Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 24, 2022, 07:18:42
Hi
Het systeem past ook op de standaard speedlights via de speedlight adaptor, staat ook in de post ;)

Gebruik ze zelf op mijn nissin speedlights. Ook rechthoekig ;)

Slecht gelezen van mijn kant. Thanks
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Mokumer45 on June 24, 2022, 03:47:34
Ben benieuwd welke superzoom het gaat worden.

In dit geval de Tamron 150-500 voor Sony E.
De Sony 100-400 is een stukje beter, maar meer dan tweemaal de investering. De Sony 200-600 is ook een briljante lens, echter veel te groot en te zwaar. Ook weer een stuk duurder dan de Tamron. De Tamron biedt voor mij een mooie combi tussen de kwaliteit, prijs en eigenschappen zoals reach, formaat, gewicht..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mokumer45

Ik zou graag de 18-400 mm lens van Tamron hebben, maar die is helaas niet in mijn Sony Alfa fitting te koop. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

PatrickP

Een 18-400 is sowieso een APS-C objectief. Heb je een camera met dat formaat sensor?

Ik zou daar persoonlijk trouwens niet voor gaan. Ik kies liever voor twee objectieven om (een deel van) dit enorme bereik te beslaan...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Mokumer45

Ja, ik heb idd een APS-C camera - een Sony A58 met een Tamron 16-300 mm lens er op en nog een aantal andere lensen er bij. Deze Tamron vind ik toch wel erg gemakkelijk bij vakanties (maar 1 lens nodig - geen lens wisselen bij slechte omstandigheden), maar blijk af en toe toch iets te kort te komen qua bereik, vooral bij wild fotografie in wildparken.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

LittleNinja

Ik ben ook bang dat ze die niet voor de Alfa series gaan ontwikkelen/uitbrengen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mokumer45

Daar ben ik ook bang voor of eigenlijk weet ik dat wel zeker. Het Sony Alfa systeem wordt/is eigenlijk vervangen door de E-mount.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

LittleNinja

Quote from: Mokumer45 on June 24, 2022, 20:48:21
Daar ben ik ook bang voor of eigenlijk weet ik dat wel zeker. Het Sony Alfa systeem wordt/is eigenlijk vervangen door de E-mount.

Ik weet niet hoe fanatiek je bent, maar wellicht een overstap maken naar een A6?00? Met de adapters voor de lenzen kun je relatief snel switchen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mokumer45

Nee, niet erg fanatiek. En mijn camera bevalt mij eigenlijk nog prima en heb dus geen enkele behoefte om te veranderen. Ook heb ik nog steeds een oudere type Alfa camera, die ook nog steeds goede foto's maakt.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

PatrickP

Eerlijk gezegd vind ik 16-300 een mooier bereik dan 18-400!  :thumbs-up:

Die 2mm aan de korte kant merk je echt gelijk en geeft je veel extra mogelijkheden. Die 100mm aan de lange kant die crop ik wel weg. Sowieso zijn de prestaties van dit soort objectieven in dat bereik niet geweldig naar mijn mening. En nog meer als atmosferische zaken gaan opspelen.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

LittleNinja

Quote from: Mokumer45 on June 24, 2022, 22:06:28
Nee, niet erg fanatiek. En mijn camera bevalt mij eigenlijk nog prima en heb dus geen enkele behoefte om te veranderen. Ook heb ik nog steeds een oudere type Alfa camera, die ook nog steeds goede foto's maakt.

Prima dan toch? :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mokumer45

Ja zeker, heel tevreden met wat ik heb. Maar je snuffelt af toe toch voor iets extra's of een utbreiding.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

J.A.F._Doorhof

Oudere Minolta af lensen werken goed op de a mount
Heb er verschillende

Het is trouwens de a mount niet de Alpha serie
Alpha is ook een A7 serie ;)
Alleen die hebben een e mount IPV de a mount
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

#4788
Met de Nikon korting momenteel aangeschaft....Nikon Z 24-200
Een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

Quote from: Perfectionist on June 25, 2022, 11:55:17
Met de Nikon korting momenteel aangeschaft....Nikon Z 24-200

Prima aanwinst voor op te annuleren vliegvakanties dit jaar!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Perfectionist

Ik ga met de auto, maar idd mooi reiszoom.
Een beter forum begint bij jezelf.

Mokumer45

@ J.A.F._Doornbos: ik ben totaal geen (semi-)professionele fotograaf itt tot jou, eigenlijk een geïnteresseerde amateur. Maar net even gekeken, op mijn beide camera's staat toch echt het alfa teken met daarachter het typenummer (de alfa 300 en de alfa 58) en hebben de A-mount. En als ik me goed herinner, had de allereerste camera uit de A7 serie echt een A-mount, maar daar kan ik naast zitten. De huidige A7 modellen vanaf de A7-ll hebben nu idd de e-mount. Ik vermoed, dat in de loop van de tijd de naam Alfa voor het gemak vervangen is door de eerste letter hiervan, dus is het de A geworden. En zo ver ik het weet , staat op alle camera's uit de A serie's nog steeds het alfa teken. Maar bedankt voor de info en dat van de oude (niet alle) Minolta lenzen wist ik. Mijn eerste spiegelreflex camera was een Minolta (de XG-M, nog steeds in mijn bezit), maar de lenzen van deze passen (helaas) niet op Sony, zijn ook geen a-mount lenzen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Nosferatu

Quote from: Perfectionist on June 25, 2022, 11:55:17
Met de Nikon korting momenteel aangeschaft....Nikon Z 24-200
Leuke reis-lens. Heb'm maar gebruik'm nauwelijks (meer), verslaafd aan de 24-70mm f2.8.  ;D Kwam er na een tijdje achter dat ik nauwelijks gebruik maakte van de zoomrange dus ja..... dan blijft ie liggen. :huh2:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

#4793
Afgelopen vakantie (Noorwegen) had ik de drie wijzen (het schijnheilige drietal), een 55mm f1.8, een statief en een drone bij me... going light. :D Bewust en blij toe.

Maar eerlijk is eerlijk, soms was ik best even jaloers op mijn vriendin en haar 18-105 f4. :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on June 25, 2022, 17:18:13
Afgelopen vakantie (Noorwegen) had ik de drie wijzen (het schijnheilige drietal), een 55mm f1.8, een statief en een drone bij me... going light. :D
Ik (Schotland) de 24-70mm f2.8 en de 24-200mm f4-6.3. De laatste is welgeteld iets van 10 minuten gebruikt, tja, heel soms is groot zoombereik wel eens handig. Normaliter neem ik de 50mm f1.8 ook mee (m'n 'nacht' lens) maar verwachtte dit keer deze niet te gebruiken dus thuisgelaten. Niet gemist. 2e body ook niet. Dus ja, dit keer was zeker 'lightweight' qua harde waren.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on June 25, 2022, 17:24:50
Ik (Schotland) de 24-70mm f2.8 en de 24-200mm f4-6.3. De laatste is welgeteld iets van 10 minuten gebruikt, tja, heel soms is groot zoombereik wel eens handig. Normaliter neem ik de 50mm f1.8 ook mee (m'n 'nacht' lens) maar verwachtte dit keer deze niet te gebruiken dus thuisgelaten. Niet gemist. 2e body ook niet. Dus ja, dit keer was zeker 'lightweight' qua harde waren.  ;D

Prima besluit. Vast een mooie vakantie gehad! "Pics or it didn't happen"
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

@Mokumer,
Jouw oude camera is absoluut een Alpha.
Ik ben zelf ingestapt bij de Alpha 99 en toen stond het er dacht ik helemaal op.

De Alpha 99 etc. hadden een A mount.
De nieuwe Alpha's hebben een E mount, ik dacht niet dat er een A7 serie is geweest met A mount maar kan dat mishebben, mijn eerste was de A7R en die had wel meteen een E mount en amper lenzen toen dus kon meteen met convertors aan de gang.

Maar beide zijn gewoon Alpha's, kijk maar eens naar het logo op de camera, dat is geen A, maar Alpha :D

Dus de verwarring is vaak dat mensen de link niet leggen dat de Alpha mount is beschikbaar in A en E.
A is nu trouwens wel einde verhaal.

Trouwens je kan je oude Minolta lenzen ook gebruiken :D
We hebben convertors van E mount naar bijna alle lenzen.
En als je slim bent (lees wat meer geld hebt) dan pak je een Fotodiox adaptor en dan ga je van LeicaM mount naar bv M42 of MinoltaMF en dan werken de manuele lenzen met autofocus :D

De fotodiox (of techart) zijn convertors die een AF motor hebben en de lens naar voren en achter bewegen om scherp te stellen, dat werkt echt geniaal.
De fotodiox heeft een LeicaM mount dus je kan convertors gebruiken van LeicaM naar ...... vul maar in.

Wij leveren de convertors van KF concept.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Jullie praten langs elkaar heen... jullie snappen allebei dat beide camera's Alpha's zijn.

De A7 serie heeft altijd een e mount gehad.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mokumer45

@ J.A.F._Doornhof: Dank voor de reactie. En idd hebben alle huidige A modellen van Sony nog steeds het alfa teken en e-mount, voor zo ver ik het gezien heb. Wat de Minolta lenzen betreft moet ik je teleur stellen, al mijn Minolta lenzen passen echt niet op Sony, iig niet zonder een adapter (als die al bestaat). Het zijn nl allemaal lenzen met een MD-fitting(hopelijk klopt de naam?) en die is een stuk kleiner dan de A-fitting. Net even gecontroleerd, boven op elkaar gelegd en op de camera geprobeerd.

@ Little Ninja: Dank voor het verhelderen. En ja, we snappen beide de naamstelling, neem ik aan. Ik iig. Ik was eigenlijk alleen maar fout wb de naam van de fitting, dacht dat die ook Alfa heette. Maar dat is dus A-fitting.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on June 25, 2022, 17:36:48
Prima besluit. Vast een mooie vakantie gehad! "Pics or it didn't happen"
In ieder geval stralend, zonnig, warm weer. Had winter- en regenkleding mee, helemaal voorbereid op typisch schots weer.  Gemiddelde temp. in Schotland zou rond de 15-16C zijn..... geen dag onder de 20C geweest en alleen op de terugweg naar Newcastle wat regen, maar ja, da's geen Schotland heh ? :sigh:

Redelijk aantal foto's gemaakt maar als je 1 loch hebt gezien.....
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000