Buttkicker importeren uit Amerika: slim? En welke amp?

Started by -Freek-, March 25, 2008, 00:22:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Aangezien de buttkickers al goedkoper zijn in Amerika, en daar óók nog eens een leuke dollar-koers bij komt, lijkt het mij wel mooi om een buttkicker te importeren (bijvoorbeeld deze). Ik weet dat er nog extra kosten bij komen, maar in totaal scheelt het nog steeds aardig wat.
Hoe denken jullie hier over?

Mijn 2de vraag: ik las dat de standaard amp een vermogen heeft van 1100 watt bij 4 ohm. Deze is dan ook vrij prijzig. Kun je niet gewoon een simpele eindversterker met aardig wat vermogen van marktplaats halen?

/edit: en ohja, zijn er nog alternatieven? Ik heb hier nu 2 aura bass-shakers, maar aangezien ik 3 stoelen heb zou ik er nog 1 paar bij moeten kopen. Hoe is het effect van 1 shaker per stoel tegenover 1 buttkicker voor 3 stoelen?

john2910

Hallo freek ik gebruik hier ook de buttkicker lfe kit voor drie stoelen te shaken.
En ik moet zeggen dat gaat behoorlijk te keer,ik geniet er nog elke keer van.
Wel wil ik er nog eentje bijzetten om het nog extremer te maken.
Ze zijn hier in nederland inderdaad nog vrij prijzig.
Mvg cees

Christof_G

#2
Quote from: -Freek- on March 25, 2008, 00:22:23
/edit: en ohja, zijn er nog alternatieven? Ik heb hier nu 2 aura bass-shakers, maar aangezien ik 3 stoelen heb zou ik er nog 1 paar bij moeten kopen. Hoe is het effect van 1 shaker per stoel tegenover 1 buttkicker voor 3 stoelen?
De buttkicker gaat veel lager dan de aura bass-shakers, dit geeft een ander gevoel (meer realistisch). Zelf heb ik een Clark Synthesis TST239 Silver Transducer, deze werkt ook zeer goed, maar helaas is mijn versterker wat te licht (overweeg nu een Reckhorn A401 te kopen).
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

-Freek-

Quote from: john2910 on March 25, 2008, 11:38:46
Hallo freek ik gebruik hier ook de buttkicker lfe kit voor drie stoelen te shaken.
En ik moet zeggen dat gaat behoorlijk te keer,ik geniet er nog elke keer van.
Wel wil ik er nog eentje bijzetten om het nog extremer te maken.
Ze zijn hier in nederland inderdaad nog vrij prijzig.
Mvg cees

Ik denk dat ik het bij één houd ;D. Ben wel heel benieuwd. Heb jij ervaring met andere versterkers icm. de buttkicker?
Quote from: Christof_G on March 25, 2008, 12:47:13
De buttkicker gaat veel lager dan de aura bass-shakers, dit geeft een ander gevoel (meer realistisch). Zelf heb ik een Clark Synthesis TST239 Silver Transducer, deze werkt ook zeer goed, maar helaas is mijn versterker wat te licht (overweeg nu een Reckhorn A401 te kopen).
Hoeveel vermogen heeft je huidige versterker dan?

Over die Clarks heb ik ook wat gelezen, maar ik kan daar nergens een verkooppunt van vinden.

john2910

Hallo ik heb alleen ervaring met de orginele buttkicker versterker.
Mvg cees

-Freek-

Quote from: john2910 on March 25, 2008, 13:28:11
Hallo ik heb alleen ervaring met de orginele buttkicker versterker.
Mvg cees

Oké. Hoe heb je die buttkicker eigenlijk vast zitten? Want bij die LFE-kit zit toch zo'n ding dat je onder 1 poot van een bank kunt schuiven?

Heb jij hem trouwens wel gewoon in NL gekocht voor de normale prijs?

john2910

Hallo,ik heb de buttkicker op de plank gemonteerd(geschroefd)waar de stoelen op staan.
Ja ik heb hem hier in nederland gekocht voor de normale priijs.
Mvg cees
Nu zoek ik er nog 1 losse buttkicker bij voor mijn setup(dus zonder versterker)

-Freek-

Quote from: john2910 on March 25, 2008, 13:47:55
Hallo,ik heb de buttkicker op de plank gemonteerd(geschroefd)waar de stoelen op staan.
Ja ik heb hem hier in nederland gekocht voor de normale priijs.
Mvg cees
Nu zoek ik er nog 1 losse buttkicker bij voor mijn setup(dus zonder versterker)
Kun je die niet het beste importeren nu?

Hoe heb je het platform eigenlijk ontkoppeld? Want dit is wel nodig neem ik aan?

john2910

Het platform is inderdaad iets verhoogd met rubberdopjes.
Impoteren is mischien een optie.

-Freek-

Ok. Iig bedankt voor je reactie. Ik ga maar eens kijken wat ik doe :).

Christof_G

#10
Quote from: -Freek- on March 25, 2008, 13:24:27
Ik denk dat ik het bij één houd ;D. Ben wel heel benieuwd. Heb jij ervaring met andere versterkers icm. de buttkicker?Hoeveel vermogen heeft je huidige versterker dan?

Over die Clarks heb ik ook wat gelezen, maar ik kan daar nergens een verkooppunt van vinden.

De versterker is maar 40Wrms, maar ik denk dat de ingangsgevoeligheid niet goed overeenkomt met mijn surround versteker. Ik moet hem namelijk volledig open zetten om er iets uit te krijgen en dan belast ik hem nog bijna niet (als hij zwaar belast wordt dan springt de ventilator op, maar nu niet).

De Clarks heb ik hier op het forum gekocht, want in de Benelux verkopen ze hem volgens mij nergens. Ik was eerst van plan om deze bij Parts Express te kopen.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

-Freek-

Quote from: Christof_G on March 25, 2008, 19:35:36
De versterker is maar 40Wrms, maar ik denk dat de ingangsgevoeligheid niet goed overeenkomt met mijn surround versteker. Ik moet hem namelijk volledig open zetten om er iets uit te krijgen en dan belast ik hem nog bijna niet (als hij zwaar belast wordt dan springt de ventilator op, maar nu niet).

De Clarks heb ik hier op het forum gekocht, want in de Benelux verkopen ze hem volgens mij nergens. Ik was eerst van plan om deze bij Parts Express te kopen.
Bedankt voor de link! Volgens mij is ie ongeveer net zo duur als een buttkicker via ebay. Het nadeel van die laatste is dat er een zwaardere versterker aan gehangen moet worden.
Ik weet het nog niet: buttkicker of clark.