Weinig interessante Blu-ray releases de komende tijd?

Started by Teejoo, March 30, 2008, 22:07:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Het bovenstaande is natuurlijk altijd persoonlijk, maar ik vind het eigenlijk toch wel een beetje tegenvallen.

Ik kijk dan gewoon naar de bekendere films. Ik had gehoopt dat men nu inmiddels gelijk met de dvd ook de HD versie zou releasen. Regio A heb je natuurlijk meer keuze, maar ik heb (nog) geen regio A speler. Wat is jullie mening ???

Nooff

Welnee, die druk heeft er in Nederland nooit op gestaan. Wat mij opvalt is dat heel veel releases hier in Nederland echt een week van tevoren bekend gemaakt worden, releasedata totaal niet kloppen en er soms gewoon films in de winkels liggen die niet eens een fatsoenlijke aankondiging gehad hebben.

De Regio A releases gaan gewoon in een rap tempo door, en ik ben dan ook erg blij met mijn Regio A PS3  :)

Zojuist weer een vlotje Blu-Ray's besteld waaronder : No Country for Old Men, I Am Legend, DVE en I Robot. Long Live HD  :D

jos r

Snap ook vaak niet hoe men op de keuze komt een bepaalde titel uit te brengen op Blu-ray.
Ik heb genoeg films in mijn hoofd die ik zo op Blu-ray zou kopen die ik nu ook al op dvd heb.
Had ook gehoopt dat b.v. Planet terror ook op Blu-ray zou uitkomen bij de release maar helaas(en Death proof erbij dan ;))
Als ik dan b.v. Hitch zie liggen dan denk ik leuke film maar niet perse om te hebben voor dat geld.
Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.
Gr.Jos

Paul Landsmeer

Quote from: Teejoo on March 30, 2008, 22:07:01
Het bovenstaande is natuurlijk altijd persoonlijk, maar ik vind het eigenlijk toch wel een beetje tegenvallen.

Ik kijk dan gewoon naar de bekendere films. Ik had gehoopt dat men nu inmiddels gelijk met de dvd ook de HD versie zou releasen. Regio A heb je natuurlijk meer keuze, maar ik heb (nog) geen regio A speler. Wat is jullie mening ???

Eens, precies de reden waarom ik nog geen haast maak om een BD speler aan te schaffen. Voorlopig kan ik nog wel even vooruit met mijn HD-DVD collectie en zodra er genoeg interessante topfilms zijn op BD kan ik altijd nog een speler aanschaffen. Tegen die tijd zijn de spelers en de titels hopelijk een stuk goedkoper en is die 1.0/1.1/2.0 onzin voorbij.

blueray

Quote from: Jack van Dijk on March 30, 2008, 23:28:23
De druk om met grote titels te scoren (tegenover HD DVD) zal er bij de studios wel een beetje af zijn. En dan blijkt Blu-ray opeens een wel erge niche markt...
Heb ik weer, heb ik net een ps3 gekocht voor de blu_rays :-\...
Ik zit zelf te wachten op season 3 van lost, dat schijnt een erg mooie uitgave te zijn die in de zomer hier uit zou moeten komen. En zou lotr ooit nog in hd worden uitgebracht?
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

DVDmartinDVD

Mij valt het juist op dat de Blu-ray's in prijs weer wat omhoog zijn gegaan. Bij de MM bv zoals ID4 was 18.99€ en nu gewoon 24.99€. Ik zie dus nu alleen maar 25,- en 30,- prijzen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Quote from: Jack van Dijk on March 30, 2008, 23:28:23
De druk om met grote titels te scoren (tegenover HD DVD) zal er bij de studios wel een beetje af zijn. En dan blijkt Blu-ray opeens een wel erge niche markt...
Ik vraag me inderdaad af of het nu sneller zal gaan met de opmars van HD schijven. Zoals gezegd zie ik er maar weinig van terug.

Nosoforos

Ik baal er ook flink van. Ik wil echt wel overstappen. Maar dan wordt het je onmogelijk gemaakt doordat er nauwelijks schijfjes zijn en ook nog niet eens goede spelers die die schijven zouden kunnen afspelen zonder suffe beperkingen en kinderziektes. Als er niet heel snel meer content komt, dan wordt dit toch een tweede SACD. Zonder content is BD nou eenmaal niks waard.

J.A.F._Doorhof

Hou goed de sites in de gaten in Amerika er komt vind ik behoorlijk veel materiaal uit.
Ik ken het begin van DVD nog zeer goed en BD released nu al meer dan DVD in het begin.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

#9
Was laatst inderdaad in de MM en er liggen daar aleen maar van die foute die al 10 keer zijn uitgemolken.  Nou is dat op zich nog niet zo erg maar ze vragen er wel 30 euro voor terwijl de dvd voor 2.50 euro 5 meter verderop in een graaibak ligt.  Er liggen wel een paar goede films  tussen ook maar die liggen er al maanden een er komt niets nieuws bij.

Nu ligt het assortiment van de MM misschien meer aan MM zelf ipv de blue ray industrie maar toch.  Ik heb er inderdaad slecht zicht op wat er nu wel en niet verkrijgbaar is in Blue ray land.  het enige waar ik me dan maar op orienteer is zo een online winkel waar ze een aardig anbod hebben.   Maar ik heb ook niet altijd zin om de hele middag op de postbode te gaan zitten wachten.  Een beetje aanbod in de normale winkels zou wel gewaardeerd worden.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Ja daar zeg je het al MM.
Kijk gewoon online en je zult er een stuk blijer mee worden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

#11
Ja ik weet het online is er meestal meer, maar het heeft ook wel wat als je gewoon in het zonnetje door de stad slentert en spontaan wat leuks kan kopen en niet de hele dag op de postbode moet wachten of weer naar het postkantoor moet als je er geen zin in hebt.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

da's waar maar ik heb allang opgegeven om te shoppen voor releases die ik graag wil hebben.
Mis alleen af en toe de uitverkoopbak met DVDs voor 5.00 die was bij de FRS meestal goed gevuld met horror en dat is toch echt mijn genre :D
duurt nog wel een paar jaar voordat we de BD's eruit gaan vissen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Tja, ik wil gewoon The Sopranos op BD, The Godfather, LOTR, en ik wil het nu  ;) (Sopranos is alleen laatste seizoen er al)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rogue

Ook in de VS vind het nog niet super qua aanbod, zeker niet voor de prijzen die ervoor gevraagd worden. Natuurlijk staat de dollar laag, maar ik ondertussen een beetje gewend aan de HD-DVD prijzen voor een film  ;D (lees: maximaal dan €10), zeker voor films die ik nogmaals zou moeten aanschaffen (al op DVD in mijn bezit).

The Golden Compass (eind april) is de eerstvolgende, waarvoor ik meer zou willen betalen.
Hier en hier ben ik wat bekender....

J.A.F._Doorhof

Het zal aan je smaak liggen, heb ondertussen een kleine 30 BD's en heb me echt DUIDELIJK voorgenomen alleen te kopen wat ik echt helemaal top vind.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ik zou trouwens dolgraag meer TV op BD willen zien.
Denk aan series als 24, lost, prison break, house, CSI etc. allemaal geschoten in HD.
Nadeel is wel dat veel mensen het nu van newsgroepen halen en dan kijken, maar als de release op BD bv direct na de laatste episode zou plaats vinden zou ik niet meer downloaden maar gewoon kopen.
het is nu gewoon dat ik eigenlijk al moeite heb om te wachten totdat alles binnen is :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

HD Downloads zuigen de helft van de tijd (waarschijnlijk zelfs 80% van de tijd).  Als downloads zo geweldig waren dan. had iedereen een snazio (of iets wat er op lijkt).  Maar downloads zuigen gewoon meer dan de helft van de tijd dus daarom kopen mensen nog altijd het origineel.    Ik bedoel je ziet nu nog steeds dat mensen hun DVD-films  uplodaden in divx formaat (voor de leek 700mb versus 4.5 gigabyte).  En dan heb ik het nog niet over de HD contents die beschikbaar zijn (7GB vs 40 GB ofzo).

Ik bedoel, ik heb al heel wat gedownload in mijn "snazio"-tijd maar ik werd daar 80% Van de tijd toch echt niet vrolijk van.   Geef mij maar "ECHTE HD".

Het hoeft niet superieur te zijn maar als het een stap beter is dan DVD en tegen een redelijke kwaliteit dan zijn de meeste mensen tevreden Als ik dan van die bagger films op Blu-ray zie voor 30 euro per film daar zakt toch echt je broek van af, zeker als je bedenkt dat die films op dvd voor minder dan 5 euro te koop zijn.  Meestal echt van die oude films die uit de kast gehaald zijn.

Ik kan me persoonlijk voorstellen dat de fabrikanten of filmmakers of wat dan ook er bepaalde kosten uit willen halen maar als een film op dvd er voor hooguit 5 a 10 euro op dvd over de toonbank gaat dan kan je mij echt niet wijsmaken dat de blue ray versie voor 30 euro te koop is.   Het woord HD zal wel weer de magische truuk zijn om de kas te spekken vrees ik.....  (Ook al is het soms een film van 30 jaar geleden).

Ik snap wel dat HD het tover woord is maar de techniek heeft ook niet stilgestaan, dus 30 euiro voor een film is echt te bizar voor woorden.
(Ach ja we zien wel wanneer ze weer lopen te janken over inkomens verlies door copies.....).


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Hummm, misschien heb ik andere downloads dan jij maar het meerendeel van de films ik afspeel via de MB200 of TVIX6500 op de HD100 zien er goed uit.
Ik download alleen geen HD materiaal van 4GB.
De meeste films varieren tussen de 8-17GB.
De volle BD rips vind ik waanzin, maar vooral de +10GB films zien er gewoon zeer goed uit, iets meer blokvorming als op BD maar zeer zeker goed te doen, en zeker geen "zuig" kwaliteit :D

Aan de andere kant, verwacht je niet teveel van de transfer ?
Kijk bv naar full metal jacket die is zelfs op BD amper beter dan de DVD.
Pak echter star ship troopers en je word gek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 10, 2008, 11:25:23
Ja daar zeg je het al MM.
Kijk gewoon online en je zult er een stuk blijer mee worden :D
Ik koop alleen maar online in het buitenland, maar ik loop helaas toch vaak tegen de regiocode op. En dat is gewoon frustrerend als je al precies 10 jaar een regiovrijde dvd speler gewend bent... Lijkt me weer heerlijk als ik weer alles kan kopen wat ik leuk vindt, zonder me druk te maken over regio's.

En nee, ik ga toch geen speler importeren omdat geen zin heb in 220V-120V omzetters etc. Ik gebruik nu zolang nog de PS3 tot er een echt goede blu-ray speler (= snel, top audio en video ook voor dvd) op de markt komt waarvan ik dan hoop dat er ook regiovrij hack of mod komt.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ed-S

Ik zal wel de enige zijn, maar ik wil ondertitels in het Nederlands, oo waar zijn deze tegen een aardig tarief te krijgen.
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 10, 2008, 17:55:36
Er zijn al regiovrije spelers, zie oa www.jvb.nl

Dat weet ik, maar ik ben nog aan het wachten op een goede speler.

J.A.F._Doorhof

We wachten allemaal nog op een speler die alles kan :D

Ondertitels wil ik vaak alleen in het Engels, de NL ondertitelingen kloppen vaak van geen kanten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"