Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

#3500
Gisteren had ik bijna een nieuwe aanschaf gedaan..

Ik was al even aan het kijken naar de Sony A7. Eigenlijk ben ik in afwachting van de derde generatie, maar vanwege de extra korting bij de MM zat ik er aan te twijfelen om de Sony A7 II te gaan halen met een paar lenzen. Ik kwam er echter achter dat de korting alleen op de body zit en niet (altijd) op de lenzen (blijkbaar is dat filiaal afhankelijk).

Sowieso gaat het alleen over voorraad producten en daar verschillen de vestigingen van de MM nogal sterk. Rijswijk heeft bijna niets, Den Haag is iets beter en Rotterdam centrum heeft een wat ruimere selectie met lenzen bijvoorbeeld.

Kwam een collega van me met de bijzonder scherpe prijs van € 865,00 incl. 18-70mm kitlens bij Bol.com. Ik meteen opzoeken, cashback actie controleren, lijkt allemaal goed te gaan... totdat ik hem wilde bestellen en de prijs ineens omhoog schiet van €865 naar €1655.. Bijzondere prijswijziging eerlijk gezegd.

Wat mij ook opviel was dat er eerst stond "Verkoper: AC Elektro" en daarna "Verkoper: Bol.com". Beide rechtstreeks op de Bol.com website. AC Elektro is niet vindbaar en staat ook niet op de lijst van Sony (i.v.m. de cashback actie).

Teleurstellend, maar aan de ene kant te verwachten met die prijs. Dan toch maar wachten op de derde generatie. :D 
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Weet je het zeker? Ik zie op bol.com alleen de set voor 1655 staan sowieso is een losse A7 i al 879 een a7 ii is al 1499, met kitlens dus 1655
Kan ook tijdelijk foutje zijn geweest op hun site die onder bestellen werd weggehaald.

Bol.com verkoopt helaas ook vage chinese shit onder hun naam van nog vagere shops. Zo heb ik ooit iets besteld bij Bol kreeg ik een plastic namaak artikel. De doos en alles was nep, zelf het wereldwijde unieke productnummer was gekopieerd.
En dan ga je bellen met bol.com en word je doorverwezen naar die vage zaak en mag je het met hun regelen en zo kwam ik erachter dat bol.com niet altijd bol.com is. Het staat wel ergens als je goed zoekt.
Vandaar dat je de ene keer waarschijnlijk AC Electro ziet en de andere keer bol.com 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Cyrus·

De 18-70 is een APS-C objectief dus die hoort sowieso niet thuis op de A7.

Je hebt nu een kit A7 + 28-70 voor rond de € 1.000. De A7II met 28-70 is inderdaad overal € 1.655 (hoezo geen prijsafspraken...) en € 200 cashback. 
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Quote from: Erik on January 24, 2018, 13:16:09
Weet je het zeker? Ik zie op bol.com alleen de set voor 1655 staan sowieso is een losse A7 i al 879 een a7 ii is al 1499, met kitlens dus 1655

Ja. Meerdere keren gecontroleerd en er doorheen gelopen, echter later dus gewijzigd.

Quote
Kan ook tijdelijk foutje zijn geweest op hun site die onder bestellen werd weggehaald.

Dat verwacht(t)e ik ook. Het zou mooi geweest zijn als ik hem gewoon had kunnen bestellen voor die prijs, maar helaas... :D
Quote
Bol.com verkoopt helaas ook vage chinese shit onder hun naam van nog vagere shops. Zo heb ik ooit iets besteld bij Bol kreeg ik een plastic namaak artikel. De doos en alles was nep, zelf het wereldwijde unieke productnummer was gekopieerd.
En dan ga je bellen met bol.com en word je doorverwezen naar die vage zaak en mag je het met hun regelen en zo kwam ik erachter dat bol.com niet altijd bol.com is. Het staat wel ergens als je goed zoekt.
Vandaar dat je de ene keer waarschijnlijk AC Electro ziet en de andere keer bol.com 

Ja precies..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on January 24, 2018, 13:32:17
De 18-70 is een APS-C objectief dus die hoort sowieso niet thuis op de A7.

Je hebt nu een kit A7 + 28-70 voor rond de € 1.000. De A7II met 28-70 is inderdaad overal € 1.655 (hoezo geen prijsafspraken...) en € 200 cashback. 

Je hebt gelijk. Het ging om de 28-70 FF lens, maar aangezien die mij niet interesseert had ik niet goed op de gegevens gelet toen ik het bericht hier plaatste.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

#3505
A7 en a7ii  zijn echt andere beesten dan de  a7riii of A7iii, ik denk dat iedereen die nu nog voor een a7/a7ii gaat er spijt van gaat krijgen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Etiennevh

Wacom Intuos Pro Small --->> WENNEN!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

Quote from: danielo on January 24, 2018, 20:11:26
A7 en a7ii  zijn echt andere beesten dan de  a7riii of A7iii, ik denk dat iedereen die nu nog voor een a7/a7ii gaat er spijt van gaat krijgen.

Daniel.

Why?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on January 24, 2018, 23:33:44
Why?

poeh das best een hele uitleg, zit tussen de 3 a 4 jaar tussen soms. Bij elke generatie heeft sony de grote klachten aangepakt. Dingen als buffer loskoppelen (zodat die niet elke actie bijna menu blocked), buffer diepte, IBIS, menu/kopjes/dials kunnen inrichten zoals je van je canon/nikon gewend bent. Veel aanpassingen aan AF systeem, veel beperkingen in video zijn weg. Betere bodies (knopjes, grip) touchscreens ipv niet. Joysticks, battery. De lijst is echt lang.

Sorry als het een beetje vaag antwoord is maar sony moest van ver komen en de a7 was ruwweg de start daarna hebben ze denk ik 10 a 12? cameras uitgebracht tot de a7R3 en elke heeft beperkingen weg gesnoept op een snelheid hoger dan de andere merken omdat het nodig was. De verschillen tussen de modellen is daardoor groter bv tussen de a7r, a7r2 en a7r3.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

#3510
Quote from: danielo on January 24, 2018, 23:53:56
poeh das best een hele uitleg, zit tussen de 3 a 4 jaar tussen soms. Bij elke generatie heeft sony de grote klachten aangepakt. Dingen als buffer loskoppelen (zodat die niet elke actie bijna menu blocked), buffer diepte, IBIS, menu/kopjes/dials kunnen inrichten zoals je van je canon/nikon gewend bent. Veel aanpassingen aan AF systeem, veel beperkingen in video zijn weg. Betere bodies (knopjes, grip) touchscreens ipv niet. Joysticks, battery. De lijst is echt lang.

Sorry als het een beetje vaag antwoord is maar sony moest van ver komen en de a7 was ruwweg de start daarna hebben ze denk ik 10 a 12? cameras uitgebracht tot de a7R3 en elke heeft beperkingen weg gesnoept op een snelheid hoger dan de andere merken omdat het nodig was. De verschillen tussen de modellen is daardoor groter bv tussen de a7r, a7r2 en a7r3.

Daniel.


Bedankt Daniël! Dat bevestigt het gevoel wat ik ook had en waarom ik ook besloten heb eerder vandaag om toch gewoon op de Sony A7 III te wachten. Verwachting is introductie in april. Nog even geduld dus. :D

Vandaag toch nog twee fotografie zaken besteld.. :-P

Samyang AF 14mm f2.8 lens en de bekende Sony FE 85mm f1.8 portretlens, beide voor de full frame e-mount versie.


   

Nu nog een body om deze en mijn twee Minolta vintage lenzen mee te gaan gebruiken.. :D :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Die keuze had je maandag volgens mij al gemaakt :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on January 25, 2018, 01:12:24
Die keuze had je maandag volgens mij al gemaakt :devil:

Ik wel... Ik moest alleen een MM zien te overtuigen om lenzen (accessoires) ook mee te laten lopen in de actie... dat niet alleen, maar ook lenzen die besteld moesten worden omdat ze niet op voorraad zijn of zelfs niet in hun assortiment zitten. Maar is gelukt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

A7II heeft ook de ergonomische verbeteringen, IBIS en onderhuidse fixes die de A7IIr en A7IIIr hebben gekregen...

Voornaamste verschil tussen A7/A7II enerzijds en A7IIr en A7IIIr anderzijds is dat de "r" versies high-res sensoren hebben (42 MP). De A7 en A7II hebben een 24MP sensor. Als je niet speciaal om die hoge resolutie verlegen zit (studiowerk, landschappen, professioneel werk), is de 24MP van de A7 en A7II ruimschoots voldoende. Scheelt ook enorm qua bestandsgrootte. En uiteraard een hele sloot geld. De r-versies gaan voor professionele prijzen over de toonbank.

Wat de A7IIIr wel voor heeft: de joystick ipv menuknoppen en een grotere accucapaciteit, naast uiteraard een aantal onderhuidse verbeteringen die bij je elke iteratie van een cameramodel ziet.
Groeten,
Edwin

VTEC_genieter

@LittleNinja,
Check deze actievoorwaarden op de Sony website, de cashback actie op bepaalde lenzen is t/m 28 januari geldig:
https://sonycashback.com/assets/files/249/2710.pdf

En hier is het registratie formulier, je kan dan zien wat je nodig hebt/moet doen om je cashback aan te vragen:
https://sonycashback.com/nl-nl/17-0370

Als je een gebruiker bent die hobbymatig mooi op fullframe wil fotograferen, film is niet belangrijk voor je, is de A7 II een betere keuze dan de allereerste A7 generatie.
Check www.dpreview.com voor de side by side camera comparison.

En lenzen zijn belangrijker dan de camera. Je hoeft niet per se meteen de A7R II of III te kopen.
Een Sony FE 24-70/4 Zeiss is al een mooie starterlens voor de A7 II [emoji6]
En een Sony FE 50/1.8 of de betere FE 55/1.8 Zeiss voor de portretten/low light fotografie [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on January 25, 2018, 17:43:55
@LittleNinja,
Check deze actievoorwaarden op de Sony website, de cashback actie op bepaalde lenzen is t/m 28 januari geldig:
https://sonycashback.com/assets/files/249/2710.pdf

En hier is het registratie formulier, je kan dan zien wat je nodig hebt/moet doen om je cashback aan te vragen:
https://sonycashback.com/nl-nl/17-0370

Had ik gezien inderdaad, echter zit "mijn" lens er niet tussen.

Quote
Als je een gebruiker bent die hobbymatig mooi op fullframe wil fotograferen, film is niet belangrijk voor je, is de A7 II een betere keuze dan de allereerste A7 generatie.
Check www.dpreview.com voor de side by side camera comparison.

En lenzen zijn belangrijker dan de camera. Je hoeft niet per se meteen de A7R II of III te kopen.
Een Sony FE 24-70/4 Zeiss is al een mooie starterlens voor de A7 II [emoji6]
En een Sony FE 50/1.8 of de betere FE 55/1.8 Zeiss voor de portretten/low light fotografie [emoji4]


Ja, dat had ik al begrepen. Mijn keuzes voor deze lenzen zijn gebaseerd op verschillende reviews en ervaringen van fotografen. Geen eigen ervaring dus. Het kan altijd beter, maar ik zie de verschillen niet zo snel of vind ze niet het prijsverschil waard. Nu kies ik voor meerdere lenzen dan een enkele om mee te beginnen. Ik wil er nog één bij hebben en dan is het even genoeg.

14mm f2.8
35mm f1.4 (moet er nog komen)
50mm f1.7 (Minolta vintage lens)
85mm f1.8
135mm f2.8 (Minolta vintage lens)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on January 25, 2018, 11:40:54
A7II heeft ook de ergonomische verbeteringen, IBIS en onderhuidse fixes die de A7IIr en A7IIIr hebben gekregen...

Voornaamste verschil tussen A7/A7II enerzijds en A7IIr en A7IIIr anderzijds is dat de "r" versies high-res sensoren hebben (42 MP). De A7 en A7II hebben een 24MP sensor. Als je niet speciaal om die hoge resolutie verlegen zit (studiowerk, landschappen, professioneel werk), is de 24MP van de A7 en A7II ruimschoots voldoende. Scheelt ook enorm qua bestandsgrootte. En uiteraard een hele sloot geld. De r-versies gaan voor professionele prijzen over de toonbank.

Wat de A7IIIr wel voor heeft: de joystick ipv menuknoppen en een grotere accucapaciteit, naast uiteraard een aantal onderhuidse verbeteringen die bij je elke iteratie van een cameramodel ziet.

De hoge resolutie is inderdaad niet nodig en buiten budget. De 24MP is zat.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: CyrusOne on January 25, 2018, 11:40:54
A7II heeft ook de ergonomische verbeteringen, IBIS en onderhuidse fixes die de A7IIr en A7IIIr hebben gekregen...

Voornaamste verschil tussen A7/A7II enerzijds en A7IIr en A7IIIr anderzijds is dat de "r" versies high-res sensoren hebben (42 MP). De A7 en A7II hebben een 24MP sensor. Als je niet speciaal om die hoge resolutie verlegen zit (studiowerk, landschappen, professioneel werk), is de 24MP van de A7 en A7II ruimschoots voldoende. Scheelt ook enorm qua bestandsgrootte. En uiteraard een hele sloot geld. De r-versies gaan voor professionele prijzen over de toonbank.

Wat de A7IIIr wel voor heeft: de joystick ipv menuknoppen en een grotere accucapaciteit, naast uiteraard een aantal onderhuidse verbeteringen die bij je elke iteratie van een cameramodel ziet.

Er zitten echt veel verschillen tussen de a7ii en de cameras erna, ze vallen niet zo snel op en ze staan niet in de 'lijsten' maar ze zijn er wel. Denk dat als de a7iii uitkomt er meer dan 100 verschillen zijn. Soms klein some groot en soms is iets kleins juist iets wat iemand mist bv autofocus in magnify of ftp support of aparte button settings voor foto, video en playback etc etc...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Tijdje niet leverbaar maar ze zijn er weer. Wilde er toch mee spelen omdat 'men' zegt dat het een goeie loop er maar mee rond lens is :) .

sony 24105G F4

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Laat maar weten... Gewoon een goede allrounder
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nosferatu

Quote from: VTEC_genieter on February  2, 2018, 16:27:16
Huh?
Wat?
Een hele fijn allround lens.  ;D

Heb zelf de Sigma 24-105mm f4 en da's ook zo'n je-blijft-ermee-rondlopen lens, m'n eerste keuze als ik op pad ga.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

danielo

Quote from: Nosferatu on February  2, 2018, 19:52:04
Een hele fijn allround lens.  ;D

Heb zelf de Sigma 24-105mm f4 en da's ook zo'n je-blijft-ermee-rondlopen lens, m'n eerste keuze als ik op pad ga.

Tja denk laat ik er eens een leuke vertaling aangeven :) , Eerste indruk ding is behoorlijk solide en voelt lekker aan morgen maar eens wat vergelijken met primes om te kijken wanneer ik wil wisselen van lens of gewoon hiermee blijf doorlopen :). Erg fijn dat ook hier weer focus knopje en MF/AF knopje op zit die je kan proggen zoals je wilt. vind dat sony deze op alle lenzen moet doen helaas doen ze dat nog niet op elke.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VTEC_genieter

Quote from: Nosferatu on February  2, 2018, 19:52:04
Een hele fijn allround lens.  ;D

Heb zelf de Sigma 24-105mm f4 en da's ook zo'n je-blijft-ermee-rondlopen lens, m'n eerste keuze als ik op pad ga.
Aha!
Maar erg jammer dat het geen F1.8 lens is.
Zou fijn zijn over een bereik van 24-105mm.
*wil met een dubbeltje op de eerste rang zitten*

Verstuurd vanaf mijn GT-I8200N met Tapatalk

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Geert

Quote from: danielo on February  2, 2018, 13:53:48
Tijdje niet leverbaar maar ze zijn er weer. Wilde er toch mee spelen omdat 'men' zegt dat het een goeie loop er maar mee rond lens is :) .

sony 24105G F4

Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Heb 'm zelf ook op 't oog.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF