garantie portable pc

Started by The Foundation, March 27, 2008, 19:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Foundation

hoelang is wettelijk mijn garantie ( in belgie)?

ik dacht 2jaar ( als prive-eindgebruiker)
mijn fabrikant zegt 1 jaar

wie heeft 100% gelijk
eer ik mezelf dieper in problemen werk

mercie



jankees

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ik heb geen verstand van Belgisch recht. In het Nederlandse recht wordt geen termijn genoemd maar aangeknoopt bij de levensduur die je in redelijkheid van een product kunt verwachten.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

daxie

jij hebt 100% gelijk...

wat de fabrikant zegt doet er niet toe. zoals in nederland geldt garantie met de verkoper, niet met de fabrikant...
dat de fabrikant slechts 1 jaar fabrieksgarantie geeft is jammer voor de verkoper. (Dit is de reden waarom ik bepaalde merken niet voer(de))...

De wettelijke termijn is 2 jaar voor een product in nieuwe staat verkocht door een professioneele verkoper aan een consument die dit bestemt voor prive doeleinden.

De consument kan zijn rechten laten gelden voor elk gebrek aan overeenstemming van het product. De verkoper heeft volgens de wet dus de plicht om een zaak te leveren die precies overeenkomt met wat in de koopovereenkomst is bepaald.

ik zal even een integraal antwoord posten, zal het even scannen.

Bekijk alvast eens de wet van 1 september 200: wet betreffende de bescherming van consumenten bij verkoop van consumptiegoederen

daxie

De tekst:

Quote
Geachte heer,

Uw schrijven heeft betrekking op de toepassing van de wettelijke garantie. Meer bepaald stelt u zich vragen bij het feit dat bepaalde fabrikanten de wettelijke garantie niet zouden respecteren. U stelt dat het de fabrikant is die de wettelijke garantie dient te geven en niet de kleinhandelaar.