welke ipod doc ZONDER ingebouwde speakers?

Started by HJ, December 20, 2007, 21:36:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

voor de kerst heb ik een 80g ipod classic gekregen en nu wil ik daar graag een dock voor aanschaffen om hem te laden maar ook om hem op mn rotel stereo aan te sluiten.
verder moet er een ab bij zitten en een beeld aansluiting naar de tv.
ik heb er al aardig wat online gezien(apple,denon en marantz)maar ik kan niet tot de juiste keuze komen.
de dock van fatman vind ik erg mooi en steilvol maar ik kan die nergens los vinden(dus alleen het dock en zonder de versterker) de denon en marantz gebruiken voor zover ik dat kon vinden de ab van de marantz/denon.
mss heeft hier iemand ervaring met ed ipod dockings ???

NielsLu

Quote from: hans. on December 20, 2007, 21:36:47
voor de kerst heb ik een 80g ipod classic gekregen en nu wil ik daar graag een dock voor aanschaffen om hem te laden maar ook om hem op mn rotel stereo aan te sluiten.
verder moet er een ab bij zitten en een beeld aansluiting naar de tv.
ik heb er al aardig wat online gezien(apple,denon en marantz)maar ik kan niet tot de juiste keuze komen.
de dock van fatman vind ik erg mooi en steilvol maar ik kan die nergens los vinden(dus alleen het dock en zonder de versterker) de denon en marantz gebruiken voor zover ik dat kon vinden de ab van de marantz/denon.
mss heeft hier iemand ervaring met ed ipod dockings ???


Is dit niet wat voor je? http://www.advanceacoustic.com/en-product.php?id=12

Kost hier € 295. http://www.polectro.nl/advance-station-p-863.html (normaal € 349).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

LexiconLogan

Grappig, ik heb de Fatman iTube en die zie ik overal zonder speakers..
Staan ook op marktplaats etc..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

peterrr

Hoi,
Ik heb het orginele Apple Av doc (e99 of e49 plus kabeltje) en heeft een stereo uitgang,plus een composiet voor naar een tv.
En er zit een afstandbediening bij.

werkt zeer goed.
Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

HJ

Quote from: Lexicon Logan on December 20, 2007, 22:21:15
Grappig, ik heb de Fatman iTube en die zie ik overal zonder speakers..
Staan ook op marktplaats etc..


ja zonder speakers maar ik wil dus alleen het dock zonder de versterker.

HJ

Quote from: peterrr on December 20, 2007, 22:42:02
Hoi,
Ik heb het orginele Apple Av doc (e99 of e49 plus kabeltje) en heeft een stereo uitgang,plus een composiet voor naar een tv.
En er zit een afstandbediening bij.

werkt zeer goed.
Groet peterr

hoi peter,
ja dat lijkt me ook een goede optie. werkt de ab met ir zodat ik de lerende remote van mn rotel kan gaan gebruiken?
wat bedoel je met:(e99 of e49 plus kabeltje) ???

HJ

Quote from: NielsLu on December 20, 2007, 22:15:13
Is dit niet wat voor je? http://www.advanceacoustic.com/en-product.php?id=12

Kost hier € 295. http://www.polectro.nl/advance-station-p-863.html (normaal € 349).

hoi niels,
ja zoiets bedoel ik idd. jammer is wel dat er geen video uit op zit want ik wil het scherm van mn rotel rsp1098 dan gebruiken om titels op te kijken. :-\

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

peterrr

Quote from: hans. on December 21, 2007, 16:57:52
hoi peter,
ja dat lijkt me ook een goede optie. werkt de ab met ir zodat ik de lerende remote van mn rotel kan gaan gebruiken?
wat bedoel je met:(e99 of e49 plus kabeltje) ???

Ja de remote is Infrarood,

En ik bedoelde dat er een verpakking is met het dock en kabel (1 kant ipod connector andere kant stereo tulp en composiet)en lader/220v met usb
die kost compleet E99

en er is een verpakking met alleen het dock (zonder kabeltje) die kost E49
je kan namelijk het kabeltje ook direct in de ipod pluggen

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

HJ

de apple dock is denk wel de goedkoopste en simpelste oplossing maar nu vind ik dat dok enkel in het wit >:( (mn ipod is zwart)
is het niet zo dat je op het apple dock ook een component/audio kabel kunt aansluiten?

peterrr

Het dock is er ook in het zwart, zelf gezien bij de MM.

De aansuiting op het dock is 1 de voeding en 2 de connector (zelfde als op de ipod)
7 "zitjes"  zijn mee geleverd.

Dus de kabels die bestaan voor de ipod passen op het dock. en verwar de video composiet niet met component.
component is wat anders (lijkt me ook wat hoog gegrepen voor de ipod  ;) )

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

HJ

Quote from: peterrr on December 24, 2007, 10:17:31
Het dock is er ook in het zwart, zelf gezien bij de MM.

De aansuiting op het dock is 1 de voeding en 2 de connector (zelfde als op de ipod)
7 "zitjes"  zijn mee geleverd.

Dus de kabels die bestaan voor de ipod passen op het dock. en verwar de video composiet niet met component.
component is wat anders (lijkt me ook wat hoog gegrepen voor de ipod  ;) )

Groet peterr

nee ik vewar ze niet ;D maar daarmee zou ik hem kunnen aansluiten op mn 1098 zodat ik de fotos en filmpjes op tv kan kijken want de 1098 is met component op mn tv en beamer aangesloten.

HJ

nu ben ik toch al een tijdje aan het rond neuzen en eigenlijk wil ik graag het docking gedeelte van de fatman itube hebben.
ik kan het dock alleen nergens los vinden, iemand een idee(2e hands mag ook)?

HJ

mailtje naar de importeur gestuurd en mij werd verteld dat het dock van fatman niet los te koop is :(
het dock van advance accoustic vind ik ook erg mooi maar die heeft dan weer geen video uit :(
nog even verder zoeken...


Bjorn

Genereert die originele apple doc (die van €49) ook een menu op je tv? Momenteel gebruik ik een goedkoop kabeltje van ebay om m'n ipod video aan te sluiten op de tv/stereo, maar hiermee kan ik alleen foto's en video bekijken, geen tracklist...
Ik ben ook op zoek naar een goede doc om de ipod op m'n versterker aan te sluiten, en de mogelijkheid om op de tv te kunnen zien wat je eigenlijk op de ipod aan het doen bent is toch wel een pré.

HJ

inmiddels toch een mooi docking gevonden :)
het is een eyetek geworden identiek aan de fatman maar deze word wel los verkocht :D