Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Zijn er nou ook betaalbare ND filters om mee te starten? Die Lee krengen zijn erg kostbaar.. zo vaak zal ik het niet gebruiken. Een 100mm systeem lijkt me wel het mooiste.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Nieuwe speeltjes morgen ... wachten op de pakjes man...

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Etiennevh

Peak Design Sling Strap. Super fijne strap!

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

danielo

#3378
Quote from: Etiennevh on August 31, 2017, 10:07:45
Peak Design Sling Strap. Super fijne strap!



Yep gebruik ze zelf ook, de lite versie is voor best veel camera's ook voldoende. Ik denk wel dat ze binnenkort een upgrade krijgen. Met de nieuwe ankers en die clips gaan anders worden want dat was (vind ik) een nadeel die kunnen nu te makkelijk ergens tegen aan schuren in je tas. Vind vooral dat het erg goedkoop zijn voor wat je krijgt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

br@m

Een X100F in klassiek grijs. Plus nog wat gebruikelijk toebehoren zoals een draagriem en wat flitsspullen.

Deze dus:

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

AudioEnZo

Mooi die X100F. Heb ooit de oer X100 gehad, fijn mee geschoten!

Etiennevh

Quote from: danielo on August 31, 2017, 10:52:54
Yep gebruik ze zelf ook, de lite versie is voor best veel camera's ook voldoende. Ik denk wel dat ze binnenkort een upgrade krijgen. Met de nieuwe ankers en die clips gaan anders worden want dat was (vind ik) een nadeel die kunnen nu te makkelijk ergens tegen aan schuren in je tas. Vind vooral dat het erg goedkoop zijn voor wat je krijgt.

Daniel.
Gebruik hem op de D810, prima tot op heden. Vind de clips inderdaad wel wat goedkoop ogen, maar zijn daarentegen buitengewoon stevig. Ik kreeg er bovendien 2 reserve bij in de doos. Schuren in je tas heb ik geen last van.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

beunky

Quote from: danielo on August 31, 2017, 00:49:37
Nieuwe speeltjes morgen ... wachten op de pakjes man...

Gaaf, mooi spul. Waar ga je het voor gebruiken?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

wil

De Olympus Tough TG-5 heeft gedaan wat ie moest doen. Vakantiefoto's boven- en onderwater maken. De RAW functie heb ik (nog niet gebruikt omdat mijn OS en CS4 daar nog niet mee om kon gaan, maar dat kan vanaf nu ook weer.

Opvallend trouwens hoeveel duikers op de knappe duiklocaties een Tough TG-3/4 gebruiken. Uiteraard dan wel met een onderwaterhuis.

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Dday

Gebruikte de Sony 70-200 G Master + extender 2.0 te weinig. Deze weg gedaan, maar miste deze uiteindelijk te veel dat ik deze van de week toch maar weer heb aangeschaft met leuke korting. Vanaf nu blijft de Sony 70-200 GM gewoon in mijn tas zitten. Is en blijft heerlijk objectief om mee te werken ;D

danielo

Quote from: Dday on September  9, 2017, 15:01:06
Gebruikte de Sony 70-200 G Master + extender 2.0 te weinig. Deze weg gedaan, maar miste deze uiteindelijk te veel dat ik deze van de week toch maar weer heb aangeschaft met leuke korting. Vanaf nu blijft de Sony 70-200 GM gewoon in mijn tas zitten. Is en blijft heerlijk objectief om mee te werken ;D

Niet gedacht aan de 100400 ? De enigste GM waar ik aan twijfel maar wel wil hebben is de 2470 die is minder scherp (iets van 30% tov van de 70200 en 100400.

Hoe veel verlies zie je met de 2.0x ?

Wat mij opvalt is hoe 'klein' de 100400 in echt gebruik.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kingpin

Na veel wikken en wegen tussen de Nikkor 10-100mm en de 30-110mm heb ik toch besloten om voor de lastste te gaan, ook omdat ik al een 10-30mm heb.
De 30-110mm is toch wel een hele verbetering moet ik zeggen.
Gelijk maar even een goed bescherm filter ervoor.


Leuk 'goedkoop' systeempje die toch verassend heel mooie foto's produceerd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

danielo

Quote from: Kingpin on September 10, 2017, 12:38:02
Na veel wikken en wegen tussen de Nikkor 10-100mm en de 30-110mm heb ik toch besloten om voor de lastste te gaan, ook omdat ik al een 10-30mm heb.
De 30-110mm is toch wel een hele verbetering moet ik zeggen.

Dan heb je nu een 27mm tot 300mm eq 35 dat is best veel, je zou alleen nog iets wider kunnen gaan als ze die ooit uitbrengen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#3389
De nieuwe v3 versie van de peak-design ankers. Zijn handiger erin te doen en de draad is net zo sterk (90kilo per draad) maar 50% dunner waardoor ze bv door de 'sony' oogjes kunnen zonder die maffe driehoekjes. Kosten ongeveer 3 euro per stuk.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: beunky on September  2, 2017, 11:55:22
Gaaf, mooi spul. Waar ga je het voor gebruiken?

Sorry deze gemist, voor mij is het puur hobby maar wil wel vaker een tele bij mij hebben (zeg maar altijd, dit is een redelijk compromis). Gebruik voor wat sport, tijdens wandelingen en als ik op boten zit en soms wat aan land nog net een leuk beeldje van kan maken.

Anders dan een pro, is bij een hobby niet dat geld en tijd moet opleveren juist dat het geld en tijd mag kosten.. het is een bezigheid ding :). Lokale reactie als ik probeer te relativeren en zeg dat meeste in mijn tas nog minder kost dan de 2 frontspeakers valt ook meestal niet goed maar goed zolang we maar lol hebben toch ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Dday

Quote from: danielo on September 10, 2017, 10:52:55
Niet gedacht aan de 100400 ? De enigste GM waar ik aan twijfel maar wel wil hebben is de 2470 die is minder scherp (iets van 30% tov van de 70200 en 100400.

Hoe veel verlies zie je met de 2.0x ?

Wat mij opvalt is hoe 'klein' de 100400 in echt gebruik.

Daniel.

Gedacht aan de 100-400, maar flexibiliteit van de 70-200 + extender vind ik persoonlijk erg prettig. Ik Fotografeer niet altijd op 200mm + dan is het wel prettig om 70-200mm te hebben en indien nodig een extender te gebruiken. Als ik hoofdzakelijk boven de 300mm zou fotograferen dan wist ik het ook wel dan werd het een 100-400. Met de extender verlies je 2 stops licht en je boet wat in op AF snelheid.

Hier de 24-70 GM in bezit sinds deze beschikbaar is in NL en geen moment spijt van. Doet niet onder voor mijn oude vertrouwde Canon 24-70 II. Ben over de Sony zelfs meer tevreden dan de Canon. IQ van mijn 24-70 GM is meer dan prima....

danielo

#3393
Quote from: Dday on September 10, 2017, 17:03:13
Gedacht aan de 100-400, maar flexibiliteit van de 70-200 + extender vind ik persoonlijk erg prettig. Ik Fotografeer niet altijd op 200mm + dan is het wel prettig om 70-200mm te hebben en indien nodig een extender te gebruiken. Als ik hoofdzakelijk boven de 300mm zou fotograferen dan wist ik het ook wel dan werd het een 100-400. Met de extender verlies je 2 stops licht en je boet wat in op AF snelheid.

Hier de 24-70 GM in bezit sinds deze beschikbaar is in NL en geen moment spijt van. Doet niet onder voor mijn oude vertrouwde Canon 24-70 II. Ben over de Sony zelfs meer tevreden dan de Canon. IQ van mijn 24-70 GM is meer dan prima....

Mooi, het lezen van de reviews is soms dodelijk voor de lol factor. Ik denk dat mijn FE line up gaat worden FE55, 1635,2470,90marco,100400, tc1.4. Ik snap je gedachte maar met de FE90 die zo scherp is hoopte ik een beetje het gat op te vangen in crop mode moet dan tot zeg 200mm best ok zijn op zeg een 42-50 megapixel sensor van de a7RM3 :) .. maar dan zijn we alweer een jaarje verder gok ik....

Heb ook nog de wilde hope dat dit allemaal in mijn tas past we gaan het beleven...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Misschien een beetje offtopic maar zou hier foto's gaan maken over iets meer dan een maand maar dat zal we niet doorgaan. Het leven is onvoorspelbaar ..

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Quote from: danielo on September 10, 2017, 17:55:24
Mooi, het lezen van de reviews is soms dodelijk voor de lol factor. Ik denk dat mijn FE line up gaat worden FE55, 1635,2470,90marco,100400, tc1.4. Ik snap je gedachte maar met de FE90 die zo scherp is hoopte ik een beetje het gat op te vangen in crop mode moet dan tot zeg 200mm best ok zijn op zeg een 42-50 megapixel sensor van de a7RM3 :) .. maar dan zijn we alweer een jaarje verder gok ik....

Heb ook nog de wilde hope dat dit allemaal in mijn tas past we gaan het beleven...

Daniel.

Reviews vind ik persoonlijk steeds minder interessant worden. Lees/kijk ze nog wel, maar uiteindelijk maak ik de keuze op eigen ervaring. Leen objectief/camera een dan dag of twee en ga er zelf mee aan de slag.

Je hoeft toch ook niet alles te gelijk mee te nemen ;-), Hoe vaak ik wel niet alleen met de Loxia 35mm op pad ga.
Zelf dan de Loxia 35, 55, Batis 85, 90 Macro, 16-35, 24-70 GM, 70-200 GM, ex 2.0. Het verschilt puur per situatie wat ik mee neem/gebruik.

beunky

Hoe bevalt het handmatig focussen met de Loxia?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Dday

Persoonlijk vind ik dit erg prettig werken op de 7rii. Je mist wel eens een shot, omdat je niet altijd even snel bent met het handje. Dit vind ik zelf niet zo'n ramp. Heerlijk objectief voor straat fotografie.

danielo

#3398
Quote from: Dday on September 10, 2017, 20:06:00

Je hoeft toch ook niet alles te gelijk mee te nemen ;-), Hoe vaak ik wel niet alleen met de Loxia 35mm op pad ga.

hehe helemaal mee eens, ben erg blij dat zelf in mijn 'loop' tasje de 100400gm past, samen met camera+lens en of nog 1 lens of bv een 0.5liter thee ofzo. Maar een mooie camera met 600mm aan tele lens is best te doen in een soort man bag :)



denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: beunky on September 10, 2017, 21:06:55
Hoe bevalt het handmatig focussen met de Loxia?

Als ik het vergelijk met focus assist en focus peaking op bv een smallhd extern scherm vind ik nog wel dat sony dat een stuk beter kan maken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.