Tumult is FINALLY coming (DIY Subwoofer)

Started by Bart_M, April 28, 2003, 17:56:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scarp

Tot hoe laag (Hz) zou dat ding moeten komen eigenlijk? Of is dat afhankelijk van de kast die je erom bouwt?

Bart_M

Het is afhankelijk van de kast die je eromheen bouwt.
Maar deze driver kan in een relatief kleine kast extreem laag komen.

Ik heb hem afgefilterd zodat hij strak gaat tot 18 Hz.
Let wel: 18 Hz zonder enige vorm van boost is laag. 8)
Hij kan enorm veel vermogen verwerken, dus eventueel een filter erbij zodat hij nog verder doorloopt is ook nog een mogelijkheid.

Aangezien deze woofer 5 liter lucht kan verplaatsen per slag in een gesloten kast, ben ik benieuwd wat hij doet in de basreflex kast.

Grtn,
Bart

Raymen

He bart,

En met wat ga je het nu versterken dan.

Hou je wel je ouder versterker.

Jammer dat hij stuk is joh. :'(

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Erik van Voorst (in memoriam)

Bart wat balen, ik heb ook in het verleden kontakt met Wagner gehad omdat ik ook in dubio gestaan heb om een Adire te kopen, volgens mij was deze toen nog in ontwikkeling. Goede tent en goede behandeling.

Ik denk dat de vrachtwagen in zijn achteruit er overheen gereden is..........en laten we eerlijk zijn dan valt de schade nog wel mee 2 stangetjes kapot. ;) ;) ;) ;)

Gewoon wat opbeurende woorden...........

Vraag aan Wagner of hij hem met snelpost wil verzenden voor het ongemak.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Na een paar dagen weg geweest te zijn, heb ik toch redelijk goed nieuws.
Ik krijg een nieuwe driver toegestuurd.  :D

@raymen: ik ga de versterker die ik nu gebruik voor mijn peerless sub inzetten. Ik verwacht dat deze versterker de driver wel goed aan kan sturen. Hij is nu eigenlijk al te zwaar voor de peerless.

@Erik: Andreas is idd een vriendelijk figuur. Hij heeft me netjes teruggebeld, en ik zie het allemaal wel goed terecht komen.

Grtn,
Bart

Bart_M

Het ziet er naar uit dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt.
Ik krijg een nieuwe driver toegestuurd, en moet dan in deze doos mijn exemplaar terug sturen.

Maar omdat de driver uit amerika moet komen, duurt het toch we 2 weken. Tegen die tijd hoop ik de kast wel helemaal klaar te hebben. Ik kan nu natuurlijk wel alle maten precies opmeten.  ;)

De eerste 2 planken staan al in de lijm.

Grtn,
Bart

jeroen_B

Je moet de driver terug sturen in de box van de nieuwe driver ?
Dat is nog een service zeg !

jeroen

Erik van Voorst (in memoriam)

Bart,

Vergeet geen foto's te maken, dan kunnen we weer wat leren.

Je kan nu lekker te keer gaan met een "nep" woofer tot
de echte komt.

Ik moest steeds super voorzichtig te werk gaan
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

SiR-ROUND

QuoteHet topic is nog verdacht on-topic. (Mr Pink, SB en SR waar blijven jullie?)  


Is ie al af?

Bart_M

Nee, de nieuwe driver is nog niet binnen...

Grtn,
Bart

SiR-ROUND

Balen!

De driver op zich is al prachtig...
Kassie al af?

Bart_M

Nee, ik heb deze week niet veel kunnen doen.
Er zitten welgeteld 3 platen tegen elkaar gelijmd.
Ik zal dit weekend wat foto's posten. ;)

Grtn,
Bart

SiR-ROUND


MrPink


SiR-ROUND

Go Barty!

We're gonna party like it's your woofer...

::)

;D

PM

Groeten, Peter

Bart_M


SiR-ROUND

Degene die het laatste koekje op eet toch?

Bart_M

Toch maar weer een paar plankjes aan elkaar gelijmd:

Bart_M


Bart_M

en de laatste:

jaco

Mooie schuine kantjes, gefreesd ?

Jaco

MrPink


Erik van Voorst (in memoriam)

Dat gaat er goed uitzien.  ;D

Heb je de bodemplaat ook nog weten te klemmen....  ???

Complimentjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

Je plakt 1 vlak aan elkaar met tape.
Dan doe je lijm in de naad, en zet je hem rechtop.

Ik kan niet meer dan 1 vlak tegelijk doen, daarvoor zijn de platen te zwaar/groot. Maar dit gaat ook prima.

De platen zijn verstek gezaagd. Prima houtzagerij daar bij de H*b* in Nuenen.  ;) Ze passen echt perfect.

Grtn,
Bart