Wat is je laatste fotografie aanschaf

Started by J.A.F._Doorhof, April 1, 2008, 08:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Gaeje

ondertussen dus de


en de


kan weer verder voor een tijdje

TheSpeedSkater

Quote from: R on July 20, 2011, 19:30:12
Mooi!! Helemaal compleet nu?
Ja, helemaal compleet!

14-24 2.8
24-70 2.8
70-200 2.8
:D
Quote from: Valkyrie on July 20, 2011, 20:57:31
Dat is een mooi stukje glas!

Bedankt!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Quote from: Starred on July 20, 2011, 19:54:34

Erg mooie lens!
En tevens goed voor de spierballen neem ik aan  ;D

Thanks!

Ja, hij is best zwaar...!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Valkyrie

Quote from: TheSpeedSkater on July 21, 2011, 08:10:09
Ja, helemaal compleet!

14-24 2.8
24-70 2.8
70-200 2.8
:D
Bedankt!


Ik mis nog de 200-400 F4? :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

TheSpeedSkater

Haha, nee die past niet meer in mijn (foto)rugzak.  :D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Gaeje

Quote from: TheSpeedSkater on July 21, 2011, 08:12:14
@Gaeje Geen 24-70?
nee, ik heb een vaste 35-50-85 voor die range... het verschil wandel ik wel.

ik heb wel getwijfeld want die gast die mij de 14-24 verkocht had ook nog een 24-70 te koop voor een mooie prijs

TheSpeedSkater

Mocht je hem ooit nog eens willen aanschaffen, je zult er geen spijt van krijgen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rob Eric Blank

Quote from: Gaeje on July 20, 2011, 21:09:46
ondertussen dus de

kan weer verder voor een tijdje
Staat nog op de whishlist.

Maarja daar staat ook een 500mm f4, dus dat duurt nog wel even.

VlisChris

70-200 2.8 is heerlijk 8)
Feli mannen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: TheSpeedSkater on July 21, 2011, 16:02:16
Mocht je hem ooit nog eens willen aanschaffen, je zult er geen spijt van krijgen.
misschien, maar ik vind dat een 'gevaarlijke' lens om te blijven staan waar je staat en je foto te maken middels de zoom.

terwijl zowel bij de 14-24 en 70-200 (en zeker de primes 35-50-85) ben je bijna verplicht van je shot te gaan 'maken'

maar dit is ook weer deels theoretisch. misschien dat je bij de 70-200 ook wel veel te veel gebruik maakt van de zoom

Tube-freak

Zoom lenzen maken je lui is mijn ervaring.  primes dwingen je om rond te wandelen en eens goed na te denken over de situatie. 
primes is leuker.  Als je eenmaal een zoom hebt dan ga je het gebruiken ook.  Soms moet je dan nog steeds wel een beetje rondwandelen en dat doe ik dan ook maar niet zo veel als met een prime lens.

Zeg maar tot 70mm a 100mm zou ik zo veel mogelijk met prime lensen werken.  Daarna gewoon zoom lensen.
Als je door de dierentuin loopt heb je de ene keer 150mm nodig en bij het volgende dier ineens 300mm en daarna weer 200mm  dus dat wordt wel beetje vaak wisselen van lensen dan is mijn bescheiden ervaring.

 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Gaeje

dierentuinen heb ik niet zo veel mee...

snap niet waarom dit zo immens populair is bij hobbyfotografen. Dieren en macro's... don't get it

Tube-freak

Dat heb ik nou met mensen.  Daar vind ik nou niet zo veel aan.  En al helemaal niet als het er glamourous plastic fantastic gefotoshopped uit ziet.
van die mooie zwart wit fotos van portetten van mensen kan dan nog wel mooi zijn.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Starred


Tube-freak

Het is natuurlijk sowieso wel intressant om iets op de plaat vast te leggen wat je met je normale ogen niet ziet of vanuit een ander perspectief waardoor het er intressanter uitziet dan wat wij als mens zien of ervaren met onze ogen.  Soms zie je wel eens ergens een oude vervallen villa staan met een oud veroest hek en dan denk je wat een krot wat is daar nou aan.  Maar er zijn fotografen die dat dan zo kunnen fotograferen (in zwart wit) dat je echt minuten lang naar die foto kan blijven staren zo intressant ziet het eruit.

Waarschijnlijk leg ik het niet helemaal goed uit maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Gaeje

Quote from: Starred on July 22, 2011, 22:02:37
Ik ook niet, maar dit is toch wel indrukwekkend...
http://lordv.smugmug.com/popular/#120917883_hsJdE


iets wat goed gedaan is werkt altijd. ongeacht of het je interesseert of niet. Dit is gewoon visueel heel goed, kleuren, compositie... Dan maakt het niet uit of het beestjes zijn of wat anders.
ik ben niet zo'n fan van HDR ook, maar sommige fotos van die stuck in customs gast zijn ook wel goed...

Gaeje

Quote from: Tube-freak on July 22, 2011, 21:41:11
Dat heb ik nou met mensen.  Daar vind ik nou niet zo veel aan.  En al helemaal niet als het er glamourous plastic fantastic gefotoshopped uit ziet.
van die mooie zwart wit fotos van portetten van mensen kan dan nog wel mooi zijn.
nee klopt, dat "glamour" gebeuren van hier op het forum vind ik ook niet echt boeiend

maar als je bvb deze foto ziet

dan gooi ik het idee dat ik niet van fashion/reclame/glamour houdt zo overboord. Ik kan uuuuuren naar dit beeld staren, weet niet waarom. zo simpel. zo mooi.
Jammer genoeg zie je ze heel vaak in het straatbeeld en ik ben al menig keer bijna ergens tegen gereden dat ik te lang naar deze affiche aan het staren was vanachter het stuur :-)

Mensen fotografie vind ik an sich boeiender omdat mensen boeiend zijn. We zijn van hetzelfde ras, dus automatisch voel je je daar verbondener mee dan met een landschap of de zoveelste vlieg in macro. Dus in a way is het misschien makkelijker.

Wat ik vaak mis met de modelfotografie is een connectie met het model... ik vind het vaak meer 'uitpakken' mat wat de fotograaf allemaal kan of heeft dan wat anders

maar dat is persoonlijk natuurlijk

Tube-freak

Ik vind die zwartwit fotos van Stephan van fleteren wel mooi.  Als ik daar qua fotos ooit maar 10% in de buurt kan komen ben ik al blij.
http://www.stephanvanfleteren.com/
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Gaeje

analoge hasselblad kopen om te beginnen  :)
Hasselblad is al jaren aan z'n broek aan het trekken om hem op digitaal te krijgen maar hij wil maar niet.

Hebben hem eens een half uur op de set gehad bij de helaasheid der dingen en kwam met knappere foto's terug dan de setfotograaf die daar heel de tournage liep
en duizenden foto's heeft geklikt...

http://timhuybrechts.wordpress.com/2009/10/10/de-helaasheid-der-dingen-ii/

Tube-freak

Ik weet ook niet of digitaal al kan matchen aan analoge fotos.  Ik denk zelf van niet.
Weet het eigenlijk vrij zeker, niet in de voor consument betaalbare camera's in elk geval.  Maar dat nabewerken is ook wel makkelijk natuurlijk in digitaal.


het is niet voor niets dat analoog bijna is uitgestorven ondanks dat het nog steeds mooier is.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

QuoteMaar dat nabewerken is ook wel makkelijk natuurlijk in digitaal.
GOED nabewerken is een vak apart. Het standaard contrast of kleur toevoegen enz kan iedereen wel. Maar echt mooi doordrukken en tegenhouden, contrast op een mooie manier toevoegen enz, dat is echt moeilijk.
Ik bedoel dus de nabewerkingen die je foto maken of breken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Nu gaat het weer over de techniek! ;)
Een goede fotograaf kan ook met een simpel cameraatje (A of D), prima foto's maken.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Tube-freak

Ja en daarom kopen ze zeker hasselblad bodies van 35000 euro omdat de techniek niet uitmaakt....

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai