Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Perfectionist

Quote from: LittleNinja on February 26, 2018, 16:00:47
Nee, als de verwachtingen correct zijn blijft hij daar net onder met pakweg € 1899,00... Maar ik bedoel meer dat dit wellicht de prijzen van de mk1 en mk2 nog verder zal beïnvloeden.

Wordt toch 2300 euro als startprijs.
Een beter forum begint bij jezelf.

Cyrus·

Schandalig... Dat is € 600 meer dan de A7II bij intro. En: in de VS gaat 'ie voor net onder de $2k de winkel in.
Groeten,
Edwin

VlisChris

Prijsverschil tussen de 5Dmk3 en 4 was volgens mij nog veel groter.

Waarom is het schandalig overigens? En dat "in Amerika kost het" gaat spaak op he. Dat weet je zelf wel volgens mij ;) ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Tja, amerikaanse prijzen.  ;D Ik zoek 'betaalbare' XQD kaartjes maar de prijzen in Europa zijn.....nogal aan de prijs  :wacko:. In de U.S. of A. is het getal in $ al lager dan 'hier' in € totdat.... (B&H in dit geval) aan bied om alvast alle bijkomende kosten vooraf af te handelen zodat je niet voor verrassingen komt te staan als het autootje van PostNL voor komt rijden. Sony 64GB =$114,50 -> $194,21. Da's + $21,21 shipping + $ 58,50 tax. Kan je'm beter voor € 149,- bij een NL webshop kopen. Of aanschaffen als je 'daar' op vakantie bent.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Cyrus·

Quote from: VlisChris on February 27, 2018, 12:53:45
Prijsverschil tussen de 5Dmk3 en 4 was volgens mij nog veel groter.

Waarom is het schandalig overigens?

Nou.. 33% prijsverhoging voor een opvolgend model vind ik best straf. Misschien is "schandalig" overdreven maar "bijzonder fors" is dat op z'n minst te noemen.

Quote from: VlisChris on February 27, 2018, 12:53:45
En dat "in Amerika kost het" gaat spaak op he. Dat weet je zelf wel volgens mij ;) ;)

Je kunt dat inderdaad niet 1-op-1 vergelijken. Belastingen etc. - I know the drill.

Maar doorgaans is het bedrag van de intro-prijs in de VS, in dollars een aardige indicatie voor de intro-prijs in Euro; negen van de 10 keer wordt het USD-bedrag 1:1 omgezet in EUR. Dus mijn verwachting was dat de Europese intro-prijs pakweg EUR 2.000 zou worden. Nu komt daar nog eens EUR 300 bovenop. Best stevig...
Groeten,
Edwin

Perfectionist

Zit nog even twijfelen tussen een A7 MK2 en toch een nieuwe Nikon D7500. Wat zal beter doen qua snelheid van reageren? Dit vind naast een viewfinder, compactheid, en uiteraard image kwalieit het meest van belang om het goede moment te pakken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Bama


Perfectionist

Thanks, objectief gezien duidelijk de Sony.
Een beter forum begint bij jezelf.

Cyrus·

Quote from: Perfectionist on February 27, 2018, 14:03:44
Zit nog even twijfelen tussen een A7 MK2 en toch een nieuwe Nikon D7500. Wat zal beter doen qua snelheid van reageren? Dit vind naast een viewfinder, compactheid, en uiteraard image kwalieit het meest van belang om het goede moment te pakken.

Na ruim 3 jaar Sony A7, waarvan dik 2 jaar de A7II kan ik je melden dat ik de EVF van de Sony dermate goed vind, dat ik in dat opzicht een SLR niet mis. Zelfs niet in low light, wat ik regelmatig doe. Sterker nog: ik heb met de EVF van de Sony meer beeld (zij het behoorlijk ruisig) dan mijn maatje met zijn D610...  En overdag, bij normaal licht, is de EVF minstens zo helder als een SLR, zonder vertraging in het beeld.

Pak ik dan weer eens mijn aloude D700, dan mis ik o.a. het live histogram en het waterpas in de zoeker...

Ik durf zodoende te stellen dat jij na een korte gewenningsperiode vast ook niet meer anders wil.
Groeten,
Edwin

Nahpets

Quote from: CyrusOne on February 27, 2018, 16:41:02
dan mis ik o.a. het live histogram en het waterpas in de zoeker...

Voor mij is er ook geen weg meer terug.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

Hmmmm... En toch voelt dat niet helemaal correct dat prijsverschil!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: CyrusOne on February 27, 2018, 16:41:02

Pak ik dan weer eens mijn aloude D700, dan mis ik o.a. het live histogram en het waterpas in de zoeker...


Wat ik mis en echt doodmoe van wordt bij sony mompel waarom mogen we het histogram and waterpas niet tegelijkertijd zien ... mompel... sorry hier heb ik ze al 10 keer over gemailed en met mij vele andere :).

Anyway .. Vandaag weer een nieuwe sony de a7m3 en belangrijker een stuk of pff 12? nieuwe 3th party lenzen het gaat lekker :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#3562
De A7 serie van Sony lijkt de succesvolle Sony RX100 serie na te bootsen.
Steeds een nieuwer en veel duurder model erbij en dus niet een oud model uitfaseren.
En geef ze eens ongelijk het verkoopt toch wel. Overigens vind ik 2300 niet eens zoveel dat kostte mijn Nikon 750 ook al ongeveer 5 jaar terug. Goede fullframes kosten nou eenmaal geld. De hamvraag is of je perse het beste en nieuwste nodig hebt.  ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on February 28, 2018, 22:18:35
De A7 serie van Sony lijkt de succesvolle Sony RX100 serie na te bootsen.
Steeds een nieuwer en veel duurder model erbij en dus niet een oud model uitfaseren.
En geef ze eens ongelijk het verkoopt toch wel. Overigens vind ik 2300 niet eens zoveel dat kostte mijn Nikon 750 ook al ongeveer 5 jaar terug. Goede fullframes kosten nou eenmaal geld. De hamvraag is of je perse het beste en nieuwste nodig hebt.  ;)

Mee eens full frames waren altijd rond de 2000 helaas? Maar wat sony hier doet is wel even een reset geven op wat je voor deze prijs mag verwachten. Het aanhouden van de oude modellen heb ik wat problemen mee maar het houd wel in dat de start prijs voor fullframe nu zelf bij normale winkels nu 850 euro is.

Dat de prijzen omhoog gaan bij iedereen is helaas het gevolg van hoe vooral de smartphone druk aan het zetten is aan de onderkant alle merken gaan naar de segmenten waar meer geld per unit te verdienen valt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Quote from: Erik on February 28, 2018, 22:18:35
De A7 serie van Sony lijkt de succesvolle Sony RX100 serie na te bootsen.
Steeds een nieuwer en veel duurder model erbij en dus niet een oud model uitfaseren.

Dat doen ze met al die series, dus ook de 6000 serie, de A7 serie en de RX series ook..

Quote from: Erik on February 28, 2018, 22:18:35
De hamvraag is of je perse het beste en nieuwste nodig hebt.  ;)

Nee uiteraard niet. Maar als ik die overstap toch ga maken van mijn 1" sensor naar een full frame, wil ik er (bijna) niet op achteruit gaan. En mijn 1" cameraatje heeft een aantal sterke punten die lastig te combineren zijn in FF camera's is mij opgevallen. Prijsstelling is er uiteraard 1 van.. :D

Wat ik nog een gekke eigenschap vind van de Sony camera's is dat je niet zowel je histogram als je waterpasje in beeld kan hebben... Best gek.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Quote from: LittleNinja on March  1, 2018, 11:14:20
Dat doen ze met al die series, dus ook de 6000 serie, de A7 serie en de RX series ook..
Wat ik nog een gekke eigenschap vind van de Sony camera's is dat je niet zowel je histogram als je waterpasje in beeld kan hebben... Best gek.
Waterpas en histogram tja er moet wat voor model 4 te wensen overblijven he :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Quote from: Erik on March  1, 2018, 14:18:35
Waterpas en histogram tja er moet wat voor model 4 te wensen overblijven he :D


:D :D :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Andere vraag... Wat is de reden dat je voor de Eye AF een knop in moet drukken terwijl de facedetection altijd aan kan staan? Op mijn eenvoudige Panasonic FZ1000 staat de Eye AF functie "altijd aan", dus geen extra knoppen indrukken/ingedrukt houden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on March  1, 2018, 15:11:54
Andere vraag... Wat is de reden dat je voor de Eye AF een knop in moet drukken terwijl de facedetection altijd aan kan staan? Op mijn eenvoudige Panasonic FZ1000 staat de Eye AF functie "altijd aan", dus geen extra knoppen indrukken/ingedrukt houden.

Let op er zijn 2 eye-af focus manieren. De eerste is bv in AF-S wat die dan doet is 1 keer de focus op het oog doen en daarna gaat het kleine blokje weg want de camera weet daarna niet meer zeker of persoon niet beweegt. De 2e manier is voor continues en dan werkt het als een af-on/backbutton manier.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Quote from: danielo on March  2, 2018, 08:31:47
Let op er zijn 2 eye-af focus manieren. De eerste is bv in AF-S wat die dan doet is 1 keer de focus op het oog doen en daarna gaat het kleine blokje weg want de camera weet daarna niet meer zeker of persoon niet beweegt. De 2e manier is voor continues en dan werkt het als een af-on/backbutton manier.

Daniel.

Goed punt.. en logisch. Maar bij AF-C zou je verwachten dat hij het blijft volgen zonder knopjes in te hoeven drukken. Het is en blijft lastiger om twee knopjes in te moeten drukken voor een shot dan wanneer je maar één knopje in hoeft te drukken. Zeker als je switcht tussen landscape en portrait. Laat staan wanneer je de camera op een statief geplaatst hebt en met een remote wil werken bijvoorbeeld.. of vraag ik nu hele gekke dingen? Bij facedetection volgt hij het object toch ook gewoon?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: LittleNinja on January 25, 2018, 00:00:18
Vandaag toch nog twee fotografie zaken besteld.. :-P

Samyang AF 14mm f2.8 lens en de bekende Sony FE 85mm f1.8 portretlens, beide voor de full frame e-mount versie.


   

Nu nog een body om deze en mijn twee Minolta vintage lenzen mee te gaan gebruiken.. :D :D :D

Eindelijk binnen... ik kan ze op gaan halen. 8)

Voorlopig nog even gebruiken op een A6000, dat dan weer wel. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Veel plezier alvast!
Plaats daarna je foto's hier hè [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on March  8, 2018, 19:36:22
Veel plezier alvast!
Plaats daarna je foto's hier hè [emoji6]

Komt goed... Eerst nog de body kopen en nog één lens (35 mm f1.4).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

#3573
Sandisk 64GB Extreme Pro UHS II SDXC 300MB/s.

Volgens specs lezen 300MB/s, schrijven 260MB/s. Supersnel SD kaartje omdat XQD kaartjes en nog duurder en zeer slecht leverbaar zijn. (en ik geen XQD card reader heb).

Sneller dan de gewone UHS-I kaartjes welke zo'n 90MB/s kunnen schrijven ? Jazekers ! In m'n Nikon D500 minstens 25% meer foto's voordat de buffer volloopt ! Niet echt de moeite waard dus.  ;D Anyroad, vond het wel de moeite waard om uit te proberen. Toch maar eens een XQD kaartje zien te scoren om te bekijken of dat wel wat uit maakt.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nahpets

En waar gehaald? Ik kom zoveel verhalen tegen over nep kaartjes dat ik het spoor even bijster ben.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.