Welke surroundversterker of voor- eindcombinatie?

Started by -Freek-, March 17, 2008, 14:15:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb laatst een Jungson AV-1000C gekocht. Helaas bleek er een defect te zijn in de analoge ingangen, dus wordt de koop ongedaan gemaakt en ga ik weer op zoek naar een mooie surroundversterker/receiver/voor- eindcombinatie.
De Jungson was ronduit geweldig in zowel stereo als surround (versloeg mijn Vincent SV-233 ruim). Ik wil met een andere versterker toch wel minstens rond dit niveau zitten. Stereo is voor mij belangrijk, maar surround staat voorop.

Aangezien ik minstens 2 keer per jaar van luidsprekers wissel, is het voor mij vrij nutteloos om de versterker af te stemmen op de speakers  ;D. Op dit moment heb ik een paar maanden de B&W 804s in bruikleen van mijn vader, en als rears de B&W CDM1. Kans is wel groot dat ik bij B&W blijf de komende tijd (805s monitors). Maar in de toekomst behoren Canton, Sonus Faber en Martin logan ook zeker tot de mogelijkheden.

Een goede candidaat lijkt mij de Marantz SR-14 (evt. mkII). Staat in het lijstje van oa. Stereoplay nog steeds heel erg hoog. Al is uit de reviews hier op het forum wel op te maken dat de Jungson iets beter is.



Rotel 1066 met een RMB-1075 of evt. de Parasound 1206 die hier op het forum te koop staat.


De parasound schijnt beter te zijn dan een duurdere Rotel eindversterker dan de 1075, dus misschien is de Parasound + rotel dan een betere optie? Wel iets boven budget. Dus het moet wel zeker zo zijn dat hij beter is dan de Marantz.

Hebben jullie nog ideeën/suggesties?

-Freek-

Ohja, budget is ongeveer 900 euro. Het liefst minder (denk dat ik meer winst haal bij een speaker-upgrade), maar het ligt er maar net aan wat er te koop is :).

FFF

Quote from: -Freek- on March 17, 2008, 20:15:26
Ohja, budget is ongeveer 900 euro. Het liefst minder (denk dat ik meer winst haal bij een speaker-upgrade), maar het ligt er maar net aan wat er te koop is :).

Ik denk dat de marantz SR14 of SR12 stereo verder gaan als de rotel set.

Ik heb zelf de 1068 (nieuwere model van de 1066) en de 1075 gehad.
Vooral een stereo eindversterker leverde een hele grote verbetering op ten opzichte van de 1075.

De processor is erg goed voor zijn geld.