Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on February 17, 2022, 12:24:28
Knoop te snel doorgehakt?

Gisteren de monitor ontvangen. Mooi apparaat, netjes gebouwd, prima bedieningen mooie kleuren (voor zover ik dat kan bepalen). Maar... De linker en rechterzijkant van het display vertonen een kleine teruggang in lichtopbrengst (wat vooral bij volledig witte vlakken zichtbaar is). Bij normale schermen zie ik hetzelfde, maar ik vraag me wel af of dit acceptabel is wanneer je rond de €400 uit geeft aan een scherm.

Het is geen scherm specifiek gebouwd voor designing, foto en/of video. Wel is het een 4K IPS display met 100% sRGB/Rec709 dekking.

Nu heb je hier niet direct last van wanneer je foto's bewerkt in Photoshop of Lightroom, maar je ziet het wel als je foto's full screen wil beoordelen.

Dus nu twijfel ik wat te doen met het display. Wat zijn jullie ervaringen en adviezen.

Zelf overweeg ik net even meer uit te gaan geven aan een BenQ PD2700U, al heb ik geen idee of ik hier zoveel mee ga winnen. De leverancier waar ik hem vandaan "moet" halen (Bol.com) heeft bijvoorbeeld niet de BenQ SW270C (wel de SW271C maar die is nog een klap kostbaarder).

Oops.... maar terug sturen met geld retour is toch ook een mogelijkheid?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on February 17, 2022, 13:03:11
Oops.... maar terug sturen met geld retour is toch ook een mogelijkheid?

Niet als je met een shitload aan cadeaubonnen hebt betaald.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

FS249

Quote from: LittleNinja on February 17, 2022, 13:07:35
Niet als je met een shitload aan cadeaubonnen hebt betaald.

Die bonnen zijn eigenlijk toch ook geld?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on February 17, 2022, 13:07:35
Niet als je met een shitload aan cadeaubonnen hebt betaald.

Wist niet dat dat verschil zou maken ......

Betaal zelf bij Bol altijd achteraf  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on February 17, 2022, 13:07:35
Niet als je met een shitload aan cadeaubonnen hebt betaald.

Bol.com stort het "gewoon" weer terug op je cadeaukaarten bij retour ;)
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Quote from: Cyrus· on February 17, 2022, 14:14:52
Bol.com stort het "gewoon" weer terug op je cadeaukaarten bij retour ;)

Exact. Dus je kunt het niet omzetten naar cash.

Ik heb via mijn werk een flink bedrag aan cadeaubonnen ontvangen, vandaar deze route.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Dus,

Werkgever geeft je bonnen.
Je hebt een scherm gekocht met bonnen.
Scherm bevalt niet.
Je kunt scherm terugsturen. Dan krijg je weer geld op je bonnen terug.
Met die bonnen koop je ander scherm.

Mis ik nu iets?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on February 17, 2022, 15:12:25
Exact. Dus je kunt het niet omzetten naar cash.

Ik heb via mijn werk een flink bedrag aan cadeaubonnen ontvangen, vandaar deze route.

Snap ik, maar tenzij je verder werkelijk nooit iets bij bol.com koopt, is terugstorten op tegoed dan toch geen belemmering om hét optimale scherm ergens anders te kopen als bol 'm niet in het assortiment heeft? Daar zou ik althans mijn keuze voor zo'n lange-termijn investering niet door laten belemmeren. 
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Quote from: VlisChris on February 17, 2022, 15:56:59
Dus,

Werkgever geeft je bonnen.
Je hebt een scherm gekocht met bonnen.
Scherm bevalt niet.
Je kunt scherm terugsturen. Dan krijg je weer geld op je bonnen terug.
Met die bonnen koop je ander scherm.

Mis ik nu iets?

Nee, dat klopt, maar niet ieder model is verkrijgbaar via Bol.com.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Cyrus· on February 17, 2022, 16:17:01
Snap ik, maar tenzij je verder werkelijk nooit iets bij bol.com koopt, is terugstorten op tegoed dan toch geen belemmering om hét optimale scherm ergens anders te kopen als bol 'm niet in het assortiment heeft? Daar zou ik althans mijn keuze voor zo'n lange-termijn investering niet door laten belemmeren. 

Mee eens. Eerst maar eens kijken wat de oplossing zal zijn.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on February 17, 2022, 17:02:13
Mee eens. Eerst maar eens kijken wat de oplossing zal zijn.

Ben je er al uit?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

Samsung s22 ultra;)
Word inderdaad meeste voor foto's gebruikt

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on February 19, 2022, 09:13:17
Ben je er al uit?

Bijna. Wel gezien dat dit bij nagenoeg alle schermen aanwezig is. Ik maak me er dus iets te druk om.
Een BenQ van €1600 had het niet.... Maar goed, dat vind ik vrij veel voor iemand in mijn positie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 19, 2022, 14:26:48
Samsung s22 ultra;)
Word inderdaad meeste voor foto's gebruikt



Mooi. Daarmee onderstreep je in ieder geval dat het niet heel erg nodig is die dure schermen. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on February 19, 2022, 17:16:41
Bijna. Wel gezien dat dit bij nagenoeg alle schermen aanwezig is. Ik maak me er dus iets te druk om.
Een BenQ van €1600 had het niet.... Maar goed, dat vind ik vrij veel voor iemand in mijn positie.

1600 is zeker een bak geld voor erbij.....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PatrickP

Ik heb al jaren een Dell U series monitor (U2711). Erg goed en niet te duur. Veelal trouwens gunstiger te kopen als je NIET bij Dell bestelt...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

LittleNinja

De Iiyama is retour naar Bol.com. Uiteraard dagelijks bezig met kijken welke route ik moet nemen... wat een schijt markt. :D
Diverse merken in de overweging: Asus, BenQ, Dell & MSI. Daar gaan we niet al te snel uit komen zie ik al.

sRGB/aRGB, wel of geen USB-C aansluiting, monitorkap ja/nee, QHD of 4K... :blink:

Maar ook goed nieuws..

Vooruitlopend op een computer die nog geïntroduceerd moet worden, heb ik vandaag mijn Tether Tools TehterPro kabel (USB-C - USB-C) en de jerkstopper ontvangen. Dank je wel Annewiek & Frank!

Nog even een tijdelijk verloopkabeltje van USB naar USB-C regelen om mijn huidige laptop te kunnen gebruiken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Qua specs in het midden segment zou ik kijken naar minimaal een p3 kleurspace. ik dacht dat Benq sowieso een p3 in je budget heeft.

Verder maakt HDMI en Dp of USBC weinig uit voor fotobewerking.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#4718
Zo... eindelijk weer een knoopje doorgehakt! Vanavond een nieuwe monitor besteld, met de verwachting dat deze het beter zal doen dan de retour gezonden Iiyama.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sr7000


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on March  9, 2022, 15:29:01
En?  Bevalt het scherm?

Nu voor het eerst mee bezig. Ja, absoluut. Die hotkey mouse is ook erg handig. Hiermee kun je enorm snel instellingen wijzigen van het beeldscherm.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

#4723
Sony A7IV met Sony FE 24-70 F2.8 GM2 in aantocht :)


Cyrus·

Quote from: AudioEnZo on May 28, 2022, 22:53:19
Sony A7IV met Sony FE 24-70 F2.8 GM2 in aantocht :)



Dat is een mooie aanwinst. Nooit gedacht dat je van Fuji zou afstappen...
Groeten,
Edwin