Eind januari (eindelijk) de overstap van analoog naar digitaal gemaakt. Ik werkte altijd al met Nikon, het is de D300 geworden.
Vanwege de cropfactor had ik nu ook een groothoekzoom nodig (nou ja, wat is nodig hebben?). Gelukkig komen nogal wat betere DX lenzen nu op de tweedehandsmarkt, omdat profs de D3 kopen. Daardoor heb ik voor een redelijke prijs de AF-S DX 12-24mm f/4 kunnen kopen. Mooie lens. De prof van wie ik deze lens overnam, gaf me als tip om zoveel mogelijk (en niet alleen met tele lenzen) met een statief te werken (Thom Hogan zegt hetzelfde). Die heb ik inmiddels ook aangeschaft: Gitzo GT2330 met Gitzo G1178M balhoofd. Eigenlijk zou er nog een goed balhoofd op moeten (RRS, Markins etc.), maar dat komt nog wel.
Helaas werkt de flitser die ik al had (SB-80DX) niet met de nieuwste Nikon DSLR's die het Nikon Creative Lighting System ondersteunen, dus was ik min of meer genoodzaakt de SB-800 te kopen.
Tenslotte een polarisatiefilter gekocht voor mijn 12-24. Voorlopig moet het maar klaar zijn.
Hoewel...........ik ben voorlopig alleen maar bezig geweest mijn nieuwe camera te leren kennen, en ben nog een totale leek op het gebied van foto bewerking. Dus moet er nog komen Photoshop of Lightroom (en waarschijnlijk een cursus, of op zijn minst een goed boek).
Pfff......niet alleen hifi is een dure hobby.