Dutch Film Works releases: kopen of niet?

Started by svmnb, March 17, 2008, 14:14:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mijd jij DFW releases op Blu-ray?

Nee, ik vind het prima kwaliteit.
6 (8.3%)
Ja, ik koop alleen  in de VS of UK.
7 (9.7%)
Ja, weg met die inferieure troep.
45 (62.5%)
Kweenie, ik let er niet zo op bij aankoop.
9 (12.5%)
Boeiuh, ik download alles.
5 (6.9%)

Total Members Voted: 72

bigbro

Quote from: jaco on March 22, 2009, 16:30:56
The Bankjob zag er bij prima uit..

Jaco, dat het je inderdaad gemeld. Kennelijk heb ik dan een andere persing want ik vond het niet beter als een middelmatige dvd. Net gekeken naar de film Jarhead, door universal, zoveel beter.

jaco

Quote from: bigbro on March 22, 2009, 18:39:02
Jaco, dat het je inderdaad gemeld. Kennelijk heb ik dan een andere persing want ik vond het niet beter als een middelmatige dvd. Net gekeken naar de film Jarhead, door universal, zoveel beter.
Het beeld in de film is wat kleuren aangepast om aan te geven dat de film in de jaren 1960-1970 speelt volgens mij.
De beeldscherpte is wel goed te noemen als je naar details kijkt zoals kleren..

Fox

Quote from: jaco on March 20, 2009, 21:23:33
Tja ik verdenk toch de marketing ervan om er liever DTS-HD MA van te maken dan PCM. Ik heb niet gekeken hoeveel ruimte er op de disc vrij is, maar veel mensen kopen liever DTS als het mogelijk is volgens mij. De marketing van DTs heeft zijn werk goed gedaan.
Maar een aspect ratio bijsnijden is wel vreemd. Ik had gehoopt daar eindelijk vanaf te zijn met Blu Ray.

Maar deze release kwam volgens mij simpelweg van een master die bedoeld was voor TV uitzending. Hij was wel goed van kwaliteit, dus er was prima naar te kijken.

Ik denk dat je als reviewer toch wat meer huiswerk moet doen voor je een uitspraak als deze doet.

Dit heeft zowel met ruimte op de disk te maken als competabiliteit... ooit van core ed gehoort?

Fox

DFW laat zijn DVD's en Blu-ray's autoriseren bij een bedrijf uit Hilversum met de naam "The Site".

Deze leveren op gebied van DVD zeer variabele kwaliteit op. Welke varieert van goed tot kompleet prutswerk. Vooral op het gebied van de extra's zijn het knoeiers. Vb is bv de film nogmaals op de disc met de extra's en dan alleen met een commentaartrack, of de film op een DVD-5 en de extra's op een DVD-9 en het werken met fixed bitrates voor het beeld.

Blu-ray autorisatie doen ze veel beter, na een slechte start en veel kritiek. Alhoewel ze daar ook soms vreemde keuzen maken, is beeld en geluid vaak dik in orde.

Hiermee moet je wel rekening houden dat DFW bepaald welke master ze krijgen om mee te werken. Vaak is het voor DFW gewoon te duur om bepaalde speciale versies aan te schaffen.

Warner BD's het je in 2 smaken. De internationale en de locale Benelux uitgaven.
Deze Benelux uitgaven worden in België geautoriseerd door het voormalige Philips Interactive PDI.
Deze uitgaven zijn qua beeld en geluid vaak dik in orde, maar ook daar worden vreemde keuzes gemaakt al het toevoegen van een PCM 2.0 track, terwijl er al een Dolby TruHD 5.1 en DTS 1.5 is. Ook qua extra's maken ze er een rommeltje van.

De ervaring leert dat Nederlandse autorisatie bedrijven nogal eigenzinnig zijn, en zeker niet weten wat de markt wil of verwacht. Hierbij worden ze natuurlijk wel beperkt door de beperkte kennis bij de film maatschappijen.

Een andere opmerking is ook dat de superfreaks die op forums als deze rondhangen, niet bepaald de Nederlandse markt vertegenwoordigen. De meeste hier hebben wel veel kritiek op de Nederlandse markt, maar nemen daar niet of nauwelijks aan deel, want ze kopen alles over de grenzen (dit is een legitiem recht). Het gras is voor hen altijd groener over de grenzen (of 1 euro goedkoper), hoe goed een uitgave hier ook is. Dit maakt wel dat deze groep volledig door de maatschappijen wordt genegeerd en er niets met hun kritiek gebeurt...

J.A.F._Doorhof

en dat is jammer, want juist die groep koopt dus ergens anders omdat het in Nederland niet goed is.
Ik bestel zelf ook bijna alles in Engeland na wat kapitale miskopen in nederland.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

Als ze lokale klanten belangrijk vinden, zal de kwaliteit en vooral de consistentie flink omhoog moeten. Het is nu een kwestie van gebrek aan vertrouwen in DFW, als ik even voor mijzelf spreek.

Hoog tijd voor een soort keurmerk, als je het mij vraagt. De filmmaatschappijen die DFW voorzien van het bronmateriaal, zouden ook veel strengere eisen kunnen stellen aan lokale filmboeren.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Sonic Circle

Ik heb met veel plezier afgelopen weekend 10 DVD's voor 10 euro gekocht, waarvan minstens 7 DFW releases.
Voor dat geld durf ik de gok wel aan ;).

Dat deze films zó memorabel zijn dat ik ze na 3 dagen wel weer vergeten zal zijn, dat neem ik dan voor lief.


Ook The Aviator op BD gekocht, net als 3:10 to Yuma al eerder. Beiden DFW BD releases en van bovengemiddelde kwaliteit. Het kan wel, is alleen een kwestie van heel goed opletten en voldoende research vooraf.


jaco

#32
Quote from: Fox on April 28, 2009, 08:27:34
Ik denk dat je als reviewer toch wat meer huiswerk moet doen voor je een uitspraak als deze doet.

Dit heeft zowel met ruimte op de disk te maken als competabiliteit... ooit van core ed gehoort?
Het aanpassen van aspect ratio zal ook wel met de disc ruimte te maken hebben, maar zwarte balken leveren minder data op dan beeld bij compressie. Dus dat kan geen reden zijn stukken van het beeld weg te knippen.
1080i50  scheelt ook niet zo veel met 1080p24 lijkt me..
PCM zal wel veel meer ruimte innemen dan een lossless codec.

Er komen weer wat reviews aan waarvan een film maatschappij weer kritiek krijgt. SD upscalen naar hogere resolutie en dan op een Blu Ray zetten  :o

pharaoh

Quote from: Fox on April 28, 2009, 08:28:12
Dit maakt wel dat deze groep volledig door de maatschappijen wordt genegeerd en er niets met hun kritiek gebeurt...


Ik denk dat de door jou aangehaalde groep kritische kijkers met de apparatuur die dat zo nauwkeurig kan weergeven relatief zo klein is dat DFW denk dat de markt die zij bedienen tevreden is en de kritische groep zijn producten(wellicht zelfs goedkoper) ergens anders haalt en daar tevreden mee is/in berust.
dus een verandering in hun manier van werken alleen maar geld kost en boven een beter eindproduct niet veel meer opleverd.
het draait allemaal om de pegels.... :dry:
Denon BDP-4010UD     Kimber AGDL     Denon AVC-A1HD+3D Upgrade    Audioquest Rocket 88   fronts: Tannoy Turnberry    Center: Tannoy DC6LCR     rear's: Tannoy 607   Audioquest Sub-3    Tannoy S-Sub 15"     Philips 70"    

bigbro

Quote from: Sonic Circle on April 28, 2009, 09:34:57
Ik heb met veel plezier afgelopen weekend 10 DVD's voor 10 euro gekocht, waarvan minstens 7 DFW releases.
Voor dat geld durf ik de gok wel aan ;).

Dat deze films zó memorabel zijn dat ik ze na 3 dagen wel weer vergeten zal zijn, dat neem ik dan voor lief.


Ook The Aviator op BD gekocht, net als 3:10 to Yuma al eerder. Beiden DFW BD releases en van bovengemiddelde kwaliteit. Het kan wel, is alleen een kwestie van heel goed opletten en voldoende research vooraf.



3:10 to Yuma uit de VS laten komen. Wat denk je. 7.1 PCM geluid. Dat hebben ze bij DFW nog niet uitgevonden.....

Fox

Quote from: bigbro on April 28, 2009, 18:54:02
3:10 to Yuma uit de VS laten komen. Wat denk je. 7.1 PCM geluid. Dat hebben ze bij DFW nog niet uitgevonden.....

Fout!, de o.a. de BD Semi Pro heeft 7.1 ...

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fox

#37
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 28, 2009, 08:46:22
en dat is jammer, want juist die groep koopt dus ergens anders omdat het in Nederland niet goed is.
Ik bestel zelf ook bijna alles in Engeland na wat kapitale miskopen in nederland.

Ik denk juist van niet.
Gezien je reactie zal een maatschappij het toch nooit goed doen, en aan die paar zelfbenoemde experts valt niets te verdienen zoals iemand anders ookal opmerkte.

Het is de massa die bepaalt en niet die kleine groep, waar wij toe behoren.

Dat we genegeerd worden is wel deels eigenschuld, want Nederland behoort tot de laagst georganiseerde landen.
Met georganiseerd bedoel ik lidmaatschap van o.a. vakbonden en consumenten/belangen organisaties e.d.
Hierdoor kunnen berijven lekker doen wat ze zelf willen, en lachen om het dreigement dat het product dan in het buitenland word gekocht.

Resultaat is bv dat je bij de Majors Frans DTS en lage Engelse bitrates op DVD en op Blu-Ray Engels DTS-HD High Res i.p.v. DTS-HD Master Audio

jaco

De laatste films die ik van DFW heb gekregen zijn prims qua beeld. Ze doen wel hun best om het op orde te krijgen zo te zien  :clapping:

Sonic Circle

Welke releases?

Misschien moet ik ze maar eens een taart gaan brengen dan :D (LittleNinja, ga je dan mee?).

jaco

The Wrestler
Chocolate
JCVD

Die laatse vondt ik een slechte film qua verhaal, maar de beeldkwaliteit was ok.

peterrr

Nou,

Ik vind dus niet dat ze "vooruit" gaan, het laatste wat ik van ze heb is de BR "Warlords" net uit.
dat vind ik dus een slechte release, net als "Hero" .
Ik vind dat als de Techniek er is om iets perfect te leveren dat je dat aan je stand verplicht bent om dat te benaderen.
Ik kijk op een nieuwe Sony 40inch full hd en met een Sony BD 350.

Ik hab het advies gekregen op DVD.nl  om "planet Earth" de Uk versie te nemen, dat advies heb ik maar opgevolgd,
na de discussie daarover gevold te hebben.
De discussies over de DFW uitgave`s in verschil met buitenlandse uitgaven zijn er niet zomaar.

Dus ja ik mijd ze, en zal dan een buitenlandse uitgave in het vervolg bestellen.
Da`s vaak nog veel goedkoper ook, er is sowieso in Hilversum bijna geen blu-ray te koop....( wat nou mediadorp  :nowink:)
groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

svmnb

Ik heb dit topic ruim een jaar geleden gestart. Ondanks afzonderlijke releases die wel goed gaan, is de consistentie blijkbaar nog steeds ver te zoeken.
Jammer, maar hierdoor (en de belachelijke prijzen hier) blijf ik gewoon in de VS en UK kopen. Ik heb ze vaak in 3 werkdagen in huis en da's meestal nog sneller dan wanneer ik ze hier bestel.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Corben

De eerste uitgaves van DFW werden bij een ander DVD bedrijfje gedaan, zie ook een stukje op DVD.nl waar DFW iets vertelde over beloftes en een nieuwe partner weet niet zo waar dat staat. Ik zie dat de kwaliteit stuk verbeterd is sinds ze bij The Site hun Blu-ray's laten authoren, vooral Rambo en Hellride zagen er goed uit! Maar DFW bepaalt voornamelijk wat er voor extra's opkomen en welke master ze nemen.

This Game

Kan iemand misschien bevestigen dat Showgirls van DFW geen DTS-HD MA track heeft, ondanks dat het wel op de verpakking staat? Eigenlijk zou er een grote waarschuwings sticker op dit soort releases moeten zitten: pas op, nederlandse re-productie.

(had hier ook al wat gepost, maar om daar niet off-topic te gaan)
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

This Game

LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

LuPo

Een grote kick maar ik ben benieuwd hoe het heden ten dage gesteld is met DFW op blu-ray gebied. Ik heb laatst Gamer gekocht van DFW. In amerika staat deze zowel op video als audio gebied in de reference lijstjes. Iemand een idee?

Ik heb trouwens ook redelijk wat films van A-Film. Zijn die wel goed?

Springbank

Zowel Blu-ray als DVD een paar keer "ingestonken" bij het kopen. (vergeten te checken of het van DFW was) Sinds ik mij heug is het bagger.

Het valt me ook op dat de poll op een middelvinger lijkt, toeval?  ;D

magicbas

Ik heb een beetje het vermoeden dat A-Film, Dutch Film Works en E-One met grote regelmaat op dezelfde manier rommel uitbrengen.
Zelf koop ik vrij weinig BD, maar als ik zo de verhaal van andere (dus niet alleen hier ;)) hoor, dan is het aan te raden om niet zonder meer hun producties te kopen.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

LuPo

Quote from: magicbas on January 29, 2013, 14:00:06
Ik heb een beetje het vermoeden dat A-Film, Dutch Film Works en E-One met grote regelmaat op dezelfde manier rommel uitbrengen.
Zelf koop ik vrij weinig BD, maar als ik zo de verhaal van andere (dus niet alleen hier ;)) hoor, dan is het aan te raden om niet zonder meer hun producties te kopen.

Hmm.. dan moet ik toch maar eens mijn collectie doorspitten want ik heb een aantal A-Film en E-One. DFW heel weinig. ;)

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Dan gaan we dit topic weer een beetje nieuw leven inblazen. :D