Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Quote from: Nosferatu on March 13, 2023, 14:24:33Leuke lens, heb'm ook en gebruik'm veel vaker dan de 50mm f1.8S.  ;D

Ja en heel scherp!
Een beter forum begint bij jezelf.

Nosferatu

Quote from: Kwabbernoot on March 13, 2023, 15:31:15Ik zit eraan te denken een nieuwe camera te kopen en zit te kijken naar een OM-Systems OM-1. Dat is een four thirds apparaat en daar zit nu mijn twijfel. Is het een goed idee voor een Four Thirds apparaat te gaan of toch maar een full frame? Of een APS?

Het voordeel van de OM-1 is dat er mooie en compacte lenzen te koop zijn die nog "enigszins" betaalbaar zijn. Bij een Full Frame wordt het glaswerk wel een hele dure hobby.

Groeten...
Als je aan APS-C zit te denken kijk dan eens naar Fuji camera's, zijn leuk. Beetje afhankelijk wat voor eisen je stelt aan lenzen maar Sigma schijnt daarvoor hele leuke, betaalbare, lenzen te maken. En voor meerdere merken overigens. Heb er aardig wat van gehad voor Nikon F.

Full frame kan in de papieren lopen als je voor de 'holy trinity' (f2.8) gaat en zijn ook een stuk groter en zwaarder dan m43 en APS-C. Maar dat ligt dus ook aan wat voor eisen je stelt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosferatu

Quote from: Perfectionist on March 13, 2023, 15:44:39Ja en heel scherp!
De 50mm f1.8S is wel veel scherper (bij f1.8 als haarscherp in midden en aan de rand, 40mm even naar f4 of hoger) maar vind de 40mm f2 gewoon een fijn formaat qua beeld dat je krijgt (mooi tussen 35 en 50mm in) en qua formaat/gewicht lens.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kwabbernoot

Quote from: Nosferatu on March 13, 2023, 16:15:55Als je aan APS-C zit te denken kijk dan eens naar Fuji camera's, zijn leuk. Beetje afhankelijk wat voor eisen je stelt aan lenzen maar Sigma schijnt daarvoor hele leuke, betaalbare, lenzen te maken. En voor meerdere merken overigens. Heb er aardig wat van gehad voor Nikon F.

Full frame kan in de papieren lopen als je voor de 'holy trinity' (f2.8) gaat en zijn ook een stuk groter en zwaarder dan m43 en APS-C. Maar dat ligt dus ook aan wat voor eisen je stelt.
Bedankt voor de info.

Ja, m.n. die X-H2 lijkt mij een leuk ding. Maar ik zal even uitleggen waarom ik met name geïnteresseerd ben in de OM-1. Deze heeft in-camera focus stacking. Voor zover ik weet heeft Canon dat ook maar verder ken ik er geen.
Daarnaast is de 2x crop factor interessant waardoor "kleinere" en dus goedkopere lenzen een groot bereik hebben. De kleine sensor heeft natuurlijk ook zo z'n mindere eigenschappen (bv. ruis bij hogere ISO, grotere scherptediepte, lager aantal megapixels).

Dus het is een beetje afwegen wat ik nu precies wil en wat ik ervoor wil betalen.
Ik zit te denken aan de Zuiko 100-400mm lens en dan later de Zuiko 90mm Macro er nog bij. En dat loop dan al aardig in de papieren. Maar een vergelijkbare opzet bij Full Frame is (voor mij i.i.g.) onbetaalbaar.

De vraag is dus eigenlijk of er redenen zijn om vooral maar niet voor m43 te gaan?

Groeten...

Perfectionist

Quote from: Nosferatu on March 13, 2023, 16:18:52De 50mm f1.8S is wel veel scherper (bij f1.8 als haarscherp in midden en aan de rand, 40mm even naar f4 of hoger) maar vind de 40mm f2 gewoon een fijn formaat qua beeld dat je krijgt (mooi tussen 35 en 50mm in) en qua formaat/gewicht lens.

Dat geloof ik zeker! Maar het gewicht en formaat is idd heel fijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

PatrickP

Persoonlijk vind ik APS-C het optimale compromis wat betreft formaat, beeldkwaliteit, etc. Vroeger was er wel wat te zeggen voor fullframe, maar de sensoren zijn tegenwoordig zo goed geworden dat je de grotere sensor niet meer nodig hebt voor goede kleuren, een groot dynamisch bereik en weinig ruis. Ik heb m4/3 getest maar vond het persoonlijk te beperkend wat betreft beeldkwaliteit en scherptediepte. Het is natuurlijk wel allemaal nog lichter en compacter.

Veruit het fraaiste en volledige APS-C systeem is Fujifilm X. Daar schiet ik dan ook mee en dat doe ik al sinds mijn overstap in 2014. De objectieven zijn echt uitstekend met diverse regelrechte parels. Verder vind ik de bediening heel intuïtief en logisch. Zeker de T serie camera's. Third-party lenzen heb ik nooit aangeschaft en hoewel het goed is dat die er steeds meer komen voor dit systeem is wat mij betreft de line-up nu al afdoende om het systeem aan te raden.

Oh ja, wat mij betreft zijn de kleuren van Fujifilm ook de mooiste van de diverse merken, maar dat is natuurlijk ook een stukje smaak.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

J.A.F._Doorhof

Kleuren van Fuji moet je je niet op verkijken. Dat is voornamelijk hun jpg verwerking. Ik kan een preset voor je maken die dezelfde look geeft.

Wat Fuji wel heel mooi heeft is de sensor structuur en daardoor de smoothness van het beeld. En hun glas is fantastisch.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PatrickP

Zeker voor fotografen die graag in JPG werken is het een fijn systeem. Je hebt zogenaamde filmsimulaties die je foto's echt een andere look geven. En niet alleen in kleur maar ook zwart-wit.

Inderdaad zijn de objectieven erg goed. Als ik ze vergelijk met vergelijkbare objectieven van de "grote merken" dan zijn ze niet duur en ook nog eens niet vooral van kunststof gemaakt. Ga ze maar eens bevoelen in de winkel!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Nosferatu

Quote from: Kwabbernoot on March 13, 2023, 16:50:20Bedankt voor de info.

Ja, m.n. die X-H2 lijkt mij een leuk ding. Maar ik zal even uitleggen waarom ik met name geïnteresseerd ben in de OM-1. Deze heeft in-camera focus stacking. Voor zover ik weet heeft Canon dat ook maar verder ken ik er geen.
Daarnaast is de 2x crop factor interessant waardoor "kleinere" en dus goedkopere lenzen een groot bereik hebben. De kleine sensor heeft natuurlijk ook zo z'n mindere eigenschappen (bv. ruis bij hogere ISO, grotere scherptediepte, lager aantal megapixels).

Dus het is een beetje afwegen wat ik nu precies wil en wat ik ervoor wil betalen.
Ik zit te denken aan de Zuiko 100-400mm lens en dan later de Zuiko 90mm Macro er nog bij. En dat loop dan al aardig in de papieren. Maar een vergelijkbare opzet bij Full Frame is (voor mij i.i.g.) onbetaalbaar.

De vraag is dus eigenlijk of er redenen zijn om vooral maar niet voor m43 te gaan?

Groeten...
Ik heb de XH2 en dat is best wel een fijne camera. Als telezoom gebruik ik de Tamron 150-500mm maar da's ook een flinke jongen, dus ik begrijp jou keuze voor m43. Enigste wat mij zou weerhouden is wat de toekomst gaat brengen. Je ziet nu al dat 3rd party lensfabrikanten afhaken en hoe lang houden OM Systems en Panasonic het dan nog vol ? Aan de andere kant, als je een compleet systeem bij elkaar sprokkelt waar je tevreden over bent, wat boeit het dan, zijn er genoeg die nog een Canon M of Nikon 1 systeem naar volle tevredenheid gebruiken.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosferatu

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 13, 2023, 17:42:51Kleuren van Fuji moet je je niet op verkijken. Dat is voornamelijk hun jpg verwerking. Ik kan een preset voor je maken die dezelfde look geeft.

Wat Fuji wel heel mooi heeft is de sensor structuur en daardoor de smoothness van het beeld. En hun glas is fantastisch.


Wat Frank zegt, Fuji maakt leuke JPEG foto's met een 'film look'. Of het geslaagd is daar zijn de meningen over verdeeld maar mij bevalt het wel. Doe met m'n Fuji XH2 nauwelijks nog aan nabewerking. Moet ook wel, resultaten van de 40mp sensor met de meeste bekende software is niet 100% en niet alle andere software leest de RAW (RAF) foto's goed in. (wachten op updates dus).

Het veranderen van 'film look' kan je ook gemakkelijk zelf doen, Fujifilm X Raw Studio opstarten, camera via USB aansluiten (waarom Fuji, waarom  :blink: ) en selecteer maar een andere simulatie, je 'nieuwe' JPEG komt eruit rollen. En je kan Capture One 23 Fuji Express Edition gebruiken.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Kwabbernoot on March 13, 2023, 15:31:15Ik zit eraan te denken een nieuwe camera te kopen en zit te kijken naar een OM-Systems OM-1. Dat is een four thirds apparaat en daar zit nu mijn twijfel. Is het een goed idee voor een Four Thirds apparaat te gaan of toch maar een full frame? Of een APS?

Het voordeel van de OM-1 is dat er mooie en compacte lenzen te koop zijn die nog "enigszins" betaalbaar zijn. Bij een Full Frame wordt het glaswerk wel een hele dure hobby.

Groeten...

Wat schiet je veel? Schiet je veel indoor en/of bij low light, dan zou ik niet snel voor MFT kiezen. Schiet je vooral wildlife, sports (hoge frames per second) en/of overdag, dan kun je prima (of misschien juist wel) naar MFT gaan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kwabbernoot


LittleNinja

@Kwabbernoot Wat misschien ook nog een aardige toevoeging is... ga je er ook videos mee opnemen?
Ook dat kan je keuze beïnvloeden. Autofocus bij fotografie vs autofocus bij video, zit ook nog een verschil in bij de verschillende opties die je hebt.

Bij APS-C vs FF vind ik het verschil in formaat meestal verwaarloosbaar. De Fuji bodies zijn absoluut niet compact en de duurdere lenzen zijn net zo groot en zwaar (en kostbaar) als de FF varianten van andere merken. Uitzonderingen daar gelaten.

Wat ik bij Fuji erg mooi vind is die serie f2 lenzen! Die zijn wel mooi compact en erg goed. Daarnaast raken mensen altijd stevig opgewonden van "de ervaring van het schieten met een Fuji". Ik heb eens een dagje rondgelopen met een X100"nogwat" maar ik snap die hype niet helemaal. Overigens zegt mijn mening verder niets over de kwaliteiten van het merk of de platen die er uit komen.

Een goede kennis van me is een pro fotograaf en autojournalist die bijzonder mooie platen schiet met zijn Olympus setup. Ik heb grote prints gezien van het systeem en ook daar valt niets af te dingen op de kwaliteit. Overigens wel altijd foto's van overdag. Hij schiet geen nacht evenementen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Kwabbernoot on March 14, 2023, 10:29:15Flora en fauna met name.

Ik denk dat jouw OM gedachte helemaal niet slecht is voor jouw wensen!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Staaled

#5039
Ik heb alles via Marktplaats aangeschaft, waarbij ik wel gelijk aanteken dat ik voor Canon DSLR heb gekozen.
Scheelt enorm veel geld, met name op het glas omdat daar simpelweg het meeste geld in gaat zitten.

De meeste hobbyfotografen zijn erg zuinig op hun spullen en daarmee was bijna alles als nieuw.
Enkel een 35mm f/1.4 had wat lichte gebruikssporen op de body.
Gezien wat ik er mee schiet zeer overkomelijk. ;D

Dus kijk evt. ook eens daar rond.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

J.A.F._Doorhof

Voor bloemen zou ik toch liever een Full Frame camera kiezen.
Werken met scherpte diepte is daar vaak een groot voordeel.
Je kan dan echt elementen eruit laten springen.

Hou wel bij je keuze in de gaten dat je third party accessoires wil kunnen gebruiken.
Met Nikon en Canon zit je altijd goed, met Sony tegenwoordig ook.

Maar bv tethered schieten, of third party triggers/flitsers gebruiken word vaak veel moeilijker bij de andere merken, Nikon en Canon zijn bijna totaal universeel namelijk.

Uit ervaring weet ik hoe irritant het is als iets niet voor jouw camera te krijgen is.
Voor macro is bv een leuke kleine ringflitser handig en die zijn er heel veel te krijgen maar met Fuji en Olympus heb je wel wat minder keuze, net als met gebruikte lenzen etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2023, 12:14:33Voor bloemen zou ik toch liever een Full Frame camera kiezen.
Werken met scherpte diepte is daar vaak een groot voordeel.
Je kan dan echt elementen eruit laten springen.

Ik vind bij FF het scherptediepte dusdanig klein dat ik moet stacken als een malle om iets groot in beeld te krijgen. Die eigenschap van MFT lijkt me dus een een verlossing. :D

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2023, 12:14:33Hou wel bij je keuze in de gaten dat je third party accessoires wil kunnen gebruiken.
Met Nikon en Canon zit je altijd goed, met Sony tegenwoordig ook.

Als het gaat om 3rd party lenzen dan heb je tegenwoordig niets aan de Canon mirrorless series.. Ze hebben het allemaal dicht gegooid.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

@LittleNinja
Je kan een FF camera ook op crop zetten :-)
Maar dan heb je in ieder geval de mogelijkheid, je kan altijd op f22 schieten maar met een crop camera en helemaal een MFT kun je onmogelijk het effect van een FF emuleren.

Qua Canon R series helemaal met je eens, maar geef dat even tijd. Canon is vaak een van de meest ondersteunde camera's, dus dat komt echt wel goed. De serie is er nog niet zo lang. Met Sony duurde het bijna 6 jaar voor ik een normale keuze had :D nu is het allemaal dik in orde maar bv tetheren in Lr lukt nog steeds niet zonder SmartShooter 4 of een hoffolder.

Natuurlijk zijn alle camera's goed, maar vast zitten in een MFT systeem zou niet mijn keuze zijn als ik eerlijk ben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kwabbernoot

Quote from: LittleNinja on March 14, 2023, 13:43:13Ik vind bij FF het scherptediepte dusdanig klein dat ik moet stacken als een malle om iets groot in beeld te krijgen. Die eigenschap van MFT lijkt me dus een een verlossing. :D

Dat is ook een beetje mijn idee. Een kameraad heeft niet te lang geleden een Sony Full Frame gekocht voor het fotograferen van vlinders, libellen en dergelijke. Leuke plaatjes met scherpe ogen maar verder was er niet veel te zien van de beestjes. Die camera is dan ook terug gegaan.

Quote from: Staaled on March 14, 2023, 10:42:58Ik heb alles via Marktplaats aangeschaft, waarbij ik wel gelijk aanteken dat ik voor Canon DSLR heb gekozen.
Scheelt enorm veel geld, met name op het glas omdat daar simpelweg het meeste geld in gaat zitten.

De meeste hobbyfotografen zijn erg zuinig op hun spullen en daarmee was bijna alles als nieuw.
Enkel een 35mm f/1.4 had wat lichte gebruikssporen op de body.
Gezien wat ik er mee schiet zeer overkomelijk. ;D

Dus kijk evt. ook eens daar rond.

Tja, zo heb ik eerder mooi spul kunnen kopen maar m.n. de autofocus is de laatste tijd enorm vooruit gegaan waardoor een oudere tweedehands eigenlijk geen optie meer is. Misschien nog wel voor mooie objectieven.

Bedankt voor alle input. Ik denk dat ik er wel uit ben. Nu alleen nog de vraag of ik inderdaad afscheid wil nemen van al dat geld.

Groeten...

Gaeje

Quote from: Kwabbernoot on March 14, 2023, 14:07:54Een kameraad heeft niet te lang geleden een Sony Full Frame gekocht voor het fotograferen van vlinders, libellen en dergelijke. Leuke plaatjes met scherpe ogen maar verder was er niet veel te zien van de beestjes. Die camera is dan ook terug gegaan.


My god een mooie sony FF retour doen voor vlinders en libellen. Als ik de verkoper was ik smeet m naar zijn hoofd

LittleNinja

#5045
FF Even stukkie testshooten bij de winkel, lijkt me ook verstandig.

Veel succes, veel plezier en natuurlijk wel hier posten wat je binnen gehaald hebt. :D

Edit... afkorting maakte het in dit geval niet duidelijker. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Gaeje on March 14, 2023, 15:04:16My god een mooie sony FF retour doen voor vlinders en libellen. Als ik de verkoper was ik smeet m naar zijn hoofd

Hey, geen oordelen! Ik heb ook een Hasselblad teruggebracht omdat de kleur van het sluiterknopje me niet aan stond. Toevallig werd ook mijn tweede hypotheek hiervoor niet goedgekeurd, maar het lag aan het knopje!  :P   
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kwabbernoot

Quote from: LittleNinja on March 14, 2023, 15:04:42FF Even stukkie testshooten bij de winkel, lijkt me ook verstandig.

Veel succes, veel plezier en natuurlijk wel hier posten wat je binnen gehaald hebt. :D

Edit... afkorting maakte het in dit geval niet duidelijker. :D :D

Tja, corona en webwinkels... Dus niet eerst naar de winkel.

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Of gewoon houden en mee leren werken
Er zijn weinig camera's op de markt die beter zijn dan de sony full frame cameras.
En zoals gezegd je kan ze ook op crop zetten.

de meeste macro's worden trouwens met kleine ring flitsers geschoten deze kun je op de lens monteren en maken bv f22 een makkie. Check dus wel bij de aanschaf dat je wat budget daarvoor overhoudt en natuurlijk dat ze ETTL en HSS ondersteunen op de camera die je koopt.

Hou er tevens rekening mee dat met macro lensen je altijd flink wat licht verliest als je maximaal macro gebruikt en dichtbij je onderwerp staat.

Macro is altijd leuk om te doen. Maar focusstacking is soms gewoon nodig en als je daar tegen aan loopt check dan even of er software voor je camera is die dit automatisch kan doen, en eventueel in Photoshop of Lightroom zijn tegenwoordig zat oplossingen om het mooi in elkaar te zetten zonder al te veel moeite.

Panorama's waren vroeger ook heel moeilijk tegenwoordig is het 10 seconden werk :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2023, 15:29:28Of gewoon houden en mee leren werken

 :thumbs-up:

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2023, 15:29:28Er zijn weinig camera's op de markt die beter zijn dan de sony full frame cameras.

Het is maar hoe je het bekijkt.

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2023, 15:29:28Macro is altijd leuk om te doen.

Nope.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"