eens iets van willen zien! :)

spotmatic

Kan dit topic onderhand niet hernoemd worden in "Wat is je laatste Canon aanschaf"?  :P
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

GTDesign

Quote from: Joep on May 22, 2008, 09:18:46
Je bent je zowaar suf aan het kopen met al die postings hier! ;D Gaaf hoor!
Heb je eigenlijk nog wel tijd om mooie foto's te maken? Zou ik wel eens iets van willen zien! :)

:)

Joep

Kijk!

Goed bezig, Gé! ;D

Dit is Villa Volta toch? Een van de mooiste attracties voor mij, qua beleving! Verhaal, decor, muziek, alles vind ik perfect daar! :)

GTDesign

Inderdaad de Bokkerijders... ;D


WickedGame

Mooie foto's :)

Even een algemeen vraagje omtrent tests etc. Zijn er sites waar er lenzen getest worden. En dan met name voor Olympus Spiegelreflex camera's. Wil namelijk een paar lenzen erbij hebben. 1 zoomlens 300mm of meer. En wil weten wat de kwaliteiten zijn van de Macrolenzen van de Olympus (Zuiko) reeks.

Als 3e de fisheye van Olympus.

Hoop dat jullie mij hierbij wat informatie kunnen verschaffen.


Fransvis

Quote from: WickedGame on May 22, 2008, 10:40:59
Mooie foto's :)

Even een algemeen vraagje omtrent tests etc. Zijn er sites waar er lenzen getest worden. En dan met name voor Olympus Spiegelreflex camera's. Wil namelijk een paar lenzen erbij hebben. 1 zoomlens 300mm of meer. En wil weten wat de kwaliteiten zijn van de Macrolenzen van de Olympus (Zuiko) reeks.

Als 3e de fisheye van Olympus.

Hoop dat jullie mij hierbij wat informatie kunnen verschaffen.

Niet zozeer een testsite, maar wel heel interessant om cameras en lenzen te vergelijken. http://search.pbase.com/search

WickedGame

Dank alvast voor de tips, merk gewoon dat Olympus met zijn camera's en lenzen nogal onderschat word. Weinig over te vinden qua tests terwijl de camera's en kwaliteiten perfect zijn. Heb er in iedergeval veel lol mee.

Mochten er meer mensen tips hebben dan graag :)

geert_gr

Vanmiddag de Canon EF 50mm f/1.8 II gekocht, leuk lensje voor een leuk prijsje ;)
Denon AVR-3805
Monitor Audio S10
Monitor Audio BR2
Monitor Audio LCR

Fransvis

Quote from: geert_gr on May 22, 2008, 20:02:46
Vanmiddag de Canon EF 50mm f/1.8 II gekocht, leuk lensje voor een leuk prijsje ;)

Ragscherp is ie...

WickedGame

CF Ultra II 4GB kaartje aangeschaft bij de MM voor 29,- euri  ;D