Online tutorials Premiere Pro (cs3)

Started by VlisChris, March 15, 2008, 14:07:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Er zullen absoluut goede tutorials te vinden zijn op internet waar je de basics van PP leert kennen.
Afgelopen jaar ben ik met wat vrienden naar Disney geweest, en gefilmd aldaar. Die video hebben we bewerkt in Pinacle, maar dat programma vind ik te beperkt. Dus door naar Premiere Pro. Maar dat is een "nogal" ingewikkeld programma.
Wie o wie heeft er interessante links voor me waar ik een beetje mee kan gaan oefenen? Want over anderhalf maand ga ik naar Rome, en de camcorder gaat wederom mee ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mark S

Jezus Chris luie donder, 3 woorden in Google en je bent er:

http://www.video-tutes.com/packages/Premiere.php
http://www.mediacollege.com/adobe/premiere/pro/
en nog veel meer.

Hou er rekening mee dat , om een beetje wegwijs te worden in Premiere, je ietsje meer moeite zal moeten doen. ;D

frank2

thanks Mark S, ik gebruik premiere pro al een tijdje en ik kende de sites nog niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mark S

#3
Och, als fervent Final Cut Pro user moet ik je bekennen: me neither.  ;)
Ik meen me te herinneren dat hij vorig jaar bij terugkomst van de vakantie een soortgelijke vraag heeft gesteld.
Ik probeer gewoon met wat geGoogel Chris over zijn koudwatervrees heen te helpen  ;D


VlisChris

Quote from: Mark S on March 17, 2008, 19:55:15
Och, als fervent Final Cut Pro user moet ik je bekennen: me neither.  ;)
Ik meen me te herinneren dat hij vorig jaar bij terugkomst van de vakantie een soortgelijke vraag heeft gesteld.
Ik probeer gewoon met wat geGoogel Chris over zijn koudwatervrees heen te helpen  ;D



Toen heb ik iets gevraagd over bewerken ja. Was volgens mij andere vraag dan dit keer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ik ben aan het zoeken op google en in een boek over Premiere Pro, maar ik kan tot zover niets vinden.
Wie kan mij vertellen of ik in Premiere Pro CS3 aan scenes keywords of tags kan toevoegen zoals dat in Lightroom voor foto's wel mogelijk is? Afgelopen vakantie hebben we behoorlijk wat videowerk geschoten, en om dat nu elke keer door te moeten spitten om te zoeken naar beelde waar bv het Pantheon in voorkomt kost nogal wat tijd. Als ik nu keywords kan toevoegen kan dat heel erg veel tijd schelen :)
Alvast bedankt!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

zo werk de aard van het programma niet echt vrees ik... tis geen database voor je beelden.

voor zover ik mij kan herinneren heeft lynda.com voor bijna ALLE software goeie tutuorials. alleen niet gratis natuurlijk, maar misschien kom je er op een creatieve manier wel aan

VlisChris

Bedankt voor je antwoord! Jammer dat het waarschijnlijk niet mogelijk is. Dan op de standaard manier: veel zoeken en opletten, en onthouden waar ik de leuke stukken tegenkom.
Had alleen gehoopt dat het wel had gekund gezien Adobe Bridge, en Lightroom.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

premiere bestaat al langer dan bridge en lightroom, maar misschien dat ze het in latere versies wel implementeren, maar ik weet het eigenlijk niet. ik gebruik het al lang niet meer

Nosoforos

je kunt scènes toch gewoon renamen? dan kun je zoeken op naam. Zo deed ik dat 7 jaar geleden altijd toen ik nog Premiere (6.0) gebruikte.


Kingpin

Quote from: Christiaan S on May 21, 2008, 13:58:40
Ik ben aan het zoeken op google en in een boek over Premiere Pro, maar ik kan tot zover niets vinden.
Wie kan mij vertellen of ik in Premiere Pro CS3 aan scenes keywords of tags kan toevoegen zoals dat in Lightroom voor foto's wel mogelijk is? Afgelopen vakantie hebben we behoorlijk wat videowerk geschoten, en om dat nu elke keer door te moeten spitten om te zoeken naar beelde waar bv het Pantheon in voorkomt kost nogal wat tijd. Als ik nu keywords kan toevoegen kan dat heel erg veel tijd schelen :)
Alvast bedankt!
Als je in PP captured dan heb je dus diverse scenes die je een naam kunt geven.
Als je deze scenes nu in je timeframe plaatst dan kun je dmv Reveal In Project de scene weer vinden.
Daarnaast kun je PP ook in Bridge plaatsen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

PP in Bridge had ik ontdekt ja. Daar kun je tags toevoegen.
Maar ik denk dat ik mijn scenes gewoon ga hernoemen :) Is wel wat werk, maar een goed begin is het halve werk ;)
Dank voor het meedenken mensen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Heeft iemand een idee waarom ik geen MP3's kan importeren in PP?
Voglens Adobe zou het moeten kunnen, maar als ik naar import --> en dan de map met mp3's ga staan ze niet bij de lijst van supported media files. Klik ik All Files aan en wil ik een mp3 importeren krijg ik een foutmelding.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Hoop dat het ook normaal kan, anders moet ik al mijn muziek gaan omzetten naar .wav :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ben nu bezig om even een klein stukje te renderen. Wilde weten of een stukje dat op 600% afgespeeld wordt een beetje uitpakt.
Dus even renderen: doet die ondertussen al weer een goed kwartier over, heeft nog een 10 minuten te gaan en dat voor 4 minuten oorspronkelijk beeld ;D
Processor zit ook nonstop in de 95-100% van zijn vermogen te werken :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Volgende vraag: momenteel kan ik er ook niets over vinden op internet eigenlijk.
Als ik een aantal scenes van in totaal zeg 5 minuten op 1.000% versneld afspeel, hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen dat je in je timeline de weergegeven tijdsduur ziet in plaats van de originele? Want nu voeg ik een clip in, zet er een timewarp van 1.000% in en zet er een clip achter. Maar als die clip zeg 1.000 seconden duurt (en nu dus 10) dan houdt ik 990 seconden over met een stilstaand beeld. Daar wil ik vanaf zonder dat ik exact moet gaan scrollen door mijn frames.
Weet iemand hoe ik het einde van het bewegende beeld snel en makkelijk kan opzoeken? Het zou me erg veel werk besparen als iemand me dat kan en wil uitleggen 8)
Misschien beetje vreemd omschreven, maar krijg het even niet duidelijker voor elkaar :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.