Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on February 14, 2022, 09:48:34
Ik denk dat ik het wat scheef omschrijf maar dat we redelijk hetzelfde bedoelen.
Zal het thuis eens opnieuw nalezen.

Maar. De spiegel was gewoon noodzaak. Kun je hetzelfde resultaat krijgen zonder, waarom de spiegel dan houden...

Inmiddels zijn er nu camera's zonder fysieke shutter.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on February 14, 2022, 10:47:14
Prijzen rijzen echt de pan uit, Body's en lenzen zijn allemaal duurder geworden, voorbeeld: vorig jaar januari een nwe Canon 70-200 aangeschaft welke nu gewoon ruim €400,00 duurder is.

Damn... :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Gaeje on February 14, 2022, 11:28:05
eisen van gebruikers stijgen, maar ironisch genoeg nagenoeg enkel amateurs die vragende partij zijn.

de pro's zijn dunner dan ooit bezaaid en toch vliegen de peperdure camera's de deur uit... en van zodra er een nieuwe uitkomt 2 jaar later wordt alles geupdate.

mijn vader had 1 nikon spiegelreflex, een 3 tal lenzen en daar hebben we heel ons leven mee gedaan

Yep... ik maak mij er ook schuldig aan. En dan koop ik niet eens de duurste camera's en lenzen. :D
Mijn hobby is gear aankopen en fotograferen. Dus niet alleen dat laatste.. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Blij dat ik nog steeds met mijn 5D2 werk. Of een iPhone.

Uiteraard staat na bijna(?) 10 jaar de canon wel op het lijstje "te vervangen". Maar daar mag het aansluiten in de rij van hobbies waar zaken vervangen mogen worden.

Doet die het nog heb ik geluk. En aangezien ik zelf een foto moet zien beschouw ik mijn/een camera als niks meer dan een hulpmiddel. Een nieuwe camera gaat me niet meer laten zien met mijn ogen of inbeeldingsvermogen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ajbeefde

Quote from: FS249 on February 14, 2022, 12:31:25
Canon EOS 700D

Is een beetje appels met peren vergelijken.... zou je meer een 70D, 80D of 90D ter vergelijk moeten nemen....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

#4681
Quote from: LittleNinja on February 14, 2022, 12:38:42
Damn... :blink:

Gelukkig m'n aankopen (body en lens) in 2021 gedaan..... scheelt bij elkaar zo'n €600,00  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: FS249 on February 13, 2022, 18:36:10
Ik mocht laatst een paar opnamen maken met de Canon van mijn zoon. Mij viel op de dit allemaal heel traag ging. Scherm op zwart en daarna een klik. Dat was ik niet gewend. Mijn Sony is dan veel sneller. Is dat bij al die grotere camera's zo? Foto's waren wel goed, maar het kwam op mij toch erg traag over.

Heb daarna ook gevraag aan mijn zoon om de flitser uit te zetten, dat maakte het nog erger voor mijn gevoel.

Op zich niet gek hoor, de Canon D700 is geïntroduceerd in 2013 en de A6000 in 2015 als ik me niet vergis. De A6000 was toen ook een aardige sprong voorwaarts.

Een grotere camera is niet altijd sneller. Sterker nog... Jouw A6000 is net zo snel in burst mode als de full frame Sony A7 III/IV, die beiden veel later geïntroduceerd zijn. Dit heeft o.a. te maken met het formaat van de sensor, hoe snel deze uitgelezen kan worden, de resolutie, kleurdiepte, enz, enz.. (grofweg de hoeveelheid informatie die hij moet verwerken). Micro 4/3 camera's zijn vaak weer sneller dan de APSC camera's.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: VlisChris on February 14, 2022, 12:51:41
Blij dat ik nog steeds met mijn 5D2 werk. Of een iPhone.

Uiteraard staat na bijna(?) 10 jaar de canon wel op het lijstje "te vervangen". Maar daar mag het aansluiten in de rij van hobbies waar zaken vervangen mogen worden.

Doet die het nog heb ik geluk. En aangezien ik zelf een foto moet zien beschouw ik mijn/een camera als niks meer dan een hulpmiddel. Een nieuwe camera gaat me niet meer laten zien met mijn ogen of inbeeldingsvermogen.

Mee eens Chris... :D

En Canon is weer helemaal up to date. Ze hebben een enorme inhaalslag gemaakt en maken nu ook weer briljante camera's.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on February 14, 2022, 13:11:17
Gelukkig m'n aankopen (body en lens) in 2021 gedaan..... scheelt bij elkaar zo'n €600,00  ;)

Zie je... afwachten is niet altijd slimmer. :D

Heb je veel geschoten afgelopen tijd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on February 14, 2022, 13:16:48
Zie je... afwachten is niet altijd slimmer. :D

Heb je veel geschoten afgelopen tijd.

Best wel, ook wat binnen.

Moet wat beter weer worden en voorjaar, kunnen we er weer op uit.
Gelukkig tijd aan mezelf  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Er heeft ooit een plan gelopen om met een stel van die HT randfiguren op pad te gaan. Dat is er nooit van gekomen doordat er zo nodig een pandemie moest komen, maar ik ben wel benieuwd of daar weer behoefte aan zou zijn.

Chris, jij zou er sowieso bij zijn, dus ik ga even uit van eenzelfde wil..  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eddy135

Quote from: LittleNinja on February 13, 2022, 21:07:51
Het klinkt wellicht wat onaardig, maar het klopt wel wat je zegt. De fabrikanten zijn langzaam aan het stoppen (of al gestopt) met de ontwikkeling van de DSLR modellen.
Dankjewel, was ik al een beetje bang voor...

Helaas net een nieuwe 100-400 aangeschaft, misschien kan ik die beter nu weer wegdoen, is binnen afzienbare tijd waardeloos natuurlijk... :-X
Verder zit er alleen nog een Canon 10-22 in de tas
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

ajbeefde

#4688
Quote from: eddy135 on February 14, 2022, 16:50:20
Dankjewel, was ik al een beetje bang voor...

Helaas net een nieuwe 100-400 aangeschaft, misschien kan ik die beter nu weer wegdoen, is binnen afzienbare tijd waardeloos natuurlijk... :-X
Verder zit er alleen nog een Canon 10-22 in de tas

Zou de 100-400mm nog even vasthouden, indien je voor een Canon R serie body gaat, kun je toch een Canon EF-RF mount adapter aanschaffen zodat je de lens in een later stadium nog kunt blijven gebruiken.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: eddy135 on February 14, 2022, 16:50:20
Dankjewel, was ik al een beetje bang voor...

Helaas net een nieuwe 100-400 aangeschaft, misschien kan ik die beter nu weer wegdoen, is binnen afzienbare tijd waardeloos natuurlijk... :-X
Verder zit er alleen nog een Canon 10-22 in de tas

Ik ben het met ajbeefde eens.. Niet zomaar de deur uit sturen. Is een prima lens. Of je moet er een monsterlijke prijs voor krijgen natuurlijk. Vergeet niet dat een nieuwe 100-400 weer een klap duurder is op de R/RP series. Je kunt er nog prima gebruik van maken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Quote from: LittleNinja on February 14, 2022, 14:08:06
Er heeft ooit een plan gelopen om met een stel van die HT randfiguren op pad te gaan. Dat is er nooit van gekomen doordat er zo nodig een pandemie moest komen, maar ik ben wel benieuwd of daar weer behoefte aan zou zijn.

Chris, jij zou er sowieso bij zijn, dus ik ga even uit van eenzelfde wil..  :D
Count me in!

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Top. Dan zal ik er ook bij zijn.. :D

Jij had toch zo'n leuk topic hier voor aangemaakt VlosChris? :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Groeten,
Edwin

PatrickP

Samen op stap is altijd leuk. Keep me posted!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

VlisChris

Quote from: LittleNinja on February 15, 2022, 09:23:13
Top. Dan zal ik er ook bij zijn.. :D

Jij had toch zo'n leuk topic hier voor aangemaakt VlosChris? :D :D

Als jij het zegt :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#4696
Knoop doorgehakt.

Ik heb een monitor besteld. Het is uiteindelijk de Iiyama ProLite XUB2893uhsu-b1 geworden.

De monitor zal gebruikt worden voor mijn normale thuiswerk activiteiten en straks dus ook voor het bewerken van foto's. Uiteindelijk deze gekozen omdat de eerder genoemde Iiyama monitoren al weer 4 jaar oud waren. Dit is de opvolger die eind afgelopen jaar geïntroduceerd is.

Hopelijk bevalt hij.. (het kan in ieder geval niet slechter dan het HP scherm wat ik nu heb staan.)

https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-xub2893uhsu-b1/

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

#4697
Quote from: LittleNinja on February 15, 2022, 22:58:27
Knoop doorgehakt.

Ik heb een monitor besteld. Het is uiteindelijk de Iiyama ProLite XUB2893uhsu-b1 geworden.

De monitor zal gebruikt worden voor mijn normale thuiswerk activiteiten en straks dus ook voor het bewerken van foto's. Uiteindelijk deze gekozen omdat de eerder genoemde Iiyama monitoren al weer 4 jaar oud waren. Dit is de opvolger die eind afgelopen jaar geïntroduceerd is.

Hopelijk bevalt hij.. (het kan in ieder geval niet slechter dan het HP scherm wat ik nu heb staan.)

https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-xub2893uhsu-b1/



Mooie 28 inch.....

Welk HP scherm wordt hier mee vervangen?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Quote from: ajbeefde on February 16, 2022, 08:35:37
Mooie 28 inch.....

Welk HP scherm wordt hier mee vervangen?

Een prima kantoor display: HP E273

Deze is nooit bedoeld geweest voor bewerken van foto's. Dat deed ik op de MSI laptop. Maar omdat ik een nieuwe Mac Mini met M1 Pro chip wil hebben, zal ik een ander soort display moeten gaan gebruiken. De HP is net twee jaar oud en niet eens zo heel veel gebruikt. Dus die gaat straks de verkoop weer in.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: LittleNinja on February 15, 2022, 22:58:27
Knoop doorgehakt.

Ik heb een monitor besteld. Het is uiteindelijk de Iiyama ProLite XUB2893uhsu-b1 geworden.

De monitor zal gebruikt worden voor mijn normale thuiswerk activiteiten en straks dus ook voor het bewerken van foto's. Uiteindelijk deze gekozen omdat de eerder genoemde Iiyama monitoren al weer 4 jaar oud waren. Dit is de opvolger die eind afgelopen jaar geïntroduceerd is.

Hopelijk bevalt hij.. (het kan in ieder geval niet slechter dan het HP scherm wat ik nu heb staan.)

https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-xub2893uhsu-b1/



Knoop te snel doorgehakt?

Gisteren de monitor ontvangen. Mooi apparaat, netjes gebouwd, prima bedieningen mooie kleuren (voor zover ik dat kan bepalen). Maar... De linker en rechterzijkant van het display vertonen een kleine teruggang in lichtopbrengst (wat vooral bij volledig witte vlakken zichtbaar is). Bij normale schermen zie ik hetzelfde, maar ik vraag me wel af of dit acceptabel is wanneer je rond de €400 uit geeft aan een scherm.

Het is geen scherm specifiek gebouwd voor designing, foto en/of video. Wel is het een 4K IPS display met 100% sRGB/Rec709 dekking.

Nu heb je hier niet direct last van wanneer je foto's bewerkt in Photoshop of Lightroom, maar je ziet het wel als je foto's full screen wil beoordelen.

Dus nu twijfel ik wat te doen met het display. Wat zijn jullie ervaringen en adviezen.

Zelf overweeg ik net even meer uit te gaan geven aan een BenQ PD2700U, al heb ik geen idee of ik hier zoveel mee ga winnen. De leverancier waar ik hem vandaan "moet" halen (Bol.com) heeft bijvoorbeeld niet de BenQ SW270C (wel de SW271C maar die is nog een klap kostbaarder).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"