Enter the Matrix - the Matrix Reloaded game...

Started by sinterklaasje, April 30, 2003, 10:49:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sinterklaasje

Dag mensen,

was zojuist effe aan't surfen en stootte op een preview van de nieuwe game van the Matrix. Ik wist al lang dat er een game van deze nieuwe film aan zat te komen - maar omdat ik nooit mijn eerste 'movie experience' wil verpesten met al die trailers en previews kijk ik er nooit na...

... maar nu kon ik 't effe niet laten...

QuoteFor the first time ever, the creators of the movie have taken a first-hand interest in the game.

And when I say first-hand, I'm talking about writing, directing, and producing the game every step of the way. The Wachowski brothers have left nothing out.

QuoteThe most obvious step in this direction is the more than 60 minutes of live-action footage shot exclusively for the videogame.

QuoteMoreover, this isn't going to be one of those games that tries to mimic the scenes and story from the movie and fails horribly. Instead, the game has a completely original story that weaves in and out of the movie's plot in a way that's never been done before.

QuoteThe actual stars of the movie participated in the mo-cap sessions, using a record number 32 cameras with an additional 14 infrared cams used solely on the actors' faces, which were dotted with 42 reference points. In the end, every actor was cyberscanned into a full 3D model--a process which took six months. And did I mention that, along with the hour of live-action footage shot for the game, there is another hour of story told through in-game cut-scenes? Furthermore, you guessed it, every single one of these scenes was acted out and mo-capped by the actors, who treated the scenes with as much respect and dedication as the footage for the movie.

QuoteThis kind of thoroughness shows dividends, and that comes in the form of an insane 3,500 moves that the main characters can perform. Of course, this includes running on walls, flipping through the air, and generally laying waste to several enemies at once while wielding one of over 20 weapons. Legendary kung-fu guru Master Yuen Wo Ping (Matrix, Crouching Tiger, Hidden Dragon) was brought on to choreograph the moves and ensure the highest level of artistry and authenticity. For the most complex kung-fu, four different martial-arts masters were on hand to mo-cap. The end result is purported to be the most amazing and power-inducing fighting engine ever created.

... en ik kan wel doorgaan.. deze game looks finger linkin' good!!.. kijk voor de full preview op http://www.alloutgames.com/index.php?blogid=1#830

groeten,
mischa ;D

sinterklaasje

Ik moet zeggen.. d'r zijn gemengde verhalen over deze game - maar ik heb bijna een level gespeeld en vind 't er toch wel erg gaaf uitzien (ok ok .. geen Half Life 2  ;) )... maar de 'moves' zijn echt suuuuupergaaf.. echt THE MATRIX!!!... ook de zogenaamde 'bullettime' van Max Payne is hier te vinden, maar dan heet 't FOCUS... kun je extra (mooie) moves mee maken...

... de scene van het gebouw waar Morpheus gevangen zat (je weet wel.. die ingang van dat grote gebouw met al dat marmer dat aan stukken werd geschoten).. dat zit ook in 't spel.. in 't eerste level al... geen braintwisters.. pure actie.. maar wel met een hoog MATRIX gehalte... nu de film nog!! ;D

PM

Ben wel benieuwd.. ik heb hem gisteren van mijn vriendin gehad voor mijn verjaardag...
Setje van 4 (!) cd's.. zal wel nodig zijn omdat er veel film in zit ofzo.. Vanavond ff spelen.. ben benieuwd..
Groeten, Peter

Andre

hallo!?!?  bevindingen graag??!   :)   Vooral omdat ik namelijk gisteren net een nare review ervan heb gelezen..  grafisch zou het wwel redellijk top zijn..  de rest zou, gameplay etc, zou maar middemoot zijn..  
----------------
Signatures suck!  ;)

PM

oh.. al effe niet meer op dit onderwerpje gelet..

Het spel heeft minimaal een Athlon 800 nodig en raad een 1.2 ghz aan (wat ik gebruik). Dat is in sommige drukke scene's net ietsie te weinig, maar verder draait hij heel goed.
Alle moves die je kan doen zijn wel heel gaaf, en ook de filmpjes die je tussendoor steeds krijgt. Ik heb een uurtje of 6 gespeeld nu en vind het een heel gaaf spel. Mede door de vele mogelijkheden zoals b.v. de ratslag (heet dat zo?) maken uit de lobby scene van deel 1 en tegelijkertijd schieten, in hekken klimmen, het vechten is gaaf etc. etc.
Ik vind het dus een goed spel!
Groeten, Peter

Erik

Quote from: Andre on May 22, 2003, 23:10:07
hallo!?!? bevindingen graag??! :) Vooral omdat ik namelijk gisteren net een nare review ervan heb gelezen.. grafisch zou het wwel redellijk top zijn.. de rest zou, gameplay etc, zou maar middemoot zijn..
In een andere thread met alleen maar gamers zag ik een hoop commentaar, dat het wat leeg was, grafisch ging het wel, maar niet echt bijzonder en vooral de gameplay viel tegen, de besturing enzo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Andre

ja precies.   vanmiddag toevallig een vriend gesproken die het uit gespeeld had..  " wel aardig.  meer een 'Max Payne II' ..  coole moves wel enzo.."   verder idd niet echt vernieuwend.   Maar ja wat is dat wel tegenwoordig.   toch maar e skijken.    Max Payne was tenslotte wel leuk..  :)
----------------
Signatures suck!  ;)

crazyman

Helaas is dit spel niet een topper.
Alleen geschikt voor Matrix fans.

Dit spel is helemaal niet zo revolutionair als de marketing machine je wilt doen geloven. Het heeft de look en de feel van een gemiddelde console titel en door de aanwezigheid van design foutjes lijkt het wel te vroeg op de markt te zijn gegooid. En dat je het spel kan spelen met 2 karakters lijkt het spel kwa speelduur te verdubbelen, maar het merendeel van de levels is identiek.
En dan de filmpjes, die zijn nu niet echt hightech te noemen. Nee, zoals gezegd alleen geschikt voor Matrix fans....

mzzl, Crazy
p.s. gelukkig is er nog GTA : Vice City :)
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit