Kleine tip voor mensen met geotrack wensen

Started by J.A.F._Doorhof, March 24, 2008, 20:32:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Heb onlangs van Gisteq de phototracker pro binnen gekregen.
Dit is een klein apparaatje die je synced met de klok van de camera's die je wilt gebruiken.
Je activeert de unit als je weggaat en vergeet hem verder gedurende de dag (je moet hem wel bij je houden natuurlijk).

Bij thuiskomst sluit je de unit aan op je PC en haal je de route informatie binnen, dit alleen ziet er al erg mooi uit met koppelingen naar Google earth.
Maar er is meer natuurlijk.
Je haalt nu je kaarten leeg en importeert deze in de software, je kan nu de foto's syncen met de informatie van de unit.

Het mooie aan de PRO versie is dat dit weggeschreven word in de RAW exif data, dus je hoeft niet zoals bij de andere units vaak het geval is met JPEG's te werken, dit was voor mij de reden deze unit aan te schaffen.
En zelfs de files van mijn leaf achterwand worden ondersteund :D

Als je eenmaal getagt hebt kun je zelfs in lightroom de informatie uitlezen en zien op google earth waar de foto's genomen zijn.
Er zijn trouwens veel meer programma's die dit ondersteunen aangezien het een vast onderdeel is van de exif data.

Een absolute aanrader.
Bij genoeg animo kunnen we via ITC misschien een powerbuy organiseren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rielplayer

klinkt goed, maar waar moet we aan denken qua prijs?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

J.A.F._Doorhof

Tussen de 130.00-170.00 euro.
Heb hem zelf uit Amerika gehaald bij aantallen kan dat altijd goedkoper natuurlijk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rielplayer

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 24, 2008, 20:38:25
Tussen de 130.00-170.00 euro.
Heb hem zelf uit Amerika gehaald bij aantallen kan dat altijd goedkoper natuurlijk :D

hmm, goed te doen dus.

misschien doe ik wel mee.


Groeten Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

W