Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 28, 2022, 11:33:25
Snap het camper gedeelte even niet, sorry

De files zijn trouwens rond de 65-75MB
Tenzij je compressie uitzet (niet doen, maakt nagenoeg niets uit).
RV = Recreational Vehicle. Never mind, in mijn hoofd was het wel leuk :closedeyes:

LittleNinja

#4926
Quote from: mikekiwi on October 28, 2022, 11:36:48
RV = Recreational Vehicle. Never mind, in mijn hoofd was het wel leuk :closedeyes:

Ik moest er eerst ook even over nadenken, maar ik vond hem wel amusant.

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 28, 2022, 11:33:25
De files zijn trouwens rond de 65-75MB
Tenzij je compressie uitzet (niet doen, maakt nagenoeg niets uit).

Snap ik, maar dan nog heb ik geen 61MP bestanden nodig. En je kunt ook croppen, maar dan ga je ook weer aan het doel voorbij..

Vooral treurig voor de A1 eigenaren die helaas moeten toezien hoe hun camera niet van alle mooie tech is voorzien die wel in de A7 IV en de A7 R V zit.
Maar een mooie camera is het zeker! (Behalve voor mensen met een fetisj anders dan Sony...)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Ah RV ;)

De voordelen van 60mp

1. Minder ruis omdat je kan downscalen
Ik schiet regelmatig op iso 64000 en hoger (ja 64000 ;)) en dan is het verdraaid handig dat je kan downscalen naar 24mp met veel minder ruis. Hoewel de Sony sowieso erg goed met ruis omgaat

2. Croppen
Eigenlijk moet je dit niet doen (schiet het gewoon goed) maar soms kan dat niet en dan is 60mp erg lekker

3. 4-5-6k schermen
60mp actual size is op een 5k scherm al redelijk pittig om echt fijn werk te doen. Dan moet je al naar 200%. Dus met 24... Niet echt lekker.

4. Inzoomen
Ik hou daar wel van ;)
Details achteraf goed bekijken.

Persoonlijk ben ik wat meer van de hogere resoluties ;)
Maar het is enorm persoonlijk. Schiet je puur voor de hobby en internet is 24-30 meer dan genoeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 28, 2022, 13:34:15
Ah RV ;)

De voordelen van 60mp

1. Minder ruis omdat je kan downscalen
Ik schiet regelmatig op iso 64000 en hoger (ja 64000 ;)) en dan is het verdraaid handig dat je kan downscalen naar 24mp met veel minder ruis. Hoewel de Sony sowieso erg goed met ruis omgaat

2. Croppen
Eigenlijk moet je dit niet doen (schiet het gewoon goed) maar soms kan dat niet en dan is 60mp erg lekker

3. 4-5-6k schermen
60mp actual size is op een 5k scherm al redelijk pittig om echt fijn werk te doen. Dan moet je al naar 200%. Dus met 24... Niet echt lekker.

4. Inzoomen
Ik hou daar wel van ;)
Details achteraf goed bekijken.

Persoonlijk ben ik wat meer van de hogere resoluties ;)
Maar het is enorm persoonlijk. Schiet je puur voor de hobby en internet is 24-30 meer dan genoeg.

Sorry, die eerste ga ik niet in mee. Meer MP resulteert niet in minder ruis. Tenzij je het op een andere manier bedoeld dan ik het interpreteer..

Soms ontkom je niet aan croppen, dus die snap ik zeker wel afhankelijk van wat je schiet.

Punt 3 herken ik niet. Geen problemen mee. Komt op hetzelfde neer als je daarna gaat croppen tot 400% met 61MP.

Dat je 61MP nodig hebt om je geld mee te verdienen is mijns inziens je persoonlijke keuze recht praten. Geen probleem, maar niet neerzetten als vereiste.

En de nadelen van een hoog resolutie sensor (in combinatie met de processoren die ze er nu achter plakken)?

1. Tragere sensor readout
2. Rolling shutter (eigenlijk een gevolg van eerder punt)
3. Idioot grote files, lange schrijftijden, kleinere buffer
4. Veelal geen full sensor readout bij 4K (of zelfs bij 8K)
5. Hoge investering

Maar, ik zou hem dolgraag willen hebben hoor. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Qua ruis

Ik heb in het verleden de 30mp en 60mp met elkaar vergeleken
Ongeveer gelijk in ruis. De 60mp had iets meer. Maar als je de 60mp naar 30 terug brengt is de file schoner dan de 30mp file.

Verder is het echt een kwestie van hoe je het gebruikt
Rolling shutter zie je op nagenoeg alle censoren ook lagere resoluties. Bij ons geen probleem omdat het meeste redelijk stabiel is. Doe je veel actie en pans kan het knap irritant zijn.

Gewoon kopen wat je nodig hebt. En voor 90% van de dingen is 12mp al genoeg
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on October 21, 2022, 19:55:56
Naar mijn weten kun je via Adobe alleen met een credit card betalen. De uitleg daarover stond al in mijn bericht. Maar wellicht is dat niet meer.

Je kan bij Adobe al behoorlijk wat jaren via PayPal betalen. Voor PayPal heb je niet per se een credit card nodig, mits je een bankrekening koppelt.
Groeten,
Edwin

ajbeefde

Quote from: Cyrus· on November  8, 2022, 19:44:56
Je kan bij Adobe al behoorlijk wat jaren via PayPal betalen. Voor PayPal heb je niet per se een credit card nodig, mits je een bankrekening koppelt.

. Ook bij KE kun je een jaar abonnement aanschaffen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: Cyrus· on November  8, 2022, 19:44:56
Je kan bij Adobe al behoorlijk wat jaren via PayPal betalen. Voor PayPal heb je niet per se een credit card nodig, mits je een bankrekening koppelt.

Quote from: LittleNinja on October 21, 2022, 11:28:36
.... Paypal en ik zijn nooit vrienden geworden ...

Dit dus..

Maar goed, inmiddels is het opgelost. Niet geheel naar wens, maar voorlopig opgelost. Volgend jaar pakken we het anders op.

Quote from: ajbeefde on November  8, 2022, 20:21:02
. Ook bij KE kun je een jaar abonnement aanschaffen.

Dat wist ik niet. Mooi! Oplossing dus voor handen. Thanks
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Oh ja... pc besteld om mijn oude MSI laptop te vervangen. De MSI loopt vol en met specifieke handelingen heeft hij gewoon teveel tijd nodig of gaat hij haperen. Daarnaast wil ik ook (4K) video gaan bewerken op het apparaat.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Nieuw zoomlensje, Tamron 150-500mm f/5.0-6.7 Di III VC VXD.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

#4935
Quote from: Nosferatu on November  8, 2022, 20:42:14
Nieuw zoomlensje, Tamron 150-500mm f/5.0-6.7 Di III VC VXD.

Lovely! I like this one a lot. Niet zo licht als ik had verwacht by the weg...

Ik heb hem kortgeleden een jasje gegeven. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on November  8, 2022, 20:43:59
Lovely! I like this one a lot. Niet zo licht als ik had verwacht by the weg...

Ik heb hem kortgeleden een jasje gegeven. :D
Klopt, zwaar kreng. :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

TopGun2010

Quote from: Nosferatu on November  8, 2022, 20:42:14
Nieuw zoomlensje, Tamron 150-500mm f/5.0-6.7 Di III VC VXD.
Mooi weer! Leuk. In het voorjaar een dagje Schiphol doen? Of hou je het bij de natuur?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Nosferatu

Quote from: TopGun2010 on November 10, 2022, 18:41:32
Mooi weer! Leuk. In het voorjaar een dagje Schiphol doen? Of hou je het bij de natuur?
Natuur alhoewel, wanneer is er weer een vliegshow in Oostwold ? :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

LittleNinja

Welke natuur ga je ermee bejagen Nosferatu?

Quote from: Nosferatu on November 10, 2022, 19:19:05
Natuur alhoewel, wanneer is er weer een vliegshow in Oostwold ? :smile:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on November 11, 2022, 09:42:41
Welke natuur ga je ermee bejagen Nosferatu?
Wat me voor de lens komt. Als ik door het Lauwersmeer gebied rondloop kan dat een Schotse Hooglander zijn maar ook net zo goed een gans. Blijf het liefst zo ver mogelijk bij ze uit de buurt. Niet omdat ik anders bruin gestreept ondergoed draag :D maar om ze zoveel mogelijk met rust te laten. En dan is zo'n zoomlens wel fijn.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

We hebben de nieuwe rogue paraplus binnen
Dit zijn glasvezel paraplu's dus super stevig
We hebben een witte en zwarte versie met sleeve.

Zie www.rogueflash.nl voor meer info.
Hier zie je een kleine video waar ik ze gebruik
https://youtu.be/MPALEqE_U7o
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#4943
Quote from: Nosferatu on November 11, 2022, 15:09:35
Wat me voor de lens komt. Als ik door het Lauwersmeer gebied rondloop kan dat een Schotse Hooglander zijn maar ook net zo goed een gans. Blijf het liefst zo ver mogelijk bij ze uit de buurt. Niet omdat ik anders bruin gestreept ondergoed draag :D maar om ze zoveel mogelijk met rust te laten. En dan is zo'n zoomlens wel fijn.  :smile:

Hier in Den Haag lopen ze (Schotse Hooglanders) ook in de Duinen, maar daar kun je amper uit hun buurt blijven.. Ze lopen op dezelfde paden als jij. In bepaalde seizoenen is het wel verstandig om dan sowieso niet teveel de diertjes lastig te vallen. Het zijn in ieder geval flinke jongens (& meiden).  :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on November 11, 2022, 23:18:41
Hier in Den Haag lopen ze (Schotse Hooglanders) ook in de Duinen, maar daar kun je amper uit hun buurt blijven.. Ze lopen op dezelfde paden als jij. In bepaalde seizoenen is het wel verstandig om dan sowieso niet teveel de diertjes lastig te vallen. Het zijn in ieder geval flinke jongens (& meiden).  :o
Ben wel eens door een kudde Konik paarden doorgelopen (of zij om mij heen) en dan staan ze naast je te grazen. Schotse Hooglanders idem alleen goed uitkijken, hoorntjes zijn scherp. Merk dat ze erg op je letten en waarschijnlijk ietwat angstig (ze ontwijken je) en inderdaad, uitkijken met jonkies. Maar op afstand is het gedrag natuurlijker, dus blijf ik zoveel mogelijk uit de buurt.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 11, 2022, 19:38:40
We hebben de nieuwe rogue paraplus binnen
Dit zijn glasvezel paraplu's dus super stevig
We hebben een witte en zwarte versie met sleeve.

Zie www.rogueflash.nl voor meer info.
Hier zie je een kleine video waar ik ze gebruik
https://youtu.be/MPALEqE_U7o

Ehhh...  gefeliciteerd met je aanwinst! Veel plezier ermee. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje


LittleNinja

Helaas kan ik hem nog niet op mijn nieuwe computer gebruiken want die is nog steeds niet binnen..  :nopompom:

Toch de sprong maar genomen en nu maar kijken of het bevalt.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Succes met uitproberen en wennen... Hier nog steeds niet 100% over.

Amazon black friday heeft mij een Godox MS300 flitskop opgeleverd.
Van 130 - >87. Blij mee...

Gaeje

Quote from: LittleNinja on November 18, 2022, 21:44:34
Helaas kan ik hem nog niet op mijn nieuwe computer gebruiken want die is nog steeds niet binnen..  :nopompom:

Toch de sprong maar genomen en nu maar kijken of het bevalt.



Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen... eens een muis man , altijd een muis man ;-)