Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ajbeefde

#4400
Net even mijn nieuwe aanwinst opgehaald in Apeldoorn.

Canon EF 70-200mm f/4.0L IS II USM


https://www.cameranu.nl/p2524925/canon-ef-70-200mm-f-4-0l-is-usm-ii-objectief
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Mooie lens! (Niet zo'n hoge pet op van die winkel..)
Wat schiet je graag met de 70-200?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on January 29, 2021, 17:40:38
Mooie lens! (Niet zo'n hoge pet op van die winkel..)
Wat schiet je graag met de 70-200?

Vervanger voor de 18-300mm, tot 70mm heb ik zat primes.

Hopelijk snel mooi weer en de dierenparken open😃
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Vandaag zijn de Elinchrom Snaplux softboxen binnen gekomen. Erg mooi product. Dank voor de adviezen hier.

Ik heb geen idee hoe jullie ervaringen zijn met Cameranu maar voor mij was dit de laatste keer. Wat een ongelooflijk snertbedrijf is dat. Voorheen heb ik al eens discussies gehad over een levering/product. Nu met de kapotte Godox verliep het ook allemaal belabberd, de levering van deze softboxen ging ook verkeerd (bestelling is niet goed gegaan) en nu hebben ze voor de verandering ook nog eens de verkeerde adapter meegestuurd.

Ik ben er klaar mee.

Maar de Elinchroms... :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Ik was altijd fan van Cameranu, erg goede service zowel online als n de winkel. Maar sinds ze een paar overnames hebben gedaan (Fotobooms, Cameratools etc) is het denk ik allemaal een beetje te hard gegaan. Als je in de winkel bent, merk je -net als bij KE- dat je zsm je aankoop moet regelen want de aandacht van de verkoper verslapt na een paar minuten al. 

Cameraland in Alkmaar was altijd mijn andere favoriet, maar hoewel het een half uur rijden is, is Alkmaar voor mij altijd de verkeerde kant op. Dus niet altijd even handig. Zeker als FotoBooms (Cameranu) en KE allebei vlak bij je werk zitten...

Maar de service in Alkmaar is top, ik vind het een aanrader. Je bent echt klant en je wordt altijd netjes geholpen. Om een idee te geven: ik had de Sigma 100-400DN gereserveerd inclusief de optionele gondel. Die zou op voorraad zijn maar bleek toch nergens te vinden. Keurig gratis nagestuurd. Ander voorbeeld: ik kwam daar om de Laowa 15/2 op te pikken. Er was alleen nog een ongebruikt exempaar in de vitrine. Die werd voor de zekerheidt toch even gecheckt en opgepoetst. En meteen is, ongevraagd, de sensor van de camera gratis gereinigd. Service van de zaak.

Ook bij inruil altijd een eerlijk verhaal.

Tenzij het beslist niet op de route is en het ook echt niet kan wachten, haal ik alleen eigenlijk nog naar mijn spullen in/uit Alkmaar.
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Alkmaar is voor mij een flinke tocht vanuit de omgeving KE.. (Den Haag).

Ik ben ooit eens binnen gelopen in Alkmaar, maar toen heb ik weinig specifieke ervaringen opgedaan. KE doet het voor mij eigenlijk altijd wel prima. Nog geen inruil gedaan, dus wellicht bij de aanschaf van de volgende body.

Quote from: CyrusOne on February  2, 2021, 21:01:15
Ik was altijd fan van Cameranu, erg goede service zowel online als n de winkel. Maar sinds ze een paar overnames hebben gedaan (Fotobooms, Cameratools etc) is het denk ik allemaal een beetje te hard gegaan. Als je in de winkel bent, merk je -net als bij KE- dat je zsm je aankoop moet regelen want de aandacht van de verkoper verslapt na een paar minuten al. 

Cameraland in Alkmaar was altijd mijn andere favoriet, maar hoewel het een half uur rijden is, is Alkmaar voor mij altijd de verkeerde kant op. Dus niet altijd even handig. Zeker als FotoBooms (Cameranu) en KE allebei vlak bij je werk zitten...

Maar de service in Alkmaar is top, ik vind het een aanrader. Je bent echt klant en je wordt altijd netjes geholpen. Om een idee te geven: ik had de Sigma 100-400DN gereserveerd inclusief de optionele gondel. Die zou op voorraad zijn maar bleek toch nergens te vinden. Keurig gratis nagestuurd. Ander voorbeeld: ik kwam daar om de Laowa 15/2 op te pikken. Er was alleen nog een ongebruikt exempaar in de vitrine. Die werd voor de zekerheidt toch even gecheckt en opgepoetst. En meteen is, ongevraagd, de sensor van de camera gratis gereinigd. Service van de zaak.

Ook bij inruil altijd een eerlijk verhaal.

Tenzij het beslist niet op de route is en het ook echt niet kan wachten, haal ik alleen eigenlijk nog naar mijn spullen in/uit Alkmaar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

#4406
Quote from: LittleNinja on February  2, 2021, 18:19:22
Vandaag zijn de Elinchrom Snaplux softboxen binnen gekomen. Erg mooi product. Dank voor de adviezen hier.

Ik heb geen idee hoe jullie ervaringen zijn met Cameranu maar voor mij was dit de laatste keer. Wat een ongelooflijk snertbedrijf is dat. Voorheen heb ik al eens discussies gehad over een levering/product. Nu met de kapotte Godox verliep het ook allemaal belabberd, de levering van deze softboxen ging ook verkeerd (bestelling is niet goed gegaan) en nu hebben ze voor de verandering ook nog eens de verkeerde adapter meegestuurd.

Ik ben er klaar mee.

Maar de Elinchroms... :thumbs-up:

Kwam voorheen veel bij Cameratools en Konijn, Konijn werd overgenomen door KE, meeste personeel zit in Almelo, is niet meer wat het geweest is.

Cameranu heb ik tot op heden geen problemen mee gehad, zelfde personeel in Apeldoorn als bij Cameratools.

Heb afgelopen weken in de ochtend besteld, paar uur later kunnen ophalen....  ;)
Zowel in Apeldoorn als Urk.

Veel plezier met je Elinchrom softboxes !!

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Mijn ervaringen liggen in Urk. Overigens zijn ze wel altijd vriendelijk, daar klaag ik echt niet over. Wat één van de problemen is, is het feit dat als je mailt met een vraag dat ze iedere keer een ander laten reageren op dezelfde discussie. Je moet zaken meerdere keren uitleggen en je krijgt verschillende reacties.

Thanks. Even wachten tot ik de juiste adapterringen krijg want ik kan ze nu nog niet gebruiken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Dat is inderdaad irritant
Zelfs bij ons kleine bedrijf zorgen we altijd dat je dezelfde spreekt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosferatu

Vergelijkbare ervaring met 'Urk' alleen als je de mail aan een persoon aldaar stuurt, beantwoord die deze ook vaak wel. Zeker als je wat meer de diepte in gaat. Antwoord duurt dan wel ietsje langer maar daarmee voorkom je wel misverstanden.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

ajbeefde

Weer een goede ervaring met Cameranu, (helaas is het niet anders)  ;D

Gisteren besteld, net via postnl binnen gekomen.

"Canon Tripod Mount Ring A II WH (EF 70-200/4.0L IS USM II)"

https://www.cameranu.nl/nl/p2540365/canon-tripod-mount-ring-a-ii-wh-ef-70-200-4-0l-is-usm-ii
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Mooi zo.

Kost bijna niets zijn klemmetje.. :blink:

Quote from: ajbeefde on February  4, 2021, 11:49:07
Weer een goede ervaring met Cameranu, (helaas is het niet anders)  ;D

Gisteren besteld, net via postnl binnen gekomen.

"Canon Tripod Mount Ring A II WH (EF 70-200/4.0L IS USM II)"

https://www.cameranu.nl/nl/p2540365/canon-tripod-mount-ring-a-ii-wh-ef-70-200-4-0l-is-usm-ii
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik heb trouwens ook weer een positieve ervaring met Cameranu!

Ik ontving twee mails op één dag van ze. Van twee verschillende personen. Maar we gaan wel de goede kant op. Ik begrijp ook de vergissing wel.. Ik heb een tweetal Elinchrom softboxen besteld (erg mooie producten) voor mijn  Godox flitsers. Ik heb daarbij aangegeven dat ik een adapter nodig heb om de softbox te koppelen aan de Godox flisters (Bowens of S-mount).

Zij hebben een adapter gestuurd om een Godox softbox te koppelen aan een Elinchrom flitser. Makkelijk te maken foutje. Kan gebeuren. We zijn in ieder geval 5 mails verder en ik hoop dat we nu op één lijn liggen. Ik heb alle producten op hun website er bij gezocht om het duidelijk te maken (zeg maar hun werk gedaan).

Oh ja en vandaag een collapsible backdrop (grijs en blauw) van Kate Backdrops ontvangen. De standaard hiervoor had ik al binnen. Denk je iets te kopen uit de UK... rechtstreeks verzonden vanuit China..  :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Kun je beter onze clickpropbackdrops kopen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on February  4, 2021, 12:04:40
Mooi zo.

Kost bijna niets zijn klemmetje.. :blink:

Had wel een imitatie kunnen bestellen, maar daar ben ik niet zo van.....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ach ja, als je het er voor over hebt.. :thumbs-up:

Quote from: ajbeefde on February  4, 2021, 16:07:39
Had wel een imitatie kunnen bestellen, maar daar ben ik niet zo van.....  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Vandaag ook een boek ontvangen van een Engelse fotograaf. 8)

Wat mij dan weer tegenviel..
20 pond voor het boek
12 pond voor de verzending
19,48 euro voor de douane..

Overigens heb ik daar maar meteen een bezwaar op gemaakt (niet geschoten altijd mis). Ze geven op het document aan dat de waarde van het product € 22,00 bedraagt. Vervolgens gaan berekenen ze €1,98 aan BTW en € 17,50 :blink: aan afhandelingskosten, gebaseerd op € 22,05.

Op de website staat netjes dat je voor producten tot en met €22,00 geen belastingen verschuldigd bent. Dus ik hou ze aan hun eigen waardebepaling.

Netjes een bevestiging ontvangen van het indienen van het bezwaar met daarin..
"Houdt u er rekening mee dat het 4 maanden kan duren voordat dit verzoek is afgehandeld." What the fuck?? :blink:


En nee Frank, dan had ik niet beter een boek van jullie kunnen opzoeken en kopen. :D :clapping:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on February  4, 2021, 17:18:39
Vandaag ook een boek ontvangen van een Engelse fotograaf. 8)

Wat mij dan weer tegenviel..
20 pond voor het boek
12 pond voor de verzending
19,48 euro voor de douane..

Overigens heb ik daar maar meteen een bezwaar op gemaakt (niet geschoten altijd mis). Ze geven op het document aan dat de waarde van het product € 22,00 bedraagt. Vervolgens gaan berekenen ze €1,98 aan BTW en € 17,50 :blink: aan afhandelingskosten, gebaseerd op € 22,05.

Op de website staat netjes dat je voor producten tot en met €22,00 geen belastingen verschuldigd bent. Dus ik hou ze aan hun eigen waardebepaling.

Netjes een bevestiging ontvangen van het indienen van het bezwaar met daarin..
"Houdt u er rekening mee dat het 4 maanden kan duren voordat dit verzoek is afgehandeld." What the fuck?? :blink:


En nee Frank, dan had ik niet beter een boek van jullie kunnen opzoeken en kopen. :D :clapping:

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on February  4, 2021, 17:18:39
Vandaag ook een boek ontvangen van een Engelse fotograaf. 8)

Wat mij dan weer tegenviel..
20 pond voor het boek
12 pond voor de verzending
19,48 euro voor de douane..

Overigens heb ik daar maar meteen een bezwaar op gemaakt (niet geschoten altijd mis). Ze geven op het document aan dat de waarde van het product € 22,00 bedraagt. Vervolgens gaan berekenen ze €1,98 aan BTW en € 17,50 :blink: aan afhandelingskosten, gebaseerd op € 22,05.

Op de website staat netjes dat je voor producten tot en met €22,00 geen belastingen verschuldigd bent. Dus ik hou ze aan hun eigen waardebepaling.

Netjes een bevestiging ontvangen van het indienen van het bezwaar met daarin..
"Houdt u er rekening mee dat het 4 maanden kan duren voordat dit verzoek is afgehandeld." What the fuck?? :blink:


En nee Frank, dan had ik niet beter een boek van jullie kunnen opzoeken en kopen. :D :clapping:
Die 4 maanden herken ik...... 22 december LP's vanuit de UK aan mij gestuurd, eind december op de boot en dan..... tot 8 januari blijven liggen totdat PostNL de boel eens in behandeling neemt. € 17,50 + BTW want 1 januari geweest. Mooi verdienmodel.

Het kan nog slechter; maart in de UK boxset besteld, kost me leuk bedrag in €'s, uitstel door c0r0n@, is nu eindelijk uit. Bedrag wat me in maart werd gefactureerd word afgeschreven, UPS vraag nog even een dikke € 40,- aan invoerkosten en BTW en de leverancier zegt doodleuk 'nee hoor, wij rekenen geen BTW over exportproducten'. Dus voor brexit werd er geen VAT (da's BTW in de UK) betaald ? En je krijgt geen gespecificeerde rekening. Vreemd. Heel Vreemd.

Lijkt erop dat het bestellen in een 'afvallig' ex-EU land door individuen zoveel mogelijk moet worden ontmoedigd.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Dat is ook een bizar verhaal! Jemig. En ik dan zeuren over die paar euro. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Daar ben ik ook bang voor nu.

Ik ga geen fiets accessoires of -kleding meer bestellen vanuit de UK, nu.

Ik zag een 12mm steekas voor 50 pond verkoopprijs, maar bij het afrekenen wordt op de webshop (verkoper) aan het eind 130 pond gevraagd als ik de bestemming Nederland selecteer.

Dit klopt niet toch?
Of is dit nu de realiteit?

Zo ja, dan kunnen er nog douanekosten bij Schiphol erbij komen?!

Holy moly!!!!!
Dat allemaal voor een 12mm steekas?!


B R E X I T
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

ajbeefde

#4422
Quote from: VTEC_genieter on February  4, 2021, 23:39:59
Daar ben ik ook bang voor nu.

Ik ga geen fiets accessoires of -kleding meer bestellen vanuit de UK, nu.

Ik zag een 12mm steekas voor 50 pond verkoopprijs, maar bij het afrekenen wordt op de webshop (verkoper) aan het eind 130 pond gevraagd als ik de bestemming Nederland selecteer.

Dit klopt niet toch?
Of is dit nu de realiteit?

Zo ja, dan kunnen er nog douanekosten bij Schiphol erbij komen?!

Holy moly!!!!!
Dat allemaal voor een 12mm steekas?!


B R E X I T

Wordt dus lokaal shoppen, zal hier toch wel te koop zijn.

Is voor de lokale ondernemer ook goed tijdens deze periode    ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

Check gewoon even de clickpropbackdrops voor je een conclusie trekt ;)

We hebben dat merk niet voor niets naar Nederland gehaald
Tenzij je perse een opvouwbare achtergrond zoekt is het een betere oplossing omdat het formaat wat groter is.

Ik kom met de lastolite bv altijd wat ruimte tekort
En er is beperkte keuze. Met de clickpropbackdrops heb je verschillende formaten en duizenden opdrukken.

Het is niet het goedkoopste op de markt maar wij nemen ze ook meer voor events etc en ze blijven als nieuw.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Volgens mij staat er dat ik hem al binnen heb, dus ik ben voorzien. Daarnaast staat er collapsible, dus inderdaad een opvouwbare. Ik heb geen studio, ik heb zelfs geen ruimte/kamer over.

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  5, 2021, 07:43:46
Tenzij je perse een opvouwbare achtergrond zoekt is het een betere oplossing omdat het formaat wat groter is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"