Tumult is FINALLY coming (DIY Subwoofer)

Started by Bart_M, April 28, 2003, 17:56:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M

#200
Ik ben net terug van vakantie. Moet morgen al weer werken. :(
Maar het weer is goed, dus ik verwacht nu wel wat in de weekenden te kunnen doen.

De sub zit voor een gedeelte in elkaar. Het is niet echt een bijzonder ontwerp. Vrij simpel.
Ik zal er eens een plaatje van schieten. :)

Arno P

Quote from: Krunk on October  2, 2003, 17:55:44


Ik moet de kapotte terugsturen. Ze hebben me kosteloos een vervangende toegestuurd, en gaan ervanuit dat ik de kapotte terugstuur in de doos waarin ik de nieuwe heb gekregen. (wat ik natuurlijk ook doe)
Alleen de verzendkosten terug moeten we nog even over babbelen. ;)

Grtn,
Bart

Kost ie? en waar heb je em besteld ????...begint weer iets te kriebelen hier... ;D

Bart_M

Op de site van Adire staat de lijst met dealers. Ik heb die van mij in Duitsland besteld.
Maar ik weet niet of ik het nog op dezelfde manier zou doen...
Ik zal je een PM sturen ivm de prijs.

Robbo

Ik heb ze online gezien voor $500,-    Zal wel een aardige shipping fee overheen komen.

Bart_M

Ik zou ze ook niet in Amerika durven te bestellen. Stel dat er was mis is met de driver....

Robbo

Is ook niet de moeite als ie in duitsland iets van 700 euro kost. Toch ?

Bart_M

Ik heb geen 700 betaald...

Ik weet dat er caraudio zaken zijn die hem misschien wel eenmalig willen bestellen.

de vuilnisman

Ik zit zelf ook te denken aan een tumult heb momenteel als versterker een thommessen 2.0 (175watt aan 4 ohm), zou ik deze tijdelijk voor deze unit kunnen gebruiken ?

LeBaron

Tijdelijk wel denk ik maar het lijkt mij aan de krappe kant. Moet je steeds in de gaten houden dat je niet te hard gaat.

Joost
I'd rather have a bottle in front of me then a frontal lobotomy.

Robbo

Wat voor passives gebruik je eigenlijk ?

Bart_M


Arno P

Waarom heeft nog niemand gekozen voor de "Maelstrom" van Adire .....mooi 18"... ::)

Bart_M

lekker gevoelig ja.
Maar heeft wel een grote kast nodig.

FFF


Bart_M


Walter_PPK

Ben eigenlijk best wel razend benieuwd naar dat monster van je. pics please ;D
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Robbo


Bart_M


Spacebass

Leuk dat: SVS sucks  ;D  ;D

ps
Ik denk dat SVS vast vereerd is dat je hun merknaam in je prachtige sub verwerkt hebt als (waarschijnlijk onbedoeld) referentiekader :D

Walter_PPK

Bruut! Met wat is dit te vergelijken? Wat ga je doen met de afwerking?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Bart_M

Ik gebruik een SVS idd als referentie.Ik heb nog nooit een commerciele sub gehoord die zoveel druk kan opbouwen.
Niet dat ik iets tegen SVS heb hoor, moest gewoon ff stoken. ;D

Op dit moment is het vooral inregelen van de nieuwe sub. Ik heb een dramatisch grote piek rond de 45 Hz. Die is echt te overheersend. Maar met een PEQ gaan we dat mooi wegwerken.
Daarna wordt het lang inspelen. Heel lang.

Bart_M

Quote from: Walter_PPK on May  9, 2005, 11:03:38
Bruut! Met wat is dit te vergelijken? Wat ga je doen met de afwerking?

Dit is nergens mee te vergelijken. Ik ken teminste geen sub die per slag 15 liter lucht kan verplaatsen.

De afwerking weet ik nog niet. Ik moet nog 4 andere speakers afmaken, daarna ga ik de afwerking voor alle speakers ineens doen.

Eerst maar eens testdraaien. Wie weet is de basreflex optie toch mooier, en zou ik daar dus voor gaan.

bryan vd B

hi,

heb net even gekeken maar dat ziet er mooi en indrukwekkend uit man!!!.
Hoe vinden de buren het? ;D

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Bart_M

Ik heb ze nog niet gehoord (stond de sub te hard?). ;D

Maar ik vraag wel of ze binnenkort eens komen kijken/luisteren. Ik wil geen overlast veroorzaken.

bryan vd B

Hi,

het lijkt me sterk als ze niks horen want mijn svs konden ze toen 4 huizen verderop horen. ;D
Dit was overigens wel met een film want voor muziek gebruikte ik de svs niet(niet snel genoeg).
Wat zijn je eerste indrukken?

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.