Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Soms is dat ook niet te begrijpen.
Sommige landen betalen sowieso minder ivm import.

Op veel goederen zit ook een heffing.
Dit zul je ook wel gaan zien op bv Aliexpress nu is alles nog spotgoedkoop en word gratis verzonden maar dat gaat wel veranderen denk ik.

Dus als je net het goede land pakt waar de heffingen nihiel zijn en je naar het buitenland kan leveren en daardoor 0% BTW hoeft af te dragen dan is dat verschil er wel al redelijk snel.

Tel daarbij dat distributie ook geld pakt en je bent er heel snel.

Een camera winkel koopt of bij een broadliner of importeur/distributeur.
Wij zijn bv importeur/distributeur voor Tethertools en Clickpropbackdrops.

Tethertools word verkocht vanuit Amerika en verzonden naar Nederland.
Sinds kort krijgen we RECHTSTREEKS aangeleverd vanuit China, hier zit al een gedeelte.
Normaal China naar USA naar NL.
Dus als alles netjes gaat....

Lens word gemaakt in japan.
Gaat naar centraal distributie punt voor Europa (pakt marge)
Gaat naar centraal distributie punt in Nederland (pakt marge)
Gaat naar winkel (pakt kleine marge)

Koop het dus rechtstreeks in Japan
Ga zitten in een land met lage belastingen en goede afspraken qua verscheping en aangezien je naar het buitenland levert naar een bedrijf op papier in NL betaal je ook 0% BTW en voila.
Daar zit je verschil.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PatrickP

Kortom: wacht op een actieperiode. Die zijn er vaak genoeg!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

LittleNinja

#4027
Quote from: beunky on May  9, 2020, 11:17:12
Voor een professional zijn de afwegingen natuurlijk sowieso anders dan voor een particulier, maar ik begrijp het verschil gewoon soms niet.
Voorbeeld: sony 70-200 2.8 bij E-infinity 1.900, bij Cameranu 2.600.
Dat is 700 verschil waarvan de BTW 450 euro is (E-infinity maak legaal gebruik van een loophole in de Engelse en Europese wetgeving). De resterende 250 begrijp ik niet.

Precies.

De grijze import is naar mijn weten altijd gebaseerd geweest op de vrijstelling van importheffingen tussen Hong Kong en het VK. Daarna is het in de EU en binnen de EU gelden ook voordelen voor import en export. Nu na de Brexit weet ik niet exact hoe het zal gaan verlopen.

Maar ik blijf bij mijn stelling dat er pakweg 30% per stap tussen zit. Dit is puur wat de markt, het verkoopkanaal en ook de eigen medewerkers wordt verteld. Geeft ook niet.. bedrijven hebben geld nodig om hun onkosten te dekken, winst te maken en zo nu en dan acties te bekostigen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Als ondernemer kun je natuurlijk van witte import ;) BTW aftrekken en afschrijvingen doen.

Meeste wat ik binnenkrijg via grijs zit net een vodje bij waar mijn accountant niets mee kan. En dan kost het me alsnog.

Voor particulieren is het wel erg interessant soms
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

Quote from: beunky on May  9, 2020, 11:17:12
Voor een professional zijn de afwegingen natuurlijk sowieso anders dan voor een particulier, maar ik begrijp het verschil gewoon soms niet.
Voorbeeld: sony 70-200 2.8 bij E-infinity 1.900, bij Cameranu 2.600.
Dat is 700 verschil waarvan de BTW 450 euro is (E-infinity maak legaal gebruik van een loophole in de Engelse en Europese wetgeving). De resterende 250 begrijp ik niet.
[/quot
Quote from: beunky on May  9, 2020, 11:17:12
Voor een professional zijn de afwegingen natuurlijk sowieso anders dan voor een particulier, maar ik begrijp het verschil gewoon soms niet.
Voorbeeld: sony 70-200 2.8 bij E-infinity 1.900, bij Cameranu 2.600.
Dat is 700 verschil waarvan de BTW 450 euro is (E-infinity maak legaal gebruik van een loophole in de Engelse en Europese wetgeving). De resterende 250 begrijp ik niet.

Wij gaan bijna ieder jaar naar Hong Kong en heb daar ook al een paar keer een leuke Sony lens gekocht voor een heel interessante prijs. Is alleen een gok dat hij niet kapot gaat en die gok neem ik dan.

J.A.F._Doorhof

Lijkt me nog steeds leuk HK
Zie wel eens van die video's met winkels vol met oude lenzen en camera's.

En een hele straat met vintage gitaar winkels



Weet je wat
Ik ga maar niet ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bama

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2020, 12:45:18
Lijkt me nog steeds leuk HK
Zie wel eens van die video's met winkels vol met oude lenzen en camera's.

En een hele straat met vintage gitaar winkels



Weet je wat
Ik ga maar niet ;)

Eerlijk gezegd ben ik HK iedere keer na 3 dagen al helemaal beu. Veel te druk en iedereen heeft heel de dag haast en in de winkelstraten wordt je continu aangesproken you want to buy Rolex or Gucchi.. Zondag is de enige dag dat de Philipijnen vrij zijn dan weet je ook niet wat je meemaakt in het centrum.
Maar als winkelen je ding is, het is nog heftiger dan Singapore en ik dacht dat dat al niet te overtreffen was. Begrijp ook niet hoe de mensen geld kunnen verdienen als je alleen al kijkt naar het aantal winkels wat camera's verkoopt maar bv ook horloges.
Vind het binnenland van China dan veel fijner, grote steden zoals Shanghai en Bejing moet je een keer meemaken maar is veel hetzelfde.
Geef mij dan maar Nieuw Zeeland, is 180 graden het tegenovergestelde, ook veel fijnere mensen maar dan hoort deze post weer in een ander topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

beunky

Ja, distributiekanalen kosten inderdaad logischerwijs geld. Maar ja, de gok nemen kan interessant zijn als particulier.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

VTEC_genieter

#4034
Quote from: Bama on May  9, 2020, 13:48:31
Eerlijk gezegd ben ik HK iedere keer na 3 dagen al helemaal beu. Veel te druk en iedereen heeft heel de dag haast en in de winkelstraten wordt je continu aangesproken you want to buy Rolex or Gucchi.. Zondag is de enige dag dat de Philipijnen vrij zijn dan weet je ook niet wat je meemaakt in het centrum.
Maar als winkelen je ding is, het is nog heftiger dan Singapore en ik dacht dat dat al niet te overtreffen was. Begrijp ook niet hoe de mensen geld kunnen verdienen als je alleen al kijkt naar het aantal winkels wat camera's verkoopt maar bv ook horloges.
Vind het binnenland van China dan veel fijner, grote steden zoals Shanghai en Bejing moet je een keer meemaken maar is veel hetzelfde.
Geef mij dan maar Nieuw Zeeland, is 180 graden het tegenovergestelde, ook veel fijnere mensen maar dan hoort deze post weer in een ander topic.
Wat dacht je van de bijdrages die (veel) sommige mensen doen/schenken bij een benefiet/goede doelen evenement?

Sommige inwoners (lees: één inwoner) geven in één keer tonnen of een miljoen HKD aan een goed doel!!
Nederland is veel groter dan Hong Kong en ken jij iemand hier die grote bedragen geld schenkt?

Als mijn familie vanuit HK naar NL op vakantie komt, zeggen ze vaak: "de mensen hier werken/zijn zo sloom. In HK hebben we al 10 mensen geholpen in korte tijd."

Maar het is in HK heel heel dichtbevolkt inderdaad.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

Quote from: VTEC_genieter on May 12, 2020, 23:40:37
Wat dacht je van de bijdrages die (veel) sommige mensen doen/schenken bij een benefiet/goede doelen evenement?

Sommige inwoners (lees: één inwoner) geven in één keer tonnen of een miljoen HKD aan een goed doel!!
Nederland is veel groter dan Hong Kong en ken jij iemand hier die grote bedragen geld schenkt?

Als mijn familie vanuit HK naar NL op vakantie komt, zeggen ze vaak: "de mensen hier werken/zijn zo sloom. In HK hebben we al 10 mensen geholpen in korte tijd."

Maar het is in HK heel heel dichtbevolkt inderdaad.

Mooi dat die mensen dat doen, maakt het dat voor mij een fijnere stad, nee.

En wat dacht jij van de armoe, van de mensen die op straat slapen en van de zgn. kooiwoningen?

VTEC_genieter

@LittleNinja
Lee ho ma?? [emoji1]

@Bama
Ondanks de drukte dagelijks en al dat haasten, die mensen blijven keurig in de rij met veel geduld wachten op een tafeltje (dimsum), de taxi, op de bus etc.
Bij de drukke metro's moet je dan ook niet voor de schuifdeur staan als je wil instappen.

Op de roltrap hoor je rechts te staan als je niet wil verder lopen, want aan de linkerkant lopen de reizigers door.

Maar echt iedereen komt op TIJD!!!
Fantastisch met die drukte, uniek!
Geen paniek dus.
In Nederland kom je gewoon te laat.

Overal mensen dagelijks tot laat in de avond/nacht, en zondags mogen de Filippijnen (schoonmaaksters) inderdaad naar buiten, ze picknicken en chillen onder de bruggen en op de grond bij de winkelcentra's.

Ow ja, vergeet de tropische hitte niet...... HAHA [emoji1787] tussen als die mensen.
Je blijft liever in de overdekte winkelcentra's, heerlijk die airco.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on May 13, 2020, 13:12:30
@LittleNinja
Lee ho ma?? [emoji1]


Noem je me nou een homo? :D

Ho! Doh je.. (voor zover dat correct geschreven is)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nosferatu

Toch maar eens een ander statief gekocht. Genesis Base A3. Gewoon aluminium dus niet de lichtste, ingeklapt nog vrij fors maar het is dan ook niet bedoeld als reis statief. Eerste indruk is zeer positief, lekker stabiel en de kop is vrij gemakkelijk 'vast' te zetten. Alleen met een zware telelens op- en quick release plate onder de camera zakt de boel een beetje door naar voren. Ach, m'n zwaarste telelens heeft z'n eigen statief koppeling, dan is e.e.a. wel goed in balans.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Prima ding. Specifiek doel hiervoor?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on May 13, 2020, 22:22:11
Prima ding. Specifiek doel hiervoor?
Heb tot nu toe een statief alleen gebruikt voor astro fotografie, de rest altijd uit de hand. Het statief wat ik hiervoor had (en nog heb) is een goedkope Hama met een videokop erop. Is lastig goed horizontaal te stellen en werd daardoor niet meer gebruikt. Maar goed, was ook maar een ding van 3 tientjes en uitprobeersel of een statief zowieso wel wat voor me was. Ja dus.  ;D

Overweeg nog een Gimbal voor gebruik met m'n grote telelens, nog even over nadenken.

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Je overweegt een gimbal voor gebruik met een telelens? Wat wil je doen dan? Filmen met een telelens?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Een gimbal zorgt voor stabiliteit bij video.
Hoeft geen eens een telelens te zijn, want die werken vaak sowieso niet op een gimbal ivm de balans en gewicht.

Zelf gebruik ik voor video de Osmo Pocket welke al een gimbal heeft en als we andere camera's gebruiken is het vaak op statief of op een gimbal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Maar z'n nieuwe Genesis statief........uuhmm.....
Die is in verhouding daarmee wat te klein, als ik die foto bekijk.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on May 14, 2020, 12:00:40
Je overweegt een gimbal voor gebruik met een telelens? Wat wil je doen dan? Filmen met een telelens?
Je hebt gimbals en je hebt gimbals. Voor telelenzen (zeker de hele grote) is het wel makkelijk, veel stabieler als je'm goed uitgebalanceerd hebt. Zie het eerder geposte youtube filmpje. En nee, op m'n Genesis statief past deze prima, totaal niet uit verhouding, statief is best wel fors.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"