Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Voor fotografie liefhebbers staat er denk ik veel leuk en informatief materiaal.
We zitten al boven de 1000 tutorial en video's op dit moment :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

#4602
ik heb even door je video gescrolled (productie kwaliteit is abominabel sorry) maar ik heb toch mijn bedenkingen bij 220V accesoires door een omvormer op een D-tap connector te steken... je weet toch dat de amperage van de d tap aansluiting behoorlijk gelimiteerd is? (5A piek, 4A continu) Als je dan toch een v-lock batterij gebruikt, waarom niet gewoon de effectieve batterij connectie onderaan ipv de D-tap accesoire uitgang? en een deftige kabel ivp die veter die DTap is

bovendien werken alle pro accesoires standaard op 12V gelijkstroom dus een omzetting naar 220V AC snap ik volledig niet

eddy135

Gelukkig heeft een normaal mens geen idee waar 't over gaat!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

J.A.F._Doorhof

#4604
@gaeje
Het is een livestream die we letterlijk met 2 man hebben gedaan alleen annewiek en ik. Als jij het beter kan is dat fijn voor je, maar wij hebben geen productie team. Het is letterlijk 1 iemand die alles moet doen gedurende de livestream (camera standpunten, social media) etc. En ik doe de presentatie. Dus tja dacht dat we het niet slecht gedaan hadden.

Mensen waarderen het ook in deze kwaliteit gelukkig en het is allemaal gratis

Over de stroom oplossing.
We gebruiken het al een behoorlijk tiid en het houdt met gemak een monitor en laptop in de lucht. Dus precies goed waarvoor het bedoeld is ;)

Ook gezien het product wereldwijd gebruikt word van hobbyist tot pro lijkt me ook wel een bevestiging dat het gewoon werkt

Kan het beter?
Vast
Maar dit is bedoeld voor fotografen en video mensen op locatie die een lichte oplossing willen hebben die aan hun tafel past en een monitor en laptop moet laten draaien. Geen koelkast.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  6, 2021, 16:49:13
@gaeje

Ook gezien het product wereldwijd gebruikt word van hobbyist tot pro lijkt me ook wel een bevestiging dat het gewoon werkt


Een waterkoker en een esspressomachine op een haspel werkt ook als je er geen zekering op hebt zitten. Tot je kabel smelt. Het is gewoon niet veilig en niet in orde

Wat betreft de kwaliteit van je video's dat laat ik in het midden, je kiest idd zelf hoe goed je het maakt maar ik vind het gewoon heel raar voor iemand die met 'licht' en 'beeld' bezig is om zo'n platte video's te maken

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#4607
Omdat fotografie al duur zat kan zijn, heb ik maar eens een goedkopere aanschaf gedaan.

Ik kwam wel eens in kleding winkel De Koopman en daar hebben ze in het interieur verschillende kleuren TL achtige verlichting hangen. Dit leek me wel eens geinig om mee te experimenteren, dus heb ik het merk bekeken en een paar van die lampjes besteld, inclusief een paar verschillende kleuren sleeves. Benieuwd wat ik er mee kan gaan doen.. :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Kun je de kleuren veranderen per buis?

Ik gebruik de nanlite tubes en dat werkt echt geniaal
Vind die andere tubes vaak veel te weinig licht geven voor goede foto's. Maar is wel leuk om mee te spelen absoluut
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  7, 2021, 15:56:00
Kun je de kleuren veranderen per buis?

Ik gebruik de nanlite tubes en dat werkt echt geniaal
Vind die andere tubes vaak veel te weinig licht geven voor goede foto's. Maar is wel leuk om mee te spelen absoluut
'

Het licht is vastgesteld. Je kunt ze in allerlei kleuren bestellen, echter heb ik gekozen voor wit. Je kunt er dan eenvoudig een sleeve overheen trekken met een kleur.

En met simpel bedoel ik: met een snoer, aan of uit, één stand, geen remote of programmaatjes en vooral goedkoop. Ze zijn zeker te zwak om een model op te lichten, maar daar hoef ik ze dan ook niet voor te gebruiken. Het is voor mij een achtergrond item voor tijdens filmen of fotograferen en hoogstens een (gekleurd) rim lightje bijvoorbeeld.

Wellicht dat het met een product wel te gebruiken is als verlichting wanneer je met een statief werkt.

Ik heb nu vier tubes van 134cm met 2x rood, 2x oranje en 2x blauwe sleeves voor minder dan € 200,-. Dat is nog te overzien.

Ik heb wel nog wat betere tubes op het wenslijstje staan (vergelijkbaar met de Nanlites) maar die komen wel een keer.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

#4610
deze is een beetje de go-to standaard tegenwoordig

https://astera-led.com/titan/

edit: * in cinema. Foto weet ik minder van

J.A.F._Doorhof

Bij fotografie zijn er meerdere. Wij gebruiken zelf nanlite, lumecube, ledgo en icelight als continue verlichting

Allemaal uniek. Behalve nanlite die maken van alles.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  7, 2021, 22:38:19
Bij fotografie zijn er meerdere. Wij gebruiken zelf nanlite, lumecube, ledgo en icelight als continue verlichting

Allemaal uniek. Behalve nanlite die maken van alles.


De icelight vind ik idioot duur. Daar zijn gelukkig alternatieven voor (van o.a. Godox en Nanlite).

Die Lumecube dingen vind ik uiteindelijk bijzonder weinig aan, maar dat is persoonlijk.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Gaeje on December  7, 2021, 21:49:42
deze is een beetje de go-to standaard tegenwoordig

https://astera-led.com/titan/

edit: * in cinema. Foto weet ik minder van

Prachtig, maar ook weer vrij kostbaar.

Aangezien het leren en proberen is, hou ik het voorlopig lekker simpel en goedkoop.
Zodra ik er mijn inkomen van moet maken, praten we opnieuw. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Lumecube is geniaal
We gebruiken ze heel veel als er ergens licht moet zijn en er.os totaal geen plaats. Ze geven zoveel licht dat het ook nog te gebruiken is, iets was de concurrentie niet doet.

Icelight is bizar duur helemaal waar (ik ken de maker persoonlijk dus heb hem gekregen) maar eerlijk is eerlijk met de barndoors erbij is het wel een leuk ding. Vooral door de hoge lightoutput.

Er zijn altijd goedkopere oplossingen (net als met audio en video) en voor hobby is dat vaak absoluut genoeg. Alleen voor ons geldt toch vaak dat een stop meer licht erg meegenomen is voor publicaties of om bv met invallend licht mee te kunnen komen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  8, 2021, 12:09:25
Lumecube is geniaal
We gebruiken ze heel veel als er ergens licht moet zijn en er.os totaal geen plaats. Ze geven zoveel licht dat het ook nog te gebruiken is, iets was de concurrentie niet doet.

Mij lukt het er niet mee, maar dat kan zonder twijfel aan mij liggen.

Quote
Icelight is bizar duur helemaal waar (ik ken de maker persoonlijk dus heb hem gekregen) maar eerlijk is eerlijk met de barndoors erbij is het wel een leuk ding. Vooral door de hoge lightoutput.

Bedoel je dan de bedenker Jerry G. of de producent Westscott? Volgens mij de laatste toch?

Quote
Er zijn altijd goedkopere oplossingen (net als met audio en video) en voor hobby is dat vaak absoluut genoeg. Alleen voor ons geldt toch vaak dat een stop meer licht erg meegenomen is voor publicaties of om bv met invallend licht mee te kunnen komen

Ik begreep dat de concurrenten meer licht opbrengen inmiddels. Maar goed, dan heb je nog zaken als bouwkwaliteit, kleur echtheid, bediening, ontwikkelkosten, stabiliteit... Er zitten vast voldoende kwaliteiten aan de lichten.

Ik heb de Godox variant genomen, puur omdat ik al de nodige zooi van die lui heb, dus bekend met de bediening e.d.  Alleen hun accessoire programma kan me niet echt overtuigen met o.a. slecht gebouwde softboxen. De electronica doet het erg goed en voor dat budget kan ik inmiddels redelijk complexe opstellingen bouwen indien nodig ( of wanneer capabel.... :D ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  8, 2021, 12:09:25

Er zijn altijd goedkopere oplossingen (net als met audio en video) en voor hobby is dat vaak absoluut genoeg. Alleen voor ons geldt toch vaak dat een stop meer licht erg meegenomen is voor publicaties of om bv met invallend licht mee te kunnen komen

goh ja, wat is genoeg. the sky is the limit he. Met creativiteit kan je nog altijd het meeste uitsparen maar het blijft wel allemaal leuk speelgoed natuurlijk

J.A.F._Doorhof

@littleninja
Ik ken ze beide :D
Kleine wereld
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  8, 2021, 14:06:23
@littleninja
Ik ken ze beide :D
Kleine wereld

Hahaha! Nog beter. Jerry vind ik wel gaaf hoe hij het aanpakt. Doet hij goed. Leerzaam.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Hij is absoluut goed inderdaad
Kom hem regelmatig tegen op beurzen en online.
Erg leuke persoonlijkheid ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

#4620
Nieuwe lens, Sony FE90-2.8G. Wil eens macro fotografie gaan proberen maar je kan er ook een portret mee schieten.

LittleNinja

Quote from: Bama on December 21, 2021, 20:49:43
Nieuwe lens, Sony FE90-2.8G. Wil eens macro fotografie gaan proberen maar je kan er ook een portret mee schieten.


Gefeliciteerd! Wonderbaarlijk goede lens als ik de reviews mag geloven. Één van de beste macro lenzen op de markt (niet alleen van Sony, maar algemeen gezien). Erg benieuwd wat je gaat creëren!

Ik heb ooit gekozen voor de Laowa 100mm 2x macro eigenlijk omdat er aangegeven werd dat je altijd manual gaat focussen bij macro (en de 2:1 macro eigenschap), maar als ik eerlijk ben, had ik toch liever autofocus gehad (die ook manual kan focussen). Daarnaast is het bijna onmogelijk om scherp te stellen als je echt voor 2:1 wil gaan... zelfs boven f14 is het focus gebied veeeeeel te dun en ik heb geen geduld voor focusstacking. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Weet iemand of je papierrollen kunt bestellen op kleur? Dus bijvoorbeeld op RAL nummer
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#4623
Vandaag een risico genomen door een lens aan te schaffen waar eigenlijk nog geen enkele (degelijke) review van te vinden is..

een lens

Flink beestje. Binnengehaald voor portretten en voertuigen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Dan ga jij de lens toch reviewen? [emoji16]

En wat is dat ronde ding linksboven?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers