Dvr-functionaliteit kan Apple TV uit nichemarkt trekken

Started by Erik, March 16, 2008, 17:26:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

bron : tweakers.net

Zou wel leuk zijn als het doorging

QuoteAls Apple dvr-functionaliteit aan de Apple TV toevoegt, dan kan de settopbox van een nicheproduct uitgroeien tot een voorname inkomstenbron voor het bedrijf, zo stelt Shaw Wu van het analistenbureau American Technology Research op AppleInsider.

Wu baseert zijn inschattingen deels op een patentaanvraag van Apple, waarin een versie van de Apple TV staat beschreven die erg op de in Amerika succesvolle Tivo lijkt. De geschetste settopbox zou naast dvr-functionaliteit ook via de iTunes Store eerder uitgezonden televisieprogramma's kunnen opvragen. De bijbehorende afstandsbediening kan via het geïntegreerde lcd-scherm de tv-programmering voor een periode van enkele weken tonen. Hierdoor kan de gebruiker op afstand zijn Apple TV programmeren. Eerder diende het bedrijf een patent in waarin het beschreef hoe het widgets naar het televisiescherm wil brengen.

Volgens Wu zou Apple, als het besluit om de dvr-functies in een toekomstige Apple TV te verwerken, zijn 'hobbyproject' kunnen laten uitgroeien tot een belangrijke melkkoe. Momenteel doet de Apple TV het slecht; Apple weet nog geen half procent van zijn omzet uit de verkoop van de settopbox te halen, maar Wu stelt dat dit met vernieuwde functionaliteit in korte tijd zou kunnen uitgroeien tot een jaaromzet van 100 tot 125 miljoen dollar. Uiteindelijk zou de koppeling met de iTunes Store miljarden binnen kunnen brengen, zo schat de analist. Toch maakt hij een kanttekening: Apple zou niet altijd zijn ideeën weten om te zetten naar concrete eindproducten. Als voorbeeld noemt Wu de eerder door Apple aangekondigde Bluetooth hoofdtelefoons, die nog steeds niet op de markt zijn verschenen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Als ik ook gedownloade films (images en losse vob files) erop kon zetten en afspelen had ik 'm al staan. Dvr zou nog een mooie additionele toevoeging zijn.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

He Frank leef jij ook nog ;D tijd niets meer van je gehoord. Ben je soms overgelopen naar een ander forum ;D
Maar zou dat wel handig zijn, die 30gb schijf zit zo vol.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Quote from: Erik on March 16, 2008, 23:38:45
He Frank leef jij ook nog ;D tijd niets meer van je gehoord. Ben je soms overgelopen naar een ander forum ;D
Maar zou dat wel handig zijn, die 30gb schijf zit zo vol.

Haha ja ik leef zeker nog. Plugged into the real world a lot lately ;)

Die 30gb is inderdaad wel beperkt, maar beter dan niets. Ik kan altijd nog een film streamen, kijken en er weer af halen. Dan hoef ik niet meer te rommelen met drd-rw's die het na een tijdje begeven waardoor films halverwege vastlopen enzo  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12