Apple gaat Windowsgebruikers Safari aanbieden

Started by Erik, March 21, 2008, 18:21:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

bron : nu.nl

Scheen trouwens al te bestaan voor de pc, nooit geweten   :o


QuoteApple pakt de verspreiding van zijn webbrowser Safari actiever aan. De onlangs verschenen nieuwe versie wordt automatisch aangeboden aan gebruikers van de Windowsversie van muziekprogramma iTunes.
NU.nl/Wieland van Dijk

Apple bracht vorig jaar een Windowsversie van Safari uit. Het hoopte daarmee het marktaandeel van de browser te vergroten. Voor Apple is dat belangrijk, omdat Safari de browser is die wordt gebruikt op de iPhone. Een groter marktaandeel voor Safari maakt het platform aantrekkelijker voor webontwikkelaars.

De Windowsversie van Safari kreeg tot dusverre echter niet echt voet aan de grond. Apple gaat de browser daarom nu actiever aan de man brengen. Dat controleert periodiek automatisch of er een nieuwe versie beschikbaar is. Sinds deze week biedt Apples updateprogramma echter niet alleen updates aan van iTunes en van mediaspeler QuickTime, maar ook de nieuwe versie 3.1 van Safari.

Snelste

Volgens Apple is de browser de snelste die voor Windows beschikbaar is. Safari zou zowel HTML als Javascript veel sneller verwerken dan Firefox, Internet Explorer 7 en Opera.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mitch--

Klopt, is al een tijdje zo, ik vind het de beste browser ::) (ook mac gebruiker dus ja)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Hanky Panky

Heel sneaky probeerden ze dat met de auto-update in Vista door mijn strot te rammen. Helaas !

Firefox rules !!
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

astrobart


Mike Philippens

Quote from: Hanky Panky on March 26, 2008, 15:37:40
Heel sneaky probeerden ze dat met de auto-update in Vista door mijn strot te rammen. Helaas !
Ja, dat vond ik ook een beetje minder. Je kunt 'm wel uitvinken, maar hij blijft er wel altijd op staan. Meneer Jobs krijgt steeds meer Gates trekjes. Straks zet ie ook een te grote bril op en zien we het verschil helemaal niet meer. Erg jammer...

Job

Quote from: Mike Philippens on March 31, 2008, 00:30:10
Je kunt 'm wel uitvinken, maar hij blijft er wel altijd op staan.
Wat bedoel je "hij blijft er wel altijd op staan"?

drunkfux

Quote from: Hanky Panky on March 26, 2008, 15:37:40
Heel sneaky probeerden ze dat met de auto-update in Vista door mijn strot te rammen. Helaas !

Firefox rules !!
Lijkt me stug dat een stuk Apple software via Windows updates binnenkomt..
Is het niet toevallig Silverlight dat je in egdachten hebt? Zoja, dat is een tegenhanger van flash van Microsoft zelf..

Mike Philippens

Quote from: Job on March 31, 2008, 01:45:30
Wat bedoel je "hij blijft er wel altijd op staan"?
Dat ie de volgende keer als de update toestand aangaat, ie er weer bij staat. Totdat ik een keer vergeet 'm uit te vinken en dan heb ik dat ding ook.

Hanky Panky

#8
Quote from: drunkfux on March 31, 2008, 03:06:46
Lijkt me stug dat een stuk Apple software via Windows updates binnenkomt..
Is het niet toevallig Silverlight dat je in egdachten hebt? Zoja, dat is een tegenhanger van flash van Microsoft zelf..

Nee ! Ondanks dat het jou stug lijkt gebeurt het in de praktijk gewoon ;)

Ik krijg een mededeling dat van Apple software oid de nieuwe I-tunes én Safari klaar staan .
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VlisChris

Ik kreeg alleen de mededeling dat safari klaar stond voor een update.
Ach. Als dit het einde van de wereld is zal het wel loslopen denk ik ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

gebruik het nu even, wel veel sneller als ie....

drunkfux

Quote from: Hanky Panky on March 31, 2008, 10:36:39
Nee ! Ondanks dat het jou stug lijkt gebeurt het in de praktijk gewoon ;)

Ik krijg een mededeling dat van Apple software oid de nieuwe I-tunes én Safari klaar staan .
Damn, dat vind ik wel erg triest zeg..

Erik

Ze moeten toch wat om die browser aan de man te brengen. Als mensen het niet vrijwillig nemen dan zet je het er gewoon zelf op ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Tadaa een screenie
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PjotrrrNL

Mag je zelf uitkiezen waar?
Lijkt me wel wat, met de Landrover en camera door Kenia!

Erik

ik geloof dat apple zelfs nog een uitglijder hiermee had gemaakt, er stond in de voorwaarden dat je strafbaar was als je safari op een niet apple draaide ;D
maar ondertussen werd het wel automatisch geinstalleerd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill