Nieuwe Woofer voor Infinity Servo Subwoofer

Started by Faker01, March 17, 2008, 15:10:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faker01

Hallo van mijn Infinity Servo Subwoofer 10 inch die ik al een aantal jaren heb is de foam rand vergaan en dus nu zoek ik een nieuwe of andere Woofer voor deze sub.
maar ik weet niet wat een gelijkwaardiger woofer is.
De gegevens van de oude woofer zijn mij niet bekent maar er staan wel wat getallen op.
Eerst een nummer:902-5320 dan IMG Injection Molded Graphite en dan weer een nummer maar dat is niet helemaal te lezen 363.. een 7 of een T-22.
dus ik weet niet hoeveel watt en ohm hij is en van de versterker weet ik het ook niet het staat er niet op.
ergens tussen de 100-125 watt maar zeker weet ik het ook niet.
weet iemand misschien iets over deze Sub.
heb al gezocht maar kan niets vinden.
De maten van de 10 inch Sub zijn B. 34cm H. 34cm D. 33cm
Bas poort 7.5 cm
B.V.D.
Groeten G

NielsLu

Quote from: Gerhet on March 17, 2008, 15:10:19
Hallo van mijn Infinity Servo Subwoofer 10 inch die ik al een aantal jaren heb is de foam rand vergaan en dus nu zoek ik een nieuwe of andere Woofer voor deze sub.
maar ik weet niet wat een gelijkwaardiger woofer is.
De gegevens van de oude woofer zijn mij niet bekent maar er staan wel wat getallen op.
Eerst een nummer:902-5320 dan IMG Injection Molded Graphite en dan weer een nummer maar dat is niet helemaal te lezen 363.. een 7 of een T-22.
dus ik weet niet hoeveel watt en ohm hij is en van de versterker weet ik het ook niet het staat er niet op.
ergens tussen de 100-125 watt maar zeker weet ik het ook niet.
weet iemand misschien iets over deze Sub.
heb al gezocht maar kan niets vinden.
B.V.D.
Groeten G


Volgens mij kun je beter je woofer laten re-conen. Dan zetten ze er een nieuwe conusrand op.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Henkjan_O

idd, bv bij http://www.speakerreparatie.nl/

als dat niet gaat of te duur wordt, of omdat je het leuker vindt om te diy+en, dan lijkt een goed begin omschrijven van wat voor kast (gesloten, BR, ?) en hoe groot, dan kunnen we vanaf daar verder...
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

SpeedyAndré

Als het idd een IMG woofer is dan zou het wel eens een aardig oud type kunnen zijn, reconen lijkt mij de beste optie.
Wel zal de klank veranderen als je rubber voor de randen kiest i.p.v. schuim.
Met een plaatje van de sub is de woofer misschien te achterhalen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Faker01

#4
Heb de Woofer al schoon gemaakt i.v.m. een nieuwe foam rand plaatsen.
maar ik wil eerst proberen een nieuwe woofer te krijgen als dat mogelijk is.

NielsLu

Quote from: Gerhet on March 18, 2008, 13:50:17
Heb de Woofer al schoon gemaakt i.v.m. een nieuwe foam rand plaatsen.
maar ik wil eerst proberen een nieuwe woofer te krijgen als dat mogelijk is.

Zou ik niet doen. Deze kast enz. is echt ontwikkeld voor deze woofer. Als je er een andere woofer is doet is het echt trial-and-error om te testen of dat goed gaat klinken of niet. Succes is dan echt niet gegarandeerd.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Faker01

Hallo betekent dat dan als het niet lukt door een of andere manier
met het vernieuwen van de foam rand.
dat je dan een nieuwe sub kan gaan kopen.
want ik denk toch dat iedereen vroeg of laat het probleem van de foam rand zal krijgen.
zou dan te gek zijn dat je dan een nieuwe Sub kan gaan kopen alleen omdat de woofer stuk is.
ben toch wel erg tevreden met mijn Sub.
zou er dan helemaal geen vergelijkbare woofer te koop zijn.
Groeten G

bmateijsen

Een vergelijkbare woofer zal er niet meer zijn, deze subwoofer is inmiddels een beetje al op leeftijd.
Het beste is gewoon de woofer van een nieuwe foamrand te voorzien door speakerreparatie of te gaan upgraden voor een nieuwe woofer.

Groet,

Bjorn

Quote from: Gerhet on March 18, 2008, 14:45:31
Hallo betekent dat dan als het niet lukt door een of andere manier
met het vernieuwen van de foam rand.
dat je dan een nieuwe sub kan gaan kopen.
want ik denk toch dat iedereen vroeg of laat het probleem van de foam rand zal krijgen.
zou dan te gek zijn dat je dan een nieuwe Sub kan gaan kopen alleen omdat de woofer stuk is.
ben toch wel erg tevreden met mijn Sub.
zou er dan helemaal geen vergelijkbare woofer te koop zijn.
Groeten G

snikkeltje

Gewoon zelf reconen, heb ik zelf ook gedaan bij een setje speakers met vergane foamranden, met een beetje geduld en wat handenarbeid werkt dat perfect!

Je moet even contact opnemen met de jongens van audiofriends.nl, daar had ik ook de foamranden vandaan. Voor drie tientjes en een paar uurtjes werk waren de speakers (6 units) weer zo goed als nieuw. Is stukken goedkoper dan het laten doen.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Faker01

Hallo het centreren van de woofer zodat hij niet aanloopt
is dat dan goed te doen als je het zelf doet want daar zie ik een beetje tegen op.
Groeten G

bmateijsen

Als je nu het idee hebt dat hij aanloopt dan is dat waarschijnlijk de servo-control.
Als hij niet goed gecentreerd is, dan kan je het gewoon opgeven en naar een nieuwe woofer gaan zoeken.


Quote from: Gerhet on March 18, 2008, 15:43:37
Hallo het centreren van de woofer zodat hij niet aanloopt
is dat dan goed te doen als je het zelf doet want daar zie ik een beetje tegen op.
Groeten G

Faker01

Hallo nee hij liep niet aan maar door het verwijderen van de foam rand
moet je hem toch opnieuw centreren als je een nieuwe foam rand plaats dacht ik.
Groeten G

snikkeltje

Centreren leek mij ook lastig maar viel uiteindelijk heel erg mee. Als je de randen besteld krijg je er een pdf-je bij en die centreer-methode werkt perfect. Met je 2 duimen kun je heel goed voelen of de unit aanloopt of niet.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Faker01

Hallo ik ga een foam rand proberen te bestellen voor mijn woofer
niet geschoten is altijd mis.
lukt het niet dan probeer ik een woofer te krijgen.
in ieder geval bedankt voor het advies en informatie.
Groeten G

snikkeltje

Ok dan veel succes, komt vast goed! En voor die paar euri kun je het altijd proberen toch.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Faker01

#15
Hallo ik heb nog wat gegevens kunnen vinden van mijn Infinity Subwoofer bij driver staat er dit DCR=1.8 betekent dit dan dat de woofer 1.8 ohm is of 1 tot 8 ohm aankan.
zoja dan zal het erg moeilijk worden volgens mij om een vervanger te krijgen als het niet lukt met het reconen van de woofer.
of vergist ik me nou.
zie bijlage.
Groeten G

Godtoh

Quote from: Gerhet on March 19, 2008, 14:57:22
Hallo ik heb nog wat gegevens kunnen vinden van mijn Infinity Subwoofer bij driver staat er dit DCR=1.8 betekent dit dan dat de woofer 1.8 ohm is of 1 tot 8 ohm aankan.
zoja dan zal het erg moeilijk worden volgens mij om een vervanger te krijgen als het niet lukt met het reconen van de woofer.
of vergist ik me nou.
zie bijlage.
Groeten G
Staat 100watt rms @ 2ohms.
Denk dat de woof dus 2ohm is met een f0 impedantie van 1.8ohm
Je kan er ook wel een 4ohm speaker aan hangen, alleen mis je dan wat vermogen.

Betekend wel dat je amp stabiel is op 2ohm als je woofer inderdaad een f0 van 1.8 ohm heeft.
Kan je er bijna een 10" auto speaker in drukken bij wijze van ::)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926