Afspraken nieuwe keuken

Started by Hootie, March 13, 2008, 20:31:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hootie

Ik heb bij Bruynzeel een aantal maanden geleden een nieuwe keuken besteld. Bij de koop heb ik onderhandeld en afgesproken dat hun het leidingwerk en 1 nieuwe electriciteitsgroep voor hun rekening nemen.
Nog 2 keer daar geweest om de details door te nemen.
Vanmorgen krijgt mijn vrouw een telefoontje en vragen ze of we nog 2300 euro willen bijbetalen. Eerst een verhaal over duurdere kleuren. Ik vanavond bloedlink gebelt. Nu komen ze met een verhaal  dat hun het leidingwerk in de keuken voor hun rekening nemen maar niet de extra electriciteitsgroep in de meterkast en de leidingen van daaruit naar de keuken.
Ik ben me een portie boos geworden. Aangegeven dat ik geen euro extra betaal en ik hun aan de gemaakte afspraken hou. Gedreigd met anders de keuken wel ergens anders te kopen. "Dat is U keuze meneer". Kortom, lijkt geen indruk te maken.

In de koopovereenkomst staat: "Inclussief leidingwerk". De extra groep is een mondelinge overeenkomst geweest.

Wat kan ik?

Groet, Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Stadium III

Als er inclusief leiding werk staat dan zou ik daar maar eens uitgebreid in gaan zoeken wat hun daarmee willen zeggen

En de extra groep mondeling is afgesproken mmmmm dan denk ik dat je aan het korste eind trekt !

Als het nu loodgieters werk was zou ik je wel uit de nood willen helpen
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ajbeefde

Waarom de de extra groep mondeling afgesproken?

Ze zullen gewoon vasthouden aan de schriftelijke afspraken en dan sta je dus nergens.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Erik

Inderdaad waarom niet even eea op papier laten zetten ???  Doe ik ook altijd gewoon 0m gezeur achteraf te voorkomen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeepee

Quote from: ajbalmere on March 13, 2008, 20:35:54
Waarom de de extra groep mondeling afgesproken?

Ze zullen gewoon vasthouden aan de schriftelijke afspraken en dan sta je dus nergens.....

Sta je nergens.. dat lijkt me onjuist.
Het is misschien bewijsrechtelijk lastig, maar een modelinge ovk is ook een overeenkomst.
Misschien helpt dreigen met consumenten programma, alhoewel het tegenwoordig lijkt alsof bedrijven met al kaar concureren in asociaal gedrag en ze zich niet lijken te bekommeren om hun naam.
Als je niets hebt betaalt zou ik gewoon niet meer met hun in zee gaan.
Overigens als de ovk is gesloten heb je daar niet zonder meer het recht toe.

VlisChris

Er zit nogal een verschil tussen gelijk hebben, en gelijk krijgen.
Ook al is een mondelinge overeenkomst een overeenkomst: je kunt niet bewijzen dat die er is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jankees

Indien de extra groep duidelijk mondeling overeengekomen is, dan zou ik daar aanspraak op maken. Mijn ervaring is dat keukenboeren cowboys zijn. Bruynzeel onderscheidt zich daarbij niet in positieve zin. Je kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie Keukens. Tevens kan je een civiele procedure starten. Dat gaat echter wel geld kosten.

Ik heb zelf mijn keuken gekocht bij Ardland keukens in Duitsland. Prima bedrijf, goede afspraken en keurig gemonteerd. En fors goedkoper ook. Als Bruynzeel geen bezwaar heeft tegen het doorscheuren van de order, kan je dat nog overwegen.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Hootie

#7
 Met de DAS rechtbijstand eerst overlegd. Wat het lastig maakt is dat de tekst "inclussief leidingwerk" voor interpretatie vatbaar is. Bij ontbinden van mijn kant moet ik 30% betalen, ook niet geheel onbelangrijk detail.

Vandaag er naar toe gegaan en er goed uitgekomen. De aanpassingen die nodig zijn:
- 4 groepen
- aardlekschakelaar
- stroom naar de keuken (buitenom)

Bruynzeel neemt de de zaken die afgesproken waren voor hun rekening. De extra kosten (zie hierboven) hebben we middels een mild berdag kunnen afspreken/vastleggen.

Kortom, eind goed al goed. Deze post kan op slot.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X