Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

Bij mijn weten zit de sluiter, als die al in een camera zit, altijd voor de opnamechip. De knop, waarmee de eventueel aanwezige sluiter bediend wordt (of de opname geactiveerd wordt bij afwezigheid van een mechanische sluiter), zit over het algemeen rechts bovenop de camera. Maar die positie is meestal bij elk type camera iets anders, zelfs binnen een en hetzelfde merk. En dat wil wel eens niet voor iedereen op de "juiste" plaats zijn.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

LittleNinja

Wow... dit sluiter verhaal blijft iets te lang hangen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PatrickP

Blijkbaar hebben we een lange sluitertijd nodig...  :pompom:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Tijdens het bestellen stond er op de website "verzending verwacht rond 15 december". Voor de zekerheid gisteren een berichtje gestuurd of de planning nog gehaald zou gaan worden.. Kreeg ik vandaag de reactie "Sorry het duurt wat langer. Ze worden waarschijnlijk maar 2021 verstuurd." What de fuck?!

Teleurstellend maar goed.... dan maar afwachten.

Quote from: LittleNinja on November 30, 2020, 11:41:39
Om Gaeje te treiteren heb ik een paar mist filters gekocht. Ben benieuwd wat ik er mee ga doen. :D


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Quote from: LittleNinja on December 13, 2020, 12:07:15
Tijdens het bestellen stond er op de website "verzending verwacht rond 15 december". Voor de zekerheid gisteren een berichtje gestuurd of de planning nog gehaald zou gaan worden.. Kreeg ik vandaag de reactie "Sorry het duurt wat langer. Ze worden waarschijnlijk maar 2021 verstuurd." What de fuck?!

Teleurstellend maar goed.... dan maar afwachten.


gewoon annuleren. je 'mist' niks

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

M'n 2e Nikon Z-camera, de Z7 ii. Nu met 2e kaartslot (SD). Handig voor als de XQD kaartjes op reis vol zijn. Is me 1x gebeurt en da's nie vein.  :D

Verder een (kleine) performance boost dus da's ook niet verkeerd. Deze week ook nog even de Z6 ii van een foto-makker uitproberen, wie weet word dat dan m'n D500 vervanger. Qua snelheid (fps) voldoet die wel, ben alleen benieuwd naar de auto focus performance (moet beter zijn dan die van de Z6/7), daarin zijn de D500/D850 de spiegeltjesloze camera's (nog) de baas.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on December 15, 2020, 00:09:13
Mooie aanwinst kerel!! 😎
Ja, nu jij nog over naar een echt camera-merk.  :D (solly, kon het niet laten  :angel:)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Niet echt camera maar heb een nieuwe telefoon ;)
En aangezien ik hem voornamelijk voor foto's en video gebruik ;)

Het is een Sony Xperia 1 mkII
Voorlopig op proef. Maar ziet er heerlijk uit voor een pro fotograaf ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 12:56:24
Ja, nu jij nog over naar een echt camera-merk.  :D (solly, kon het niet laten  :angel:)

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 12:56:24
Ja, nu jij nog over naar een echt camera-merk.  :D (solly, kon het niet laten  :angel:)

Dat kan ik niet betalen man.. Ik moet het doen met "My first Sony".

Van wie betrekt Nikon ook alweer de sensors voor hun camera's?  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Hoe zijn Canon en Nikon eigenlijk op het idee gekomen om mirrorless te doen?

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on December 15, 2020, 13:37:09
Dat kan ik niet betalen man.. Ik moet het doen met "My first Sony".

Van wie betrekt Nikon ook alweer de sensors voor hun camera's?  :D
Kan je nagaan wat een echt camera merk dan met het product van een ander doet wat dat merk zelf niet voor elkaar krijgt.  :D
Wie zei dat ook alweer op joetjoeb, 'Sony fanboys take snapshots, Canonistas take photographs, Nikonians create Art.'   O0

Ach, genoeg geouwe-dingest, je maakt een keuze voor een bepaald eco-systeem en gezien de investering in 'glas' blijf je daarbij. Overstappen is gewoon een hele kostbare aangelegenheid die de meesten niet nemen. En da's heel verstandig want zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosferatu

Quote from: Gaeje on December 15, 2020, 13:57:09
Hoe zijn Canon en Nikon eigenlijk op het idee gekomen om mirrorless te doen?
Door het succes van Olympus en Panasonic met m4/3, die waren het eerst.  8)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Gaeje

True (dat laatste). Al ben ik wel overgestapt toen sony al aan de mk2 zat en nikon het nog in keulen hoorde donderen.

Nu schijnt canon weer ahead te zijn met , wat is het, R5 en/of R8?

Op een gegeven moment moet je wel stoppen met rondkijken anders blijf je bezig

Nosferatu

Quote from: Gaeje on December 15, 2020, 14:03:42
True (dat laatste). Al ben ik wel overgestapt toen sony al aan de mk2 zat en nikon het nog in keulen hoorde donderen.

Nu schijnt canon weer ahead te zijn met , wat is het, R5 en/of R8?

Op een gegeven moment moet je wel stoppen met rondkijken anders blijf je bezig
Klopt, uiteindelijk maakt het weinig uit. Bij de overstap van APS-C naar fullframe heb ik wel naar andere systemen gekeken. Sony's A7iii viel voor mij af omdat deze mij destijds gewoon niet lekker in de hand lag, Canon idem, werd dus een Nikon D750. Nikon is voor mij altijd daardoor de keuze geweest, vanaf de D50/D70 al, Canon 300D viel af, alleen Pentax kon aan de grip tippen. Maar dat is een eeuwigheid geleden. De Sony A7Riv lijkt mij, qua grip, een vooruitgang. En zo is de keuze voor iedereen een persoonlijke.

Maar af-en-toe even die kleine japanse hit-man wannabee plagen (en vice versa) dat kunnen we niet laten.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 14:01:50
...
Wie zei dat ook alweer op joetjoeb, 'Sony fanboys take snapshots, Canonistas take photographs, Nikonians create Art.'   O0

Geen idee, maar die kan ze nooit allemaal op een rijtje hebben. :D

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 14:01:50
Ach, genoeg geouwe-dingest, je maakt een keuze voor een bepaald eco-systeem en gezien de investering in 'glas' blijf je daarbij. Overstappen is gewoon een hele kostbare aangelegenheid die de meesten niet nemen. En da's heel verstandig want zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen.

Veel van die JouwBuizers switchen iedere keer dat er een merk met iets nieuws komt lijkt het wel.. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 14:19:51
Klopt, uiteindelijk maakt het weinig uit. Bij de overstap van APS-C naar fullframe heb ik wel naar andere systemen gekeken. Sony's A7iii viel voor mij af omdat deze mij destijds gewoon niet lekker in de hand lag, Canon idem, werd dus een Nikon D750. Nikon is voor mij altijd daardoor de keuze geweest, vanaf de D50/D70 al, Canon 300D viel af, alleen Pentax kon aan de grip tippen. Maar dat is een eeuwigheid geleden. De Sony A7Riv lijkt mij, qua grip, een vooruitgang. En zo is de keuze voor iedereen een persoonlijke.

Maar af-en-toe even die kleine japanse hit-man wannabee plagen (en vice versa) dat kunnen we niet laten.  ;D

Hahaha!! En zo zie ik het ook graag kerel. :thumbs-up:

En je weet.... al koop ik een Nikon Z7 II of een Canon R5... mijn foto's worden nooit art. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on December 15, 2020, 14:34:04
Geen idee, maar die kan ze nooit allemaal op een rijtje hebben. :D

Veel van die JouwBuizers switchen iedere keer dat er een merk met iets nieuws komt lijkt het wel.. :D :D

En valt het jou ook opdat het veelal naar extreem prijzige spulletjes gaat ? Fuji GFX, Leica, Hasselblad ? Medium format, the place to be om je te onderscheiden van het klootjesvolk met hun fullframe mirrorless camera's.  :mellow:

Quote from: LittleNinja on December 15, 2020, 14:37:06
Hahaha!! En zo zie ik het ook graag kerel. :thumbs-up:

En je weet.... al koop ik een Nikon Z7 II of een Canon R5... mijn foto's worden nooit art. :D

En dat heb ik met een overstap naar Sony, word ook nooit wat.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 14:45:39
En valt het jou ook opdat het veelal naar extreem prijzige spulletjes gaat ? Fuji GFX, Leica, Hasselblad ? Medium format, the place to be om je te onderscheiden van het klootjesvolk met hun fullframe mirrorless camera's.  :mellow:

Ja precies. Of ineens terug naar analoog schieten. Wie wil dat nou?? :D (Nog even iemand anders plagen..)

Of wat te denken van de RED camera's die er bijgehaald worden. Lekker zinvol als het enkel voor JouwBuis wordt gebruikt.

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 14:45:39
En dat heb ik met een overstap naar Sony, word ook nooit wat.  :D

Ho wacht even... In mijn opmerking gaf ik aan dat het weinig uit maakt omdat mijn kwaliteiten dusdanig beperkt zijn. Jij maakt er weer een merk racistisch ding van. #SLM :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on December 15, 2020, 15:31:55
Ja precies. Of ineens terug naar analoog schieten. Wie wil dat nou?? :D (Nog even iemand anders plagen..)

Of wat te denken van de RED camera's die er bijgehaald worden. Lekker zinvol als het enkel voor JouwBuis wordt gebruikt.

Ho wacht even... In mijn opmerking gaf ik aan dat het weinig uit maakt omdat mijn kwaliteiten dusdanig beperkt zijn. Jij maakt er weer een merk racistisch ding van. #SLM :D
Inderdaad analoge fotografie.... da's net zoiets als weer vin###.... Ho stop ! Da's net zoiets als 78 toeren ploaties draaien. Pffff. net op tijd.  ;D

Rasiesties ? Sony en Ninja's ? Da' s beide japanees en daar heb ik geen moeite mee. Integendeel. Heb best wel een aardige verzameling Denon apparatuur welke (bijna allemaal) 'made in Nippon' zijn. :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Vin wat zegt u?

Quote from: Nosferatu on December 15, 2020, 17:23:50
Inderdaad analoge fotografie.... da's net zoiets als weer vin###.... Ho stop ! Da's net zoiets als 78 toeren ploaties draaien. Pffff. net op tijd.  ;D

Rasiesties ? Sony en Ninja's ? Da' s beide japanees en daar heb ik geen moeite mee. Integendeel. Heb best wel een aardige verzameling Denon apparatuur welke (bijna allemaal) 'made in Nippon' zijn. :smile:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Gaeje

analoog en vinyl. love it. very hipster ook. binnenkort kunnen we de verbrandingsmotor ook aan dat rijtje toevoegen ;-)