Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Starred

Ik heb ze gezien, de jpegs uit de Somy zijn tegenwoordig dikke prima

Starred

Quote from: danielo on May  3, 2018, 20:00:22
Hoop dat die er snel is want nu ze ook in de states uitleveren is er best lastig aan te komen. Misschien dat je jezelf kan opwinden en een a7R3 nemen :)

Daniel.

Morgen ophalen  ;)

LittleNinja

Quote from: Starred on May  3, 2018, 22:47:22
Morgen ophalen  ;)

Gaaf man! Ik ben erg benieuwd hoe hij jou gaat bevallen. Ik volg hopelijk spoedig. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred


Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Bama

Quote from: Starred on May  4, 2018, 13:46:57
Mijn nieuwe schatjes



Mooie set, ben benieuwd naar je ervaringen wil einde van het jaar ook een opvolger van mijn d750 kopen.

danielo

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Erik on May  3, 2018, 20:39:55
Aparte keuze, aangezien jij altijd aangeeft een goede jpg heel belangrijk te vinden en geen zin in raw bewerking te hebben.

JPEGs - This is actually a big one for me. Fuji has the much talked about film simulations that look amazing and are widely considered to be the best SOOC images out there. Many paid photographers deliver their work SOOC or with very little editing to the JPEG itself. The problem for me is that I realized I never (literally never) used the JPEGs. I realized I was always shooting RAW+Fine and just ignoring the JPEG and processing the RAW, so that offset a huge advantage of the Fuji system.

So to sum all of that up - I have no regrets whatsoever. In a short time I'm comfortable with the Sony and the quality has blown me away. If you primarily shoot JPEG, or need a smaller form factor, then maybe stick with Fuji.

Hier heb ik wel een vraag over, als je raw schiet en je daarna bv de 'camera' filters volgt van bv fuji hoe ziet dat er dan uit (ok kan zelf ook proberen). Want als je raw schiet en dan in LR zelfde profile kiest mappen ze gewoon.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

abbcdcg

GITZO GT5543XLS EXACT CARBON SYSTEMATIC X LONG SERIES 5



+

MANFROTTO 405



Staat toch wel lekker hoor  ::)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Is even een uitgave maar dan heb je ook wat.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Starred on May  4, 2018, 13:46:57
Mijn nieuwe schatjes

Prachtige aanwinst man! Je lenskeuze verbaast me een beetje.. van ultra wide naar standaard en van zoom naar ultra zoom. Er zit een stevig gat tussen die twee. Vooraf had je al heel andere lenzen de revu laten passeren. Vanwaar deze keuze?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Als je RAW schiet kun je elke look eraan geven via presets
Kan zelfs volledig automatisch als je er geen tijd aan wilt besteden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Sjezus wat is die AF snel en spot on van de Sony!
Nu al in love with eye focus  :inlove:

danielo

Quote from: Starred on May  6, 2018, 18:11:12
Sjezus wat is die AF snel en spot on van de Sony!
Nu al in love with eye focus  :inlove:

Er zijn ook veel maffe truukjes, heb best veel videos online staan hierover. Hoe je kan keizen welk oog die pakt hoe je van persoon kan wisselen etc etc. Deze is bv ook grappig eye-af gebruiken maar dan toch manual of af doen tijdens magnify : https://www.youtube.com/watch?v=omWGVRQa-RI

De sony is een beetje een zoektocht van een paar maanden voor je alle truukjes weet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Pre-ordered the Tamron 28-75/2.8 for Sony

danielo

Quote from: Starred on May 10, 2018, 11:00:43
Pre-ordered the Tamron 28-75/2.8 for Sony

Best tevreden met de 24105g maar toch.. hmmm wel jammer dat er geen focus knopje op zit...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

#3668
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 10, 2018, 19:23:12
Focus knopje ?

Bedoelde natuurlijk focus hold knopjes :) Alhoewel als je er AF-ON of EYE-AF op zet mag ij het toch wel een focus knopje noemen *grin* ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Ah die.
Zit niet op alle lenzen inderdaad.
Erg handig
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: LittleNinja on May  5, 2018, 23:14:40
Prachtige aanwinst man! Je lenskeuze verbaast me een beetje.. van ultra wide naar standaard en van zoom naar ultra zoom. Er zit een stevig gat tussen die twee. Vooraf had je al heel andere lenzen de revu laten passeren. Vanwaar deze keuze?

Uiteraard wordt dat gat opgevuld.
Ik wilde eerst de 24-105/4, maar die had een lange levertijd en in de tussentijd heb ik besloten voor de Tamron 28-75/2.8 te gaan

LittleNinja

Quote from: Starred on May 11, 2018, 08:56:10
Uiteraard wordt dat gat opgevuld.
Ik wilde eerst de 24-105/4, maar die had een lange levertijd en in de tussentijd heb ik besloten voor de Tamron 28-75/2.8 te gaan

Oh cool!! 😎 Wanneer komt die naar NL?

Vinden mensen het geen risico dat ze die lens nog niet kennen/niet weten wat de kwaliteit zal zijn?

Ik zit ook een beetje met die lens in mijn hoofd i.p.v. een 35mm f1.4 prime, met vervolgens wat gaten in mijn totale range: 14mm f2.8, 35mm f1.4, 50mm f1.7, 85mm f1.8 en 135mm f3.5..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Die Tamron word wel wat denk ik
Zal niet aan de Sony kunnen tippen vrees ik :D
De 24-70 Sony f2.8 is bizar
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 11, 2018, 09:58:16
Die Tamron word wel wat denk ik
Zal niet aan de Sony kunnen tippen vrees ik :D
De 24-70 Sony f2.8 is bizar


Dat mag ik hopen voor Sony want prijstechnisch verliezen ze de wedstrijd sowieso..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Ze verliezen niets....
Kwaliteit van Sony glas is extreem goed, prijzen zijn vind ik persoonlijk zeer redelijk voor wat je krijgt.
Heb verschillende Canon L lenzen gehad en was daar niet zo tevreden over als de Sony lenzen, maar qua prijs ontloopt het elkaar bar weinig.

Gaan we het hebben over overpriced..... dan komt mijn inziens Leica ter sprake :D
Erg goed, en ben absoluut verliefd op Leica R glas, maar de prijzen...... mijn hemel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"