Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

VlisChris

In de Whatsapp tussen die kleine Ninja en mij :D

Noem het een binnenpretje ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hannibal_

Quote from: VlisChris on April  3, 2020, 23:07:27
In de Whatsapp tussen die kleine Ninja en mij :D

Noem het een binnenpretje ;)

Hmmmmm.... dat binnenpretje komt naar buiten  :laugh:
Maar cool
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

#4002
Hier is het binnenpretje...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

#4003
Quote from: LittleNinja on April  4, 2020, 07:57:16
Hier is het binnenpretje...  ;D

Het buitenpretje nu echt dan...
Ernstig gave plaat, dat wel!

Waar genomen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

Maar die maan is sowieso tè...
Maar ik vond het grappig om een beetje te photoshoppen op mijn mobieltje. :D

Dit zijn het origineel en de "tussenoplossing"..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#4005
Quote from: Hannibal_ on April  4, 2020, 08:01:55
Het buitenpretje nu echt dan...
Ernstig gave plaat, dat wel!

Waar genomen?

Thanks man! Waardeer ik!

Oh sorry... lees nu je vraag pas.
De foto is genomen in Rotterdam. Dit is een wandel/fietsbrug over de A15.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hannibal_

Quote from: LittleNinja on April  4, 2020, 08:09:18
Thanks man! Waardeer ik!

Oh sorry... lees nu je vraag pas.
De foto is genomen in Rotterdam. Dit is een wandel/fietsbrug over de A15.

Super gaaf!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Mijn binnenpretje/buitenpretje...

Misschien past deze er ook wel leuk in  :blink:
Lol!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

Ja zeker! Wat betreft de kleur alleen al. Strakke plaat.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hannibal_

#4010
Quote from: LittleNinja on April  4, 2020, 08:51:36
Ja zeker! Wat betreft de kleur alleen al. Strakke plaat.

Je mag hem bij wijze van experiment wel lenen ;)

Vond het contrast van een 'witte' maan juist ook leuk

(Op de valreep nog gelukt, eerst 1.5 uur bewolking moeten doorstaan, grrrrr ;) )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on April  1, 2020, 21:56:49
Dat is ook erg leuk speelgoed! Ben benieuwd naar je resultaten.

Ook even hier dan...

Enkele Lensbaby Velvet foto's.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#4013
Mijn laatste fotografie (bijna) aanschaf:

Afgelopen dagen gespeeld met de gedachte om twee nieuwe lenzen tegelijk aan te gaan schaffen, deels gepland (omdat ze er toch een keer gaan komen) & deels impulsief (omdat ik meestal wacht tot een flinke tijd na de officiële introductie).. In mijn hoofd speelde de overtuiging dat het een leukere deal op zou leveren als ik ze allebei op hetzelfde moment zou kopen. Maar blijkbaar maakt het ze geen kont uit. De opmerking "er zit maar een paar tientjes marge op" laat ik even aan me voorbij gaan.. daar geloof ik niet in.

Dus nu maar weer terug naar de tekentafel.

Oh Ja... wel een statief voor vrouwke besteld en voor mezelf een softbox 30x120 + grid. Dus toch nog een aanschaf. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PatrickP

Dat klopt wel hoor.

Je kan beter wachten op speciale acties. Cashback acties en dergelijke. Of ze in combinatie met een camera kopen.

Wachten tot een bepaalde tijd na introductie kan ik me iets bij voorstellen bij camera's, maar bij objectieven niet. Die gaan meerdere generaties camera's mee.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

LittleNinja

Quote from: PatrickP on May  8, 2020, 21:58:59
Dat klopt wel hoor.

Je kan beter wachten op speciale acties. Cashback acties en dergelijke. Of ze in combinatie met een camera kopen.

Wachten tot een bepaalde tijd na introductie kan ik me iets bij voorstellen bij camera's, maar bij objectieven niet. Die gaan meerdere generaties camera's mee.

Hi Patrick.

Bedankt voor de reactie. Waar doel je op met "klopt wel"? De marges? Mag ik vragen waar die kennis op gebaseerd is? Ik zit zelf in een branche waarbij dat ook geroepen wordt, echter zie je toch echt wel bij iedere schakel een prijsverschil van 30%. Ook bij andere branches heb ik dit gezien.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PatrickP

Laat ik het anders formuleren. Ik heb de afgelopen jaren heel veel op fotografieforums doorgebracht en veel of enige korting als je meer koopt zit er zelden of nooit in. Ik heb ook wel eens gesproken iemand die in een fotografiewinkel gewerkt heeft en die zei letterlijk dat ze het vooral moeten hebben van filtertjes, accu's en zo. Zeker op gangbare objectieven zit weinig marge. Camera's idem trouwens.

Zoals ik al zei: wacht op een gunstige aanbieding van de fabrikant. Die zijn er regelmatig. Verscheidene merken hebben nu acties lopen.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

J.A.F._Doorhof

Voor camera's en lenzen geldt vaak dat ze zonder marge of zelfs met verlies verkopen (ja ik ken de inkoops prijzen :D)
Waar ze geld op verdienen is de klant in de winkel krijgen en daarom word bij elke camera een tasje verkocht, een kaartje, een band etc.

EN.....
En dit weten veel mensen niet.
Als een winkel een bepaalde omzet draait met een product volgt er vaak een cashback, of bonus.

Als winkel is het dus belangrijk een zo hoog mogelijke omzet te draaien en aangezien iedereen elkaar online bevecht voor de klant lokken ze je binnen met een super aanbieding op het duurste product in de hoop in ieder geval geen verlies te draaien maar je meer te verkopen.

Dat is niet gemeen, dat is niet fout, dat is super.
Wees blij dat je niet de advies verkoop prijs betaald :D
Maar kortingen...... ik ben een goede klant bij een paar winkels en op camera's..... krijg ik ook geen korting :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Ja precies.... exact het verhaal als bij andere branches...

Overigens dan nog steeds wel interessant dat de verkoopprijzen in andere landen zo sterk kunnen afwijken, of via grijze kanalen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

beunky

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  9, 2020, 07:32:30
Btw.

Voor Carl Zeiss objectieven geldt dit inderdaad (je kunt het verschil zo uitrekenen), maar voor bijvoorbeeld Sony objectieven is het prijsverschil veel groter.
Ik heb me daar ook altijd over verbaasd.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

J.A.F._Doorhof

Grijze markt rekent vaak geen BTW.
En daarnaast moet je je afvragen hoe het met garantie zit en verzend kosten.

Ik ken die markt redelijk goed en kan je zeggen dat je in 90% van de gevallen veel beter af bent als je het in NL koopt, helemaal bij een cashback actie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

De NL site van eglobalcentral is juist daarvoor laatst offline gehaald.
Zal daarmee ook wel een garantie opleveren dat bestellen via 1 van hun andere sites onderschept zal worden, en je daarna alsnog de btw etc mag gaan afdragen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

beunky

Voor een professional zijn de afwegingen natuurlijk sowieso anders dan voor een particulier, maar ik begrijp het verschil gewoon soms niet.
Voorbeeld: sony 70-200 2.8 bij E-infinity 1.900, bij Cameranu 2.600.
Dat is 700 verschil waarvan de BTW 450 euro is (E-infinity maak legaal gebruik van een loophole in de Engelse en Europese wetgeving). De resterende 250 begrijp ik niet.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"