Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Starred


danielo

Quote from: Starred on May 11, 2018, 11:26:06
Dit is wel veel belovend:

https://youtu.be/MP5hGBKs8Dg

Tja alleen minder dat tamron net een persbericht uitstuurt dat ze voorlopig vrijwel niets kunnen leveren.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Quote from: danielo on May 11, 2018, 21:00:17
Tja alleen minder dat tamron net een persbericht uitstuurt dat ze voorlopig vrijwel niets kunnen leveren.

Daniel.

Zo lees ik het niet. Volgens mij hebben ze wel een fors aantal exemplaren klaarliggen voor de eerste batch, maar kunnen ze niet direct aan ALLE vraag voldoen omdat die groter is dan verwacht.

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 11, 2018, 11:18:46
Ze verliezen niets....

Subjectief. Net als winnen.

Ik vind dat ze het verliezen simpelweg omdat hij fors duurder is, terwijl de kwaliteit nauwelijks beter lijkt te zijn..

Maar als iemand die 5% betere kwaliteit belangrijk vindt en het prijsverschil het waard is in zijn ogen (tweemaal zo duur geloof ik..) , dan zal hij de GM lens de winnaar vinden.

Aangezien ik (en nog wat mensen hier) voor de A7 III gaan i.p.v. de A7 R III, lijkt mij het al duidelijk dat wij dit geld er niet voor over hebben/aan uit willen geven, dus voor ons is de Tamron dan al snel de winnaar.

De reviewer vindt de Zeiss Otis op alle gebieden veruit de beste trouwens.

Quote
Kwaliteit van Sony glas is extreem goed, prijzen zijn vind ik persoonlijk zeer redelijk voor wat je krijgt.
Heb verschillende Canon L lenzen gehad en was daar niet zo tevreden over als de Sony lenzen, maar qua prijs ontloopt het elkaar bar weinig.

Gaan we het hebben over overpriced..... dan komt mijn inziens Leica ter sprake :D
Erg goed, en ben absoluut verliefd op Leica R glas, maar de prijzen...... mijn hemel.

Ik ken de kwaliteit van Leica glas niet. Hoe is die kwaliteit tov Sony?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Elke lens heeft een bepaald character.
Leica vind ik zelf mooi (let wel Leica r) om de kleuren en contrast.

Kijk ook er zijn pagina's volg geschreven over lenzen.
Ik heb door de jaren heen echt heel veel geschoten van vintage tot hyper modern zoals bv Schneider glas op een MF camera. Er zijn een paar series waar echt nagenoeg niets tegen op kan.

1. Schneider op MF
Gewoon nagenoeg perfectie. Niet te betalen alleen. Heb een zoomlens van 5500.00 euro (gekregen in ruil voor een serie video's) en dat is gewoon bizar. Scherp, enorm contrast en gebouwd als een tank.

2. Mamiya rz glas
Nog nooit lenzen gezien die meer diepte geven en een fantastische organische look. Echt "kwijl" werk.

3. Leica r.
Ondanks dat het niet het duurste Leica glas is vind ik persoonlijk de kleur en contrast en scherpte geniaal

4. Helios 44-2 58
Koop dat lensje voor 15-50.00 als je echt wilt genieten van een unieke bokeh.

5. Zeiss jena glas
Ook vintage en voor relatief weinig te krijgen. Lekker scherp, mooi bokeh en flared erg snel wat mooie effecten geeft.

6. Minolta glas
Speciaal voor de Sony shooters.
Pak een oude Minolta af lens en een lae convertor van Sony en je zal verstelt staan hoe gaaf die lenzen zijn.

Dit zijn lenzen die leven en een eigen look hebben die apart is.
Ga je praten over Sony (wat trouwens Zeiss is in veel gevallen) dan praat je meer over perfecte lenzen of pogingen tot perfectie. Erg goed en mooi maar het is ook wat klinisch. Je kan dat in Lr of PS natuurlijk aanpassen.

Lenzen die tegenwoordig echt opvallen zijn inderdaad zeiss, Sony/zeiss en Sigma art. Met die lenzen kun je bijna niet fout gaan als je performance wilt.

Echter....en dit leer je vanzelf
Scherpe en geen flare en neutrale kleuren zijn niet alles. Een lens die een ziel en look heeft kan een foto volledig veranderen van een perfecte maar kille plaat naar een fantastische character plaat. 

Vooral voor landschappen en straat/reis fotografie ben ik een enorme liefhebber van juist dat klassieke glas.

Ik heb de mazzel dat ik nagenoeg elke lens wel mag uitproberen en soms ook mag houden. (let wel ik verdien hem dan dubbel en dwars terug voor die fabrikant) en anders koop ik ze als ik echt mooi vind.

Ik merk dat ik door de jaren heen steeds meer neig naar lenzen met character ipv het duurste perfecte glas wat ik vroeger wilde. Uiteindelijk ben ik het die de foto maak namelijk. En een beetje character in een lens helpt enorm ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Dat is toch wel weer een heel ander verhaal dan waar we het over hadden... maar wel gaaf om dit te lezen Frank!

Wat ik me afvraag.. een lens met een neutraal karakter kun je naar mijn idee nog "kleuren" in de nabewerking om hem een bepaalde look mee te geven. Maar kun je een lens met een bepaalde look ook zodanig bewerken dat je een andere look kan creëren middels nabewerking?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on May 12, 2018, 11:58:36
Dat is toch wel weer een heel ander verhaal dan waar we het over hadden... maar wel gaaf om dit te lezen Frank!

Wat ik me afvraag.. een lens met een neutraal karakter kun je naar mijn idee nog "kleuren" in de nabewerking om hem een bepaalde look mee te geven. Maar kun je een lens met een bepaalde look ook zodanig bewerken dat je een andere look kan creëren middels nabewerking?
Ja, voor Nikon kan je 'profielen' in de camera laden waarna je JPG's 'in-camera' van een andere 'look' kunt voorzien. Wil je een Agfa/Fuji/Kodak look ? Done. Zal de url daarvan even opzoeken en die dan posten.

Daarnaast zat presets in de diverse foto bewerkingsprogramma's. Lr en Ps... geen idee, die gebruik ik niet (als het even kan gebruik ik een freeware alternatief, wil geen abo software) maar zal me niet verbazen dat het daar ook in zit.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

danielo

Quote from: Starred on May 11, 2018, 22:18:00
Zo lees ik het niet. Volgens mij hebben ze wel een fors aantal exemplaren klaarliggen voor de eerste batch, maar kunnen ze niet direct aan ALLE vraag voldoen omdat die groter is dan verwacht.

Tja we zullen nooit weten hoeveel ze er echt gemaakt hebben maar gezien de druk van de a7iii hadden ze dit kunnen verwachten. Maar goed alles lijkt in tekort te zijn nu dus je hebt wel een puntje.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Nosferatu on May 12, 2018, 13:22:17
Daarnaast zat presets in de diverse foto bewerkingsprogramma's. Lr en Ps... geen idee, die gebruik ik niet (als het even kan gebruik ik een freeware alternatief, wil geen abo software) maar zal me niet verbazen dat het daar ook in zit.

Ja dit kan in LR geen probleem. mooi stukje Frank...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Quote from: danielo on May 12, 2018, 13:37:43
Tja we zullen nooit weten hoeveel ze er echt gemaakt hebben maar gezien de druk van de a7iii hadden ze dit kunnen verwachten. Maar goed alles lijkt in tekort te zijn nu dus je hebt wel een puntje.

Daniel.

Ze kunnen het ook gebruiken om een boost te veroorzaken. "Ik ga maar pre orderen anders moet ik straks heel lang wachten!".
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Quote from: VlisChris on May 12, 2018, 16:24:35
Apple-stijl van verkopen.
Ik zou nog iets verder terug gaan in de tijd, dan blijkt dat deze marketing/sales truc niet uit de U.S.A. komt (ze vinden daar echt niet zoveel uit als ze je willen doen geloven  :D) maar uit de U.K.; Sinclair. ZX Spectrum.  :devil:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Buiten kleur speelt er veel meer dus nee ;)
Bokeh, contrast, scherpte etc.

Had wel iets te maken met de vraag. Meer een tip wat voor lensen je koopt ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 12, 2018, 17:49:19
Buiten kleur speelt er veel meer dus nee ;)
Bokeh, contrast, scherpte etc.

Had wel iets te maken met de vraag. Meer een tip wat voor lensen je koopt ;)

Ik heb nog wel wat te leren. 😉

Thanks!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Zojuist vernomen dat de Tamron 28-75/2.8 zeer binnenkort wodt uitgeleverd  :headbanging:

LittleNinja

Ik zag al dergelijke berichten voorbij komen (en ook wat eerste impressies). 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Het lijkt wel dat er elke keer nu een nieuwe e-mount aankondiging is. De 2875 en de verkoop aantallen vooral naar a7iii eigenaren zal opvallen denk ik. Goed voor ons allemaal.

Persoonlijk wat aan het voorbereiden voor een Noorwegen trip, met een externe kasje wat de geminste apps in the a7r3 moet opvangen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred


danielo

Quote from: Starred on May 25, 2018, 14:16:18
Bevalt die Miops?

Ben nog een beetje aan het spelen en vooral een kleinere kabel aan het zoeken zodat ik hem tussen mijn l-bracket kan stoppen. Wil dat doen zodat de usb wat veiliger zit. Maar alle dingen lijken wel te werken vooral belangrijk je kan interval & exposure doen zonder je telefoon nog contact heeft.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred


Starred


LittleNinja

#3698
Nice! Benieuwd naar jouw bevindingen.

Ik heb hem gisteren ook even in de hand gehad op de Fotofair. Een stuk handzamer en lichter dan bijvoorbeeld de 24-105. Dat vond ik echt een zware lens. Ik heb die Tamron even een paar tellen op een A6000 gehad. Maar tekort en de omstandigheden waren dusdanig dat ik er echt helemaal niets over kan zeggen.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank

Hier de Sigma 135mm f1.8 besteld. Toch wel een beetje verliefd op de lens geworden na wat spelen.