Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

#4325
Quote from: Gaeje on December 21, 2020, 10:19:41
Eerder van: haal die hond uit mijn beeld. Als er weer wat haartjes hangen in te wapperen

Zou wel iets voor mij zijn.. :D

Overigens... Mijn laatste "aanwinst" is een gescheurde stripbox (30x120 softbox).  >:(

Die krengen zijn al ruk om in elkaar te zetten, maar deze "bezweek onder de spanning". Tweede keer dat ik heb gebruikte. Al een mailtje gestuurd naar de leverancier, kijken welke oplossing er is. Ik ga liever voor een betere oplossing die snel op te zetten is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 21, 2020, 14:03:33
Welk merk ?


Godox

Prima flitsers en lampen, maar de accessoires ben ik niet van onder de indruk.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

#4328
Profoto (Zweeds) en Elinchrom (Zwitsers) vind ik goede merken voor studio apparatuur.
Hun lightshapers zijn ook niet goedkoop, maar je voelt dat daar ook kwaliteit in zit.

Het materiaal van de soft-/octaboxen, de ballijnen, van hun paraplu's, reflectieschermen, hun speedringen...voelen toch anders aan dan bij Godox.

Het is duur, maar ze gaan wel lang mee.
Zeker als je ze iedere keer moet losmaken en opbouwen.

En als je rankers gaat kopen en iedere keer opbouwen/afbouwen, kijk dan bij Manfrotto (Italiaans).
Model 1005BAC zijn goede rankers, de draaiknoppen gaan niet snel stuk.

Er zijn niet voor niets prijsverschillen...

En mensen zien het woord Profoto of Elinchrom in koeieletters op je softboxen, ik krijg dan meer de indruk die fotograaf heeft veel geld geïnvesteerd en die is meer meer serieus met zijn shoots.

Voor de hobby mag het ook, als het financieel kan. Kan het nu niet?
Koop dan niet en spaar verder. Prioriteiten in het leven stellen. Huur ondertussen goed spul en als je eenmaal goed spul hebt mogen gebruiken, dan wil je daarna geen goedkoop voelende apparatuur.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Al jaren elinchrom in huis. Oa standaard softbox.

Verdomd degelijk ding die zelfs ik so far niet kapot krijg.
En geloof me. Dat zegt wat :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ik vind het al snel veel geld voor een stoffen doos die alleen wat licht bij elkaar hoeft te houden.. :D

Maar goed, ik ga eens kijken wat ik als alternatief uit kan zoeken. Ik zag een heel mooi systeem van Wescott die uitermate snel op te zetten is. Kost wel een idiote klap geld.

Alles moet overigens naar een Bowens mount.

Quote from: VTEC_genieter on December 21, 2020, 19:06:15
Profoto (Zweeds) en Elinchrom (Zwitsers) vind ik goede merken voor studio apparatuur.
Hun lightshapers zijn ook niet goedkoop, maar je voelt dat daar ook kwaliteit in zit.

Het materiaal van de soft-/octaboxen, de ballijnen, van hun paraplu's, reflectieschermen, hun speedringen...voelen toch anders aan dan bij Godox.

Het is duur, maar ze gaan wel lang mee.
Zeker als je ze iedere keer moet losmaken en opbouwen.

En als je rankers gaat kopen en iedere keer opbouwen/afbouwen, kijk dan bij Manfrotto (Italiaans).
Model 1005BAC zijn goede rankers, de draaiknoppen gaan niet snel stuk.

Er zijn niet voor niets prijsverschillen...

En mensen zien het woord Profoto of Elinchrom in koeieletters op je softboxen, ik krijg dan meer de indruk die fotograaf heeft veel geld geïnvesteerd en die is meer meer serieus met zijn shoots.

Voor de hobby mag het ook, als het financieel kan. Kan het nu niet?
Koop dan niet en spaar verder. Prioriteiten in het leven stellen. Huur ondertussen goed spul en als je eenmaal goed spul hebt mogen gebruiken, dan wil je daarna geen goedkoop voelende apparatuur.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote
een stoffen doos die alleen wat licht bij elkaar hoeft te houden

Geniaal :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

De Profoto's en Elinchroms lijken ook van die bouwpakketten te zijn (dan wel van betere kwaliteit mag ik aannemen). Blijft onhandig. Ik heb geen studio dus na gebruik moet hij weer afgebroken worden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Mijn elinchrom haal ik iedere keer uit elkaar ja. Past dan in klein zakje.

Erg degelijk. Wel een pain in the @ss om in elkaar te zetten :D Te degelijk ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: LittleNinja on December 21, 2020, 20:09:01
De Profoto's en Elinchroms lijken ook van die bouwpakketten te zijn (dan wel van betere kwaliteit mag ik aannemen). Blijft onhandig. Ik heb geen studio dus na gebruik moet hij weer afgebroken worden.

kan je dat niet gewoon opgebouwd op de achterbank flikkeren?

J.A.F._Doorhof

Kijk even naar aurora softboxen. Daar komen ook veel van de bekende merken vandaan.

Anders lastolite en westcott.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: Gaeje on December 21, 2020, 21:48:37
kan je dat niet gewoon opgebouwd op de achterbank flikkeren?

Uiteraard kan dat, maar eenmaal terug moet hij uit elkaar. Ik heb de ruimte niet om hem zo te laten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 21, 2020, 22:30:25
Kijk even naar aurora softboxen. Daar komen ook veel van de bekende merken vandaan.

Anders lastolite en westcott.

Dankjewel Frank! Ga ik straks even naar kijken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 21, 2020, 22:30:25
Kijk even naar aurora softboxen. Daar komen ook veel van de bekende merken vandaan.

Anders lastolite en westcott.

De Aurora ziet er redelijk uit, maar ergens kopen lijkt onmogelijk. Ik zie geen prijzen, ik zit in een "shop" website waar je niets kan kopen.. Het is goed, volgende.

Wescott is een mooi merk met een mooie oplossing maar vragen €180 voor een softbox ter grootte van mijn linkerschoen.. en door.

Lastolite heeft geen makkelijk op te bouwen/af te breken oplossingen.

Merken als Glow & Cheetah Stand zijn hier niet leverbaar.

Beste oplossing lijkt nu Elinchrom met de Snaplux serie. Een stukje kostbaarder dan een Godox of een Bresser, maar als ik Chris mag geloven onverwoestbaar. :D

Cameranu ben ik ook klaar mee. Vorige keer was de communicatie ook al matig. Met oplossingen komen zit er ook niet in, en de zoekfunctie op hun website is gebaseerd op zoektechniek van Stevie Wonder.

Zo, das lekker zeg... ff alles er uit gooien. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Quote from: LittleNinja on December 21, 2020, 23:36:19
Uiteraard kan dat, maar eenmaal terug moet hij uit elkaar. Ik heb de ruimte niet om hem zo te laten.

ja maar thuis ben je minder opgejaagd toch. Als je hem op shoots snel uit de auto kan trekken is toch het belangrijkst?

LittleNinja

Quote from: Gaeje on December 22, 2020, 18:39:11
ja maar thuis ben je minder opgejaagd toch. Als je hem op shoots snel uit de auto kan trekken is toch het belangrijkst?

Ja dat zou je denken.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Je legt druk op mijn schouders.... :D

Voor mijn reportageflitser zoek ik eigenlijk nog eens een softbox. Lekker buiten foto's van mijn fiets maken enz.
Maar dan wil ik weer kleurenfilters. En nog een flitser met nog een lichtding. Enz. Dan heb ik NOG weer een hobby erbij :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#4342
Die hobby had je al, toch?

Je hebt zo'n setje color effect gels van Rogue voor een paar tientjes..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Frank Doorhof flashbender bij de gels (ook van Rogue) en je bent super flexibel.

Kan als snoot, bouncecard, striplight en softbox gevouwen worden en neemt 0.0 ruimte in. Omdat je ze boven op de camera legt in de tas.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2020, 08:16:32
Frank Doorhof flashbender bij de gels (ook van Rogue) en je bent super flexibel.

Kan als snoot, bouncecard, striplight en softbox gevouwen worden en neemt 0.0 ruimte in. Omdat je ze boven op de camera legt in de tas.

Als je wilt Chris neem ik deze mee voor je om te proberen op de "Plaatsing sluiterknop op zaterdag 30/01/2021" dag. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

@VlisChris

Foto's van je fiets??
Geil en kwijl [emoji2957][emoji14]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

@Dennis: wat flauw zeg :tongue2:

Gewoon reportageflitser neem ik aan? Gezien ik geen generator in mijn binnenzak ga steken :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on December 23, 2020, 13:49:58
@Dennis: wat flauw zeg :tongue2:

Gewoon reportageflitser neem ik aan? Gezien ik geen generator in mijn binnenzak ga steken :D

De flashbender is bedoeld om te plaatsen om een fernellhead, dus dat kan een reportage flitser zijn ja.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"