Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on October 10, 2017, 11:07:33
Dat zou een grip duurder maken...

Ik vind die grip oplossing sowieso prijzig..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

#3426
Heren volgens mij klopt dit allemaal niet zo, zeg we nemen 5000mah, 7500mah of 10000mah als richtlijn dan kosten deze inclusief opladen via usb tussen de 15 en 35 euro (heb even mediamarkt als richtprijs genomen).

De kosten van interne bebuizing, open/dicht glijders, contacten, license ? (geen idee) om bv canon/sony/nikon formats te gebruiken...

Misschien begrijpen we elkaar niet goed. bedoel gewoon een usb powerbank internals in een grip. 1 mini-usb for charging als ze slim zijn bv nog 1 of 2 usb out zodat je bv een led lamp of wireless mic kan voeden of even je telefoon kan bijladen. En dan natuurlijk de normale knoppen.

De hele constructie wordt dan veel eenvoudiger, je hoeft geen 2 batterijen te kopen en of gewicht is minder of gelijk met veel meer mah's.

Volgens mij maak ik hier geen denkfout, enigste 'nadeel' is dat je het dan moet behandelen als een uplaadbaar usb bank via bv telefoon lader die je toch al bij je hebt maar ik zie dat als een voordeel en geen nadeel.

Daniel.

edit: voor de duidelijkheid dit zou dus niet verwijderbare 18550 intern kunnen zijn.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on October 10, 2017, 12:17:33
Ik vind die grip oplossing sowieso prijzig..
Wat is duur ? Op een camera van rond de € 2000,- (excl. lenzen) nog eens € 80,-/90,- uitgeven (geen originele Nikon grip in dit geval) valt mij heel erg mee. En dan vind ik de extra accu die erin past niet eens van belang, haal makkelijk 800-1000 foto's op een originele accu, maar het vasthouden en bedienen (met name in portrait stand) wel.

Losse accu's vind ik dan ook weer makkelijker dan een universeel ingebouwd accupack; accu leeg ? Andere erin, lege op de lader. Tja...heb altijd al reserve accu's gehad en ik gebruik maar 1 type (EN-EL15). Nu wel even 2 no-name's erbij, gewoon even uitproberen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Was het maar zo makkelijk
Er zal ook een vorm van uitlezen bij moeten anders zie je niet op je camera hoeveel stroom je nog hebt. Dus het word een maat gemaakt systeem.

Dit betekend dat de fabrikant geld kan verdienen dus zal de prijs hoger zijn dan een standaard USB power bank die op de markt gedumpt worden tegen bodem prijzen omdat er een veelvoud van verkocht worden dan een pack voor een grip.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

#3429
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2017, 08:09:06
Was het maar zo makkelijk
Er zal ook een vorm van uitlezen bij moeten anders zie je niet op je camera hoeveel stroom je nog hebt. Dus het word een maat gemaakt systeem.

Dit betekend dat de fabrikant geld kan verdienen dus zal de prijs hoger zijn dan een standaard USB power bank die op de markt gedumpt worden tegen bodem prijzen omdat er een veelvoud van verkocht worden dan een pack voor een grip.

Helemaal mee eens, ik denk dat ze goedkoper kunnen zijn maar de prijs moet hoog genoeg zijn om ze te maken. Dit is nu natuurlijk ook al zo de weinige makers van externe grips doen de prijs omhoog om het de moeite waard te maken. Neemt niet weg dat ik denk dat ze of tegen de zelfde prijs meer winst kunnen maken of dat er tenminste een 2e keuze is. Ik heb echt liever een externe grip op zeg een a7x van 6000mah a 8000mah ipv 2100mag wat je nu krijgt. Een extra usb uit of 2 zou voor video ook erg welkom zijn. Ik snap niet iedereen maar een grip die je bij je kan hebben als powerbank (voor alles bv even je mobiel) naast een grip zijn is denk ik iets waar een deel van markt op zit te wachten. Ik ben voor video uiteindelijk uitgekomen op een externe monitor die ook de camera kan voeden (smallhd) maar dat is alleen een oplossing voor video.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Bedrijven zijn soms Dom en luisteren niet naar de klant
Andere wel. Heb legio voorbeelden
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosferatu

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2017, 08:09:06
Was het maar zo makkelijk
Er zal ook een vorm van uitlezen bij moeten anders zie je niet op je camera hoeveel stroom je nog hebt. Dus het word een maat gemaakt systeem.

Dit betekend dat de fabrikant geld kan verdienen dus zal de prijs hoger zijn dan een standaard USB power bank die op de markt gedumpt worden tegen bodem prijzen omdat er een veelvoud van verkocht worden dan een pack voor een grip.
Ik heb dus grips (grippen ?) welke klonen zijn van de originele en ik kan gewoon via de camera uitlezen hoeveel prik er in zit. Geeft display bovenop de camera overigens ook aan. Ook welke accu als eerste opgebruikt moet worden is in te stellen. Schakelt automatisch over als er een accu leeg is.

Nu heb ik in alle 3 een tray waarop m'n EN-EL15 accu's geplaatst kunnen worden. Denk je dat die trays universeel uitwisselbaar zijn ? Terwijl de 3 grips ook nog eens van dezelfde fabrikant zijn ? Ik zeg nix..... :sigh:

Maar wat nu als er een fabrikant opstaat en naast de accu en batterij tray er nog een 3e tray bij doet waarop een soort van powerbank geplaatst kan worden ? Denk dat de chinezen onderling heel snel een universeel powerbank-accu-formaat afspreken en daarmee de markt op z'n kop kunnen zetten en de prijzen laag. In de grip is in ieder geval ruimte genoeg voor 2 accu's dus kom maar op fabrikanten !
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

J.A.F._Doorhof

Aantallen is niet genoeg.
Plus je DENKT misschien dat het universele accus zijn, maar dat zijn het niet.
Veel accus zijn voor meerdere cameras geschikt, maar er zit wel degelijk een "systeem" op voor het accuraat doorgeven van de spanning.

Zou je het anders willen dan kan dat wel.
Wij leveren bv van Tethertools de CaseRelay, die werkt gewoon via een dummy accu met daaraan een 10.000MAH battery bank, alleen het zit niet in een grip.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Sigma 14mm f1.4 binnen. Kijken of dat wat is.

LittleNinja

Quote from: Rob Eric Blank on October 19, 2017, 09:57:06
Sigma 14mm f1.4 binnen. Kijken of dat wat is.

Lekker breed.. 8)

Voor op de 810 of heb je de 850 al? En dan op het circuit??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Quote from: danielo on October 12, 2017, 08:25:04
Helemaal mee eens, ik denk dat ze goedkoper kunnen zijn maar de prijs moet hoog genoeg zijn om ze te maken. Dit is nu natuurlijk ook al zo de weinige makers van externe grips doen de prijs omhoog om het de moeite waard te maken. Neemt niet weg dat ik denk dat ze of tegen de zelfde prijs meer winst kunnen maken of dat er tenminste een 2e keuze is. Ik heb echt liever een externe grip op zeg een a7x van 6000mah a 8000mah ipv 2100mag wat je nu krijgt. Een extra usb uit of 2 zou voor video ook erg welkom zijn. Ik snap niet iedereen maar een grip die je bij je kan hebben als powerbank (voor alles bv even je mobiel) naast een grip zijn is denk ik iets waar een deel van markt op zit te wachten. Ik ben voor video uiteindelijk uitgekomen op een externe monitor die ook de camera kan voeden (smallhd) maar dat is alleen een oplossing voor video.

Daniel.

SmallHD zijn geen goedkope monitoren. Meestal een stuk duurder dan Atomos, beide veel duurder dan een powerbank.

Rob Eric Blank

Quote from: LittleNinja on October 19, 2017, 10:48:30
Lekker breed.. 8)

Voor op de 810 of heb je de 850 al? En dan op het circuit??
Nee nog geen D850, lightroom ondersteunde het niet (nu wel vermoed ik na de upgrade). Dus op de D800 of D810.

Voorheen had ik een Nikon 14-24 f2.8, maar die is ontvreemd. Op het circuit gebruik ik de 14mm ook wel, maar vooral pit, startgrid, pitboxen enzo.

Geert

Een van de betere aankopen van de laatste tijd. Erg handig, deze colorchecker passport.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Bama

Volgende week op vakantie, zit te dubben welke lenzen ik meeneem. Ik denk nu alleen de 24-120 en de 70-200 en dat ik de groothoek thuis laat. Ik verwacht dat ik hoofdzakelijk natuurfoto's zal maken.

Ik zag wel wat stofjes die ik zelf niet weg kreeg dus moet maar even naar de fotograaf mijn sensor laten reinigen en een extra geheugenkaartje halen voor de zekerheid.

Dday

Sensor cleaning doe ik zelf en 1 a 2x per jaar naar ChipClean in Heumen. Al eens gehad dat er binnen twee maand weer wat op zat. Sensor werd netjes gratis schoongemaakt als extra service.

Bama

Hij is weer schoon. Was 29 euro. Kijken hoe lang hij nu schoon blijft.

R


jon81

#3442
Ik heb eindelijk de 80D in huis  ;D

Omdat mij 60D overleden bleek is het wat sneller verlopen als gepland.

De 17-55 had ik al.

EDIT: Dit plaatje is helemaal geen 80D  :happy:

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Bama

Loop nu alweer 2 dagen te fotograferen maar gaat niet helemaal goed. De camera is afgelopen jaar maar weer 2x uit de kast geweest en weet nu gewoon niet meer hoe het allemaal werkt en mijn ogen zijn ook duidelijk achteruit gegaan merk ik dus zie niet goed meer of het allemaal scherp is. :-X
Gisteren had ik regelmatig geen goed belichte foto's en vandaag pakte ik een andere lens en kwam ik er aan het einde van de dag pas achter dat hij in de verkeerde vr modus stond. Werk er te weinig mee en dat is toch wel zonde want weet dan gewoon niet meer hoe het allemaal werkt. Het ligt dus niet aan de spullen maar puur aan mij.
Was vandaag in een fotozaak en denk er nu aan om die nieuwe Sony rx10 te kopen want ik ben ook blij met de rx100 die ik heb.

Perfectionist

Oogafwijking kun je instellen op de d750 maar dat wist je al denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Bama

Dat heb ik al gedaan maar zie het scherm ook niet meer zo duidelijk. De aftakeling slaat hard toe. Vanavond binnen foto's genomen zonder flits met de rx100 en echt serieus scherp.

Perfectionist

Quote from: Bama on November  4, 2017, 16:31:21
Dat heb ik al gedaan maar zie het scherm ook niet meer zo duidelijk. De aftakeling slaat hard toe. Vanavond binnen foto's genomen zonder flits met de rx100 en echt serieus scherp.

Ja ik denk ook weer om te downgraden cq voor compacter te gaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Dday

Ondanks dat ik genoeg tassen heb een Peak Design Everyday backpack 20L charcoal besteld. Was op zoek naar een niet al te grote rugzak. De huidige rugzakken gebruikte ik niet zoveel. Bijvoorbeeld de Kata MiniBee UL-111. Het aluminium frame is niet altijd praktisch.

Ben vooral fan van schoudertassen zoals de ONA brixton cognac. Schoudertas is handig, maar merkte dat ik laatste tijd weer te veel last kreeg van mijn schouders. Dus op zoek naar goed rugzak. Met de nieuwe Peak Design hoop ik de camera weer vaker mee te nemen.


denoontje

Vandaag een 6d mark ii body besteld.



LittleNinja

Quote from: Perfectionist on November  4, 2017, 16:36:09
Ja ik denk ook weer om te downgraden cq voor compacter te gaan.

Jij schiet met een Sony toch?

Quote from: denoontje on November 12, 2017, 01:37:00
Vandaag een 6d mark ii body besteld.


Oef, netjes! Wat gebruikte je tot nu toe?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"