2° set inrichten op slaapkamer

Started by Yanmik, April 29, 2003, 22:04:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yanmik

Via deze thread http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=31;action=display;threadid=6594 verkoop ik mijn vorige speakers Quadral.
Daarnet even in de slaapkamer rond gekeken waar al een TV staat en aangezien ik tot op heden maar weinig reactie kreeg op verkoop van deze speakers ga ik deze waarschijnlijk hergebruiken om een tweede ht set in te richten.
Lekker makkelijk: filmpjes, TV kijken en muziek beluisteren vanuit ons waterbed.
Toen ik het voorstelde aan vriendin was die meteen 100% akkoord.
En leukste is bovendien dat ik dit kan doen zonder veel kosten.
Heb een DVD speler (Sony) die momenteel nog in gebruik is bij andere set maar die ik sowiezo al wou vervangen door een nieuwer model.
Speakers front+surround heb ik dus nog (Quadral) Surrounds zijn echter niet zwaar te belasten (slechts tot 60W) Zijn ook Quadral.
Speakerkabel heb ik nog (VD Hul CS122 voor fronts en Monitor voor surrounds)
TV staat er al (Panasonic, jammer genoeg geen breedbeeld)
Meubel heb ik ook al (waar de TV op staat)
Wat heb ik dus nog nodig:
*een av versterker/receiver (moet in zilver kleur zijn om qua uiterlijk te passen bij zilvergrijze DVD speler) Misschien iets tweedehands?
*een digitale coaxkabel (DVD->receiver) Of ik gebruik de Qed die ik nu reeds gebruik en koop een zeer goede voor andere installatie. Voorstel voor goede digitale coax?
*een scartkabel (DVD->TV)
Later eventueel een centerspeaker erbij en een sub.

Eventuele tips, een tweedehandse receiver en dergelijke zijn welkom.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

The Foundation

Waw !!  films zoals u571 en the perfekt storm , zullen leuk zijn vanaf een waterbed.  8)  8)  8)  8)

Mischien kan je een butkicker onder het bed zetten , om golfslag te maken!  ;D

Erik

Wel een idee, eigenlijk moet je die nuttkicker IN je waterbed zien te krijgen voor een optimaal contact(geluid).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sullivan

Als jouw speakers echt tot 24 Hz gaan heb je toch geen sub nodig in je slaapkamer?

Jammer dat je net je center hebt verkocht!

mvg,
Frank

Yanmik

Inderdaad, had ik geweten dat ik dit uiteindelijk zou doen zou ik de center niet verkocht hebben.
Maar tja, is nu zo he.
Een sub erbij zou maar eventueel voor later zijn, eerst luisteren hoe dit alles zal klinken op de kamer met bestaande speakers.

Ik zie me nog niet meteen een waterbed met 700 liter water even verzetten om er een buttkicker in te monteren. Die buttkicker is dus geen optie.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Martin_G

Quote from: Erik on April 30, 2003, 13:51:20
Wel een idee, eigenlijk moet je die nuttkicker IN je waterbed zien te krijgen voor een optimaal contact(geluid).

lol :)

Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

The Foundation

pioneer reciever ? (ze maken nu ook zilver kleurige)
of onkyo

Lid45678

Als ik het niet verkeerd heb gaat Marantz zijn receivers ook in zilver leveren.

Groetjes,

Marc

Yanmik

Heb besloten mijn huidige Quadral NIET te gebruiken voor HT in slaapkamer wegens te groot.
Deze Quadral zijn nog steeds te koop, verlaagd in prijs (zie rubriek te koop)
Ipv deze Quadrals ga ik voor een 5.1 set van KEF (de eitjes + sub - KHT 2005)
Een opstelling met deze KEF eitjes lijkt me veel geschikter voor in een slaapkamer dan 2 grote fronts, dan nog surrounds, center en een sub erbij.
De KEF is momenteel goedkoop te kopen in Duitsland (Mediacheckpoint 699 euro)
Dus keuze is makkelijk te maken.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

The Foundation

hi!!

Is de bestelling al aangekomen?
Zijn ze goed bevonden die Kef's?

Groeten Anthrax

Yanmik

Het worden defintief de KEF eitjes maar zal deze volgende maand pas aankopen.
Kan niet alles in 1 keer (deze maand de SVS sub)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Yanmik

AV receiver en set KEF eitjes + sub zijn besteld (Duitsland)
Hopelijk wordt het deze week al geleverd.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Yanmik

A.s maandag wordt mijn setje geleverd.
Had nog een vraagje over de KEF eitjes:
welke speakerkabel kan ik gaan gebruiken om deze set aan te sluiten?
Lijkt me voldoende om gewone geen-merk koperkabel te gebruiken.
Tot welke dikte van kabel kan ik gaan voor aansluiting KEF eitjes?
Uiteraard wil ik voor deze set geen al te hoge bedragen aan kabels gaan uitgeven want heb ik ook wel zo'n 30 meter speakerkabel nodig in totaal.
En op welke stand kan ik crossover best gaan zetten voor de KEF eitjes in combinatie met de bijgeleverde sub van KEF ?
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Scarp

Voor zulke speakertjes, gewoon een beetje redelijke 2.5mm2 speaker kabel kopen van 1 a 3 euro de meter.
Crossover moet je gewoon testen, maar 80, 100 of 120 Hz. Ik vermoed zelf (te zien aan de specs) 100 of 120, maar dat moet je ff uitproberen.

Yanmik

Dit weekend dus 30 meter 2.5mm² speakerkabel gekocht.
Vandaag pakket ontvangen en natuurlijk direct alles geinstalleerd en aangesloten.
Wow, wat speelt zo'n set KEF eitjes met bijhorende sub goed :D
Binnenkort post ik wel eens enkele pics.

2 minpuntjes die nog moeten opgelost worden:
1) monitor out van receiver naar TV krijg ik niet in werking. Kon gelukkig alles afstellen via display op receiver zelf. Alles op 75 dB gecalibreerd.
2) krijg geen geluid uit van TV naar receiver. TV is een Panasonic van reeds enkele jaartjes oud. Heeft 2 scart ingangen en een ingang voor S-video + ditzelfde ook nog eens vooraan de TV In totaal dus 4 AV ingangen.
Heb dus geen 2xRCA uitgangen voor geluid uit TV
TV heeft wel uitgang om extra speakers aan te sluiten (dit mogen speakers zijn tussen 4 en 8 ohm) Maar dit is een nogal speciale aansluiting en mag volgens mij niet gebruikt worden om naar een versterker aan te sluiten aangezien de interne versterker in TV dan deze externe speakers zal aansturen (veronderstel ik !)
VRAAG: mag ik koptelefoonuitgang gebruiken voor geluid uit TV naar receiver?
Dit lijkt me de enige mogelijkheid om geluid van TV via de receiver te krijgen.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Point7

@willem1

Je kan normaal ook via de SCART het geluid van de TV naar de receiver sturen.
Daar zijn speciale kabels voor (SCART --> 2x cinch).
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Yanmik

Probleem opgelost.
Inderdaad JD, zoals je zei: scart uit->2xRCA
Nu dus ook geluid van TV via HT set  8)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber