Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

modde239

Dit lijkt mij een mooi apparaat moet aan vroegah denken toen ik nog video monteerde via een paneel ipv de pc.....

http://www.loupedeck.com/




skyfox

Quote from: Rob Eric Blank on November  2, 2016, 13:16:40
Toch maar weer eens een 50mm aangeschaft. De Nikkor 50mm f1.4G.

Fijne lens! Ik gebruik deze graag. Ik heb wel het idee dat deze lens een lichte kleuring toepast op het beeld, dat het net wat warmer is dan ingesteld. Heb jij dat ook?

Zelf net een statief met balhoofd voor landschapjes en avond/nachtfotografie aangeschaft. Het is de Gitzo Tripod GT3542XLS Serie 3 met Benro Ballhead G3 Arca-Swiss geworden. Eerste ervaringen in het veld zijn  :headbanging:

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rob Eric Blank

Quote from: skyfox on November 10, 2016, 13:52:13
Fijne lens! Ik gebruik deze graag. Ik heb wel het idee dat deze lens een lichte kleuring toepast op het beeld, dat het net wat warmer is dan ingesteld. Heb jij dat ook?
Ik heb deze nog weinig gebruikt.

Quote from: skyfox on November 10, 2016, 13:52:13Zelf net een statief met balhoofd voor landschapjes en avond/nachtfotografie aangeschaft. Het is de Gitzo Tripod GT3542XLS Serie 3 met Benro Ballhead G3 Arca-Swiss geworden. Eerste ervaringen in het veld zijn  :headbanging:
Nice

Perfectionist

Na een tijdje zonder camera gezeten te hebben, deze Sony full frame aangeschaft.

Fotografie is geen grote hobby, wel wil ik dat familie fotografie en bij reizen er mooie foto's worden gemaakt.
Vandaar qua budget een limiet en dus de A7, en niet de A7 II... Lees her en der wat over autofocus in low light, maar schijnt met een firmware update verbeterd te zijn.

Een beter forum begint bij jezelf.

R

Quote from: Perfectionist on November 26, 2016, 18:02:01
Na een tijdje zonder camera gezeten te hebben, deze Sony full frame aangeschaft.

Fotografie is geen grote hobby, wel wil ik dat familie fotografie en bij reizen er mooie foto's worden gemaakt.
Vandaar qua budget een limiet en dus de A7, en niet de A7 II... Lees her en der wat over autofocus in low light, maar schijnt met een firmware update verbeterd te zijn.



Mooi ding zeg. En op FF schieten is weer een hele belevenis.

Perfectionist

Ja ben benieuwd naar de resultaten .. Wel vind ik mooi om oude kerken en kloosters binnen te fotograferen, dus wel gebaat bij FF om hoge iso's te kunnen gebruiken.

Jouw 5D bevalt goed na de 7D?
Een beter forum begint bij jezelf.

Kjelt

Quote from: Perfectionist on November 26, 2016, 19:12:39
Ja ben benieuwd naar de resultaten .. Wel vind ik mooi om oude kerken en kloosters binnen te fotograferen, dus wel gebaat bij FF om hoge iso's te kunnen gebruiken.

Jouw 5D bevalt goed na de 7D?
Ik zie door de vele A7 modellen niet meer wat nu wat is. Ik dacht dat de S toch voor hoge iso's en weinig licht geoptimaliseerd was?

R

Quote from: Perfectionist on November 26, 2016, 19:12:39
Ja ben benieuwd naar de resultaten .. Wel vind ik mooi om oude kerken en kloosters binnen te fotograferen, dus wel gebaat bij FF om hoge iso's te kunnen gebruiken.

Jouw 5D bevalt goed na de 7D?

De 5D is werkelijk top, al rechtvaardigt mijn gebruik het bezit niet helemaal. De kwaliteitslat van je glas gaat ook omhoog, dat was even wennen. Verschil tussen een 24-105L 4.0 en 35 1.4 is zeer groot gebleken.

Low light met 1.4 is top!

Perfectionist

Quote from: Kjelt on November 26, 2016, 19:49:07
Ik zie door de vele A7 modellen niet meer wat nu wat is. Ik dacht dat de S toch voor hoge iso's en weinig licht geoptimaliseerd was?

Klopt maar dit is de basis A7.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Quote from: R on November 26, 2016, 20:57:27
De 5D is werkelijk top, al rechtvaardigt mijn gebruik het bezit niet helemaal. De kwaliteitslat van je glas gaat ook omhoog, dat was even wennen. Verschil tussen een 24-105L 4.0 en 35 1.4 is zeer groot gebleken.

Low light met 1.4 is top!

Ja een goede prime met 1.4 staat ook op het lijstje.
Een beter forum begint bij jezelf.

skyfox

Quote from: Perfectionist on November 26, 2016, 19:12:39
Ja ben benieuwd naar de resultaten .. Wel vind ik mooi om oude kerken en kloosters binnen te fotograferen, dus wel gebaat bij FF om hoge iso's te kunnen gebruiken.

Jouw 5D bevalt goed na de 7D?
In kerken en kloosters is een statief toch te prefereren boven hoge iso. Wordt dat de volgende aanschaf misschien? Je foto's kunnen er wel echt mooier van worden als je de tijd neemt met een statief :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Quote from: skyfox on November 26, 2016, 23:48:30
In kerken en kloosters is een statief toch te prefereren boven hoge iso. Wordt dat de volgende aanschaf misschien? Je foto's kunnen er wel echt mooier van worden als je de tijd neemt met een statief :)
In verband met de korrel en ruis? Probleem in donkere situaties is vaak dat je niet alleen bent of dat je niet stil kunt (blijven) staan. Grootste uitdaging van het afgelopen jaar was vanuit een zwenkend gondelbootje door de laag verlichte grotten heen worden gevaren. Alle fotos mislukt  :(

danielo

Quote from: Kjelt on November 26, 2016, 19:49:07
Ik zie door de vele A7 modellen niet meer wat nu wat is. Ik dacht dat de S toch voor hoge iso's en weinig licht geoptimaliseerd was?

Sony heeft de neiging om oude modellen actief te houden hierdoor zijn er nu 6 a7 modellen die van 995 tot 3600 euro lopen. De a6xxx lijn zijn er nu 3 (599 tot 1600) en vreemd genoeg wel met eigen nummers maar de rx100 (399 tot 1200) zijn er nu 5 met geen eigen nummers als ik eerlijk ben is de enigste nummering die duidelijk is de a6xxx lijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Perfectionist

Quote from: Kjelt on November 27, 2016, 10:07:24
In verband met de korrel en ruis? Probleem in donkere situaties is vaak dat je niet alleen bent of dat je niet stil kunt (blijven) staan. Grootste uitdaging van het afgelopen jaar was vanuit een zwenkend gondelbootje door de laag verlichte grotten heen worden gevaren. Alle fotos mislukt  :(

Dat is het punt statief beperkt erg je werkmogelijkheden. Wel ideaal voor de kwaliteit van je foto.
Een beter forum begint bij jezelf.

skyfox

Quote from: Perfectionist on November 27, 2016, 11:59:27
Dat is het punt statief beperkt erg je werkmogelijkheden. Wel ideaal voor de kwaliteit van je foto.

Een statief is zeker een beperkende factor, maar ik ervaar het niet als een heel erg beperkende factor. Hoe komt het dat je het als een sterk beperkende factor ervaart?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Quote from: Kjelt on November 27, 2016, 10:07:24
In verband met de korrel en ruis? Probleem in donkere situaties is vaak dat je niet alleen bent of dat je niet stil kunt (blijven) staan. Grootste uitdaging van het afgelopen jaar was vanuit een zwenkend gondelbootje door de laag verlichte grotten heen worden gevaren. Alle fotos mislukt  :(

Ja, idd, korrel/ruis maar ook dynamisch bereik. In die gondel gaat het inderdaad lastig worden. Wel gaaf als het lukt :) Of als je hoog genoeg in de iso kan om toch iets van leuke foto's te maken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Perfectionist

Quote from: skyfox on November 27, 2016, 13:45:46
Een statief is zeker een beperkende factor, maar ik ervaar het niet als een heel erg beperkende factor. Hoe komt het dat je het als een sterk beperkende factor ervaart?

Kerken en kloosters blijven ruimtes die een bepaald doel hebben. Opzichtig een statief plaatsen wordt vaak niet gewaardeerd is mijn ervaring.
Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

Communicatie is in die gevallen alles bepalend. Rucksichtloos naar binnen lopen en een statief neer kwakken zal inderdaad op weinig begrip stuiten. Vriendelijk een praatje maken met de koster/beheerder en daarin belangstelling tonen voor zijn/Zijn huis, uitleggen wat je doel is en dan toestemming vragen kan maar zo eens een instemming opleveren. Zelfs in een kathedraal in België.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Perfectionist

In Italie helaas niet en ik spreek uit ervaring.
Een beter forum begint bij jezelf.

eMVe

Quote from: Perfectionist on November 27, 2016, 15:43:46
In Italie helaas niet en ik spreek uit ervaring.
Niet op je knieën gegaan zeker?

Perfectionist

Zeker wel ....... ben katholiek en respecteer wel dat het een gebedsruimte is. Dus pas me aan aan de context.
Dat is sowieso het beste voor goede fotografie, onopgemerkt zijn voor de omgeving.
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

#3196
Met FF zou je toch redelijke foto's moeten kunnen maken in slecht licht, auto iso aanzetten (eventueel tot tot de max die je acceptabel vindt) en dan spelen shuttertijd. Nadeel bij echt hele hoge iso loopt je dynamiek merkbaar terug maar beter dan compleet zwarte foto. En aangezien in kerken alles stilstaat zou je met lage sluittijd al heel ver moeten komen. Voor verjaardagen zou 33mm F2.8 de voorkeur genieten boven 50MM net iets meer groothoek of een 24mm..70mm F2.8
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

#3197
Sony a6500 voor actie (beetje) en video als 'upgrade' toevoeging op de a6300. Kreeg net mail van cameranu.nl dat die er is en kon mij maar 37seconde inhouden voor ik op koop drukte.. zucht.... Morgen in huis als alles goed is.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#3198
Weer eens een nieuwe tas lowepro 350aw voor wandelen niet te groot niet te klein.



denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Perfectionist

Quote from: Perfectionist on November 26, 2016, 18:02:01
Na een tijdje zonder camera gezeten te hebben, deze Sony full frame aangeschaft.

Fotografie is geen grote hobby, wel wil ik dat familie fotografie en bij reizen er mooie foto's worden gemaakt.
Vandaar qua budget een limiet en dus de A7, en niet de A7 II... Lees her en der wat over autofocus in low light, maar schijnt met een firmware update verbeterd te zijn.



Camera terug gestuurd. De opmerkingen over de AF in slecht licht kloppen wel, waardoor je het momentum mist. Gelukkig had ik de afspraak dat ik tot shuttercount 50 mocht terugsturen.
Wel bij dezelfde zaak nu een Nikon D7200 met 18-140 aangeschaft. Erg snelle AF en erg trefzeker. Dat vind heel belangrijk bij de camera. Ietsje zwaarder en groter dan de A7.

Een beter forum begint bij jezelf.