Dutch Film Works releases: kopen of niet?

Started by svmnb, March 17, 2008, 14:14:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mijd jij DFW releases op Blu-ray?

Nee, ik vind het prima kwaliteit.
6 (8.3%)
Ja, ik koop alleen  in de VS of UK.
7 (9.7%)
Ja, weg met die inferieure troep.
45 (62.5%)
Kweenie, ik let er niet zo op bij aankoop.
9 (12.5%)
Boeiuh, ik download alles.
5 (6.9%)

Total Members Voted: 72

Martijnst1990

Vooral DFW en eOne vind ik de mindere. A-film heb ik volgen mij niet echt "problemen" mee.

Bijvoorbeeld Expendables 2 (DFW) is een stuk minder vind ik. Geluid is niet echt indrukwekkend te noemen en het beeld is vaak niet scherp. Sommigen vergelijken hem zelfs met DVD.

Wel jammer, want het is echt een spektakel film waar je een vette soundtrack bij verwacht. Ik koop ze nog wel eens, maar dan puur omdat ze echt goedkoop zijn en ik in mijn achterhoofd houd dat het tegen kan vallen qua kwaliteit.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Ik heb inmiddels op dvd.nl inderdaad gelezen dat A-Film ook regelmatig goede blu-ray releases heeft. Zoals Nine (Tim Burton) en bijv. Kick-Ass. Ook over eOne en DFW zijn ze niet alleen maar negatief. Ik heb gekeken bij 'recensies' en dan even alle films die ik heb opgezocht. ;)
Maar je moet dus van tevoren goed kijken welke versie je besteld. Ik zag net ook bij bol.com dat je gewoon kunt zien welk label de film uitbrengt. Dat had ik nog nooit gezien en eigenlijk nooit op gelet. :P

DB628

Ze maken nog steeds bagger. Stond voor de keuze om de serie "Romanzo criminale" seizoen 1 en 2 te kopen op blu ray of dvd. Ik dacht blu ray is altijd beter. Maar jezus wat een bagger, het lijkt wel of ik naar een videoband aan het kijken ben.
Ik zie net dat ik nog meer series heb die van hun zijn, ik vrees het ergste.

DB628

En ja hoor "Corleone" nog slechter. Verhouding 4:3 gedeeld door 2, tering wat slecht, krijg de neiging om deze terug te sturen naar bom.com.

magicbas

Corleone is gelukkig wel een hele goede mini serie. Maakte voor mij veel goed, ondanks dat de beeldkwaliteit nogal matig was.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

RubenV.

Na alle fiasco's in het verleden heb ik eigenlijk überhaupt geen zin meer om een film van DFW te kopen. Gelukkig bestel ik de meeste films bij Amazon.co.uk, dan heb ik dat probleem minder snel  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

DB628

Quote.... amazon.co.uk...

Zegt ook helaas niet alles, "The shield" is ook een en al ruis.

LuPo

Van DFW moet ik de eerste goede release nog tegen komen. Volgens mij schijnt Gamer wel goed te zijn als ik deze site mag geloven: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4116

A-Film heeft wel wat goede releases! Zoals Kick-Ass, Nine (Tim Burton), Mary and Max. RCV heeft ook wel een goede release (tenminste ik heb er eentje): Sin City. Het is alleen jammer dat er nooit veel extra's bij de releases van deze bedrijven zitten. Ook een heel karig menu of zelfs geen. Dat doen de andere studio's zoals Warner, Fox etc. een stuk beter. :)

rho

Ik vind de reacties hier een beetje overdreven. Maar goed, wie ben ik om te bepalen wat als "bagger" of "slecht" moet bestempeld worden. Ik heb het nog niet kunnen vergelijken door dezelfde film door DFW en een andere maatschappij uitgegeven te bekijken, maar ik kan me voorstellen dat er verschillen in kwaliteit zijn.

Wat ik me dan afvraag: Als we best geen DFW, e-One en A-Film uitgaves moeten kopen, welke raden jullie dan wél aan.

LuPo

Quote from: rho on February  7, 2013, 16:16:08
Ik vind de reacties hier een beetje overdreven. Maar goed, wie ben ik om te bepalen wat als "bagger" of "slecht" moet bestempeld worden. Ik heb het nog niet kunnen vergelijken door dezelfde film door DFW en een andere maatschappij uitgegeven te bekijken, maar ik kan me voorstellen dat er verschillen in kwaliteit zijn.

Wat ik me dan afvraag: Als we best geen DFW, e-One en A-Film uitgaves moeten kopen, welke raden jullie dan wél aan.

Warner, Fox, Paramount etc.

magicbas

Disney geeft over het algemeen ook goede kwaliteit uit.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

LuPo

Quote from: magicbas on February  7, 2013, 18:36:48
Disney geeft over het algemeen ook goede kwaliteit uit.

Inderdaad!

Op sites als dvd.nl kun je ook recensies vinden en zien welke uitgaven goed zijn!

rho

Ik heb wel wat e-one en FDW BluRays maar toch niet al te veel.
Omdat mijn BD speler nukken vertoont en mijn TV in het verleden ook, moet ik mijn collectie BD's eigenlijk nog beginnen kijken. (ben nog niet zo lang met film bezig) Ik ga er dus eens beter op letten wie de schijf eigenlijk heeft uitgebracht en evalueren of ik meer tevreden of minder tevreden ben.

Willem

Mijn advies is om de uitgave van DFW links te laten liggen. Dit omdat de kwaliteit gewoonweg niet consequent is. Ze krijgen het voor elkaar om bijna iedere uitgave te verpesten.

Heb net een film (What to expect when you're expecting) op Blu-ray gezien waar ik me de hele tijd aan de audio heb zitten ergeren. Ik was positief ingesteld omdat op Blu-ray.com de audio als goed werd omschreven. Ze hadden het zelfs over een surround overkill, zeker voor dit type film. Halverwege de film heb ik het hoesje erbij gepakt en ja hoor het was weer een DFW uitgave.

Mijn ervaring is dat de audio van deze uitgave van DFW gewoon slecht is. Het geluid was zo plat als een dubbeltje! Het geluid kwam voornamelijk uit de center, de surround en de fronts deden bijna niks. Het klonk alsof ik naar het geluid van mijn TV zat te luisteren. Dit terwijl de Lionsgate Films uitgave geroemd wordt om het gebruik van de surrounds en het discreet kanaal gebruik.

DFW= Dutch Film Wankers

Groet Willem,
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

jaco

Bij dvd.nl zijn ze niet objectief..

Probeer maar eens vergelijkingen te vinden tussen dfw en de usa release(of uk of de release) die door de persoon "de hollander" zijn gepost. Hij werd er vaak gebanned om zijn commentaar

roland p

Quote from: magicbas on February  7, 2013, 18:36:48
Disney geeft over het algemeen ook goede kwaliteit uit.
Da's maar goed ook, want als je een film van disney wilt zien heb je weinig keuze, anders dan disney, toch? :P
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®